علیرغم اینکه پیکاپ های فول سایز محبوبترین کلاس خودرویی آمریکا هستند اما از نظر ایمنی شهرت خوبی ندارند. در واقع IIHS دستور سختگیرانه تری را در نظر گرفته که باعث میشود پیکاپ ها در دستیابی به امتیازهای خوب تصادف نیز به تقلا بیفتند. این موسسه با انتشار بیانیهای گفته که تنها یک پیکاپ فول سایز توانسته امتیاز ایمنی Top Safety Pick را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد.
این خودرو رم ۱۵۰۰ کرو کب ۲۰۲۱ است که در زمان تجهیز به چراغهای جلوی سفارشی و سیستم پیشگیری از برخورد جلو موفق به دریافت چنین رتبه ایمنیای میشود. رم ۲۰۲۱ به خاطر اینکه در زمینه چراغهای جلوی تمام تریم ها نتوانستهاند امتیاز خوب یا قابلقبول را کسب کنند از دستیابی به بالاترین امتیاز ایمنی یعنی Top Safety Pick + باز مانده است. سه تریم از چهار تریم این خودرو امتیاز مرزی را در این زمینه به دست آوردهاند.
چراغهای جلوی LED تطبیقی رم که در تریم های لانگ هورن، لیمیتد و TRX قابلدستیابی است امتیاز خوب را به دست آوردهاند. به عنوان یادآوری باید گفت این تریم ها کاملاً گرانقیمت هستند و بهای آنها به ترتیب از ۴۵۶۲۴، ۴۹۰۵۹ و ۷۰۰۹۵ دلار شروع میشود. برای آنکه این سه تریم حداکثر امتیاز ایمنی ممکن را کسب کنند باید سیستم پیشگیری از برخورد جلوی سفارشی نیز وجود داشته باشد.
در رتبهبندی IIHS، رم ۱۵۰۰ توانسته از برخورد با هر دو سرعت ۱۹ و ۴۰ کیلومتر در ساعت جلوگیری نماید. این پیکاپ همچنین از برخورد با آدمک در اکثر تستهای برخورد خودرو به عابران جلوگیری کرده و اگر هم برخوردی بوده بهطور قابلتوجهی شدت ضربه گرفته شده است. این خودرو فقط در تست کاهش سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت ناموفق بوده است.
خودروی موردبحث در ۶ تست تصادف موردبحث شامل اورلپ کوچک سمت راننده، اورلپ کوچک سمت سرنشین، اورلپ متوسط جلو، تصادف از کناره، استحکام سقف و حفاظت از سر امتیاز خوب را به دست آورده است. به نظر نمیرسد که IIHS فعلاً فورد F-150 2021 را تست کرده است. این پیکاپ کاملاً جدید از برخی ویژگیهای ایمنی احساسبرانگیزی سود میبرد و میتواند با رم برابری کند؛ اما تا زمان تست F-150 این رم ۱۵۰۰ است که پادشاه ایمنی در کلاس خود محسوب میشود.
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۹روزبه روز به درخشش برند رم اضافه میشه و متاسفانه به همون نسبت از محبوبیت سیلورادو کاسته میشه!!!
شوی باید یه تکونی به خودش بده
بنظرم در حال حاظر بهترین پیکاپ امریکایی رمه از همه نظر
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۴ آذر ۱۳۹۹ایمن ترین ؟؟؟؟؟؟؟
عکس آخری سمت چپ که کلا جلو ماشین به فنا رفت.
ولی سابرتراک تو بحث ایمنی رقیب نداره. البته به شرطی که تولید شه.
کیان
۲۴ آذر ۱۳۹۹شما یه نگاه به ادمک مدل بنداز ک کوچکترین چیزی متوجه هیچ یک از اعضای بدن ادمک نشده، حتی ضربه باعث نشده ک پای ادمک یا … جابجایی پیدا کنه
ایمنی ماشین برای ادم هست نه اینکه ماشین خراب نشه و …
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۴ آذر ۱۳۹۹خوبی اقای کیان ؟؟؟
ماشین اگه آسیب ببینه نیروی پسا رانشی بدنه وارد کابین میشه.
