دوج

داج وایپر 1400 اسبی با سرعت فراتر از 400 کیلومتر در ساعت!

در ماه‌های اخیر خودروهای زیادی را در حال تلاش برای دست‌یابی به رکورد سرعت و ثبت سرعت‌های بسیار بالا دیده‌ایم اما فکر نمی‌کنیم چیزی به جذابیت این داج وایپر وجود داشته باشد. در حقیقت هیچ‌کسی وایپری شبیه این را ندیده است! این وایپر ۲۰۰۶ توانسته به سرعت ۴۰۵ کیلومتر در ساعت برسد و بنابراین با سریع‌ترین سوپرکار ۱۰ سیلندر تاریخ داج روبرو هستیم؛ و البته این وایپر خودرویی است که می‌تواند به‌صورت قانونی در جاده‌ها نیز حضور یابد.

واضح است که این یک وایپر استاندارد نیست. ماهیت دقیق اصلاحات صورت گرفته روی آن مشخص نیست اما این افعی خطرناک قدرت ۱۴۰۰ اسب بخاری دارد و آن را به مدد چند توربوی بسیار پر سر و صدا تولید می‌کند. خودروی تست شده دارای قطعات پیش‌تولیدی پیشرانه و لاستیک‌ها بوده و اگر از قطعات نهایی استفاده کند احتمالاً سرعت بیشتری خواهد داشت. نمی‌دانیم که راننده انتظار سرعت بالاتری را دارد یا خیر اما به جرات می‌توان گفت در صورت تست دوباره سرعت بالاتری را ثبت خواهد کرد.

رسیدن به سرعت یاد شده هم خیلی طول نکشیده است. خودرو لانچ نسبتاً کندی داشته و به راحتی چند دنده اول را تعویض کرده و پس از آن است که نمایش واقعی شروع می‌شود. رسیدن از سرعت ۱۶۰ به ۳۲۲ کیلومتر در ساعت تنها ۱۰ ثانیه طول می‌کشد. سرعت رسمی ثبت شده توسط این وایپر مخوف ۴۰۶.۳ کیلومتر در ساعت بوده است.

مدیران زمین تست جانی بومر می‌گویند برای ثبت رکورد این خودرو از سیستم‌های پایش گارمین و ریس لوجیک استفاده کرده‌اند. زمان‌گیری خارج از خودرو هم توسط انجمن مسابقه IMRA انجام شده است؛ به عبارت دیگر، این رکوردگیری حالت کاملاً رسمی و جدی داشته است.

اگر وایپرهای سریع‌تری در دنیا وجود داشته باشند بهتر است خودشان را نشان دهند در غیر این صورت به سریع‌ترین وایپر دنیا سلام کنید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    برگام…!!!

    1. علیx76

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      پتانسیل تیونی که انجین وایپر داره
      هیچ ماشینی نداره
      خودرویی مثل ب ام و M3 رو فرض کنید
      ب ام و تقریبا تا جاییکه ممکن بوده از پتانسیل موتورش استفاده کرده
      و جای کار زیادی برای تیون نمونده
      حالا بیایم رو انجین ۸.۴ لیتری وایپر با ۶۵۰ اسب قدرت
      بدون تعویض اینترنال و فقط با ۲ تا توربو میشه به راحتی نزدیک ۱۰۰۰ اسب شد
      ینی نزدیک ۵۰ درصد ارتقا
      و با تعویض اینترنال و بهبود گسترده ، قدرت های ماورایی میشه گرفت

    2. Enzo

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (319 ديدگاه)

      آقا من کل درختم افتاد برگ که هیچ.راننده انگاری گازو نگه داشته بود . مطمعنم بیشتر گاز میداد خیلی بیشتر جا داشت ماشین

    3. یانکی

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      بعید میدونم رکوردهای وایپر دیگه شکسته بشه.پر حجمترین موتور دنیا.بیشترین گشتاور از تنفس طبیعی.سریعترین موتور جلوی تنفس طبیعیه رینگ.

  2. ali (chevy nova)

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (7389 ديدگاه)

    وایپر عشقه
    رودستش نیومده

  3. Abbas.Lambo

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ابهت که میگن این ماشینه،اگه این ماشینم زنده بود مطمئنم مث کوروت موتور وسط میشد،حیف که به فنا دادنش

  4. مهردادكمال

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    عاشق وایپرم حیف دیگه تولید نمیشه ?

  5. حسن

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    این ماشینا مثه نقل مغز دارن .
    برای همیشه.

  6. Farzad

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    هیولا به این میگن

  7. امیر

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    وایپر جز معدود خودروهایی هست ک هیچ‌وقت بهش توجه ویژه نداشتن و خیلیا هنوزم باورش ندارن (گاها دوس ندارن!)
    اگه‌وایپر در زمان حال و با مدیریت و برنامه ریزی درستی ک برای دیگر برندهای فیات کرایسلر شده، حضور داشت و تولید میشد، قطعا یکی از بهترین ها هم در پیست هم در درگ میشد(شاید جز ۳تای اول جهنم سبز)
    حیف…!

  8. مرتضی

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    مشکل وایپر ها از ازل تا ابد، هرزگردیه! برای همین اولش آروم لانچ میکنه، این با قدرت دوبرابر یک وایپر عادی اصلا در صورت لانچ سریع قابل کنترل نیست!

  9. جواد

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه مدیران فروش این کارخونه رو .. و همچنین برنامه ریز. این شرکت رو که این جواهر که دیگه مثل تو تاریخ ساخته نخواهد شد رو به ….اف کردند..
    وایپر ماشینی که اگه توسعه اتفاق می افتاد هیچ شرکتی به گردش نمیرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا