دوج رم ۱۵۰۰ و هیوندای پالیسید در جدیدترین آزمایشهای ایمنی گروه خود موفق به کسب جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی (Top Safety Pick+) از موسسهٔ بیمه برای ایمنی بزرگراهها (IIHS) شدهاند. رم ۱۵۰۰ جدید اولین پیکاپ در کلاس خود است که بر اساس جدیدترین دستورالعملهای ایمنی IIHS موفق به کسب جایزهٔ TSP+ شده است. این جایزهٔ بهطور ویژه به خاطر سیستم پیشگیری از تصادف جلو و چراغهای جلوی LED تطبیقی با قابلیت پخش نور منحنی و دستیار نوربالا، به این پیکاپ آمریکایی اعطا شده است.
البته نمونههایی از رم ۱۵۰۰ موفق به کسب این جایزه شدهاند که تاریخ ساخت آنها بعد از می ۲۰۱۹ است زیرا نمونههای قبلی این پیکاپ در آزمایشهای قبلی IIHS به خاطر نور بیشازحد چراغها، ضعیف عمل کرده بودند. همچنین به تیپهای پایینی رم هم به دلیل عدم برخورداری از چراغهای جلوی تطبیقی، جایزهٔ TSP+ داده نمیشود. IIHS در گزارش خود در مورد این پیکاپ گفته است:
دیگر آپشنهای چراغهای جلوی رم که شامل چراغهای هالوژن و نمونههای LED سفارشی با یا بدون دستیار نوربالا میشود، همگی امتیاز پایینتری کسب کردهاند
از سوی دیگر، پالیسید که کراساوور جدید هیوندای است و ظرفیت حمل تا هشت نفر را دارد، در صورت تجهیز به سیستم پیشگیری از تصادف جلو و چراغهای جلوی LED سفارشی، میتواند جایزهٔ TSP+ را کسب کند. در پالیسید هم مثل رم، به چراغهای جلوی هالوژن امتیاز کمتری داده شده است. IIHS مرتباً شرایط لازم برای کسب جایزهٔ Top Safety Pick و Top Safety Pick+ را سختتر میکند. برای سال ۲۰۱۹، آخرین ویژگیهای لازم برای کسب جایزهٔ TSP+ دریافت رتبهٔ خوب در شش تست تصادف، برخورداری از سیستم پیشگیری از تصادف پیشرفته و دریافت رتبهٔ خوب برای چراغهای جلو هستند.
مک وال
۲۴ شهریور ۱۳۹۸کاری به موضوع مقاله ندارم، ولی به نظر من خرید یه شاسی بلند سایز متوسظ یا بزرگ معقولانه تر است تا یک پیکاپ. نمیدونم آمریکایی ها از پیکاپ چی دیدن انقدر عاشقشن؟ شاسی بلند جای بار داره، تازه بجای بار میتونه صندلی گذاشت و افراد بیشتری سوار بشن. جای بار محافظت شده است و باز نیست.
سروش
۲۴ شهریور ۱۳۹۸برای کسی که میخواد بار ببره شاسی بلند یه شوخیه!
یخچال میشه توش گذاشت؟ یا کشاورز میتونه محصولش رو بار بزنه؟
مک وال
۲۴ شهریور ۱۳۹۸این چیزایی که میگی درسته. ولی مگر آمریکایی ها چند درصدشون باربر یا کشاورز هستند؟!
برای یک خانواده داخل شهر که اثاث بزرگ را شرکتهای باربری جابجا میکنند و سایر بارها هم تو شاسی بلند محافظت شده است.
درسته تو آمریکا زمین دار و کشاورز زیاد داریم، ولی فکر نمیکنم تعدادشون انقدر غلبه داشته باشه که سه تای اول پرفروشترین ماشینها پیکاپ باشه!
ارشک
۲۴ شهریور ۱۳۹۸مسلما اونها هم براساس نیازشون می خرند.معمولا خانواده های آمریکایی چند خودرو مختلف هم دارند.
نکته جالبش اینه که افزایش ایمنی و کیفیت در اونجا یه جور مسابقه شده که هر سال پیروزی در اون سختتر میشه اینجا هم گرون کردن و کم فروشی مسابقه شده.
حسین دهمرد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸اینجابعضیا هایلوکس میخرن بخاطر ابوهتش و کمی حالت قلدری داره.شاسی بلند اتو کشیده هست.و اون ظاهر لاتی رو تداعی نمیکنه. حتی یک دونه ارزن هم توی قسمت بارش نمیزارن.قسمت بارش از کابین تمیزتره چون ازش استفاده نمیشه.
امریکاییها هم بخاطر همین میخرن.
مک وال
۲۴ شهریور ۱۳۹۸امسال آمار فروش پیکاپ در آمریکا کمتر از پارساله و سالهای آتی باز هم کمتر و کمتر میشه.
آمریکایی ها دارن از پیکاپ زده میشن!
meysam
۲۴ شهریور ۱۳۹۸.
پیکاپها اکثرا برای کشاورزی و دامداریها و کارگاه های ساختمانی و راه سازی و تاسیسات استفاده میشن . اینو کاملا از روی اطلاع میگم. برای یه مصرف کننده که برای خانواده یه ماشین جادار میخواد شاسی بلند بهتره چون کاربرد بیشتری داره و هرازگاهی هم که میخواد چیزی مثل جت اسکی، قایق، موتور یا atv جابجا کنه براحتی یه یدک کش میبنده پشت ماشینش و کارشو راه میاندازه. مگر اینکه طرف عاشق هیبت و استایل تراک باشه.
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۸عشق منه
حالا اون افرادی ک میگفتن رم ایمنی پایینی داره وبی کیفیته بیان مقلطه کنن
زیباترین پیکاپ
قوی ترین
ایمن ترین
کیفیت وفروششم ک معرکست
چی ازین بهتر!؟؟؟
ایمان
۲۴ شهریور ۱۳۹۸RAM خیلی خیلی خوبه و کارش درسته
ولی برای بهترین بودن در کلاس خودش باید با فورد F_۱۵۰ نسل جدید مقایسه بشه تا ببینیم پادشاه کیه ؟؟؟؟ ??
فعلاً RAM دست بالا رو داره تا ورود نسل جدید F_۱۵۰
ارشک
۲۴ شهریور ۱۳۹۸هیوندای پالیسید واقعا پبشرفت صنعت کره رو نشون میده.قیافش اوایل به نظرم زشت و غیرعادی بود ولی الان که مدتی گذشته و عادی تر شده قیافش هم زیباتر به نظر میرسه.فکرکنم ما ایرانی ها نسبت به نوآوری مقاومت داریم.