زمانی که با این سرعت که ماشین جلوش متالشی شد یعنی اگه سرعتش 15 کیلومتر بود ماشین نابود میشد
شما نیروی برگشتی رو سال نهم خوندی ؟؟ فکر کنم هنوز نرسیدی وقتی به جسمی نیرو وارد میکنی همونو بهت بر میگردونه. زمانی که ماشین با سرعت 50 تا میخوره دیوار دیوار همونو بهش بر میگردونه بعدش ماشین مچاله میشه. هر چی مقاوم تر باشه کمتر آسیب میبینه
من اینو 30 سال پیش خوندم. اینو بلدم. شما بلد نیستی.
واقعا شرم اوره. ??
mohammad
۲۴ آذر ۱۳۹۹شما نیروی برگشتی رو سال نهم خوندی ؟؟
پدال را مهد کودک نکنیم.
حسین دهمرد
۲۴ آذر ۱۳۹۹رامین عزیز زدی کل یورو انکپ رو زیر سوال بردی. اگه جلو ماشین مچاله نشه پس انرژی تصادف پس کجا تخلیه بشه؟ . مثه فیوز که جنس ظریفتری داره تا زودتر از بقیه ی مدار بسوزه و بقه ی مدار سالم بمونن جلوی ماشین هم خودش رو فدای بقیه ی قسمتها میکنه. مثال خوبی نزدم ولی فلسفه ش همینه.جزو قوانین ایمنیه وگرنه جلوشم مثه شوی های پنجاه سال پیش که تو ایران هست از فولاد ضخیم میساختن. ولی اونوقت انرژی برخورد به سرنشین منتقل میشه و حالا بعد از برخورد یه ماشین سالم داری که صاحبش خونریزی داخلی کرده و مرده.
من نمیدونم سال نهم مال راهنماییه یا دبیرستان ولی هفت سال بعلاوه ی نه سال بعلاوه ی سی سال میکنه بعبارتی 46 سال سن شماست.تبریک میگم خیلی خوبه که با این سن انقدر به ماشین علاقه داری
کیان
۲۴ آذر ۱۳۹۹دوست عزیز چرا دوست داری …، رانش با نیرو کلا فرق داره، پس رانش برای این شرایط کاملا اصطلاح غلطی هست، شما باید بگی عمل و عکس العمل.
بله طبق قانون نیوتون هر عملی، عکس العملی دارد هم اندازه و در خلاف جهت.
ماشین هر نیرویی به هر جایی وارد کنه همونقدر بهش برمیگرده، ولی یه امای بزرگ داره عزیز جان.
طبق قانون تکانه نیرو و زمان اثر ضربه، هرچقدر زمان اثر نیرو بیشتر بشه تکانه وارده کمتر هست. واسه همین هرچقدر ماشین محکمتر باشه زمان تاثیر نیرو بیشتر میشه و نیروی عکس العمل بدون اینکه جذب بشه تمام و کمال به همه خودرو و بدن شما وارد میشه، ولی اگر ماشین جلوش محکم نباشه، اینطوری پودر بشه، نرم باشه، مدت زمان تاثیر نیرو زیاد میشه و عکس العمل حذب میشه و کسری از نیرو به بدن شما وارد میشه. شما صحبت من و برای اینکه بهتر درک کنی به این فکر کن چرا اگر روی زمین شیرجه بزنی دست و پات میشکنه و اگر روی یه تشک ابری شیرجه بزنی چیزی نمیشه !!!
امیدوارم برات جاافتاده باشه
Mr.X
۲۴ آذر ۱۳۹۹این ربطی به نیروی برگشتی نداره اگه فیزیک مکانیک هم خونده باشی یا حتی دروس دوازدهم. معلومه هنوز زیر 18 سالی. بازم میگم ربطی نداره. اگه نیرو هم وارد شده بود باید آدمک آسیب میدید.
Mr.X
۲۴ آذر ۱۳۹۹باز هم نظرات گوهر بار جنابتان ما را بی نصیب نگذاشت
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۴ آذر ۱۳۹۹اقای کیان و حسن دهمرد من خلاصه گفتم
نکته بعد اگه بجای 50 کیلومتر با 60 کیلومتر تصادف میکرد اون موقع انرژی برگشتی به سرنشین ها وارد میشد و تمام.
