مرحلهٔ مقدماتی، گروه شانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین پورشه کاین توربو S هیبریدی و لامبورگینی اوروس
مجموع آراء: ۱۳۱۲
آراء لامبورگینی: ۸۴۰
آراء پورشه: ۴۷۲
پیروز دوئل: لامبورگینی اوروس با کسب ۶۴ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
مازراتی لوانته تروفئو | بامو X6 M کامپتیشن |
بامو X6 M کامپتیشن | |
آئودی RS Q8 | مرسدس GLE63 AMG |
مرسدس GLE63 AMG | |
پورشه کاین توربو S | لامبورگینی اوروس |
لامبورگینی اوروس | |
رنجروور اسپرت SVR | دوج دورانگو هلکت |
؟ |
دوج دورانگو هلکت
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۵۷,۸۲۸ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۸,۴۱۵ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: یک اسیووی سه ردیفه با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت، به سریعی چلنجر هلکت ۷۹۷ اسب بخاری، هندلینگی که برای خودرویی با این اندازه بهطور شگفتانگیزی ماهرانه و دقیق است
نقاط منفی: برچسب قیمتی گزاف برای یک دوج، مصرف سوخت وحشتناک، نالههای سوپرشارژر که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد
چکیده: دورانگو هلکت یک خودروی خانوادگی سه ردیفه است که بهطور باورنکردنی قدرتمند و بهطور شوکهکنندهای سرگرمکننده و جذاب است
رنجروور اسپرت SVR
تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۴
پلتفرم: D7u جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۳,۰۵۴ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۱۹۰ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 قدرتمند، استایل عضلانی، تواناییهای آفرود فوقالعاده در کنار سرعت بالا روی جاده
نقاط منفی: سفارش آپشنها هزینهٔ زیادی دارد، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کُند است، صندلیهای ردیف سوم فقط برای بچههای کوچک مناسب است
چکیده: برای خریداران اسیوویهای لوکس که پرفورمنس آتشین روی جاده را در کنار تواناییهای آفرود بالا میخواهند، لندروور این رنجروور اسپرت SVR را ارائه میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
رنجروور اسپرت SVR | دوج دورانگو هلکت | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
قدرت | ۵۷۵ اسب بخار | ۷۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۸۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۲ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۷ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۸.۱ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۵ لیتر | ۹۳ لیتر |
وزن | ۲۴۷۲ کیلوگرم | ۲۴۲۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳ تن | ۴ تن |
طول | ۴,۸۸۲ میلیمتر | ۵,۱۰۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۲۳ میلیمتر | ۳,۰۴۳ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۸۰ لیتر | ۴۸۰ |
ظرفیت سرنشین | ۲+۵ نفر | ۶ نفر |
قیمت | ۱۱۶,۸۵۰ دلار | ۸۲,۴۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMG///
۱۳ مرداد ۱۴۰۰با یک دلیل بگید که چرا باید رنجروور رو انتخاب کرد
سهند
۱۳ مرداد ۱۴۰۰کیفیت و تکنولوژی هایش صد برابر دوج است.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خراب شدن هاش،افت قیمت، دردسر توی فروشش هم صد برابر از دوج بیشتره برادر! اینارو هم درنظر بگیر اینقدر …. پرت نکن!
سهند
۱۴ مرداد ۱۴۰۰رنجرور بسیار پیشرفته تر و لوکس تر از دوج است به خاطر همین طبیعی است که قیمت و استهلاکش بیشتر باشد.
Mad.z.Max
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اووووو، پس چون پیشرفتهتره استهلاکش بیشترههه!!! مرسی که دنیا رو از جهل و نادانی و خرافات نجات دادی!
سهند
۱۴ مرداد ۱۴۰۰هر ماشینی که پیشرفته تر باشد پیچیدگی بیش تری دارد و در نتیجه استهلاکش بیشتره اگر این را نمی دانی اینجا چیکار میکنی؟!
مازیار
۱۳ مرداد ۱۴۰۰من به این شکل به این سوال پاسخ میدم اما قبلش بگم که احتمالا رنجروور امروز در اینجا برنده نخواهد شد
شاید یادتون بیاد مطلبی در همین پدال راجع به مقایسه رنجروور کلاسیک و لندکروز و واگنییر مربوط به کار اند درایور دهه نود که رنجروور لندکروز واگنییر اول تا سوم شدن
آیا شک دارید که اگه اون مقایسه همینجا در پدال انجام میشد نتیجه دقیقا سروته بود؟
رنجروور برای مقایسه هایی صرفا از روی نام و نه تجربه ساخته نشده
mahan
۱۳ مرداد ۱۴۰۰دقیقا مازیار خان عزیز
ممد ژانگولر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰من ۳ بار به دوج رأی دادم 💪
Philipp
۱۳ مرداد ۱۴۰۰توی این کلاس من به دو مولفه توجه می کنم:
1- توانایی آفرود
2- زیبایی
که توی مورد اول که مشخصه رنجروور بهتره
توی مورد دوم هم بشخصه اصلا با عقب دورانگو ارتباط برقرار نمیکنم
درضمن تجربه رنجروور در ساخت SUV به همان اندازه زیاد است که تجربه دوج در ساخت ماسل کارها بالاخره بعد اینهمه سال باید یه فوت کوزه گری ای چیزی توی چنته داشته باشه
taha malek
۱۳ مرداد ۱۴۰۰فیت اند فینیش و افرود بهتر
حسین دهمرد
۱۳ مرداد ۱۴۰۰چون رنجروره…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خرابیاشم قشنگه…
Reza Waffen SS
۱۵ مرداد ۱۴۰۰کی گفته رنجرور خرابیش بیشتره؟؟؟
همه میدونن که آمریکایی ها جزو پر استهلاک ترین خودروها هستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰رضا جان اگه رنجروور خرابیاش زیاد نبود همش توی هر سایتی نمیگفتن مشکل برق و پیشرانه و سیستم تعلیق داره و بشدت غیر قابل اعتماده، یه ماشین آمریکایی اسم ببر همچین چیزی درموردش گفته باشن…
میثم
۱۳ مرداد ۱۴۰۰هیچ دلیلی وجود نداره برای پرداخت بیشتر بابت رنجروور
Sina
۱۳ مرداد ۱۴۰۰و شما میشه بگید به چه دلیلی شاسی بلندی که توانایی آفرود نداره رو باید خرید…
اکر عشق سرعت و شتاب هستید چرا شاسی میخرید…
میگن کلاغه اومد راه رفتن کبک رو تقلید کنه راه رفتن خودشم یادش رفت
رنجرور اول وظیفه اصلیش که آفروده رو به خوبی انجام میده بعدش در کنارش هم یه حالت اسپورت دویوانه وار واسه ادرنالین جوونیت بهت میده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اولا دوج دورانگو اصلا هدفش آفرود نبود که بگیم حالا از رنجروور تقلید کرده، این شاسی بلند از اولشم مخصوص رقابت با ترک هاوک بود پس لطفا حرف … نزنید…
Sina
۱۴ مرداد ۱۴۰۰دورانگو رقیب ترک هاکه!!! 😁
چرا کرایسلر باید دوتا ماشین رقیب هم برای خودش بسازه
خود کرایسلر بارها گفته دلیل اینکه دورانگو رو با قابلیت آفرود یا شاسی بدنه جدا نمیزنه و از این حالت درش اورده اینه که بازار گرندچروکیو تحت تاثیر قرار نده و وظیفه آفرود رو به گردن گرند چروکی گذاشته بعد طرف میگه دورانگو و گرندچروکی رقیب هم هستن
دورانگو و گرند چروکی از نظر موتور پلتفرم فضای داخلیو… کلا یکی هستن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ مرداد ۱۴۰۰دوج به عنوان یه ماشین اسپورت بهتر از لندرووره ولی از نظر یک کراس اوور لندروور خیلی بهتره
mahan
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ای ام جی جان هزار دلیل هم بگیم مهم نیست وقتی پشتش بشینی خودت میگی 1 دلیل بسته!
ولی من 3 تا رکورد میگم ازین خودرو که یکی نشون میده به اندازه کافی سریع هست دومی نشون میده که یک رنجروور هست(توانایی افرود داره)البته رکورد های دیگه ای هم موجوده ولی اینا سرامدشونه و معروف ترین هاست
1.رنجرور اسپرت SVR مسیر 11.3 کیلومتری کوهستانی تیانمن را در 9 دقیقه و 51 ثانیه با سرعت متوسط 68.8 کیلومتر در ساعت طی کرده است . لندرور می گوید این تازه زمان غیر رسمی است ، ولی از رکورد قبلی 458 ایتالیا در سال 2016 با زمان 10 دقیقه و 31 ثانیه کمتر است . شایان ذکر است که 458 ایتالیا به جدیدترین موتور فراری مجهز بوده است . ولی شکست دادن هر سوپرخودرویی توسط SUV بزرگی مانند رنجرور اسپرت SVR تاثیربرانگیز است. لندرور برای ثبت این رکورد اصلاحاتی انجام نداده است . البته SVR نیز یک رنجرور اسپرت معمولی نیست . در حالی که بیشتر لندرور ها در انگلستان با گل و لای دسته و پنجه نرم می کنند ، SVR ساخته شده تا روی سنگ فرش ها سریع براند! در ضمن راننده این رنجرور هو پینگ تانگ است ، کسی که با رنجرور و کوهستان تیانمن غریبه نیست
2.یک رنج روور اسپرت PHEV از کوه تیانمن در چین بالا می رود(دقت کنید PHEV نه SVR!)رنجرور اسپرت پلاگین هیبریدی مسافت 11.3 کیلومتری از پایین این کوه را طی میکند . در این حین از 99 پیچ عبور می کند . قله این کوه با نام دروازه بهشت شناخته می شود ، ولی بالا رفتن از آن اصلا آسان نیست . برای رسیدن به قله ، این رنج روور 999 پله را با شیب 45 درجه بالا می رود . هدایت این خودرو را هو پینگ تانگ ، راننده مسابقه ای جگوار و برنده کلاس لمانز بر عهده دارد.
3.رکورد گیری زمان عبور رنج روور اسپرت از میان بیابان های خشک باشد
AMG///
۱۳ مرداد ۱۴۰۰درسته شاید آفرود رنجروور و زیباییش خوب باشه اما داد و جیپ واقعا توی این کلاس از همه بهتر هستن(البته نه دربرابر ژرمن ها)
و رنجروور افت قیمتش بالاست و قابلیت اطمینانش پایینه
در این کلاس ژرمن ها بعد آمریکایی ها بهترین انتخاب هستن
(البته من با این قیمت یه اسکالید یا یه واگونییر می خرم)
mahan
۱۳ مرداد ۱۴۰۰درسته ای ام جی جان این خودرو ها به دلیل پیچیدگی های فنی و چون توی رنج لاکشری قرار دارند حتی هزینه های دوره ایش رو یادمه واقعا سنگین بود و گران بودن قطعات جای خود داره عمدتا افت قیمت بالایی دارند مثل هر خودروی لاکشری حالا بماند که این برند فوق لاکشری هستش!کمبود تعمیرکار ماهر رو هم من اضافه می کنم و این مدل هایی که داشتم تمام تعویض و چکش باید توسط نمایندگی انجام بشه که اصولا همه جای دنیا نمایندگی نیست مخصوصا تو قسمت های مرزی!یکسری معایب داره که رقبای اصلی توی سگنمت خودش هم دارند همین معایب رو و اگه متن پایینمو خونده باشی اعتقاد دارم مقایسه این دو تا کاملا اشتباه هست چون واقعا سطح تفکر و خواسته های خریداراشون متفاوته و نمیشه صرفا یکی رو برنده خطاب کرد!از یک دیدگاه فرمایشتون منطقی هست از یک دیدگاده دیگر فرمایش بنده حقیر هم دور از ذهن نیست…
قطعا این طور نیست که کسی که می خواد داج بخره بگه اشکالی نداره رنجروور میخرم و هزینه هاش براش مهم نباشه یا یکی بگه وای هزینه های رنجروور من برم دورانگو بخرم یا یکی میگه من برم دورانگو بخرم با یک رانگلر این یکی میگه من برم فول ترین مدل اسپرت رو بردارم سلیقه ها و افکار ها متفاوته و در کل نظرم اینه مقایسهشون درست نیست.
Reza Waffen SS
۱۵ مرداد ۱۴۰۰رنجرور SVR
Roham
۱۳ مرداد ۱۴۰۰رنج روور خودش امضاست تو این کلاس
شاهرخ
۱۳ مرداد ۱۴۰۰هیچ دلیلی واسه رای دادن به رنجروور نمیبینم
تمام مشخصات داج بهتره قیمتشم کمتره
من طراحیشم بیشتر دوست دارم
تازه این سریعترین شاسی بلند دنیاس
GT
۱۳ مرداد ۱۴۰۰البته بنتایگا سریعترین شاسی بلند دنیاست!
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰سریع ترین اگر از نظر تاپ اسپید باشه ،نیست اما از نظر درگ ریس ها و شتاب گیری سریع ترین تولیدی هست اگر اشتباه نکنم
abdi_mahdi
۱۳ مرداد ۱۴۰۰مصرف سوختو حجم صندوقو ظرفیت باکم پشم بود این وسط
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰نمیرین یه وقت ۲لیتر بنزین بیشتر ورشکستتون نکنه!
امیر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰با احترام به رنجروور ولی نگاه کنید دوج هم قدرت بیشتری داره وزن کمتری داره ظرفیت
بکسل بیشتری داره فاصله محوری بیشتری داره و این ها رو با قیمت کمتری ارائه میده.
امیر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰تازه این رو هم بگم. تاریخ معرفی و آمار فروش رو نگاه کنید.
رنجروور 2014 معرفی شده تازه قیمت بیشتری هم از دورانگو جدید تر داره.
یعنی واقعا نمی فهمم چرا آدم پول رنجروور رو بده در صورتی که می تونه سریع ترین شاسی بلند رو بخره یه چیزی هم باقی بمونه و زن بچه رو آخر هفته ببره تعطیلات
taha malek
۱۳ مرداد ۱۴۰۰کیفیت کابین رنجرور رو با کیفیت کابین دوج مقایسه کن
بعدش هم افرودش رو مقایسه کن بعدش میفهمی رنجرور گرون نیست
ممد ژانگولر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰مسافرت خارج از کشورو از قلم انداختی دوست عزیز 😉
abdi_mahdi
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اگه از کمبود کیفیت دوج چیزی نمیدونید به پیجه دف عقب سر یزنید اونجا یکی از هموطنامون این ماشینو مورد تست قرار داده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰دوج کمبود کیفیت داره؟ دلیلت هم شد یه تجربه مسخره از یه دروغگو؟ عجب! بزنم به تخته همه رنجروور سوار شدن!😂😂😂
AMG GT R
۱۳ مرداد ۱۴۰۰رنجروور چون کاربردی تره بهش رای دادم ولی دوج عالی هست
Sina10
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اگه سال ۲۰۱۵ دوئلی برای کراس اوور های اسپرت وجود داشت قطعا رنج روور رو انتخاب میکردم ، طراحیش حرف نداره ، بشدت زیباست ، اما دورانگو پرفورمنس خیره کننده ای رو در خودرویی بشدت ارزون ارائه میده ، اونم با موتور فوق العاده هلکت!!!
مزیت رنج روور ، قیافه بشدت زیبا و نام شرکت سازنده و لوکس تر بودنشه و همچنین آفرود ، مصرف سوخت بهتر نسبت به رقیبش
مزیت دورانگو ، قدرت خیره کننده ، سرعت فوق العاده ، و اینکه برخلاف چلنجر چهارچرخ متحرکه پس قدرتشو خیلی بهتر مدیریت میکنه و ازش خیلی بهتر استفاده میکنه ، همچنین قیمت بسیار ارزون نسبت به رقبا ، و با توجه به همین دو دیفرانسیل بودن هندلینگ خوبی داره
معایب رنج روور : خیلی قدیمیه و یه آپدیت اساسی نیاز داره ، دقت کنید نگفتم تغییر نسل چون قیافش همچنان مدرنه ، همین قدیمی بودن باعث میشه نسبت به سرعتش خیلی گرون و کند باشه ،
معایب دوج : همونطور که گفته برای یه کراس اوور سریع خیلی ارزونه ولی برای یه دوج گرونه ، طراحی عقبش متوسطه ، خیلی خیلی پرمصرفه ،
در کل با وجود علاقه به هر دو ماشین به دوج رای دادم
new RAMIN
۱۳ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من رنجروور. اونم به خاطر کلی دلیل منطقی…
ابتدا برسی نکات منفی.
