مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور آخر، قسمت هشتم، سومین دوئل از گروه سوپراسپرتها
نتایج دوئل قبلی بین لامبورگینی اونتادور و شورلت کوروت
مجموع آراء: ۱۶۳۶
آراء لامبورگینی اونتادور: ۹۶۷
آراء شورلت کوروت: ۶۶۹
پیروز دوئل: لامبورگینی اونتادور با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
آستونمارتین ونتیج | مرسدس-آامگ GT |
مرسدس-آامگ GT | |
لامبورگینی اونتادور | شورلت کوروت |
لامبورگینی اونتادور | |
لامبورگینی اوراکان | دوج وایپر |
؟ |
لامبورگینی اوراکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک
سلف: لامبورگینی گالاردو
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
دوج وایپر
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۰
ترکیب: موتور جلو، محور عقب
نسل کنونی: پنجم
امتیاز از کارانددرایور: –
مقایسهٔ مشخصات فنی
دوج وایپر | لامبورگینی اوراکان | |
پیشرانه | ۸.۴ لیتری V10 | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۶۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۱۵ نیوتن متر | ۵۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۲.۵ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۷.۳ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۰.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۴.۴۶ متر | ۴.۴۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۱ متر | ۲.۶۲ متر |
وزن | ۱۵۶۰ کیلوگرم | ۱۵۵۲ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۲.۴ | ۱ به ۲.۵ |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۹۹,۰۹۰ دلار | ۲۰۳,۲۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10173114]
F22RAPTOR
۳ آذر ۱۳۹۷خداوندا
هیچ ماشینی رو به اندازه وایپر دوست ندارم
رای من وایپر زیبا
(ali (chevy nova
۳ آذر ۱۳۹۷درسته
وایپر خیلی دوست داشتنی هست و خیلی وحشی
اون موتور 8/5 لیتری تنفس طبیعیش هم که فقط اهل فن میدونن چیه
Reza
۳ آذر ۱۳۹۷علی یه طوری تعریف میکنی هر کی ندونه فکر میکنه داری از یه جت تعریف میکنی.
موتور وایپر یکی از سنگین ترین و بی خاصیت ترین موتور هایی هستش که تاحالا ساخته شده. فقط حجمش بالاس همین.
مگه به هر موتوری میشه گفت تنفس طبیعی؟
اصلا مگه موتورهوراکان قابل قیاس با وایپر هستش؟ اگه وایپر همونی بود که تو تعریفش میکنی چرا داشت نسلش منقرض میشد تازه با یه بار کمک تونست نجات پیدا کنه ولی دوباره داره نسلش منقرض میشه.
عصر عصر تکنولوژی هستش، فقط تنفس طبیعی به درد نمیخوره. وایپر هم موتور تنفس طبیعی داره هوراکان و پرفورمانته و SVJ هم اما این کجا و اونا کجا.
تکنولوژی وایپر رو میشه تو هنگ کردن سرعت سنجش دید، نگو ندیدم که ناراحت میشم.
Mohammad
۳ آذر ۱۳۹۷رضا اول اینکه کل دنیا به انجین وایپر احترام خاصی قائل هستن
دوم اینکه اگه تجهیزاتی که روی لامبو هست روی وایپر بزارن به نظرم در هیچی وایپر کم نمیاره از لامبو و
سوم اینکه دلیل توقف تولید وایپر عدم فروشش نیست فقط سیاست های کمپانی فرق کرده ولی قرار در اینده باز تولید شه
هم قیمت سوپر اسپورت های اروپایی قرار در امریکا تولید شه منظورم کوروت نسل هشت هستش اون موقع خواهیم دید همه چی به قیمت بستگی داره وقتی کوروت موتور وسط در پست لرزه به تن حریف هاش بندازه
(ali (chevy nova
۳ آذر ۱۳۹۷اما نکاتی داره موتور وایپر که یه ماشین باز واقعی بهتر میتونه اونرو متوجه بشه
خیلی ها ممکنه بگن چرا موتور8/5 لیتری وایپر فقط 650 اسب قدرت داره درصورتی که موتورهای کم حجم تر شرکتهای دیگه قدرتهای بالاتری دارن
خوب بحثش خیلی تکنیکی و طولانیه من خلاصه میگم
موتور وایپر طوری طراحی شده که بیشترین گشتاور رو تو دور پایین تولید کنه و تولید گشتاور تو دور پایین مستلزم حجیم بودن موتوره
زمانی که بیشترین گشتاور تو دور پایین حاصل شه عمر موتور خیلی بالاتر میره و مصرف رو هم بالا نمیبره
از طرف دیگه موتور وایپر ازنوع دور پایینه یعنی دوران میلنگش از موتور لامبو کمتره
اصلی ترین دلیل حجم بالای موتورش و قدرتش650 اسبی هم فشار کم تر به موتور و بالا بردن عمر موتوره
((البته موتور وایپر پر گشتاور ترین موتور اتمسفریک دنیا هم لقب گرفته))
منصور
۳ آذر ۱۳۹۷خب باشه بابا ما قارقارک سواریم و هیچی از ماشین نمیفهمیم
اگه ماشین امریکایی نخریم میشیم بیسوادی که هیچی از ماشین نمیدونیم
شما باسواد دانشگاه شریف رفته ی سایت
حالا بزار با اسباب بازی ایتالیاییمون خوش باشیم. دوباره وضع سایتو متشنج نکنین لطفا اقای ماشین باز واقعی
Mopar or No Car
۴ آذر ۱۳۹۷من تو کامنت علی شوی چیزی ندیدم که معنیش این باشه. ضمنا شما اگه اطلاعات فنی بیشتری داری بنویس . این جملات تکراری و عامیانه به درد کسی نمیخوره جز ترول های پدال.
Mohammad
۳ آذر ۱۳۹۷علی واقعا ممون از این همه اطلاعات مفیدت
یعنی این همه در مورد انجین هایی که در تاریخ ساخته شده و بر روی ماشین ها سوار شده تحقیق کردم
ولی هیچ کدوم به جذابیت انجین وایپر نیست
و یه چیز دیگه هیچ ماشینی در پیچ بهتر از وایپر عمل نمیکنه
یعنی دیده نشده ممکنه در جاده مستقیم کم بیاره ولی تو پیست که پر از پیچ امکان نداره
سلطان ۱۴ پیست دنیا ( DODGE VIPER ) ??
اميرحسين رادفر
۳ آذر ۱۳۹۷با اینکه خودم عاشق ماشین هاى المانى ام اما وایپر برام یه استورست از لحاظ تکنولوژى و پرفورمنسش نسبت به زمان خودش حیف که مشکلات کرایسلر کم کم از همون موقع ها شروع شد ودر جواب دوستانى که جون ترن و انقدر از موتور لامبو تعریف مى کنن جالبه که بدونید طى سال هاى ۱۹۸۷-۱۹۹۴ لامبورگینى تحت مالکیت کرایسلر بوده و اینکه طى دوران ساخت وایپر و مالکیت کرایسلر موتور 10 سیلندر لامبورگینى با حجم کمتر تحت نظر مهندساى کرایسلر تولید شده ?