نکته بعد. 46 سال مشکلیه ؟؟؟؟؟؟
انگار ماشین فقط واسه افراد 20 سالس
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۴ آذر ۱۳۹۹اقای مستر ایکس.
شما خوبید. دیپلم 28 سال پیش اندازه لیسانس الان ارزش داره.
یعنی اینم نمیدونی وقتی به جسمی نیرو وارد میکنیم اون جسم همون نیرو رو برمیگردونه. واقعا براتون متاسفم. اگر ماشین برای نیرو برگشتی کم آسیب ببینه یعنی مقاومت بالایی داره و به اصطلاح نیرو رو جذب میکنه و اونو میده به زمین.
ولی وقتی مثلا پراید تصادف میکنه کلا ماشین له میشه.
اگه باور نمیکنی بگو برات اینجا محاسبه کنم. البته رشتم برقه ولی بلدم چند تا چیز.
باور نمیکنی اصلا بزن گوگل.
من که دروغ ندارم بگم.
Ãbţìň
۲۴ آذر ۱۳۹۹آقا رامین الان فهمیدم چرا هی اصرار به خوبیه چانگان داری،چون میانسالی و دیگه این (بقول خودت آت و آشغالای بچهها (بوگاتی یا ….) ماشینا رو نمیپسندی،چرا زودتر نگفتی تا دیگه بفهمیم مشکل از کجاست،اگه بابت کامنتای من یه وقت ناراحتی به بزرگی خودت منو ببخش چون فکر کردم هم سنیم،معمولا میانسال ها تا کهنسال دیگه علاقه ای به سرعت ندارن و بیشتر ترجیح میدن که راحت و آسوده توی ماشین بخوابن!
Hadi
۲۴ آذر ۱۳۹۹رم بهترین پیکاپ درون سوزه که تا حالا ساخته شده ولی محبوبترین نه اون F-150 هستش…
رم:لایک
F-150: دیسلایک
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۴ آذر ۱۳۹۹خودت میگ به شرطی که تولید بشه??
همین جمله کافی بود
nikzad
۲۴ آذر ۱۳۹۹اگر کاپوت هم به همان نسبت کابین محکم باشد نیرویی که وارد میشود به بدنه اعضای بدن رو از درون له میکنه. شما برو تست تصادف های خودرو های پنج ستاره رو ببین بعد بیا بگو. کاپوت خودرو مانند بالش هستش یعنی بخش اعظمی از نیرو رو دفع میکنه پس نباید معیار رو کاپوت و موتور قرار بدی همونطور که گفتم کاپوت خودرو و موتورش حکم بالش رو دارن و وظیفشون دفع نیرو هستش.
Aran Milan
۲۴ آذر ۱۳۹۹محصولات دوج واقعا یه دنیای دیگه رو به تصویر میکشن اصلا این برند ماشین معمولی نداره
R@min
۲۴ آذر ۱۳۹۹داج داره چیکار می کنه ایولا
Mr.X
۲۴ آذر ۱۳۹۹چند تا رامین داریم؟ 3 تا؟ 4 تا؟
R@min
۲۴ آذر ۱۳۹۹دو تا دیگه یکی که منم یکی دیگم عشقه چانگانه
حسن
۲۴ آذر ۱۳۹۹اهن پاره های امریکایی
Mr.X
۲۴ آذر ۱۳۹۹اگه اینا آهن پاره ان پس پراید و سمند 405 چی هستن؟ لابد گاری ان دیگه.
Ãbţìň
۲۴ آذر ۱۳۹۹کدوم مقام دولتی بهت پول میده؟
یاس ی
۲۵ آذر ۱۳۹۹رامین جان چرا مقاومت میکنی برادر من ؟؟؟؟؟ خودرو با تغییر شکل دادن یا به قول ما له شدن ضربه را جذب میکنه تا سرنشین سالم بمونه. بدنه محکم که له نشه کل ضربه را به سرنشین وارد میکنه. چنانچه دوست دارید مطمئن بشید پیشنهاد میکنم تست تصادف خودروهای شورولت و مرسدس مدلهای دهه 60 با مدلهای امروزی که در پدال هم مقاله شده بود را ببینید تا متوجه بشید که کدوم یکی برای ایمنی سرنشین بهتر هستند. نظریه شما برعکسه. با کمال احترام خدمت جنابعالی.