دوج

نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر روی پلت‌فرم مازراتی گیبلی

در ماه فوریهٔ سال جاری گزارش شد که فیات-کرایسلر قصد دارد برای ساخت نسل جدید دو مدل دوج چلنجر و چارجر از پلت‌فرم Giorgio آلفارومئو استفاده کند؛ اما حالا گزارش جدیدی از Automotive News اعلام کرده است که برای ساخت نسل آیندهٔ این دو ماشین از پلت‌فرم مازراتی گیبلی استفاده خواهد شد. با این کار، چلنجر و چارجر جدید، سبک‌تر و کارآمدتر از نمونه‌های فعلی خواهند شد.

انتظار می‌رود نسل کاملاً جدید هردوی این خودروها در سال ۲۰۲۱ معرفی گردد اما قبل از آن، چلنجر و چارجر کنونی در سال ۲۰۱۹ آخرین به‌روزرسانی و تازه‌سازی خود را تجربه خواهند کرد؛ بنابراین تا پیش از عرضهٔ نسل جدید، برای حفظ خریداران، نسخه‌های جدیدی به نمونه‌های کنونی چلنجر و چارجر اضافه خواهد شد تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۲۱ نسل جدید هردو با استفاده از پلت‌فرم مازراتی گیبلی ساخته شده و پلت‌فرم فعلی که یادگار زمان شراکت دایملر-کرایسلر است کنار گذاشته خواهد شد.

اما از چلنجر و چارجر که بگذریم، یکی دیگر از محصولات دوج یعنی کراس‌اوور جورنی هم در نسل آیندهٔ خود از پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی کنونی به پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفارومئو Giorgio منتقل خواهد شد که با کراس‌اوور استلویو مشترک است. گفته شده نسل جدید جورنی در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد و بجای مکزیک در ایتالیا به تولید خواهد رسید. همچنین احتمال استفاده از پیشرانه‌های آلفارومئو استلویو هم در این خودرو وجود دارد. نسل آیندهٔ جورنی برخلاف نسل کنونی، صرفاً با دو ردیف صندلی تولید خواهد شد تا به بازار مدل بزرگ‌تر و سه ردیفهٔ دورانگو کمک شود.

دوج ماه گذشته به دلیل عدم تطابق با مقررات ایمنی، به تولید مینی‌ون گرند کاروان خود پایان داد اما این خودرو هم برای مدل ۲۰۱۹ به‌طور قابل‌توجهی بروز خواهد شد تا با تمام مقررات ایمنی مطابقت داشته باشد. بدین ترتیب گرند کاروان جدید با طراحی تازه سال آینده به بازار بازخواهد گشت.

اما بااین‌حال سبد محصولات دوج خلوت‌تر از قبل شده است چراکه سال گذشته تولید سدان کامپکت دارت به پایان رسید و جایگزینی برای آن معرفی نخواهد شد. همچنین هنوز برنامه‌ای برای ساخت نسل جدید وایپر هم وجود ندارد. از طرف دیگر، چندی پیش شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه دوج قصد ساخت کانورتیبل دودری بنام باراکودا را بر اساس چلنجر دارد اما با توجه به اینکه چارجر و چلنجر روی پلت‌فرم جدیدی ساخته خواهند شد، سرنوشت باراکودا نامعلوم بوده و به نظر نمی‌رسد که پروژهٔ ساخت آن عملی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مهم نیست رو چه پلتفرمی ساخته میشن چون امیدوارم مسئولان فیات-کرایسلر، این‌بار کارشون رو خوب انجام بدن، مهم اینه که هر چی زودتر نسل‌های جدید معرفی شن و راه غول‌های فعلی رو با قدرت ادامه بدن.

  2. Fericuda

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یکی از دغدغه هام نسل بعدی چلنجره
    کار خیلی خیلی سختی داره دوج
    امیدوارم بازم چهار چراغ باشه

  3. Hemichan

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    کاش این چلنجر کودا رو بسازن
    موتور ۸۰۸ اسبی هم گزینه مناسبیه
    The Gentleman’s Muscle Car

  4. shahab

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    عشقی که به دوج دارم قابل وصف نیست یه جورایی زیادی فوق العادس (البته به جز دارت)

    کرایسلر هم که واویلا☑

  5. ونوم اف ۵

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    امیدوارم از انجین های کم حجم استفاده نکنن برای این دو تا قلدر

  6. (ali(chevy nova

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    هر کارى مىکنن اون بىگ بلاکهاى حجىم رو ىادشون نره تو محفظه کاپوت

  7. Behrouz anzali

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چرا حالا پلتفرم الفارومئو؟؟ یعنی از سنت خودشون دور میشن؟ یه نفر توضیح بده لطفا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا