رم TRX چه در جاده باشد و چه در خارج از جاده، پیکاپ بسیار سریعی است. تاکنون ویدئوهای زیادی از این هیولا دیدهایم که در آنها حتی برخی خودروهای اسپرت را هم شوکه میکند. کانال یوتیوب «فست لین تراک» رم TRX را در برابر هر خودرویی که بتوانند پیدا کنند قرار میدهد و حالا نیز رقیبی را برای این دایناسور آمریکایی پیدا کردهاند که آنهم نام مستعار هیولایی دارد. این خودرو گودزیلا است که قطعاً رقیب عادلانهای برای تیرکس نیست اما تقابل این دو هیولای افسانهای میتواند جالب باشد.
نیسان GT-R که در این نبرد حضور دارد از نوع معمولی با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو تولید میشود. از سوی دیگر، رم TRX به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز است که ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی رقیب آمریکا با اختلاف زیادی از حریف ژاپنی خود قویتر است اما از سوی دیگر، در وزن برتری کامل با GT-R است زیرا با ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن، بسیار از پیکاپ ۲۹۰۰ کیلوگرمی سبکتر است.
با توجه به این اعداد، روی کاغذ باید GT-R پیروز شود اما باید به یک نکته توجه داشت. این درگ روی آسفالت معمولی برگزار شده که کشش در آن اهمیت زیادی دارد و TRX با وزن زیاد و چهارچرخ محرک، هرگز مشکلی در کشش و لانچ نخواهد داشت. به همین دلیل، این پیکاپ قبلاً توانست در همین مسیر، موستانگ شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت را مغلوب کند؛ اما GT-R هم چهارچرخ محرک است و از ضعف کشش شلبی رنج نمیبرد. به همین دلیل، رم TRX در اینجا با حریف سرسختی مواجه خواهد بود؛ بنابراین، سؤال این است که آیا GT-R میتواند از نسبت قدرت به وزن بهتر خود استفاده کرده و TRX را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
[دانلود ویدئو]
Audi s8
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰البته به نظرم این ها را نباید با هم مقایسه کنیم چون رم برای آفرود است ولی گودزیلا ماشین اسپرتی است
اما دوتاشون ماشین های بی نظیری هستند
Ali
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آره مقایسه که درست نیست ولی واقعا رم trx خیلی عالی شده همه چیز تمام شده شتاب سرعت قدرت آفرود بزرگراه جاده پر دست انداز از هر نظری عالی یکی از اینا داشته باشی دیگه چی میخوای.
Amirreza
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هردوشون ماشینای معرکه ای هستن ولی دقیقا هدفشون رو از این درگ نمیفهمم ، خب یعنی اگر نیسان برد ، چی رو نشون میده . ولی در کل درگ جالبی بود
ممد ژانگولر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال جان از نیسان پاترول نیسمو جدید ۲۰۲۱ و دوج دورانگوی هلکت جدید ۲۰۲۱ که داشبوردش کامل تغییر کرده مقاله بذار دمت گرم ?
Reza
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰Nissan GT-R
ali (chevy nova)
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰رم و عشقه فقط
MR.JD
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دلم خنک شد
بالاخره انتقام شلبی gt500 گرفته شد
R@m!n
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کنترل ماشینایی مثه gt500 و دیمن کار هر کسی نیست. یه راننده حرفه ای نیاز داره
محمد کاظم
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰??? دیگه پیروزی یه ماشین اسپرت مخصوص پیست و مسابقات مقابل یه ماشین تماما آفرود شده افتخار! از اول نتیجه معلوم بود چون اصلا این نوع مقایسه صحیح نیست که قابل افتخار هم باشه و واژه انتقام هم بکار ببرید!!
00BEHZAD00
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خداحافظ خفن ترین ماشین ژاپن
ممد ژانگولر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰من به شخصه عاشق محصولات نیسمو nismo الخصوص نیسان پاترول نیسمو ۲۰۲۱❤️❤️❤️
با
محصولات dodge hellcat هستم حالا چه چلنجرش چه چارجرش و چه دورانگوش ???
یکی از یکی بهترن ?