((دورانگو هلکت= برچسب قیمتی گزاف برای یک دوج، مصرف سوخت وحشتناک، نالههای سوپرشارژر که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد))
اولا واقعا گرونه و دوما اصلا ابدا آپشن جذاب نداره…سوما کیفیت داخلش با توج به قیمتش حال به هم زنه. یعنی همش پلاستیک. چهارما مصرف سوختش اندازه بوگاتی هست.(( الان یه سری افراد که سطح کره ماه رو براتون شرح میکنن میان اینجا و ** میگن و میان به من فحش میدن و میگن تو دروغ میگی)) ولی دورانگو با توجه به قیمتش اصلا ابدا کیفیت کابین نداره بیشترش پلاستیک هست.
((رنجروور اسپرت svr
نقاط منفی: سفارش آپشنها هزینهٔ زیادی دارد، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کُند است، صندلیهای ردیف سوم فقط برای بچههای کوچک مناسب است))
خب من عاشق آپشن هستم هرچی پولش باشه میدم😂 خب سیستم اطلاعات سرگی کنده و این یه مشکل هست هرچند زیاد مهم نیست. و ردیف سوم تنگه. خب خدارا شکر من بچه زیاد ندارم. مشکلی نیست.
.
رنجروور اسپرت svr موتور 5لیتری 8 سیلندر سوپر شارژر قدرت 575 داره.
دورانگو موتور 6.2 لیتری سوپر شارژر 8سیلندر قدرت 710 اسب داره.
تناسب بگیریم به اعضای هر سی سی قدرت رنجروور 0.115 اسب هست.
ولی دورانگو به اعضای هر سی سی 0.1145 هست.
به اعضای ناچیزی برتری با رنجروور هست.
مصرف سوخت رنجروور 14 لیتر هست. اما دورانگو هلکت 18 لیتر هست… باک رنجروور 105لیتر هست. باک دورانگو 93 لیتر هست.نکته مهم ابعاد هست که رنجروور کوچکتره بحث جای پارک باشه راحتر پیدا میشه. البته در آمریکا باشی مشکلی نیست.
و اما نکته مهمی برای من وجود داره اونم گارانتی هست
گارانتی پیشرانه دورانگو بیشتره…ولی مجموع گارانتی خودرو، برای رنجروور بیشتره.
اما نکته مهمی که نشون میده رنجروور اسپرت svr خیییلییی بهتر از دورانگو هست
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/12/Land-Rover-Range-Rover-Sport-SVR-3.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/03/3.Range-Rover-Sport-SVR.jpg
رنجروور اسپرت SVR یه ماشین اسپرت نیست…
یه خودرو خانوادگی جا دار و منطقی هست. یه خودرو آفرود درست حسابی هست (هرچند با این ماشین آفرود نمیرن) یه خودرو لوکس پر آپشن هست. حوصلتون سر رفته میتونید به لامبورگینی هم چراغ بزنید تا از سر راحتون بره کنار😂
انتخاب من رنجروور اسپرت SVR هست.
متاسفانه خیلی ها چون اطلاع ندارن فکر میکنن رنجروور ماشین های عادی و آفرودی میسازه. ولی اصلا اینطور نیست.واقعا اگه اقا ماهان نبود اطلاعاتم هیچ گاه درباره رنجروور بالا نمیرفت و بی خبر میبودم و در این دوئل به دورانگو رای میدادم و فکر میکردم رنجروور پول برندش رو میگیره. اما چون الان اطلاع دارم و میدونم داستان چیه انتخابم رنجروور هست. جگوار لندروور پتانسیل وحشتناک بالایی دارند…فقط حیف ازش استفاده نمیکنن و متاسفانه الان حال روز خوبی ندارن. اگر به خودشون بیان (جگوار_لندروور) میتونن خوب در این دنیا فانی و گذار خوب بدرخشن…
abdi_mahdi
۱۳ مرداد ۱۴۰۰کاملا صحیح
نوید محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۰آقا رامین
به جای «به ازای» نوشتی «به اعضای» !
new RAMIN
۱۳ مرداد ۱۴۰۰((آقا رامین
به جای «به ازای» نوشتی «به اعضای» !))
جان؟
😅🤦🤦
اصلاح کننده گوشی واقعا خراب است😂🤦🤦
بله “‹به ازای›” صحیح هست.
zeg
۱۳ مرداد ۱۴۰۰انصافا اگه دوئل رنجروور و چانگان بود، به کدوم رای میدادی؟
new RAMIN
۱۳ مرداد ۱۴۰۰((انصافا اگه دوئل رنجروور و چانگان بود، به کدوم رای میدادی؟))
جناب اقای zeg هروقت کمپانی changan یه شاسی بلند شتاب زیر 4 و قدرت بالای 500 اسب و قیمت 100 هزار دلاری ساخت اون موقع باید ببینم کدوم بهتره…
بعد حدود 1800کامنت و حضور1سال در پدال شما هنوز منظور من را نفهمیدید😂🤦
محصولات changan رو به همه خودرو ها ترجیح میدهم…
به همه خودروهای هم رقیبش…نه خودرویی که 4 برابرش قیمت دارد.
mahan
۱۳ مرداد ۱۴۰۰سلام و درود به اقا رامین عزیز.قوربونت اقا لطف داری واقعا درست میگی.
