دوج

معرفی دوج چلنجر جدید مدل 2019، افزایش قدرت، تنوع بیشتر

پس از انتشار یک تیزر، دوج نهایتاً به‌طور رسمی نسخهٔ بروز شدهٔ خانوادهٔ مدل چلنجر خود را معرفی کرده است. طی این به‌روزرسانی، در کل اعضای خانوادهٔ چلنجر تغییراتی ایجاد شده و همین‌طور مدل جدیدی هم به خانوادهٔ این ماسل کار اصیل آمریکایی اضافه شده است؛ بنابراین در ادامهٔ این مطلب تغییرات هریک از مدل‌های چلنجر را به‌طور مجزا بررسی خواهیم کرد.

چلنجر RT و GT AWD

مدل‌های RT و GT AWD (مدل GT AWD نسخهٔ چهارچرخ محرک چلنجر است) به‌صورت استاندارد به پکیج Super Track مجهز شده‌اند که شامل تعلیق عملکردی، کاپوت اسپرت، اسپلیتر جلو و رینگ‌های ۲۱ اینچی کریستالی می‌شود درحالی‌که در داخل هم صندلی‌های پارچه‌ای تقویت‌شده و پدال‌های تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان (در مدل‌های اتوماتیک) را به خودرو اضافه می‌کند. علاوه بر این، برای هردو مدل امکان سفارش پکیج Performance Handling هم وجود دارد.

این پکیج به مدل GT AWD ترمزهای برمبو، میلهٔ آنتی رول بزرگ‌تر و رینگ‌های ۲۰ اینچی عریض‌تر را اضافه می‌کند. ویژگی‌های این پکیج در مدل RT اما متفاوت بود و شامل تنظیم مجدد تعلیق با فنرهای ارتقاءیافته، میلهٔ آنتی رول تجدیدنظر شده و کمک‌های Bilstein می‌شود. برای RT جدید همچنین پکیج پرفورمنس پلاس هم قابل سفارش است که دیفرانسیل لغزش محدود و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی فورج‌کاری شده با لاستیک‌های پیرلی P-Zero را ارائه می‌کند.

چلنجر RT Scat Pack

هرچند پرچم‌دار خانوادهٔ چلنجر مدل هلکت است اما دوج مدل RT Scat Pack را ارائه کرده تا خریداران بتوانند برخی از ویژگی‌های هلکت را با قیمتی پایین‌تر به دست آورند. قیمت این مدل از کمتر از ۴۰ هزار دلار آغاز شده و به یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۳ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این مدل در جلو از یک کاپوت آلومینیومی با دریچه‌های دوگانهٔ اختصاصی سود می‌برد. دیگر ویژگی‌های مدل RT Scat Pack نیز شامل نشان‌های Scat Pack و کابین تجدیدنظر شده با تریم تیتانیومی می‌شود.

علاوه بر این، همانند هلکت، برای این مدل هم پکیج Widebody قابل سفارش است که شامل اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب متعلق به هلکت به همراه بچه گلگیرهای عریض‌تر می‌شود که نمای عضلانی‌تری به خودرو می‌بخشد؛ اما این پکیج علاوه بر گلگیرهای عریض‌تر، کمک‌فنرهای تطبیقی با فنرهای سفت‌تر جلو، تنظیم مجدد کمک‌ها و میلهٔ آنتی رول بزرگ‌تری را هم به چلنجر اضافه می‌کند.

چلنجر هلکت

چلنجر هلکت استاندارد هم‌اکنون به نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده که خروجی آن با افزایشی جزئی به ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۸ نیوتن متر گشتاور رسیده و افزایشی ۱۰ اسب بخاری و ۸ نیوتن متری را نسبت به قبل تجربه کرده است؛ اما علاوه بر پیشرانهٔ ارتقاءیافته، نسخهٔ جدیدی از پکیج Widebody هم برای هلکت ارائه شده است که همان‌طور که در بالا گفته شد، بچه گلگیرهایی را به خودرو اضافه می‌کند که عرض کلی آن‌را نزدیک به ۹ سانتیمتر افزایش می‌دهد. این پکیج همچنین شامل یک اسپویلر مشکی‌رنگ جدید هم می‌شود.

هلکت روی رینگ‌های سبک‌وزن مشکی‌رنگ ۲۰ اینچی قرار گرفته درحالی‌که نمونه‌های ۲۰ اینچی پنج پره هم برای آن قابل سفارش است. در نمونه‌های مجهز به پکیج Widebody اما این رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده با لاستیک‌های پیرلی P-Zero پوشیده می‌شوند تا عملکرد ماشین را بهبود بخشند. تمامی مدل‌های هلکت جدید همچنین به کمک‌فنرهای تطبیقی، ترمزهای برمبو و سیستم کمکی لانچ هم مجهز شده‌اند.

این سیستم که برای اولین بار در مدل دیمن معرفی شد، از سنسورهای سرعت درون چرخ‌ها استفاده می‌کند تا از چسبندگی لاستیک‌ها اطمینان حاصل کند. اگر سیستم لغزش یا هرزگردی را تشخیص دهد، ماجول کنترل پیشرانه به‌طور موقت گشتاور را کاهش می‌دهد تا حداکثر کشش بدون نیاز به اینکه راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد ارائه گردد.

هلکت جدید در داخل هم به غربیلک فرمان D شکل با پوشش چرمی، دوخت متضاد نقره‌ای‌رنگ و صندلی‌های پارچه‌ای عملکردی مجهز شده است. البته خریداران می‌توانند صندلی‌های چرمی ناپا، آلکانترا یا لاگونا را هم سفارش دهند.

چلنجر هلکت Redeye

و نهایتاً به برترین و جذاب‌ترین مدل چلنجر جدید رسیدیم که نسخهٔ جدیدی بنام هلکت Redeye است. این مدل به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استاندارد مجهز است اما خروجی این موتور با افزایشی چشمگیر به ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۷ نیوتن متر گشتاور رسیده است. برای رسیدن به این خروجی قابل‌توجه، پیشرانهٔ Redeye همانند دیمن به ۲۵ قطعهٔ ارتقاءیافته مجهز شده است. این قطعات جدید شامل سوپرشارژر بزرگ‌تر ۲.۷ لیتری، پیستون‌ها و شاتون‌های تقویت‌شده، سوپاپ‌های سرعت‌بالا، سیستم روغن‌کاری ارتقاءیافته و سیستم انژکتور ویژه می‌شود.

به لطف این افزایش قدرت، حالا چلنجر هلکت Redeye به قدرتمندترین و سریع‌ترین ماسل کار دنیا تبدیل شده است به‌گونه‌ای که می‌تواند ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. دوج این ماشین را همچنین سریع‌ترین گرند تورر تولیدی دنیا هم می‌دارند زیرا می‌تواند در عرض ۱۰.۸ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر یا همان یک‌چهارم مایل را طی کند؛ بنابراین هرچند مدل دیمن نمونه‌ای تولید محدود بود که چندی است تولید آن به پایان رسیده اما حالا هلکت Redeye کاملاً می‌تواند جای خالی دیمن را خانوادهٔ چلنجر پُر کند.

تولید دوج چلنجر جدید مدل ۲۰۱۹ از پاییز امسال آغاز شده و اولین نمونه‌های آن از سه‌ماههٔ پایانی سال جاری به خریداران تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    اووووووف

  2. محمدرضا فنا

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واااااااای روح و روانم .

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    چه حجم کاپودی طراحی کردن .
    خدای اُبُهَته .
    طراحی ماسل کارها نسبت به دنیای الان خیلی سادست ، اما تا ۲۰ سال دیگه هم نیازی به تعویض اتاق و نسل نداره و هرچی فیس لیفت بزنن روش کمشونه .
    قدرت طراحی شیک و ساده تو همینه که تاریخ انقضاء نداره .
    دمشون گرم

  4. امیر

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    اصن یه برق خاصی زد چشام وقتی دیدم خبرو
    مگه میشه کسی دلش نخواد یکی ازینا داشته باشه؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  5. مرصاد

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    افسوس و صد افسوس ?

