شاخهی استرالیایی فیات-کرایسلر اعلام کرده که امکان ساخت نسخههای فرمان راست دوج چارجر و چلنجر را بررسی میکند.
با توجه به علاقهی استرالیاییها به خودروهای پرفورمنس دیفرانسیل عقب و موفقیت فورد موستانگ جدید، اعلام در نظر گرفتن نسخههای فرمان راست خودروهای ذکر شده جای تعجب زیادی ندارد.
ما در حال بحث روی این موضوع بودهایم و باید گفت که روی تولید این محصولات تمرکز داریم زیرا میدانیم که موستانگ چه عملکردی در استرالیا داشته است. من شنیدم که لیست انتظار ۶ ماهه برای این خودرو وجود دارد اما بنا گفتهی شما این زمان ۱۸ ماه است.
ما بهطور پیوسته فرصتهای بازار را در نظر داریم و این موضوع یکی از آنهاست. اگر بتوانیم ساخت مدلهای فرمان راست چلنجر و چارجر را به مرحلهی تجاری برسانیم میتوانیم آنها را در استرالیا ببینیم.
منبع: carscoops
(ali (CHEVY NOVA
۳ آذر ۱۳۹۵زنده باد هیولا های امریکایی
چند وقته منتظر یه همیچن گزارشی هستم برا امریکاییها
ایولا این نشون دهنده محبوبیت هیولاهای امریکایی در خارج از امریکاس
به عشق همین خبر و احترام خاصی که برا دوج دارم میخوام در مورد 2 تا از هیولاهای کلاسیک دوج صحبت کنم
((دوج چارجر دیوتانا و چارچر500))
دیوتانا))
در 1969 که دوج در دوران اوج ساخت ماسل کار بود در کنار ساخت چارجر استاندارد تصمیم گرفت مدلی رو عرضه کنه که به رقابت با ((فورد تورینو تالادگا)) که سلطان ناسکار بود رقابت کنه
برا همین دوج دست به کار شد و مدل استاندارد چارجر رو تغییراتی کم اما موثر داد که از جمله اونها تغییر فرم شیشه عقب به صورت ایرودینامیک بود و اضافه شدن بال عقب یا اسپویلر که بسیار تاثیر گذار بود در چسبندگی عقب این هیولا و دست اخر اضافه شدن یک دماغه 6 اینچی به جلوی چارجر
دوج برای این فرزند پر افتخار خود موتور معرکه 426 همی رو استفاده کرد که با کاربراتور 4 دهنه میتونست425 اسب قدرت تولید کنه که بعده ها مشخص شد بیش از 600 اسب قدرت داشته
در 1969 دیوتانا توانست رکورد سرعت 330 کیلومتر رو بدست بیاره
برادر دوقلوی چارچر دیوتانا پیلیموت سوپر برد هست که در 1970 تولید شد
(ali (CHEVY NOVA
۳ آذر ۱۳۹۵در ادامه
چارجر 500))
در کنار مدل دیوتانا دوج چارجر 500 رو هم ساخت که همه چیز اون با دیوتانا مشترک بود به غیر از اینکه نه دیگه اون اسپویلر عظیم عقب رو داشت نه دماغه 6 اینچی جلو رو
فیس جلوی چارجر 500 از چارجر های استاندارد ساده تر بود و 4 چراغ گرد ثابت داشت فقط
موتورهای چارجر 500فقط 426 همی بود با قدرت 425 اسب((600اسب در واقعیت))
این مدل هم در مسابقات ناسکار شرکت داشت و برای کمپانی دوج افتخار افرین بود
از چارجر 500 فقط 500 عدد ساخته شد و بسیار کم یاب و گرون هست این مدل
حتی عکسهای این مدل زیاد در اینترنت هم نیست مثل چارجر 1970
امپراتور لامبورگینی
۳ آذر ۱۳۹۵عالی.