مانی
۴ آذر ۱۳۹۷حرفت درسته اما اینائی که گفتی بجز دوام موتور بقیشون نقطه ضعف سوپر اسپرت حساب میشه
حد اکثر دور موتور برای سوپر اسپورت باید بالا باشه
و قله نمودار گشتاور باید به قله نمودار قدرت نزدیک باشه(نه که تو دور پایین گشتاور خیلی کم باشه)
تو این مقایسه وزن دو ماشین یکی هست اما وایپر با موتور خیلی قویتر عملکرد خیلی ضعیفتری داره
یاشار اسدی
۵ آذر ۱۳۹۷والله درسته که با ماشین های آمریکایی اساسی مشکل دارم…ولی وایپر واقعا دلبره…فقط به بار تجربه سواری با وایپر TA 2013 داشتم…خیلی خیلی عالی بود…واقعا یه حس و حال دیگه ای میده به آدم
Reza
۳ آذر ۱۳۹۷صد در صد لامبورگینی هوراکان
( چهار چرخ محرک – حداکثر سرعت بیشتر – مصرف سوخت کمتر – وزن کمتر – شتاب های 0.160 و 0.400 بهتر – و شتاب 0.100 عالی در حد بوگاتی ویرون )
Reza
۳ آذر ۱۳۹۷یه چیزی یادم رفت بگم ، پدال حداکثر سرعت هوراکان رو اشتباه نوشته ، حداکثر سرعت هوراکان lp610 نسخه 345 کیلومتر هستش. اینم مدارکش
https://tubidy.io/video/TdhKHT5LLE0
https://www.youtube.com/watch?v=MlnUPIfk9ts
https://www.youtube.com/watch?v=yBdqOHfvHhw
علی
۳ آذر ۱۳۹۷رأی من همان رأی تمام دنیاست:
?
((((❤️ لامبو اوراکان ❤️))))
باتچکر
یانکی
۳ آذر ۱۳۹۷بیشترین گشتاور از تنفس طبیعی تا الان بعید میدونم رکوردش دیگه شکسته بشه تا ابد میگن بیشترین گشتاور طبیعی وایپر.حالا این گشتاور کجا به کار میاد باید از نزدیک ببینید.وایپر همون شتاب رو تو سربالایی هم اراعه میده به خاطر همین گشتاوره.تو جاده چلوس اولین بار بود وایپر رو دیدم سالها پیش بعد از اون تو اولین مسابقه درگ ایران انتهایه اتوبان بابایی فرودگاه سپهر از نزدیک دیدمش چه روزی بود.رکدرد 12.3 رو زد کروک بود نسل4.البته میگن هنوز تو ایرانه ولی پلاک نداره.کلی از صاحبش تشکر کردم که این ماشین رو وارد کرد تا من بتونم از نزدیک ببینمش.به امی خدا بزودی نسل جدیدش میاد من با صاحبان داج در ارتباطم درخواست دادم.من 7تپه اییم راستی
علی
۳ آذر ۱۳۹۷یعنی مملکتی داریما ، باور کنید این دوتا وارد کشورمون بشه همه میرن تو صف لامبورگینی بعد طرف کامنت گذاشته ((( just doge viper))) .
بگذریم خوبین دوستان سلامتین همگی؟چه خبرا؟!
با تچکر
F22RAPTOR
۳ آذر ۱۳۹۷همه میرن؟
توصف لامبورگینی؟
چیکارکنن؟
یکم قیمتشو مطالعه بفرما بعد تراوش
همه!!!!!!!
امین قاف
۵ آذر ۱۳۹۷تو سوپر اسپورتا فقط قیافه وایپر و لافراری
دوستان توجه کنین قیمت وایپر نصف اون گاو وحشیه ها
big & small block engine
۳ آذر ۱۳۹۷مقایسه عادلانه نیست
وایپر قیمتش نصف لامبورگینی هست
بهترین رقیب وایپر کوروت هستش که هم قیمتش هست نه ماشینی که 2 برابر گرون تره
مثل اینکه موستانگ gt مدل پاییه رو با کامارو zl1 مقایسه کنی که 2 برابر گرون تره
(ali (chevy nova
۳ آذر ۱۳۹۷تا بوده همین بوده
یادش بخیر
مجله ماشین 8 سال پیش یه تست برگذار کرد بین بنزsl با قیمت 70/000 دلار و موستانگ 22/000 دلاری
دوستانی که مجله ماشین رو میخرن یادشونه
اخر اومد نوشت بنز بهتره از موستانگ و همه جوره سر تر هستش
نمیدونم اون کفردی که اون تست رو ترتیب داد چی فکر کرده بود
2 تا ماشین از 2 دنیای متفاوت با اختلاف قیمتی50/000 دلار!!!!!