نمی دونم دوتا ویدئو رنجروور اسپرت هست که رکورد هایی توی کوه تیانمن و دیوار چین هستش حتما نگاه کن لذت میبری حتما.یک رنج روور اسپرت PHEV از کوه تیانمن در چین بالا می رود(دقت کنید PHEV نه SVR!)رنجرور اسپرت پلاگین هیبریدی مسافت ۱۱.۳ کیلومتری از پایین این کوه را طی میکند . در این حین از ۹۹ پیچ عبور می کند . قله این کوه با نام دروازه بهشت شناخته می شود ، ولی بالا رفتن از آن اصلا آسان نیست . برای رسیدن به قله ، این رنج روور ۹۹۹ پله را با شیب ۴۵ درجه بالا می رود . هدایت این خودرو را هو پینگ تانگ ، راننده مسابقه ای جگوار و برنده کلاس لمانز بر عهده دارد که واقعا هم راننده خیلی خوبه هم ماشین!همه چیز اعداد و ارقام نیست!گشتاور و قدرت بالا صرفا همیشه هر چه بالاتر باشه بهتر نیست و حتی نسبت این دو و گیربکس و … خیلی مسائل دخیل هست و نمیشه با دوتا عدد بگذریم!((در ویدئو مستند برای اینکه رنجروور اسپرت یک افرودر بنام هم باشه و این ژن رو به خوبی حفظ کنه مجبور شد باره ها قدرت و گشتاور و زیاد و کم کردن و توی افرود و ارتفاع و شیب های مختلف حفظ کردن!زاویه حمله این خودرو 33 درجه و زاویه فرارش 30 درجه هست و زاویه رمپ هم 25.7 درجه هست که در نوع خودش بینظیره!دورانگو ننشستم اما میتونم قسم بخورم که حس اطمینان و سواری رنجروور اسپرت رو کمتر ماشینی داره و چیزی اصلا به عنوان لنگر انداختن نداره!سیستم تعلیق این ماشین جز پیشرفته ترین ها هستش و مود های رانندگی بقیه در مقابلش اسباب بازی هستند مود های مرسدس بنز و بی ام و فوقش توی کامفورت و اکو و اسپرت و اسپرت پلاس هست که جز بهترین هاست زیر سیستم ترین ریسپانس قرار داره!سیستم ترین ریسپانس (سیستم هوشمند رانندگی رنجروور)توسط صدها سنسور و کامپیوتر ۶ حالت رانندگی را تشخیص میده یعنی آن چیزی که این روزها به اسم Eco و Normal و Sport میشناسیم برای این شاسیبلند یک خنده داره و به نوعی خاطرهست.ما قرار نیست که به رنجرور بگوییم که چه حالتی می خوایم رانندگی کنیم خودش تشخیص میده بر حسب زمین و آب و هوا و نحوه گاز دادن و ترمز گرفتن و هزار چیز دیگه که الان وقت چه کاری است.برای این خودرو زمین خیس با زمین نمدار و جاده خاکی با شنهای درشت با جاده خاکی با شنهای ریز و چمن و برف فرق داره و همه را تشخیص میدهد. حتی گل و لای را تشخیص میدهید باره ها شده رفتم توی بیراهه های بیرون شهری کامپیوتر هشدار میده که سرعت خودرو رو کاهش بدم و اگه ندم خودش سرعت رو کاهش میده و فرمون سفت تر میشه و فنربندی خشک تر میشه که چون شما اومدید و تو گل ولای و ممکنه سر بخورید.این یعنی مود رانندگی. سفت و شل کردن فرمان که نشد حالت رانندگی!اگه توی ویدئو رکورد 999 پله رو ببینی موقعی که به بالا رسید ماشین رو کج بین پله و سطح صاف پارک کرد و این چنین پارک فقط با هماهنگی ارتفاع و سیستم های خاص میشه.
بنظرم درمورد کیفیت هم صحبت نکنم هر دو میدونیم و درمورد رنجروور و جایگاهش و شخصی که سوار میشه و دید مردم هم نگیم اینو همه میدونن لااقل خارجی ها میدونن!در مورد اکثر اپشناش نوشتم هرچند اون اپشن ها مال 2015 بود و الان کلی اضافه شده این همه پکیج رو من ول نمی کنم دورانگو بخرم.البته دورانگو براش احترام قائلم و خودرو قابلی هست ولی سبکش فرق میکنه و من این سبک رو بیشتر میپسندم.در ضمن یکسری انگشت شمار رنجروور تولید میشه که توی نمایشگاه و نمایندگی ها نمایش گذاشته میشن که فروشی هم هستن و میشه با قیمتی کمتر از سفارشی خرید ولی اینو بگم در پایه ترین مدلش از فول ترین های بعضی ها امکانات بیشتری داره و اینم بگم که کیفیت نسخه پایین هم هنوز توی رده فوق لاکشری قرار میگیره و هی میشه بهبودش داد منظورم اینه که در پایه ترین حال هم یک رنجروور هست لوکس و باکیفیت و پراپشن!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰″اولا واقعا گرونه و دوما اصلا ابدا آپشن جذاب نداره…سوما کیفیت داخلش با توج به قیمتش حال به هم زنه. یعنی همش پلاستیک. چهارما مصرف سوختش اندازه بوگاتی هست.″
جناب چجوری از پشت عکس تشخیص دادی داشبورد دوج همش پلاستیکه؟ سوار رنجروور شدی؟ در آپشنه؟😂