کیف کردم
(ali (CHEVY NOVA
۳ آذر ۱۳۹۵عادلانه نیست که از چارجر بگم اما از چلنجر نگم چون این خبر برا چارجر و چلنجر هست که فرمون راست شدن
تا 1970 دوج فقط به ساخت ماسل کار میپرداخت و در کلاس پونی کار مدلی نداشت که با موستانگ و کامارو رقابت کنه
برا همین دوج دست به کار شد و برای سال 1970 چلنجر افسانه ای رو معرفی کرد
ماشینی که هنوزم با دیدنش دل ادم میلرزه
دوج در این مدل از موتور 6 سیلندر 225 استفاده کرد تا موتور فوق حجیم 440 که در امریکا به فیل معروفه بخاطر گندگیش
موتور 426 هم برا چلنجر در دسترس عموم بود ولی بسیار گرون بود و تعداد معدودی از چلنجر ها مجهز به موتور426 همی هستن و امروزه هم ارزش بالایی دارند
برادر دوقلوی چلنجر پیلیموت باراکودا بود که خودش به تنهای یه هرکول بود
دوستانی که فرق ماسل کار با پونی کار رو نمیدونند بگم براشون که ماسل کارها مدلهایی بودند که هم بزرگ تر بودند و هم از همون مدل سدانش هم تولید میشد مثل دوج کورونت که هم 2 در داشت که ماسل بود و هم 4 در و یا تورینو از فورد
اما پونی کارها فقط مدل کوپه داشتن مثل کامارو . چلنجر و موستانگ
كوروش
۳ آذر ۱۳۹۵داداش ۲۴ ساعته توی سایتی ها دمت گرم :)
توی ماسل ها خودت کدوم رو قبول داری
(ali (CHEVY NOVA
۳ آذر ۱۳۹۵عشقه دیگه کوروش جان
من همه ی ماسل ها رو دوست دارم و انتخاب بین ماسل کارها یا در کل ماشینهای امریکایی از هم از جون کندن هنگام مرگ هم سخت تره
(ali (CHEVY NOVA
۳ آذر ۱۳۹۵عشقه دیگه کوروش جون
اینکه من کدوم رو قبول دارم که خیلی سخته بگم چون بین ماشینهای امریکایی یکی رو انتخاب کردن از شب اول قبر هم سختره و از لحظه جون کندن ادم دشوار تر
كوروش
۳ آذر ۱۳۹۵یه مشورتی می خواستم ازت بگیرم
یه کامارو ۷۸ تمیز موتور ۶ سیلندر تمیز دیدم متنها اصلا شتاب نداشت کلا بنظرم موتوش ضعیف باشه
بعدیش ماستانگ ۷۱ موتور ۸ سیلندر بسیار کثیییف ولی واقعا شتاب و سرعتش عالی قیمت جفتشون هم توی یک رنج باشه کدوم رو ادم بخره بهتره
کسی می خواست بخره من خودم امار قیمت و لوازمش رو ندارم
نظر خودم روی ماستانگ بود گفتم شاید با ۲ یا ۳ تومن بشه تمیزش کرد یا از امریکا لوازمش رو اورد
به نظرت کدومش برای یک عشق کلاسیک بهتره
(ali (CHEVY NOVA
۳ آذر ۱۳۹۵کوروش جون بستگی به جیب و حوصله خودت داره
کامارو لوازمش خیلی راحت تر پیدا میشه با قیمت مناسب در ایران
اما فورد هیچ چیزش تو اینجا پیدا نمیشه و از اونور بخوای بیاری هم هزینش زیاد میشه و هم خیلی باید منتظر بمونی که لوازم برسه دستت
برا همین من کامارو رو پیشنهاد میکنم به شما حتی اگه 6 سیلندر باشه تازه میتونی موتور6 رو نگه داری و یه 8 سیلندر بندازی رو کامارو و حالشو ببری
كوروش
۳ آذر ۱۳۹۵ممنون
برای خودم نیست یکی از اشنا های عشق کلاسیک از هوا ماشین براش مهم تره
ونوم
۳ آذر ۱۳۹۵اقا کوروش عزیز از نظر فنی علی اقا کار رو تموم کرد ولی اگه دوستت میخواد سرمایه هم بدست بیاره من توصیه میکنم موستانگ بگیره چون تو ایران از کامارو نایابتر هست یه مقدار خرجش بکنه ایشالله چند وقت دیگه قیمتش کلی میکشه بالا (البته خودم همشون رو مثل بچه هام دوست دارم ولی موستانگ کلاسیکش خوب تو ایران ارزش پیدا کرده)