الان همون اتفاق اینجا هم افتاده
البته مشکلی هم نیست چون وایپر 100/000 دلاری حتما اونقدر خوب بوده که داره با یه ماشینی که 2 برابر از خودش گرون تره مقایسه میشه
آrمaن
۳ آذر ۱۳۹۷دلیل مقایسشون سگمنتشون هست! انتظار داری مثلا بیان رولز رویس رو با هوراکان مقایسه کنن؟!
دلیل قیمت کمتر ماشین های امریکایی رو هم تو درگ موتور ترند دیدیم امسال!
کوروت چندم شد؟
Mad.z.Max
۳ آذر ۱۳۹۷دقیقا!
خب لامبورگینی واقعا عشق خیلیاس، منم خیلی دوسش دارم، اما تو این مقایسه، فاکتور قیمت خیلی مهمه فکر میکنم! من به وایپر رای دادم چون با قیمت کمتر از نصف، تقریبا پرفورمنس یکسانی رو میده…
متوجه تفاوت ها و برتری های اوراکان هم هستم کاملا، ولی بازم قیمت 90 هزارتا کجا و 200هزار کجا
John
۳ آذر ۱۳۹۷در سگمنت سوپر اسپرت ها که بحث قیمت مطرح نیست
big & small block engine
۳ آذر ۱۳۹۷دوست عزیز
قیمت تو هر زمینه ای مطرحه چه ماشین و چه هر چیزه دیگه
اگه اینطوری که شما میگی باشه پس ملت چرا برن نیسان جی تی ار و کوروت که قیمتشون مناسبه بگیرن ؟؟؟؟؟ همشون برن فراری و لامبورگینی بخرن دیگه
اصلا محصولاتی مثل همین واپیر بخاط همین بوجود اومده تا افراد با قیمت کم بتونن صاحب ماشینی اسپورت باشن
آrمaن
۳ آذر ۱۳۹۷قیمت واس اون کسی مطرحه که میخواد بخره
نه واس من و تو که رای میدیم!
تو بحث قیمت هم باز کسی که پول لامبو رو داشته باشه نمیره وایپر بخره
قیمتش ماشین متناسب با ارزش و کیفیتش هست
هیچوقت شرکت نمیاد ماشینی که ارزشش و کیفیتش در حد ۲۰۰ هزار دلار باشه رو ۱۰۰ هزار دلار بده
aston martin
۳ آذر ۱۳۹۷دوئل های پدال کی عادلانه بوده که الان باشه!
خداییش همیشه ناعادلانست دوئلاش انتخابا درست نیستن
این پست منم احتمالا منتشر نشه چون هروقت انتقاد کردم ا دوئل ها نزاشتن
عطا
۴ آذر ۱۳۹۷دقیقا این افراد امریکایی باز و پر از اطلاعات خودرویی اگه الان وایپر برنده این مسابقه میشد میگفتن این مقایسه کاملا عادلانه هست و و اصلا وایپر بهتریینه و فلان … ولی الان که کم اورده میگن عادلانه نیست. ناموسا و شرافتا جون مادر هاتون اینطور نمیگفتید؟ ( میدونم الان میان میگن نه نمیگفتیم). مشکل اینه که نمیتونید قبول کنید برتری لامبورگینی رو. توجیه نکنید. اینهمه حجم موتور وحشتناک بعد واسه اینکه یه مصرفش کم باشه قدرتش رو کم میکنن؟ جوک ساله این. کدوم شرکتی حاضر هست یه ماشینی که قراره با سوپر اسپرت ها درگ بندازه و مقایسه بشه اینطوری بکنه؟ اگه فکر مصرف سوخته که چاره داره ولی این چارش نیست !
Elmiraj
۳ آذر ۱۳۹۷من به رکورد های وایپر ، موتور فوق حجیم ۸.۴ لیتری وایپر و غرش ویرانگر اگزوز وایپر رأی میدم…….
Mopar or No Car
۳ آذر ۱۳۹۷رای من بزرگترین انجین دنیا
(ali (chevy nova
۳ آذر ۱۳۹۷دادا بهتره بگی
((رای من پر گشتاور ترین انجین تنفس طبیعی دنیا))
Mopar or No Car
۳ آذر ۱۳۹۷دقیقا
محمد رضا
۳ آذر ۱۳۹۷و آخرین انجین دنیا با این حجم
متاسفانه در اینده نزدیک حد اکثر تعداد سینلد ۶ وحجم هم ۳ لیتر خواهد بود
آرمین
۳ آذر ۱۳۹۷ترجیح میدم با دویست هزار دلار یه وایپر صفر بگیرم بقیشم یه جی کلاس واسه دشت و کوه چون اینطوری هر دو حس آدرنالین یعنی سرعت سرسام آور و شیب های دلهره آور رو با هم تجربه میکنم ولی اگه یه مولتی میلیونر بودم قطعا اوراکان گزینه ی بهتری بود چون شتاب،سرعت،هندلینگ، پایداری چرخ ها(دو دف بودن) ،حتی لوکس بودن کابین، زیبایی و خیلی چیزای دیگه برگ برنده با اوراکانه و تنها مورد بهتریه وایپر قیمتشه ولی قدرت و گشتاور بیشتر بدردش نخورده و ضعیف تر عمل کرده
sina7
۳ آذر ۱۳۹۷تو این گروه تنها ماشینی که میتونه از هوراکان بهتر باشه اونتادوره??
درسته که قیمت وایپر خیلی خوبه ولی مطمئن باشید اگه بتونیم یکی ازین دوتا رو انتخاب کنیم قطعا انتخاب اکثرمون هوراکانه
alireza
۳ آذر ۱۳۹۷just viper
محمد رضا
۳ آذر ۱۳۹۷ناراحت کننده ترین خبر دنیای خودرو پس از توقف تولید سوپرا توقف تولید این استوره بود
Mohammadrrd
۳ آذر ۱۳۹۷خدایی وایپرو نمیشه دوستش نداشت
رای منم وایپره چون حتی اسمش ابهت داره
قیمتش نصفه لامبو
تجهیزات اونم نداره
مسیر مستقیم یا تو پیستم نمیتونه به پاش برسه ولی بازم وایپره نمیشه ازش گذشت
حمیدرضا
۳ آذر ۱۳۹۷عجیبه چرا هیچ فراری تو دور دوم نیست
چقدر داج ارزون تره ولی بازم از نظر قدرت کشیدن از موتور لامبورگینی بهتره رای من لامبورگینی
Ali Keyhani
۳ آذر ۱۳۹۷فراری 488 پیستا توی این تورنمنت نبود و بجاش 488 gtb بود که حذف شد جلوی 720s،اما 488 پیستا بود قطعا رای میورد
پرهام
۳ آذر ۱۳۹۷قطعا اوراکان ماشین بهتریه و منم انتخابم بود و خیلیم دوسش دارم ولی وایپر خیلی ماشین خاصیه و ارزش کلکسیونی هم پیدا خواهد کرد !!!
(Saeed(peugeot
۳ آذر ۱۳۹۷آخه لامبو رو میبینی باهات حرف میزنه
من موندم این همه قدرت و گشتاور آمریکایی ها تو عمل کجا میره…
عشق است لامبورگینی.
احمدرضا
۳ آذر ۱۳۹۷چون هر دوشونو دوست دارم وبه نوبه ای ایتالیایی اند چون یکی شون زیر مجموعه فیات -کرایسلر هست و اون یکی ایتالیایی هس به هیچکدوم رای نمی دم نظر من هر دو تان
:)
ساسان
۳ آذر ۱۳۹۷مشخصات فنی گویای همه چیز هست….هرچند این رقابت برای فهمیدن محبوبترین خودرو هست نه فنی ترین..ولی به گمانم درهردو موردوایپر حتی نزدیک به برند لامبورگینی هم نیست…با اینکه خودم عاشق نسل قبل وایپر هستم.این نسل از نظر من طراحی جذابی نداره البته مدلACRفوقلادست..حتی تا اونجا که خوندم پیشرانه وایپر توسط تیم لامبورگینی زمانی که درزیرمجموعه لامبورگینی بود ساخته شده…اینV10بودن وایپر حس خوبی بهم میده.یه حس ایتالیایی مثل کارا جیتی.
F22RAPTOR
۳ آذر ۱۳۹۷داج زیر مجموعه لامبو نبود مشتی
تو درورانی که لامبو زیر مجموعه کرایسلر بوده ساختن این موتور با بلوک آلمینیومی
دوسط لامبو ساخته شده
ایمان
۳ آذر ۱۳۹۷جواهرات فراری حذف شدن دیگه حس رای دادن نیست
مهم دنیای واقعی هست که فراری خودشو ثابت کرده
در نبود فراری ها حق آونتادور هست که اول بشه
Ali Keyhani
۳ آذر ۱۳۹۷چرا جای هوراکان معمولی،هوراکان پرفورمانته رو نزاشتین؟
مهدی
۳ آذر ۱۳۹۷شما یه سری عدد و رقم مربوط به شتاب میبینید ولی رفتاری که یه موتور بیگ بلاک داره شبیه هیچ موتور پرفورمنسی نیست
emad1990
۳ آذر ۱۳۹۷یعنی موتور وایپر بهتره؟
مهدی
۴ آذر ۱۳۹۷موتور لامبو یه موتور دور بالا هست که واسه لذت بردن از کشش و شتاب لازمه دور موتور رو بالا نگه داری اما موتور وایپر یه گشتاور عظیمی رو تو دور پایین میده که خاصیت شهری بودنش رو بیشتر میکنه نمیشه گفت کدوم بهتره هر کدوم خصوصیات خودش رو داره
emad1990
۴ آذر ۱۳۹۷ممنون
آrمaن
۳ آذر ۱۳۹۷قطعا هوراکان،فنی و طراحی خیلی بهتری داره کیفیتش هم که قطعا بهتره
قیمت هم تو بحث سوپر اسپرت معنایی نداره،زور نکردن که قیمت رو بیاره پایین! قیمت پایین ترش نتیجش همیش فنی ضعیف تر و شتاب کمتر هست! ارزشش در حد ۱۰۰ هزار دلاره،اگه میدونستن با بالا بردن قیمت بازم فروش میکنه و مشتری به رقبا ترجیحش میده قطعا قیمتش رو بالا میبردن،اونا خودشون بیشتر به فکر سود شرکتشون هستن!
فک کنم تو درگ موتور ترند به اندازه کافی روشن شد که چرا مثلا قیمت کوروت از مک لارن ۷۲۰ و پورشه و لامبو کمتره
مهدی
۳ آذر ۱۳۹۷خود من تا وقتی ۱۷-۱۸ سالم بود میرفتم کافی نت تا درگ ماشینا رو نگاه کنم ولی الان این چیزا واسم خنده داره! ماشین یعنی کیفیت و لذت رانندگی این چیزیه که از فراری تو دنیای خودرو یه بت میسازه وگرنه مدل های فراری ممکنه تو خیلی از درگ ها بازنده باشن پس یه مقدار سطح فکرتون رو ارتقا بدین
شاهین
۳ آذر ۱۳۹۷یادمه وایپر یه زمانی تردد ممنوع بود توی امریکا. چون خیلی وحشی بود و کسی که میخواست باهاش لانچ کنه نمیتونست کنترلش کنه و کار دست خودش میداد. تا اینکه نسل جدیدش اومد با کلی محدود کننده کامپیوتری (حالم ازشون بهم میخوره) گشتاورش خیلی زیاد بود این نماد یک ماشین امریکایی بود. سریع لاستیکاشو دود میکرد.
درکل انتخاب من وایپره
در دوئل قبلی بین اونتادور و کوروت، اونتادور رو انتخاب کردم
اینجا نمیشه از وایپر گذشت درحالی که لامبو از هر نظر بهتره
سام
۳ آذر ۱۳۹۷با نهایت تواضع لامبورگینی اورکان را انتخاب می کنم.البته دوچ وایپر هم برای خودش سلطانی در پیست های سرعت است و با توجه به قطع تولید وایپر در سال جاری،گونه های متفاوت آن احتمالا در آینده ای نه چندان دور جزو ماشین های ارزشمند کلاسیک خواهند شد.