***.
مازیار
۱۳ مرداد ۱۴۰۰دوستانی که روی قیمت کمتر داج مانور میدن
یک سوال
چرا در بخش نقاط منفی داج ذکر شده “برچسب قیمتی گزاف برای یک دوج ” ؟
اما درمورد رنجروور گفته نشده قیمت گزاف
آیا به این معنی نیست که حتی این قیمت کم هم برای داج زیاده و اون قیمت زیاد برای رنجروور زیاد نیست؟
هیچ ارزانی و گرانی بی دلیل نیست و اگه کارشناسان که تجربه عینی دارن اشاره ای نکردن روا نیست ما صرفا با دیدن اعداد درمورد ارزش حکم صادر کنیم
HamiD
۱۳ مرداد ۱۴۰۰مازیار عزیز داداش گلم …
این نظر سنجی و نتیجه اش الزاما بهتر بودن یه ماشین یا ضعیف تر بودن بازنده رو مشخص نمیکنه! خب قاعدتا طرفداران خودروهای آمریکایی بیشتر از رنجروور هست و اگه فورد مدل T هم به جای دوج میزاشتن بازم به اون رای میدادن بخاطر قیمت کمش!
والله اینجا چیزی که مشخصه اینه که اون مقدار پول بیشتر ارزشش رو داره و واقعا من با اینتریور داج حال نمیکنم … حالا طلا بگیره صندلی ها رو یا چرم بازم داشبورد و غربیلک فرمان قدیمی و نافرمی داره!
mahan
۱۳ مرداد ۱۴۰۰مازیار جان وقتی رنگ نخ صندلی تو میتونی خودت انتخاب کنی و چوب کابینت و گاوصندوق داری و هزار تا اپشن که خودت بهتر از من میدونی!اصلا روح ماهیت این دو خودرو بهم نمیخوره هیچ وجه تشابهی جز پرفورمنس بودن هر دو ندارن!این به معنی بد بودن دورانگو یا رنجروور نیست دو خودرو توی دو جهان دیگه دارن سیر می کنن!فلسفه ساخت هاشون بهم نمیخوره.من تاروس داشتم چارجر داشتم اینا هیچ کدومشون رو برای کیفیت داخلیشون نمی خری به خاطر گیربکس دقیق و تعویض های بی نقص و دقیق و فرمون دهی تیز نمیخری به خاطر نرمی و موتور قوی که باهاش میتونی با فرمون بازی کنی و ابعاد و حس و حال انحصاریش میخریم حسی مثل اینکه با قمه داری گوشت میبری!
ولی وقتی میری سمت رنجروور کلی فاکتور ریز و درشت برات مهمه وخودت وقتی رنجروورت رو سفارش میدی و دیزاین هاشو طراحی میکنی در اصل داری خودتو معرفی میکنی و رنجروورت تفکر خودت و سلیقه خودتو نمایش میده!یک ماشین تو تیراژ بالا که داری نمیخری!داری پول خیلی چیزارو میدی … بنابراین زنده باد رنجروور
در ضمن حتما رکورد هاشو که دیدی…
مازیار
۱۳ مرداد ۱۴۰۰حمید و ماهان عزیز
بقول ارسطو گل فرمایش می کنید😅
هیچ وجه اشتراکی بین ماهیت این دو اتومبیل وجود نداره
رنجروور اساسا یک آف رود هست که سریع و لوکس هم شده البته به بهترین شکل ممکن
و داج از آف رود شکل اتاق و یک دیفرانسیل اضافه در جلو رو داره بعلاوه موتوری بسیار پرقدرت برای راضی کردن مشتریان آمریکایی علاقمند به اسب بخار
بنابراین هم تفکر سازندگان و هم تفکر خریداران هر کدوم مسیر خاص خودش رو داره
STAN
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اول به دوج رای دادم بعد مطالبو خوندم (((((((((=
STAN
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ولی اگه بخواهیم صادق باشیم، دوج از همه لحاظ به رقیبش برتری داره، طراحی بیرونی و کابین جذاب تر، موتور قدرتمند تر، قیمت پایین تر و اصالت آمریکایی دوج. داره تنها ایرادی که میشه ازش گرفت، مصرف سوختشه و به نظرم کسی که بخواد سریع ترین شاسی بلند دنیا رو داشته باشه براش اهمیتی نداره
امین
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ناله های سوپرشارژر داج اصلا آزار دهنده نیست.اشتباه نکن.با روح و روانت بازی میکنه.به وجدت میاره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اونی که دوج رو مقایسه کرده مطمئن باشید تسلا داشته!