ناشناس
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰عالین از همه نظر از ژاپن نیسان رو داریم با پاترول زد و جی تی ار هر محصولشم تیون پذیری داره و گل سر سبدش جی تی ار با اون انجین شش سیلندر محشر توربو هر محصولشم قدرت کافی نداره نیسموش رو ببر
از امریکا دوج اس ار تی رو رو داریم با چارجر چلنجر و دورانگو اینم هر محصولش تیون پذیری داره و گل سر سبدش چلنجر موتورشم رو چند محصول بوده مثل همین و جای وایپرهم خالیه تو ای ار تی اگه هم محصولاتش قدرت کم دارن هلکت رو ببر
شرکتای دیگه بنز ای ام جی جی کلاس اس کلاس و بی ام و ام ای و ایکس رو داره همین دوج روم همداره یا محصولات جیپ و لامبو با اوروس اونتادور اوراکان و تویوتا با جی ار و بی زد یا حتی تسلا پورشه فورد با موستانگ و اف شورلت با کامارو کوروت ولوو با پولستار درکل همه یه دسته بندی دارن ولی من از ژاپن نیسمو از امریکا ای ار تی و از المان ای ام جی رو دوس دارم و از ایتالیا لامبو که اوراکان و اونتادور اوروس رو دارم
درکل اول فن ژاپنم که با اختلاف خیلی کم از ایتالیا امریکا بیشتر دوسش دارم بعد ایتالیا رو با اختلاف خیلی خیلی کم از امریکا دوس دارم و بعد هم به المان یه احترام خاص میزارم و به ترتیب بعدم فرانسه و چین کره …………
Aryan kia
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰این گودزیلا لامصب خیلی گنگش بالا ولی تی آر ایکس هم خیلی عالیه
نیسان داره دیوونمون میکنه نسل جدید این جی تی آر رو بده دیگه
Aryan kia
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰این گودزیلا لامصب خیلی گنگش بالا ولی تی آر ایکس هم خیلی عالیه
نیسان داره دیوونمون میکنه نسل جدید این جی تی آر رو بده دیگه
ولی با اینکه این همه سال از تولیدش گذشته بازم سریعه
علی turbo s
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کانال های برگزار کننده درگ چقدر زیاد شده .
هر کی دوتا ماشین گیر اورده و درگ میزاره.
تاپ گیر ٬گرند تور ٬استارت و کارواو کجا اینا کجا.
پدال مت واتسون یه تایم گیری بین m2csو m4کامپتیشن برگزار کرد لطفا اونو بزارید.
ممنون
mm.y@rlou
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰جفتشون تو کلاس خودشون غول هستن
mohamadreza
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستانی که از خیلی وقت پیش اخبار ماشین رو دنبال میکردن میدونن حتی خوابشم نمیتونستیم ببینبم که یک رو یه پیکاپ با ۳ تن وزن بیاد با ماشین سوپراسپرت مثل گودزیلا درگ بندازه
دنیا خیلی عوض شده…
ناشناس
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دنیا عوض شده ولی نه اونقدر این نیسان بش از یک دهه تولید میشه ولی تولید این پیکاپ تی ار ایکس هنوز شیش ماه تولید نشده دنیا تو این مدت به قدری تغییر کرده که قویترین پیکاپ تولیدی دنیا با یه سوپر اسپرت 10 سال پیش درگ میندازه که در زمان خودش اون سوپر اسپرت قویترین نبوده و در درگ با اون سوپر اسپرت پیر میبازه اتفاق خاصی نیافتاده
امین ق
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اونایی که میگن گودزیلا تموم شده منظورشون چیه؟ جی تی ار از همون اول که تیونش معروف کرده اصلا به همین شناختنش حالا سوالم اینه که شیرون فرمول ۱ جت جنگنده کاوازاکی h2r تسلا پورش و الی اخر چه محصولی رکورد ۶.۵ ثانیه کوارتر جی تی ار رو زده که میگین قدیمی شده؟ جی تی ار که از همون اول تیون هاش استفاده تبلیغ و مقایسه میشدن نه؟ همین کاوازاکی که جت و فرمول ۱ و شیرون و همه رو لوله میکنه توسط جی تی ار حقیر میشه تموم شدن قدیمی شدن یعنی چی؟
Aryan kia
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آره دیدم اتفاقا کاوازاکی بوگاتی رو راحت برد ولی از گودزیلا باخت واقعا ژاپن اگه بخواد راحت میتونه با پورشه ۹۱۱ رقابت کنه تنها ژاپن توانایی شکست ژاپن را دارد????????
