در ماه میبود که شایعاتی درباره تصمیم داج برای تولید نسخه پیست محور چلنجر با پسوند ACR به گوش رسید. این اولین باری نبود که چنین خبرهایی منتشر میشد اما در اوایل ماه ژوئن بود که یکی از سخنگوهای داج اعلام کرد این خودرو تولید نخواهد شد. حالا پاسخی شفاف و قطعی دراینباره اعلام شده و آن اینکه خبری از چلنجر ACR نخواهد بود.
مجله ماسل کارز و تراکس با تیم کانیسکیس مدیر خودروهای سواری فیات-کرایسلر مصاحبه کرده و او نیز تائید کرده داج چلنجر ACR تولید نخواهد شد. او گفته است: “خودروهای ما به نمونههای مخصوص پیست تبدیل نمیشوند زیرا مساله قوانین فیزیکی وجود دارد.” خب واضح است که چنین چیزی درست است. اگرچه داج محصولات درگ فوقالعادهای تولید کرده اما این خودرو وزن بالایی داشته و حضور در پیست برایش یک چالش محسوب میشود.
کانیسکیس میداند که داج نمیتواند فورد موستانگ GT500 را شکست دهد: “من باید بالی به ابعاد یک خانه روی این خودرو نصب کرده و صندلیها را هم حذف کنم.” این کاری است که داج نمیتواند انجام دهد. البته به نظر نمیرسد که داج مشکلی با این تصمیم داشته باشد. بسیاری از مشتریان داج با مسابقات درگ شناخته میشوند. داج نیازی به تولید چنین خودرویی ندارد زیرا مشتریان از تولیدات کنونی هم راضی هستند.
پسوند ACR که مخفف American Club Racer است احتمالاً در نظر طرفداران موپار آشنا خواهد بود. دیگر خودروهای پیست محوری که از این نشان استفاده کردهاند شامل وایپر و نئون دیفرانسیل جلو هستند که هنوز هم شهرت خوبی دارند. البته دیدن نشان ACR روی چلنجر میتوانست نوید یک خودروی هیجانانگیز را دهد اما خب وزن دو تنی چلنجر چیزی نیست که بتوان بر آن غلبه کرد!
SRT
۲۱ تیر ۱۳۹۹حیف شد واقعا..حتی همون اسمش ی ابهت خاصی داشت!
چلنجر ای سی ار…
رامین
۲۱ تیر ۱۳۹۹وایپر ACR چی بود واقعا. چه استایلی چه ابهتی چه پرفومنسی. البته چلنجرم باحال می شد ولی واقعا نمی تونه پیست محور بشه خودشون بهتر از ما می دونن که نمی شه.
M.A.S
۲۱ تیر ۱۳۹۹به نظرم خوب شد تولید نشد چلنجر واسه یه هدف دیگس و یه ماسله و نیازی به پیست نداره
یانکی
۲۱ تیر ۱۳۹۹ای لعنت به مدیران فیات کرایسلر که سرمایهایی که با فروش برندهای آمریکایی بدست میاد رو ناجوانمردانه خرج برندهای بدون مشتری ایتالیایی میکنن.خدا وکیلی ماشینی مثل وایپر باید نسل جدیدش میومد یا برن برا مازراتی سوپر کار بسازن.مخالفها صبر میکنیم و میبینیم که آخر مجبور میشن شاخهای ایتالیایی رو جمع کنن.
Moein
۲۱ تیر ۱۳۹۹قرار به جمع کردن بود تو این تاریخ بیش از صد ساله شون تا حالا بیست بار جمع شده بودن?
مک وال
۲۱ تیر ۱۳۹۹دوج فقط داره موتوراش رو قویتر میکنه و همون مدلای قدیمی رو به اسم جدید میده بیرون. اصلا پیشرفت خوبی نداره.
برعکس شورلت داره خوب پیشرفت میکنه و دست آورداش حیرت انگیزه!