(ali (CHEVY NOVA
۳ آذر ۱۳۹۵عرض ارادت به داداش گلم ونوم عزیز
اگه از نظر کمیابی و ارزش بخوایید حساب کنید حرف داداش گلم ونوم 100 در 100 درسته و موستانگ با ارزش تر هست و به همان میزان نگهداریش هم سخت تره
اما کامارو به قول معروف رو بورس تره و در مقابل موستانگ 71 کم ارزش تر ولی نگهداریش خیلی اسون تره
در کل ماشین امریکایی صاحبش باید اهل دل باشه و سرش درد بکنه برا دردسر کشیدن
من که سرم درد میکنه برا دردسرهای ماشین امریکایی
كوروش
۳ آذر ۱۳۹۵نه سر علاقه و دور دور اخر هفته می خواهد بگیره
یه هیلمن هانتر و یک بنز ۲۳۰ کلاسیک داره
خیلی سر پا و تمیز کلا بشدت عشق کلاسیک هستش
گفته حتما می خواهد یک ماسل امریکایی و یه bmw بخره مشکل ماستانگ این بود که خیلی داغون بود کلا فقط فرمون و دنده بود ولی کامارو بجز موتور ضعیفش همه چیزش انگار نو بود گردگیر دندش سالم و کارکردش هم ۱۵۰ تا بود
از مشورتان هم بسیار ممنونم
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۳ آذر ۱۳۹۵شنیدم که نسل بعدی چارجر و چلنجر روی پلتفرم جدیدی با اسم Giorgio قرار بگیرن که آلفارومئو جولیا ازش استفاده میکنه …..
فرشاد سجادیان
۳ آذر ۱۳۹۵ماشینای دوج همین الانم تکنولوژی ساختشون قدیمیه، چه برسه که میخوان تا ۲۰۲۰ همین محصولات رو تولید کنن. با فرمان راست کردن و این چیزا، دوج نمیتونه کم کاریش رو جبران کنه، باید هرچه زودتر نسل جدید چارجر و چلنجر تولید شن.
Mehdi TuRbO
۳ آذر ۱۳۹۵اما من همین طراحیو تا سال ۲۰۲۰ ام میپسندمو اگ امکانشو داشتم میخرم واقعن طراحیش خوبه سر و سنگین و مردونه
علي
۳ آذر ۱۳۹۵جفتشون دوست داشتنی وخواستنی هستن و قابل ستایش.
با تچکر
سید علیرضا
۳ آذر ۱۳۹۵.
من از قیافه ی چلنجر خیلی خوشم میاد
هم کلاسیکه هم ترسناک.
GOD BLESS AMERICA
۳ آذر ۱۳۹۵میگن مشاهده چلنجر فرمون راست برای آمریکایی بازها باعث عوارض روحی و روانی شدیدی میشه ، از جمله:
مالیخولیا ، توهم توطئه ، سایکوز، اسکیزوفرنی، شیزوفرنی، اسکیزوافکتیو، اوتیسم ، سیکلوتایمینگ ، تریکوتیلومانیا ، آنورکسیا، نارکولپسی و همچنین اختلال دو قطبی نوع اول و دوم و البته اختلال دو قطبی روزهای زوج و فرد، اختلال دو شخصیتی ، سه شخصیتی و چهار شخصیتی الی آخر …. در پایان اختلال بی شخصیتی و میل به خود کشی ، دیگر کشی ، نسل کشی ، کشتار جمعی ، سگ کشی ، گربه کشی و دیگر کشتارها
خوب مگه مرض دارید ، ماشین آمریکایی رو همون فرمون چپ سوار شید. وگرنه هرچی سرتون بیاد حقتونه.والسلام.
GOD BLESS AMERICA
۳ آذر ۱۳۹۵خون سرجیو مارکیونه دیگه حلاله؛
به جون عمو سام خونش حلاله؛
به اپل پای قسم خونش حلاله؛
به بیسبال قسم خونش حلاله؛
به شورلت قسم خونش حلاله؛
غلام…..
اون قمه دسته سفیده من کجاست؟
نفس کش اصالت ماشین آمریکایی رو زیر سوال میبری؟
ماسل کار مثل ناموس آمریکایی بازهاست.
جیگرت درآد، واگذارت کردم به ترامپ باشد که یه دور سواری روی صندلی الکتریکی برات رزرو کنه.