دوج

سرانجام شیطان معرفی شد، دوج چلنجر دیمن با 840 اسب وحشی

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرها و تصاویر غیررسمی فراوان، دوج رسماً شیطان آتشین خود چلنجر دیمن را با حضور وین دیزل ستارهٔ سری فیلم‌های سریع و خشن در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. هرچند این نسخهٔ جدید بر اساس مدل چلنجر هلکت ساخته شده اما دیمن دستخوش مجموعهٔ جامعی از تغییرات شده است و دوج ادعا می‌کند که این هیولا سریع‌ترین شتاب صفرتاصد را در بین خودروهای تولیدی دنیا داشته و همچنین سریع‌ترین خودروی بازار در طی مسافت یک‌چهارم مایل یا ۴۰۰ متر است.

2018-dodge-challenger-srt-demon

نیروی این ماسل کار خارق‌العاده توسط همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۷۰۷ اسب بخار هلکت تأمین می‌شود اما با ایجاد تغییراتی در این موتور حالا قدرتش به رقم فوق‌العادهٔ ۸۴۰ اسب بخار رسیده است. این افزایش قدرت به لطف استفاده از یک سوپرشارژر بزرگ‌تر ۲.۷ لیتری (بجای نمونهٔ ۲.۴ لیتری هلکت) به دست آمده که فشار بوست آن از ۱۱.۶ به ۱۴.۵ psi افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، در این موتور از پیستون‌ها و سوپاپ‌های جدید به همراه پمپ سوخت دومرحله‌ای استفاده شده است. ارتقائات دیگر پیشرانه در دیمن نیز شامل تقویت شاتون‌ها، افزایش ردلاین از ۶۲۰۰ به ۶۵۰۰ rpm و افزایش ورود هوا از طریق ترکیب سه ورودی می‌شود. این ورودی‌ها عبارت‌اند از دریچه روی کاپوت، چراغ جلوی سمت راننده و ورودی‌های پایینی درون سپر.

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-75

این ارتقاء و افزایش توان موجب ارائه عملکرد واقعاً فوق‌العاده‌ای در یک خط مستقیم شده است به‌گونه‌ای که چلنجر دیمن ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۹.۶۵ ثانیه با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. همچنین نام چلنجر دیمن به‌عنوان نخستین خودروی تولیدی دنیا که در هنگام شتاب گیری چرخ‌های جلوی آن از زمین بلند می‌شود در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. علاوه بر این این ماشین در هنگامی شتاب گیری ۱.۸ جی نیرو وارد می‌کند که بازهم بیشتر از هر خودروی تولیدی حال حاضر دنیا است.

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-0c

اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خیره کنند دیمن به اینجا ختم نمی‌شود. چلنجر دیمن اولین خودروی تولیدی خیابانی و قانونی است که می‌تواند بدون نیاز به بنزین اکتان بالا حداکثر عملکرد خود را ارائه کند. سوخت معمولی که از سوی کارخانه برای این ماشین توصیه شده است بنزین با اکتان ۹۱ است. همانند هلکت، دیمن هم دارای دو سوئیچ است که یکی قدرت را روی ۵۰۰ اسب بخار و دومی بر روی ۸۰۸ اسب بخار محدود می‌کند. سپس از طریق یک ماجول کنترلی می‌توان کل ۸۴۰ اسب بخار را آزاد کرد. این نیروی ویرانگر از طریق نسخه بروز شده همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تورکفلایت انتقال پیدا می‌کند.

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-2e

این گیربکس دارای یک مبدل گشتاور جدید است که همانند درگسترها با سیستم TransBrake در ارتباط است. این سیستم در هنگام قرارگیری خودرو در محل شروع مسابقات درگ، پیش از استارت مسابقه برای ثابت نگه‌داشتن خودرو در محل بدون نیاز به استفاده از ترمز پایی، شفت خروجی گیربکس را قفل کرده و برای یک لانچ یا شروع حرکت عالی، دور موتور را به ۲۳۵۰ rpm افزایش می‌دهد. علاوه بر این به لطف استفاده از لاستیک‌های رادیال خیابانی قانونی Nitto مخصوص درگ، نیروی لانچ دیمن ۴۰ درصد بیشتر از هلکت شده است.

dodge-challenger_srt_demon

همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، دیمن بیش از ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از هلکت است که این کاهش وزن از طریق حذف صندلی‌های عقب و سرنشین جلو، حذف ۱۶ بلندگو، استفاده از میلهٔ توخالی برای آنتی رول، استفاده از کالیپرهای ترمز آلومینیومی سبک‌وزن و حذف بخشی از سیم‌کشی‌ها به دست آمده است. البته کسانی که خواهان صندلی‌های سرنشین جلو و عقب هستند می‌توانند هرکدام را با پرداخت یک دلار سفارش دهند.

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-39

سرپرست خودروهای سواری فیات-کرایسلر در آمریکای شمالی آقای «Tim Kuniskis» در مورد چلنجر دیمن گفته است:

«هدف ما از ساخت دیمن ارائهٔ خودرویی با لوگوی دوج است که کسانی فراتر از علاقه‌مندان و طرفداران وفادار ما را به خود جذب کند. برای این کار، ما رکوردهایی را به ثبت رسانده‌ایم که هرگز پیش‌ازاین ثبت نشده بودند. این خودرو قادر به انجام کارهایی بیش از آنچه در گذشته انجام داده‌ایم است. کارهایی حتی فراتر از هلکت افسانه‌ای. نتیجهٔ تلاش‌های ما ارائهٔ خودرویی با ۸۴۰ اسب بخار قدرت و زمان درگ ۹ ثانیه است که هیچ ماسل کاری تاکنون چنین ویژگی‌هایی نداشته است».

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-37

تولید دوج چلنجر دیمن در تابستان امسال در تنها ۳ هزار دستگاه برای ایالات‌متحده و ۳۰۰ دستگاه برای کانادا آغاز خواهد شد. قیمت این اسطورهٔ آمریکایی هنوز اعلام نشده است.

[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم

newyork-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    جالبه!
    یکی از ماشین های مورد علاقم هس!

    تو بعضی کشور ها تاکسی نسخه های سادش هس!

    1. شايان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (90 ديدگاه)

      خیر اشتباه به عرضتون رسوندن
      ۱-هیچ جای دنیا تاکسی دو در استفاده نمیشه علی الخصوص کشور های اروپایی و امریکا و جهان اول
      ۲-من شک کردم به حرفتون متاسفانه، تو اینترنت گشتم حتی یه عکسم از چلنجر تاکسی وجود نداره،شوخیشم قشنگ نیست نسخه عادی با با بیش از 400 اسب بخار به عنوان تاکسی استفاده شه!!

      1. حسین

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        ن ، منظورم چلنجر نبود.
        منظورم دوج تاکسی بود.
        شبیه این مدل هست ولی چهاردرب هست .
        تو عراق بود!

        1. شايان

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (90 ديدگاه)

          اها درسته شما چارجر رو گقتی پس??

    2. Steve McQueen

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (95 ديدگاه)

      یک نکته جالب اینکه این ماشین 12 آوریل معرفی شد توسط دیزل
      و از روز 13 آوریل سری جدید سریع و خشن در آمریکا اکران میشه

  2. Sajjad

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (120 ديدگاه)

    فقط اگه سوپرشارژرش رو بیرون میذاشتن تمام زندگیم بعلاوه ی کلیه هامو میفروختم ، از خلیج فارس تا آمریکا رو شنا میکردم یکیو میخریدم
    صفر تا صد 2.3 ثانیه؟ … وای خدا وایییییی…
    راستی نویگیتور 2018 هم معرفی شد اونم خیلی خیلی چیز توپیه

    1. عطا

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      انصافا به خیلی از ماشین ها آفرین و احسنت گفتم ….
      ولی این دیگه واقعا یه چیز دیگس .اصلا غیر قابل توصیفه.واقعا نمیشه توصیفش کرد.

      1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        اوه خدای من
        اصلا انتظار چنین چیزی نداشتم غافلگیر شدم
        دوج جونم عزیزم دمتتتتتت گرم با هنر جدیدت
        سرفرازم کردی
        شتاب 2.3 برای تک دیفرانسیل با وزن چلنجر شاهکاره
        تبریک به تمام طرفداران این خودروی دوست داشتنی و بی نظیر

  3. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (137 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    و خیلی دردناکه که نمیشه تو مملکت خودمون تو خیابون ها ببینیمش
    واقعا شاهکار مهندسی تمام عیاره

  4. امره Emrah

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    مگه میشه عاشق ماشین باشی و عاشق این چلنجر دیمن نباشی آخر خشونته از جلو پنجرش خون میچکه

  5. farshid omidfar

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (72 ديدگاه)

    دمشون گرم واقعا
    این ماشین یه یادبودو بزرگداشت برای تمام ماسل کارهای دهه 60 و 70 هستش
    دوج تنها خودروسازیه که با تمام قدرت داره ماسل کار واقعی میسازه و از اصالتش دور نمیشه
    خوش به سعادت هر کسی که میتونه یکیشو بخره

    1. ASTON

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (213 ديدگاه)

      واقعا گل گفتی اصن میتونه حسن حتامی باشه واسه تاریخ خودروهای بنزینی چون به نظر میرسه از 2020 دیگه همه خودروسازهای مطرح تقریبا تمام تولیداتشون یه یجورایی هایبریدی بشه

  6. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    همیشه یکی از ماشین های مورد علاقم چلنجر بوده.
    واقعا عالیه.
    اصلا انتظار شتاب 2.3 ثانیه ای ازش نداشتم.
    فراری 812 سوپرفست شتاب 2.9 ثانیه ای داره. بوگاتی شیرون با 1500 اسب بخار و با قیمت نجومی شتاب 2.5 داره ولی این فوق العادس.چطوری تونستن همچین کاری بکنن؟؟؟!!
    فکر نکنم تو درگ کسی حریفش بشه.
    قیمتش احتمالا زیر 80 هزارتا باشه.
    دوتا از ماشین های رقیب این:
    Ultima Evolution Coupé
    Tesla Model S P100D
    منتها اولتیما مسیر 1/4 مایل رو تو 9.2 ثانیه میزنه چلنچر 9.6.
    ولی اولتیما 1020 اسب بخار قدرت داره ولی چلنجر 840 تا.
    هر طور حساب کنیم چلنجر بهترین ماشین تو این رده محسوب میشه و بعید میدونم رقیبی براش پیدا بشه.??
    —————————————————————
    خبر خوش برای بچه های انگلیسی باز.
    جگوار اف پیس خودروی سال شد.و همچنین بهترین طراحیه سال هم از آن خودش کرد.???

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دانیال جان خبری ک گفتیو درجریانش بودم.در هر صورت ممنون ک گفتی.یه چیز دیگه.هایپرکار کیتینگ بروس قرار بود 31 فروردین معرفی بشه ولی نمیدونم چرا تا حالا خبری ازش نیس!؟
      در مورد دمون هم باید بگم واااقعا خودروی خییلی فوق العاده ای هس .ای کاش توی این مطلب اشاره ای ب گارانتی 3ساله خودرو و گارانتی 5 ساله موتورش میشد ک ازین بابت خیال خریدارا رو راحت میکنه و میتونن بدون هیچ ناراحتی از روندن این خودرو لذت ببرن.

  7. ali

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جون میده کل آلمان رو به خط کنی باهاش گاز بدی همشون تو دود لاستیک این محو بشن

    1. ب ام و سلطان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      ای جانم چه حرصی دارین از آلمان این خوبه خیلی خوبه

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        بى ام و سلطان
        اىن موضوع 2 طرفس
        صحبت هاى ا بعضى ازلمانى بازاى رو که ىادت هست در مورد امرىکاىىها؟

        1. ب ام و سلطان

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          باور کنید تویه این مطلب من نظرات و که خوندم همه به آلمانی ها تاختن شما فکر میکنی این خوبه این بزرگترین تبلیغه برای آلمانی ها شما ناخواسته داری بهشون لطف میکنی اونم بزرگ کاری به طرفش ندارم ولی همین که چپ و راست دارین به آلمانی ها میتازین اینجا نشون میده قدرت آلمانی هارو منم دوست دارم ادامه بدین هرچی بیشتر بهتر آدم که از تبلیغ مفت بدش نمیاد از سلطان ما هم بگید

