دوج پس از معرفی نسل جدید مدلهای رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ هوی دیوتی، حالا در نمایشگاه شیکاگو پردهها را از مدلهای شاسی کابین (Chassis Cab) این پیکاپ نیز کنار زده است. این نسخه با ظرفیت بکسل ۱۵,۹۷۵ کیلوگرم، بیشترین ظرفیت یدک کشی در کلاس خود را دارد و میتواند تا ۵,۶۷۵ کیلوگرم بار را هم روی شاسی حمل کند. مجموع وزن ناخالص این تراکها نیز به ۱۹,۵۰۰ کیلوگرم میرسد.
رم شاسی کابین ۲۰۱۹ در سه نسخهٔ ۳۵۰۰، ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ عرضه میشود که به ترتیب در کلاسهای ۳، ۴ و ۵ تراکهای ایالاتمتحده قرار میگیرند. این تراکها همگی به نسخهٔ تجدیدنظر شدهای از پیشرانهٔ ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز مجهز شدهاند که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۸۳ نیوتن متر گشتاور داشته و تواناییهای تراکهای شاسی کابین رم را ارتقاء داده است. به گفتهٔ دوج، این پیشرانه بیشترین گشتاور را در کلاس ۴ و ۵ تراکها دارد.
یکی از مهمترین تغییرات این پیشرانهٔ دیزلی، ساخت بلوک آن از آهن گرافیتی فشرده است که موجب افزایش استحکام و کاهش ارتعاشات میشود. علاوه بر این، کاهش وزن ۲۷ کیلوگرمی نسبت به پیشرانهٔ نسل قبلی هم یکی دیگر از مزیتهای این تغییر است. دیگر اصلاحاتی که در این موتور دیزلی انجام گرفته نیز شامل سوپاپهای اگزوز جدید، پمپ روغن جدید و پمپ آب با هوزینگ سبکوزن آلومینیومی میشود.
البته این پیشرانهٔ دیزلی بهصورت سفارشی ارائه میشود و رم شاسی کابین بهصورت استاندارد به پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی بنزینی مجهز است. این موتور در مدل ۳۵۰۰ قدرتی برابر با ۴۱۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۸۰ نیوتن متر تولید میکند اما در مدلهای ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ قدرت آن به ۳۷۰ اسب بخار کاهش میابد. در مدل ۳۵۰۰ همچنین پیشرانهٔ بنزینی به تکنولوژی صرفهجویی سوخت مجهز است که بهمنظور کاهش مصرف سوخت تعدادی از سیلندرها را غیرفعال میکند.
انتقال نیروی موتورها در مدل ۳۵۰۰ بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که اولین گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد در این کلاس محسوب میشود. برای این مدل همچنین یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسن به همراه محور تواندهی هم قابل سفارش است. (محور تواندهی یا PTO قسمتی در تراکتورها یا کامیونها است که با استفاده از نیروی پیشرانه، امکان اتصال و استفاده از دستگاههای جانبی مثل میکسر بتن، پمپ وکیوم و… را فراهم میکند). مدلهای ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ اما بهصورت استاندارد به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند.
مدلهای شاسی کابین رم ۲۰۱۹ در کابین و طراحی با نسل جدید پیکاپهای رم 2500HD و 3500HD مشترک هستند و با چهار طرح جلوپنجرهٔ مختلف، سه ترکیب مختلف لامپهای چراغهای جلو و کاپوت آلومینیومی به بازار عرضه خواهند شد. این نسخههای شاسی کابین در داخل نیز تکنولوژیهای هوشمندانه، کیفیت ساخت بهتر و ویژگیهای جذاب رم ۱۵۰۰ جدید را قرض گرفتهاند که برجستهترین آنها، صفحهنمایش ۱۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect است. همچنین رم شاسی کابین ۲۰۱۹ تنها تراک این کلاس محسوب میشود که کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار و ترمز تریلر را بهصورت استاندارد در تمامی تیپها ارائه میکند.
نسل جدید تراکهای شاسی کابین رم با چهار طول شاسی مختلف از ۱.۵ متر تا ۳ متر (طول از پشت کابین تا محور عقب) و چهار تیپ گوناگون شامل Tradesman، SLT، Laramie و Limited به بازار عرضه خواهند شد. این تراکهای جدید در کارخانهٔ ساخت تراک کرایسلر در مکزیک تولید شده و از سهماههٔ دوم امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهند شد. قیمت مدلهای مختلف این تراکهای شاسی کابین نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.
ایمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۷Chevrolet and GMC : ۱۵۰۰ – ۲۵۰۰ – ۳۵۰۰
Dodge RAM : ۱۵۰۰ – ۲۵۰۰ – ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ – ۵۵۰۰
Ford : F۱۵۰ – F۲۵۰ – F۳۵۰ – F۴۵۰ – F۵۵۰ – F۶۵۰
و F۷۵۰ که نشون گستردگی بیشتر محصولات فورد داره
به شخصه در زمینه ساخت تراک های سبک و سنگین فورد رو در مقام اول و دوج رَم و شورولت ( GMC ) رو در رتبه های بعدی می بینم با توجه به سابقه کاری و تجربه
حسن
۲۱ بهمن ۱۳۹۷امریکاییها حالا همینجور سلطان پشت سلطان معرفی میکنن
اول فورد سری اف بود
دوم شورولت سیلورادو
الان هم رم
چه شود
Amir Machine
۲۱ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز
شورلت بتازگی مدلهای 4500، 5500 و 6500 رو هم به خانوادۀ سیلورادو اضافه کرده و الان از لحاظ تنوع دستکمی از سری F نداره (البته سالهای قبل هم شورلت با مدل کودیاک تو این بخش حضور داشت)
از طرف دیگه، شورلت اولین وانت خودش رو سال 1918 تولید کرد و دقیقاً یک قرن در زمینۀ ساخت پیکاپ سابقه و تجربه داره
از لحاظ آمار فروش هم پیکاپهای جنرال موتورز یعنی شورلت سیلورادو و جیامسی سییرا سال 2018 بیش از 900 هزار دستگاه فروش داشتن که فقط حدود 100 هزار دستگاه کمتر از فورد سری F هست
همۀ اینها نشون میده تجربه و مهارت جنرال موتورز در حوزۀ ساخت پیکاپ و تراک هرگز پایینتر از فورد نیست
Mohammad
۲۱ بهمن ۱۳۹۷جنگ بین غول ها تمامی نداره
این بار رم این ماشین ها دیگه دارن کاری میکنن که طرف فکر کنه
حالا کامیون بخرم یا اینو ( البته میدونم کاربرد و توانایی کامیون ها متفاوت )
اخه لعنتی ها مجال بدید از نسخه های قبلی سیر شیم بعد نسخه بهتر رو بیرون بدید
مهدی
۲۱ بهمن ۱۳۹۷عجب غولیه اما چرا قیمت رو ننوشتید
NAVID۰۰۹۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۷توجه کردین
بعد از بحران سال ۲۰۰۸ ، تولید وانت و پیکاپ چندین برابر شده .
دلایل زیادی داره ، اما به نظر من دلیل اصلیش میتونه رو آوردن مردم آمریکا به کشاورزی بیشتر و کارگاه های تولیدی بیشتر به سبب جمعیت بیشتر باشه .
به دلیل پیشرفت اینترنت و رباتها ، استفاده از نیروی انسانی در اِدارات کمتر و کمتر میشه و باید بیشتر کشورها ، بخصوص همین ایران خودمون رو بیاریم به بخش تولید و عرضه در زمینهای کشاورزی ، دامپروری و گارگاه های بخش خصوصی ، و به همین دلیل استفاده وانت و پیکاپ در تمام جوامع بیشتر و بیشتر حِس میشه .
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۷فقط سکوت و لذت بردن
امیر
۲۳ بهمن ۱۳۹۷عظمت یه تراک ینی رم!
" swedish arrogant tiger"
۲۵ بهمن ۱۳۹۷19 تن وزن ناخالص واقعا زیاده
با این مشخصات بنظرم نمیشه دیگه به این گفت پیکاپ یه کامیونه واسه خودش ?
pishro
۵ اسفند ۱۳۹۷خوب اول هر کی راجب فورد نظر مثبت داده لایک کنید معلومه که کلی حالیشه مورد دوم این دوج سیلورادو حرف ندارن اما با فورد نباید مقایسه کرد
russian
۵ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز مقام اول تو پیکاپ فورد داره چه تو مقاومت چه تو حمل بار و از نظر قدرت و مخصوصا طول عمر خیلی خیلی بیشتر فورد نسبت به خودروهای دیگه در زمن سال 1918 پیکاپ کجا بود اون فقط یک مدل خودروی باری بود وه گرنه همین وه گرنه همین پراید وانتم یه پیکاپ حساب میشه