Porsche 911
۱۳ مرداد ۱۴۰۰پدال لطفا خبر معرفی شورلت کامارو copo رو بزار که خیلی خفنه و همچنین خبر کابین کانسپت پورشه ویژن رندیسنت هم بزار
تشکر🙏
این دوئل هم که کاملا واضحه
دوج دورانگو انتخاب من
M.A.S
۱۳ مرداد ۱۴۰۰شورولت کامارو کوپو مدل2022 با 3 انجین و در تیراژ نامحدود معرفی شد
هر سه این انجین ها بر پایه انجین های LS هستند
موتور اول موتور 350اینچ مکعبی مجهز به سوپرچارجر(570اسبی)
موتور دوم موتور 427 اینچ مکعبی (قدرت 470 اسبی)
موتور سوم هم احتمالا جذاب ترین موتور برای طرفداران شورلت موتور572 اینچ مکعبی
این انجین با پیستون های آلومینیمی فورج کاری شده و ایضا میله اتصال و میل لنگ از جنس استیل فورج کاری شده و بلوک اهنی قدرتی حدود700 اسب خواهد داشت
تمام این انجین ها به گیربکس سه سرعته توربو هیدرولیک 400 متصل خواهند بود
درباره نظر سنجی هم به داج دورانگو رای میدم
♦SHAHRUKH♦
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اکثر کاربرای پدال به آمریکاییا علاقه دارند معلومه دوج برنده میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰لطفاً حرف بی ربط نزنید! نمیبینی مشخصات رو؟ رنجروور توی کدومش(جز چند تا بیخود) از دوج بهتره؟ کی آخه یه ماشین لوکس رو میبره برای سرعت؟یه دلیل منطقی بیار برادر…
GT
۱۳ مرداد ۱۴۰۰دوج خیلی بهتره ولی من به رنجروور رای دادم چون بیشتر دوستش دارم و یه نکته عجیب حداکثر سرعت دوج با G کلاس برابر هست و مسافت چهارصد متر رو فقط ۰.۳ ثانیه زودتر طی میکنه در حالی که فکر می کردم خیلی سریعتره با وزن کمتر و قدرت خیلی بیشتر
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اینجا ابهت جی کلاس معلوم میشه که بدون داشتن سیستم تعلیق مناسب و تایر های فابریک مناسب و کمک فنر مناسب با یه ماشین کاملا اسپورت رقابت میکنه
مهدی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰بالاخره پدال یه نظر سنجی اسون گذاشت
اصلا برای چی باید به رنجرور رای بدم
مشخصات دوج بهتره ولی ارزون تره
فروش دوج خیلی بیشتره
امتیاز دوج هم از کارانددرایور بیشتره
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اصلا و اصلا هرچیزی که موتور هلکت رویَش باشه عالیه حتی اگه سه چرخه باشه🤛🏻🤜🏻
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۱۳ مرداد ۱۴۰۰درود!
دیروز بود که قصد داشتم تصویر رنجروور SVR را در نمایه ی(همان پروفایل) حساب کاربری پدال قرار دهم!
بگذریم…
الحق که رنجروور امضای این کلاس خواهد بود!
با این همه بنابراین انتخاب بنده ی حقیر رنجروور SVR خواهد بود😊.
با سپاس ، یاعلی🌷
«پارس و بریتانیا»
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ضمن اینکه داج دورانگو از هر بُعد برتر است ؛
اما خوب سلیقه ، سلیقه است دیگر☺…
حمیدرضا محمدی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من دوج دورانگو هلکت
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ مرداد ۱۴۰۰شاید دورانگو ماشینی با پرفورمنس بهتری باشه ، ولی هیچ وقت نمیتونه به اندازه رنجروور خاص باشه ، شاید دوج بتونه توی سرعت لندروور رو مغلوب خودش کنه اما شما یک نگاه به ظرافت و دقت در مونتاژ و طراحی رنجروور بکن ، هیچکس قرار نیست از وقتی ماشین کراس اوور یا خانوادگیشو استارت میزنه تا وقتی که اونو خاموش میکنه مشغول دریفت کشیدن و درگ گذاشتن باشه ، در ۸۵ درصد مواقع اون آدم میخواد از متانت و رفاه ماشینش لذت ببره و در کنار خانواده خوش باشه اگر مقایسه بین دوتا سوپر اسپورت یا حتی اسپورت بود ، اونموقع این چیزا مهم نبود ولی حالا که ماشینا یجورین که باید بجز پرفورمنس چیزای دیگشونم در نظر بگیریم مهمه ، در کل انتخابم لندرووره چون اگه قراره نزدیک ۱۰۰ هزار دلار برای یک ماشین خانوادگی اسپورت هزینه کنم ماشینیو انتخاب پیکنم که یک : به عنوان یک ماشین خانوادگی پر آپشن ، با کیفیت ، راحت و به موقعش متین باشه، دو : به عنوان یک ماشین اسپرت از شتاب خوب ، آپشنهای اسپورت خوب و ظاهر چشمگیر داشته باشه ، سه : از یک برند لوکس باشه ، دوج به بهترین شکل ممکن بخش دو رو انجام میده ولی توی دو بخش دیگه که خیلی برای یک ماشین خانوادگی مهمن ، نمیتونه از نظر من رنجروور رو شکست بده .
در ضمن اینم بگم اگه یروز خواستم رنجروور اسپورت svr بگیرم رنگ قرمز آلبالویی با کاپوت مشکی مات و کابین قرمز میگیرم خیلی خوب میشه
یانکی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خوب اول بگم که بازم پدال سعی کرد ماشین آمریکایی رو تو اعلام مشخصات از عمد اشتباه کنه.دورانگو 400متر رو تو 11.5 ثانیه میزنه.0تا60 مایل یا 0تا 97.5 کیلومترش 3.5 هست.میگه 80 چوب برا داج زیاده با چه شیوه ای محاسبا کردید.دورانگو 3 ردیف صندلی داره که تمام سرنشینها به راحتی توش جا میگیرن.حتی ردیف سومش جادار برا بزرگ سالهاست.قدیترین شاسی بلند دنیاست.سریعترین هست.بهترین صدا رو بین رقبا داره.تو نمای بیرونش بی نهایت زیباست.نمای داخلش بعد فیس لیفت عالی شده و داشبورد رو با چرم زیبایی تزئین کردن تریم فیبر کربن رو با سبک لامبورگینی اجرا کردن.مهمترین نکته سیستم سرگرمی جدیدش آکانکت5 با نمایشگر 10.1 اینچی با تکنولوژی بسیار جدید و کیفیت محشری ارائه کرده.هر سه ردیف از صندلیهای بسیار مناسب و اسپرت به سبک خوده داج.خدا وکیلی به جز از خوده آمریکا کجا همچین عظمتی با این قیمت مفت تولید میکنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اون بیتلی که موتور جت داشت رو یادتونه ؟ اون از بوگاتیم سریعتر میره ، این خیلی چیزارو مشخص میکنه
یوسف
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اگه الان به فرغون موتور جت ببندیم و 500 کیلومتر در ساعت بره…… آیا دلیل میشه بگیم این فرغون از ماشین های فرمول یک بهتره….