آرمان
۲۱ تیر ۱۳۹۹اتفاقا بنظرم این درست ترین انتخابه که به ترکیب برنده دست نمیزنه بنظرم اگه داخلش رو یکم مدرن تر می کردن خلی فوق العاده میشد ولی بیرونش نیاز به دست زدن نداره اگه مثل شورولت زیاد تغییرش میدادن چلنجر هم مثل کوروت از ماسل کار بودن فاصله می گرفت
♤ANGUS_812♤
۲۱ تیر ۱۳۹۹من وقتی خبرشو خوندم گفتم اثن شدنی نیست این کار
چلنجر تو خط مستقیم خیلی بهتره و تو پیست نمیتونه خوب بدرخشه
حتی طراحی آیرودینامیک نداره و از تست تونل باد نمیتونه نمره خوبی بگیره
و وزنش که تو متن اشاره شد خیلی بالاس برای همچین ماشینی که میخواد پرفورمنس بالا داشته باشه
امیر
۲۱ تیر ۱۳۹۹امیدوارم حداقل یکی از محصولات دوج در جهنم سبز تست انجام بده اونم به صورت رسمی
شک ندارم محصولاتی مثل دیمن و سپور استوک و حتی چارجر ردآی و دورانگو هلکت تایم های خوبی بجا میزارن
درسته که وزن همشون بالاست و ایرودینامیک خوبی ندارن اما بدلیل گشتاور بسیار بالا تایم خوبی خواهند داشت
بازم یادی بشه از سریعترین امریکایی پیست ! وایپر افسانه ای
Mf1
۲۱ تیر ۱۳۹۹پیست جهنم سبز پیچ های زیادی داره و مسیر مستقیم کوتاهی داره ونمیتونه دیمون رکورد خوبی بزنه چون برای پیست درست نشده بلکه نسخه جدیدی از وایپر تولید کنند. لامصب چهره کلاسیک دیمون هرسال که میگذره با ابهت تر میشه
OMID
۲۱ تیر ۱۳۹۹خوبه
چون هم چلنجر ضایع میشد هم اسم ACR خراب میشد
الان که اوضاع مالی داج خوبه کاشکی وایپر رو اهیا میکرد
ولی فکر نکنم وایپر حالا حالا ها برگرده
ارشیاsvj
۲۲ تیر ۱۳۹۹البته اگه برگرده.??
جواد
۲۱ تیر ۱۳۹۹داج جان .. تو واپیر رو داری که هنوزم کسی نتونسته به رکورداش نزدیک بشه.. برو رو اون جواهرت برنامه ریزی کن که اون میتونه با هرچی پیست محور هست مقابله کنه
مهدی موتورز
۲۱ تیر ۱۳۹۹جسارت نشه من نمیدونم رکورد و قیمت وایپر چیا بود
یانکی
۲۲ تیر ۱۳۹۹وایپر رکورد دار نورنبرگ رینگه.سریعترین موتور جلو دف عقب دنده دستی تنفس طبیعی.
امیر
۲۱ تیر ۱۳۹۹موتور جلو
گیربکس دستی
بدون تکنولوژی خاصی برای پیست
اما رکوردی داره ک خیلیا ندارن…. و مجبورن سالها هزینه کنن و قدرت و …. ببرن بالا بلکه نزدیک رکورد وایپر بشه!
فک میکنم دوج در اینده ای نزدیک نسخه به روز شده وایپر یا جایگزینی براش بده بیرون و دوباره مث وایپر رکوردی بزنه ک تا چندین سال کسی حتی نزدیک نشه بهش
viper-p
۲۱ تیر ۱۳۹۹ای سی آر فقط به وایپر میاد و بس! رویای هر امریکایی بازه. حیف که دیگه صدای موتور ۸.۴ لیتری وی۱۰ رو از اگزوزهای کناریش نمیشنویم. وایپر ای سی آر افسانه بود. وی۸ ایتر!
به نظرم اگه وایپری هم بیاد دیگه اون ابهتو نداره چون یا توربو هستش یا حجم موتورش کمتر از الان خواهد بود. الان همی بهترین موتور موجوده. وایپر بدون ونوم انجین۸.۴ دیگه وایپر نیست…
ارشیاsvj
۲۲ تیر ۱۳۹۹بال هقبی به اندازه یک خانه!???