پیکاپهای بزرگ در ایالاتمتحده بشدت محبوب هستند اما این غولهای باربر در اروپا چندان طرفدار ندارند. اما بااینحال فیات-کرایسلر قصد دارد سوپر پیکاپ جدید خود یعنی رم TRX را در اروپا هم عرضه کند. واردکنندهٔ رسمی برندهای رم و دوج در اروپا یعنی «AEC Europe» تأیید کرده است که پای این پیکاپ دیوانهوار را به قارهٔ سبز باز میکند.
مدیر عملیاتی ارشد این شرکت «جان موراتوری» طی بیانهای دراینباره گفته است:
ما در مورد عرضهٔ رم TRX به اروپا بسیار خوشبین هستیم. این خوشبینی به خاطر رشد مداوم تقاضا برای پیکاپهای پرفورمنس بالا در اروپا است و انتظار میرود این محبوبیت شامل حال این محصول منحصربهفرد رم هم بشود. رم TRX برای اطمینان از رعایت مقررات اتحادیهٔ اروپا مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و پیشبینی میشود امکان تحویل آن از دسامبر امسال فراهم شود
AEC Europe هماکنون در حال آزمایش رم TRX و تطبیق آن با استانداردهای اتحادیهٔ اروپا است تا بهزودی توزیع این هیولای آمریکایی را از طریق شبکهٔ رسمی فروش خود با بیش از ۱۲۵ نمایندگی در اروپا آغاز کند. هنوز معلوم نیست این پیکاپ توانمند آفرودی با چه قیمتی به دست خریداران اروپایی خواهد رسید اما بدون شک قیمت آن نسبت به قیمت پایهٔ ۷۰ هزار دلاری در آمریکا افزایش خواهد داشت.
رم TRX به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز شده که ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک با تمرکز روی آفرود تحویل میدهد. به گفتهٔ رم، این پیکاپ قدرتمند ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه طی میکند. حداکثر سرعت رم TRX هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ مرداد ۱۳۹۹مطمئناً در اروپا خواهان نداره
نه اینکه بد باشه که اتفاقاً بینظیره ، اما اروپا و مردمانش مال خرید این حرفها نیستند .
اروپائیان فوق اقتصادی هستند .
رامین
۳۰ مرداد ۱۳۹۹بحث اقتصادی نیست به نظرم. طرف نیازشو و ملاکشو می سنجه و بعد ماشین مورد نظرشو انتخاب می کنه. این ماشین برای استفاده شهری زیاد مناسب نیست و باید جایی باشه که براش ساخته شده. فک کنم بدرد کشورای منطقه اسکاندیناوی بخوره چون یه ماشین سگ جون و گردن کلفت نیازه اونجا.
SF90 STRADALE
۳۰ مرداد ۱۳۹۹در ایران هم عرضه میشه ؟؟؟؟ ????
اگه بیاد رقیب اصلیش پراید ۱۵۱ هست فکر کنم
یک جنگ تمام عیار ایرانی _ آمریکایی ????
AMG///
۳۰ مرداد ۱۳۹۹۱۵۱ اینو ببینه همونجا از وسط نصف میشه
زیزیگولو
۳۰ مرداد ۱۳۹۹یکی از محبوبترین کلاسای خودرو مخصوصاً تو بازار آمریکا وانت پیکاپا هستن ولی وانتای امروزی بخاطر مجهز بودن به انواع آپشنا و تجهیزات رفاهی یه خودروی لوکس به حساب میان چون قبلاً از وانت پیکاپا فقط واسه حملو نقلو جابجایی بار استفاده میشدو مالکا و راننده ها کمترین آپشنا و امکانات رفاهی رو تو اینجور ماشینا تجربه میکردن ولی شرایط الآن خیلی فرق کرده و حداقل نصف بیشتر وانت پیکاپا با داشتن کابین مجللو آپشنا و امکانات رفاهی فراوونو قیمتایی در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار یا بالاتر تو کلاس ماشینای لوکس قرار میگیرن و در حال حاضرم کمپانیای شورلت،جنرال موتورز،فورد،رم،نیسان و فورد جزو کمپانیایی هستن که بهترینا رو تو کلاس پیکاپای فول سایزو سنگین با مدلای مختلف لوکسو کاربردی تولید میکنن
زیزیگولو
۳۰ مرداد ۱۳۹۹البته تویوتا رو یادم رفت بگم
امیر
۳۰ مرداد ۱۳۹۹کابین بشدت زیبا و درمقایسه با هرپیکاپ تولیدی لوکسه و تکنولوژی های به روز و قدرتمند و افرودری توانا
از نظر کیفیت و ایمنی هم تقریبا سرآمد پیکاپ ها هست
باقی شرکت ها باید از رم یاد بگیرن که چجوری باید یه پیکاپ لوکس و زیبا و در عین حال قدرتمند ساخت!
بنظرم تنها نقطه ضعفش قیمتشه که اونم با توجه به پرفورمنسی ک داره و با توجه به قیمت فضایی رقبا، تا حدودی توجیح داره
Dna
۳۰ مرداد ۱۳۹۹دوستان این افزایش قدرت تو ماشینا بنظرتون تا کجا ادامه پیدا میکنه؟
البته شایدم مث کارت حافظه تو سالهای قبل بشه
Sajjad
۳۰ مرداد ۱۳۹۹برای رانندگی روزمره و عادی اگه ماشین نهایتا ۱۵۰۰ کیلو وزن داشته باشه دیگه نهایتا ۳۰۰ اسب بخار کفایت میکنه.
اما خب توی سدان ها و شاسی بلندهای گرون قیمت و لوکس که شدیداً تو تب و تاب افزایش قدرت قرار گرفتن ممکنه اکثرشون به بالای هزار اسب بخار برسن اما خب واقعا نیازی نیست. یا مثلاً اینکه اس یو وی یا سدان رو یه جوری تولید میکنن انگار برای پیست ساخته شده. به نظر من به جای رقابت توی سرعت و هندلینگ بهتره توی ایمنی و سواری بهتر تمرکز کنن و پیست و شتاب گیری و سرعت رو بزارن برای سوپر اسپورتا و هایپرکار و…
به هر حال یا این جو افزایش قدرت یه روزی تموم میشه، یا همین راهو انقد ادامه میدن تا زمانی که متوجه بشن قدرت زیاد برای پیست خوبه نه خیابون.
OMID
۳۰ مرداد ۱۳۹۹تا ابد
به خاطر تورم که بودنش ضروریه و همه جا هست البته با تورم ایران فرق داره چون مقدارش باید کم باشه و دستمزد هم باید بره بالا به همون نسبت
بی ریا
۳۰ مرداد ۱۳۹۹یکی از تفاوت های محبوبیت پیکاپ ها در امریکا و اروپا عدم وجود بیابان ها و صحراها و کوهستان های وسیع و جذاب واسه آفرودسواری توی اروپاست که آمریکا با دراختیار داشتن این مناظر طبیعی لذت آفرودسواریو واسه امریکاییا زیاد کرده
اروپاییا معمولا اقتصادی تر هستن و طبقه مرفه اونها هم بیشتر علاقمند به داشتن سوپراسپورت های فراری و لامبو و سوپرلوکس های رولزرویس یا بنز هستن و چون طبیعتوکل اروپا جنگلی و سخت هست لدتی واسه آفرود نمیزاره
AMG///
۳۰ مرداد ۱۳۹۹از بازار اروپا خوشم نمیاد
همش هاچبکو استیشنو شاسی بلند های کوپه شکل آشغال
هیچی ندارن که عشق و حال کنن
تو اروپا جایی که لذت ببری فقط این سه کشور
آلمان سوئد سوئیس