Achtung
۳ آذر ۱۳۹۷داخل وایپر و صندلیهاش خیلی بی کیفیت و ارزونه کمتر کسی پیدا میشد صد و هجده هزار دلار برای یک ماشین بی کیفیت بپردازه در حالی که پورشه ۹۱۱ و مزراتی گرنتوریسمو بنز اس ال و بی ام و سری ۶ با همین قیمت دلربایی میکردند و فروش بالایی داشتند
سام
۳ آذر ۱۳۹۷اکثر ماشین های اسپرت آمریکایی ازمتریال بسیار معمولی و ارزان قیمتی در داخل کابین خود استفاده می کنند که اصلا با نمونه های اروپایی شان قابل قیاس نیست.مثلا داخل کابین پورشه 911 از حیث کیفی سر و گردنی برتر از داخل کابین شورولت کوروت است.البته در این میان از عامل قیمت هم نباید غافل شد.
امیر
۳ آذر ۱۳۹۷جفتشون دوس داشتنی
جفتشون خوش صدا ترین سوپر اسپرت ها
قطعا از لحاظ فنی اوراکان بهتره ک اونم بابت به روز تر بودن و تکنولوژی بهتر و 4چرخ محرک هست
اما اختلاف قیمتش خیلی زیاده!!!!
با احترام خیلی زیاد به اوراکان ک بسیار دوسش دارم اما وایپر عزیزتره!!!
یه نکته جالب ک مصرف سوخت وایپر با اون حجم چقد کمه واقعا( نسبت به اوراکان و کلا ماشینای هم رده خودش)
دوستانی ک میگن وایپر بدرد نخور هست و …. حتما یه سری به درگ و رولینگ وایپر و بنزgtبندازن!!!
mehran.Jy
۳ آذر ۱۳۹۷هییی وایپر.
حتی اگه وایپر بدترین ماشین دنیام باشه
برترین عشق منه.
خدارو چه دیدید
شاید مثل کامارو که سال ۲۰۰۲ گفتن دیگه تولید نمیشه و تولیدش متوقف شد و بعد تو ۲۰۰۹ تولیدش از سر گرفته شد، وایپر هم بعد از چند سال دوباره برگرده
ایمان
۳ آذر ۱۳۹۷اون دوستانی که اینجا بحث قیمت رو پیش میکشن اینو در نطر نمیگیرن که ارزش و کلاس برند لامبورگینی قابل قیاس با دوج نیست حالا بماند که متریالی که در لامبو استفاده میشه با کیفیت تر از هر خودروی آمریکایی هست در ضمن به اعتقاد من بهترین خودروی این سگمنت فراری سوپر فست بود که متاسفانه….
Knight
۴ آذر ۱۳۹۷وایپر
یکی از ویژگی های خوب آمریکاییا مخصوصا کرایسلر سفارشی سازی ماشیناشون برای مشتری های ماشین بازشونه
مثل همین دو سال پیش که موپار یه مدل سفارشی ۲۳۰۰ اسبی برای یکی از مشتریا ساخت که شتاب خیلی بالایی هم داشت
کلا وایپر رو یا استوک و به صورت کلکسیونی نگه داری میکنن یا برای هیجان بیشتر سفارشی سازی میکنن که
جزو اپشنای موتور پارت کرایسلره
جدیدا هم موتور ۱۰۰۰ اسبی هلفانت ۴۲۶ اومده که قابل نصب رو تمامی مدلهای از ۱۹۷۶ به بعده کرایسلره
Mopar or no Car
mm.yarlou
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ببیید همین که وایپر با قیمت نصف لا مبورگینی رقیبش میشه باعث میشه آدم بره در مورد خوبی های این ماشین فکر کنه وایپر رای من
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ناموسا بعد این چند سال اومدی اینجا کامنت دادی !!!!!!
الله اکبر
امیر حسین رضوی
۲۰ آذر ۱۴۰۰من دلم برا وایپر میسوزه
😭😭😭😭😢