  6. s.h

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    با اینکه با ماشینا ی امریکایی زیاد حال نمیکنم ولی خداوکیلی این اعجوبست میدونی فقط چی حال میده ؟؟ 8-9 جفت لاستیک داشته باشی فقط باهاش دونا ودریفت کنی ( البته ماکه انقدری حرفه ای نیستیم) یا مثلا هی گاز ترمز کنی و از صدای باحال سوپر شارژش لذت ببری
    که به 100 تا موتور طبیعی می ارزه لاکردار مگرگم که نداره خرابی هم حالا حالا ها واسش شوخیه

    1. مهدی

      ۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      تنفس طبیعی داریم تاتنفس طبیعی جانم
      اگه منظورت از تنفس طبیعی پرایده که کلا هیچی ولش کن بلد نیستم اون تعداد موتور پرایدو بشمارم که به اندازه یکی از اینا شه
      اما اگه منظورت از صدای تنفس طبیعی لامبو اونتادور یا فراری 812 سوپر فسته اونوقت قضیه تکرار میشه دوج جای پرایده و لامبو جای دوج
      به تعداد دیسلایکای این پست توجه نکن همه امریکایی بازن

  7. ایلیا

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    جگرم حال اومد….
    چقدر طراحی زیبا و بی نقصی داره این ماشین،
    وقتی میبینم این ماشینو میگم خدا رو شکر ماشین بازم

  8. Abbas us.c

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (269 ديدگاه)

    بی انصاف عاااالیه
    اقا چارجر 2019 هم رونمایی شدااا
    اونم پوشش بدین

  9. ایمان

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    حفظ اصالت یعنی این ؛ ماسل کار یعنی این
    جناب موستانگ و کامارویِ عزیز

  10. شاهین

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    ( این سیستم که برای اولین بار در مدل دیمن معرفی شد، از سنسورهای سرعت درون چرخ‌ها استفاده می‌کند تا از چسبندگی لاستیک‌ها اطمینان حاصل کند. اگر سیستم لغزش یا هرزگردی را تشخیص دهد، ماجول کنترل پیشرانه به‌طور موقت گشتاور را کاهش می‌دهد تا حداکثر کشش بدون نیاز به اینکه راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد ارائه گردد.)
    نشد دیگه!!!
    ماسل کار باس بدون محدودیت و بدون دخالت سیستم کامپیوتری عمل کنه و همچنین دنده دستی باشه
    اصن ماسل یعنی گشتاور خالی یعنی دود کردن لاستیک یعنی دونات یعنی صدای سوپرشارژ یعنی محو در دود …
    حیف چهره خشن و مخوف چلنجر نیست که ی سری سیستم های کامپیوتری قدرتشو مهار کنن؟! اصن بزارن از همون لحظه استارت و روشن کردن موتور ماشین فقط هرزگردی کنه اصن تعادل نداشته باشه موقع دونات به کشتن بده چند نفرو
    زنده باد ماسل امریکایی

  11. امین

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (464 ديدگاه)

    بهترین مایل کار دنیاست،بنظرم.با ابهت ،زیبا،با اصالت،نقص نداره

  12. یاس ی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    آخه 797 اسب بخار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چه همه تنوع قدرت و گشتاور داره این لعنتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خداییش خیلی باحاله این چلنجر، یدونه از اینا داشته باشی دیگه دلت نمیاد سوار ماشین دیگه ای بشی.

  13. سجاد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (19 ديدگاه)

    عالی
    یکی از بهترین خودروهایی که نسبت قیمت به قدرتش فوق العاده هست
    لوگوی دیمون وسط کیلومتر شمار ضربان قلب آدمو بالا میبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا