اسپیدکور از چارجر دیوانهواری در نمایشگاه سنا رونمایی کرده است که واقعاً خودروی خیرهکنندهای است. پروژهٔ ساخت این خودرو با استفاده از یک دوج چارجر Pursuit (نسخهٔ مخصوص پلیس) مدل ۲۰۱۹ آغاز شده و اسپیدکور با همکاری شرکتهای مگنافلو و HP تیونرز تغییرات و ارتقاءهای فوقالعادهای در آن انجام داده است. در ابتدا خودرو به یک کیت بدنهٔ فیبر کربنی کامل مجهز شده است.
برای ساخت این کیت بدنه، اسپیدکور یک کیت چارجر وایدبادی را از دوج گرفته و با اسکن سهبعدی آن، کیت بدنهٔ موردنظر خود را ساخته است. نتیجهٔ این فرایند، ساخت کیت بدنهٔ منحصربهفردی با بچه گلگیرهای بزرگتر و رکابهای اسپرت سبکوزن به همراه سپرها، کاپوت، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب جدید است. همچنین خودرو به رینگهای بوگارت هم مجهز شده که با لاستیکهای خیابانی تامپسون ET پوشیده شدهاند.
اما مهمترین قسمت این چارجر زیر کاپوت آن است یعنی جایی که همان نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 دوج دیمن پنهان شده اما این موتور بشدت اصلاح شده است. یکی از بزرگترین تغییرات این موتور برداشتن سوپرشارژر کارخانهای و نصب دو توربوشارژر بجای آن است. آزمایشهای اولیهٔ داینو نشان دادهاند که این موتور هماکنون قدرت خارقالعادهای برابر با ۱۵۲۵ اسب بخار تواید میکند. البته اسپیدکو بعد از نمایشگاه سما همچنان به کار روی این موتور ادامه خواهد داد و بنابراین میتوان انتظار داشت که قدرت آن بازهم افزایش پیدا کند.
البته مطمئناً گرفتن چنین اسب بخار عظیمی صرفاً و بهراحتی با نصب دو توربوشارژر مُیسّر نشده و اسپیدکور پیشرانهٔ دیمن را به سر سیلندر سفارشی Thitek، کنترلکنندهٔ بوست و سیستم اگزوز سفارشی هم مجهز کرده است. این سیستم اگزوز کاملاً منحصربهفرد است زیرا سر اگزوزهای آن برای استفاده در پیست از طرفین سپر جلو بیرون آمده است درحالیکه برای رانندگیهای خیابانی میتوان از اگزوز مگنافلو کامپتیشن استفاده کرد. علاوه بر این، سیستم سوخت پیشرانه نیز به پمپ سهگانه و انژکتورهای داینامیک مجهز شده است.
یکی دیگر از ویژگیهای جالب این چارجر قدرتمند اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. البته نیروی عظیم پیشرانه برای رسیدن به هر چهارچرخ مسیر پیچیدهای را طی میکند بهگونهای در ابتدا نیرو از موتور به گیربکس پرفورمنس ساخت هلرایزر منتقل میشود، سپس به گیربکس کمکی سفارشی ساخت تراکشن پروداکت فرستاده شده و از طریق مبدل گشتاور FTI و میلگاردان فیبر کربنی به چرخها میرسد؛ بنابراین، چارجر اسپیدکور اولین چارجر توئین توربوی چهارچرخ محرک وایدبادی فیبر کربنی دنیا محسوب میشود.
اما متأسفانه این چارجر نمونهای تک ساخت و سفارشی است و تنها همین یک دستگاه که در نمایشگاه سما به نمایش درآمده از آن ساخته شده است. شخصی بنام «الکس پالرمو» بهعنوان هدیهٔ تولد ۶۵ سالگی برادرش سفارش ساخت این هایپرسدان را به اسپیدکو داده است.
Hamid SS
۱۶ آبان ۱۳۹۸چقدر خفن !
OMID
۱۶ آبان ۱۳۹۸فکم افتاد?
هیولای کامل
917
۱۶ آبان ۱۳۹۸این جایی که اگزوز گذاشتن تو سرعت احساس میکنم خروج دود رو یکم سخت کنه چون به هوای روبه روی ماشین برخورد میکنه. ولی احتمالا من اشتباه میکنم
ایمان
۱۶ آبان ۱۳۹۸موتور V۸ دیمن خوراک تیونرهاست
خیلی جا برای تقویت داره و شاید ۲۰۰۰ اسب بخار رو بتونن از دل این انجین بکشن بیرون ؛ واقعاً معرکه هست
ولی یک سوال ذهن منو مشغول کرده و اونم ادعای بزرگی که فراری داشته : به ازای هر لیتر ۴۰۰ اسب بخار قدرت ??
الآن همین دوج چارجر اسپیدکور با موتور ۶.۲ لیتری و قدرت باورنکردنی ۱۵۲۵ اسب بخاری میتونه به ازای هر لیتر ۲۴۶ اسب بخار بده بیرون ؛ حالا تو حرفی که فراری زده موندم
یعنی اگه فراری بخواد میتونه از موتور ۶.۵ لیتری خودش که فعلاً برای ۸۱۲ سوپرفست استفاده میشه ۲۶۰۰ اسب بخار بکشه بیرون ؟؟؟؟
Nima
۱۶ آبان ۱۳۹۸توى درگستر ها به ازاى هر لیتر 1000 اسب بخار هم بعضى ها میکشن ، ولى دوام مهمه .
الان یه کوروت ZR1 خیابونى C6 یادمه توى آمریکا بود آبى روى داینو 3000 اسب بخار بود با توجه به 6.2 لیترى بودنش یعنى بیش از 480 اسب از هر لیتر
Amir.ferrari
۱۶ آبان ۱۳۹۸فراری اگه میخواست از این مسخره بازیا در بیاره که دیگه فراری نبود…
ALIREZA
۱۶ آبان ۱۳۹۸مسکوبیچ منظورت از فراری همون لادا هست؟
Mohammad amin
۱۶ آبان ۱۳۹۸وای این ماشین خیلی لاتیه
امیر
۱۶ آبان ۱۳۹۸به به
چه هدیه ای شده
سامان
۱۶ آبان ۱۳۹۸چارجر عشق منه مخصوصا مدل 69 و ۲۰۰۵ الان از لحاظ ظاهری داقونه
Amirrezaradmehr
۱۶ آبان ۱۳۹۸از من میپرسی دوج بهترین ماشین دنیا باید باشه..دوستان توجه کنین یک چارجر هلکت 707اسب بخار قدرت داره..بعد قیمتش یک شیشم یه فراری یا لامبورگینیه ..از لحاظ همه چی هم چیزی کم نداره..ظاهر.قدرت.کابین.سرعت .شتاب مهمتر از همه قیمت.
واقعا عالیه
M.K karimi
۴ مهر ۱۴۰۰این دیگه غول مرحله آخر خانواده داجه!!!!