porsche
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰911؟ دیگه هیچ گودزیلایی نمیتونه جلو گیدورا قد علم کنه
ALI
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰امین ق اتفاقا چیزی که شما میگی معنی نمیده شما دلت رو خوش کردی به یه تیون و درگ و اون رو دلیل قرار میدی درصورتی که اصلا این اتفاقا معنی نمیده چون معیار و ملاک و دلیلی برای برتری محسوب نمیشه با این وجود جی تی ار تو مسابقات درگ مثل nhra حکم مگس در برابر عقاب رو داره و هیچه در برابرش اون اونجا با انجین های وی ۸ همی که راحت از ۵۰۰۰ اسب قدرتشون شروع میشه تو کلاس های مختلف که مدل های جاده ای هم هست توشون همه تایمای ۵ یا ۶ ثانیه به پایین دارن دیگه جی تی ار کیلویی چنده درمورد تیونینگش هم خود شرکت های امریکایی مثل ams صفر تا صد تیونش رو انجام میدن و از جی ای ار قبلی تقریبا چیزی باقی نمیمونه همه قطعات موتور و زیر بندی از نو طراحی و ساخته میشه و از خود ماشین اصلی یه اسکلت میمونه همون قطعات پرفورمنس هم متعلق به شرکت های امریکاییه بیشترش ولی اینکه گفتی جی تی ار بوده چرا بقیه نبودن باید بگم که این بدلیل تصمیم شرکت های تیونینگ کاره بیشترش هم واسه بصرفه بودنه چون اونها این مدل رو انتخاب کردن واسه تیون و بعد شروع کردن به ساخت طراحی قطعات جدید واسه اون که اگه مثلا ۹۱۱ رو هم میخواستن این مقدار روش کار کنن و تقوتش کنن خیلی بهتر از جی تی ار میشد و رکوردبهتری از جی تی ار میزد این هارو گفتم که وقتی به مورد جزئی تو یه دنیای کلی میبینی یه تصمیم و برداشت کلی از اون نداشته باشی و بدونی دست روی دست هست و مثل aryan kia نگی ژاپن ژاپن رو شکست میده چون اگه چشاتو وا کنی و توجه کنی میبینی که آلمان یا امریکا از همه نظر بهترن و برتری دارن و راحت ژاپن رو شکست دادن و میدن و ژاپن نمیتونه به پای اونه برسه و شکست میخوره. یه نکته دیگه هم هست که همین جی تی ار هم کاملا به کمک اروپا و امریکا بوده خود همین نیسان جی تی ار گیربکسش به کمک بورگ وارنر امریکا ساخته شده یعنی اصل قسمت های عملکردی مثل کلاچ دوبل و نرم افزار و سخت افزار لانچ کنترل و قسمتای مهم دیگه موتورش برمبنای موتور مسابقه ای لمانز نیسان بوده که همون رو یه شرکت بریتانیایی طراحی و توسعه داده همون انجین و از ۸ سیلند ۶ سیلندرش کردن و تو جی تی ار بکارش بردن مدل نیسمو از دمپر های اولینز تو استفاده شده که یه شرکت اروپاییه یا حتی صندلی های اسپرت ریکارو که آلمانیه. اینهارو گفتم که بدونی همین جی تی ار هم چیزی از خودش نداره و بیشترش با کمک شرکت های اروپایی و امریکایی ساخته شده با این وجود به پای مهندسی و و خودروهای اروپایی و امریکایی نمیرسه تو همه چیزشون هم همینطوره. اینهارو گفتم که از رو نتیجه یه درک نتیجه گیری نکنی که اون رو ملاک قرار بدی چون ملاک برتری تو چیزایی دیگس که آلمان یا امریکا تو مهندسی و همه چیزای دیگه برتری کامل رو دارن و خود ۹۱۱ یا چلنجر یا ختی همین رم تی ار ایکس ( با تیونینگ ) جی تی ار رو لوله میکنن.
faster
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰تسلا زودتر راه افتاد وگرنه جیتی ار میبرد درگ رو
ایران
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰الان ماشین تسلا میبینی به رم trx میگی تسلا ???
mohamadreza
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰حالت خوبه برادر؟!
تسلاااااااااااا؟؟؟???
ناشناس
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه فیلمو کامل ببینی متوجه میشی تسلا هم داخلش بود
porsche
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰GODZILLA=KING OF THE MONSTERS
خوشنام
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر شخصی خودم، بهترین درگ، درگ بین بوگاتی شیرون و نیسان جونیور است.
porsche
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آخه شیرون رو چه به شاه جونیور??
mahan
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰هر دو برنده هستند.همینکه رم با این اختلاف پشت گودزیلا اومده برندهست.
بنظرم این درگ نامربوط هیچ بازنده ای نداره.
حسن
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شیرهرچه هم پیربشه یک کوه چربی روحریفه
viper
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان اصلا این درگ درست نیست.
گودزیلا یه ماشین برای پیسته که آیرودینامیک خوب و وزن کمتر از تی آر ایکس رو داره و کلا برای سرعت و شتاب و دریفت ساخته شده اما تی ار ایکس برای آفرود و خیلی هم سنگین تر هست
هر کدوم توی دسته خودشون عالی هستن اما به نظر من اصلا مقایسه درسته نیست
ینی نمیتونیم بگیم کدوم برندس اما خب من نظرم تی ار ایکس