کافی بود یا بگم باز….
حداقل 15 سال اختلاف بین طراحی و تکنولوژی رنجرور و دوج وجود داره…..
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰عجب! عـــــجب!!! از کی تا حالا شما ها شدید رنجروور سوار دوج شد فرغون؟
…در پراید را به آرامی میبندد…
یوسف
۱۴ مرداد ۱۴۰۰عزیزم من رنجرور سفارتی 2005 دارم….
هر وقت خواستی بیا ببینش…. بیا سوارشو….تفاوت رو احساس کنی…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰رنجروور داری اونوقت به دوج میگی فرغون! جناب برای اثبات حرفت نیازی به چاخان نیست…
جمشید
۱۳ مرداد ۱۴۰۰دوتا غول بیابونی !!
M.K karimi
۱۳ مرداد ۱۴۰۰,واقعا برام قابل هضم نیست که رنجرور تونسته تا الان 41% آرا رو مقابل دورانگو کسب کنه:)))
البته با احترام به طرفدارای رنجرور…
یوسف
۱۴ مرداد ۱۴۰۰به نظر من تعداد طرفدار های رنجرور باید خیلی کم باشن در حدود 2 درصد و شایدم کمتر….
چون در یک جامعه مگر چند درصد زندگی فوق لاکچری دارن…. که میتونن رنجرور رو انتخاب کنن….
اما در همون جامعه تعداد زیاد هستن که عاشق باشگاه و بدنسازی هستن… دقیقا مثل دوج
Porsche 911
۱۳ مرداد ۱۴۰۰آقا رای من رنجرور هست
چون فکر میکنید که دوج آمریکایی هست ابهتش بیشتره
ولی نه اونقدر
من خودم رنجرور ولار از نزدیک دیدم فوق العاده بزرگ و زیبا و با کیفیت
Mf1
۱۳ مرداد ۱۴۰۰با قدرت ۷۰۰ اسب بخارش خیلی بدرد مسافرت وخانواده میخوره
مهردادکمال
۱۴ مرداد ۱۴۰۰طراحی رنجرور خیلی خیلی بهتره اما خوی وحشی این یانکی به شدت وسوسه کننده اس
fane mashin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اخه برادر من ادم یکم فکر میکنه حرف میزنه !! مگه اینا سوپرکارن میگید چون شتابش بیشتره دوج !! ببینم یعنی کیفیت و طراحی و مصرف سوختو اینا اصلا مهم نیست !! حالا چند دهم ثانیه این ور اون ور تر برای یه شاسی بلند چه فرقی داره !! شما گیر نیم ثانیه اینایید ؟؟ فاکتور هایی که برای یه ماشین شاسی بلند مهمه میشه به فضای صندوق بار و هندلینگ و مصرف سوخت و اینارو نام برد که برای این ماشینا رنجرور به جز سرعت و شتاب از همه لحاظ سرتره . بعد نیم ثانیه دقیقا چه ارزشی داره که بخواید ماشین با این کیفیت فوق العاده رو بزارید کنار . 34 هزار دلار هم واقعا ارزش بیشتری داره که بخواید پول بیشتر بزارید و بخرید . مصرف سوختشم که ماشالله 18 لیتره دوج تازه ترکیبی یعنی اگر تو شهر باهاش برونی بالای راحت 20 لیتر در میاد خیلی خنده داره نه ؟؟ پس همه چیز سرعت و شتاب اینا نیست . در حالی که رنجرور هم با توجه به تمام مشخصاتش علاوه بر این که سرتره موتورشم پا به پای دوج میره علاوه بر قدرت خیلی بیشتر دوج فرقشون تو 400 متر 0.7 ثانیس پس از نظر سرعت چیزی کم نداره .
آریا ماشین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰انتخابم دوج دورانگو هلکت
حالا چرا؟
اینجا سگمنت کراس اوور های ” اسپرت ” هست
توجه کنید اینحا پرفورمنس اولویت اول هست
درسته رنجروور کیفیت بهتر ، آفرود بهتر ، کابین لوکس تر ، ظاهر شیک تر و همه این ها رو داره
ولی در پرفورمنس حریف دوج نیس
بهای عملکرد بالا هم مصرف سوخت بالاس
اگه اینجا سگمنت آفرود یا لوکس بود رنجروور انتخاب بود
رضا معین
۱۸ شهریور ۱۴۰۰رنجرور به عنوان یک SUV تمام عیار هست و بقیه خودرو سازها سعی میکنند خودروهاشون رو به رنجرور نزدیک کنند
از لحاظ کیفیت ساخت، کیفیت سواری ، توانایی آفرود و مصرف سوخت ، کمتر شاسی بلندی در سطح رنجرور هست.
تکنولوژی خودروهای اروپایی خیلی بالاتر از خودروهای آمریکایی هست!