        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          همه ی این حرفهایی رو که زدی خود المانی بازها هم برا امریکاییها کردن
          پس شما هم تبلیغ امریکاییها رو مفت بکن

    2. ASA

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      باید مهندسی مثلا دقیقشون رو با خاک یکسان کنی!
      لامصب دقیق تر از دیمون؟؟

      1. silver

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        آقای asa
        میشه تعریفتو از مهندسی دقیق بگی همه در جریان باشیم؟ با چی میخوای مهندسی المانو با خاک یکسان کنی؟؟؟؟
        در ارزشمند بودن اعداد و ارقامی که دوج با این ماشین زده هیچ شکی نیست ، ولی این ماشین یه نسخه ارتقا یافته از چلنجر هست که تمرکز روی نحوه انتقال قدرت و وزنش بوده و تونستن چنین اعداد و ارقامی ازش بیرون بکشن این خیلی مهندسی دقیقی نیست ولی قابل احترامه. چون آین ماشین فقط تو مسابقات درگ درخشانه نه جای دیگه
        یه مثال مهندسی دقیق آمریکایی میزنم که بعدا نگی آمریکا رو کوبید!
        فورد gt جدید رو ببین ، هم ایرودینامیک داره ، هم بازده موتور مناسبه ، هم توی مسیر های پر پیچ و خم خوب عمل میکنه
        تمام توانایی ها و طراحی مهندسان باهم هماهنگ کار میکنن تا ماشین بیشترین بازدهی رو داشته باشه و توی شرایط مختلف بهترین عملکرد رو بده
        مکلارن هم همینطور
        فراری هم همین طور
        پورشه هم همینطور
        بوگاتی هم همینطور
        حالا اینکه چشم دیدن آلمان رو نداری اون بحثش سواست و اگر بریم تو جزییات جو کامنتا آشفته میشه .
        فقط لطف کن یه کم مطالعه تو بیشتر کن که سطح کامنتات بره بالاتر….

        1. ASA

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          معنی مهندسی رو اعداد بیان نکردم
          اینکه یه ماشین سنگین وزن، تنها با یک دیفرانسیل و 840 اسب بخار، تونست همچین رکوردی بزنه
          درصورتی که رقیباش همه بالای 1000 اسب بخار قدرت دارن و قیمتشون نجومیه و اصولا سوپر اسپرت نام دارن.
          آیا این مهندسی نیست که بشه با همچین ماشینی همچین شتابی داشته باشی؟
          ——————————————-
          در ضمن:
          “ولی این ماشین یه نسخه ارتقا یافته از چلنجر هست که تمرکز روی نحوه انتقال قدرت و وزنش بوده و تونستن چنین اعداد و ارقامی ازش بیرون بکشن این خیلی مهندسی دقیقی نیست ولی قابل احترامه.”

          آها! خیلی ممنون که مهندسی دقیق رو روشن کردین!
          یه خودروی آلمانی معرفی کن که تقریبا با 2 تن وزن و یک دیفرانسیل بتونه صفر تا صد 2.3 ثانیه بزنه!
          اصلا یکی معرفی کن که بدون تقویت لاستیکاش از زمین بلند بشه!
          —————————————————–
          یه مثال از انگلیس میزنم
          رنج رور با 2.4 لیتر حجم موتور و تقریبا 150 اسب بخار قدرت تونست واگن های 100 تنی قطار رو بکشه

          درضمن، آلمان چشم دیدن نمیخواد، آلمان خودروهایی میزنه که باب میل بعضیا نیست و اصلا نیازی به توجه کردن به آلمان نیست

        2. silver

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (226 ديدگاه)

          خیر مهندسی دقیقی نیست که شتاب رو فدای بقیه کاربری ماشین بکنن ،هروقت دوج یا هر شرکت دیگه
          (چه آمریکایی ،چه انگلیسی ،چه آلمانی ماشینی ساخت که توی همه زمینه ها حرف برای گفتن داشته باشه اون وقت بیا اینو بگو)
          از لاستیک های باریکی که روی دیمون ارایه میدن (تو یکی دو تا از عکسا مشخصه)هم میتونی متوجه بشی که تمرکز سازنده اش بیشتر از پیچیدن روی شتاب ۴۰۰ متر بوده.(که البته موفق هم بودن )
          بوگاتی شیرون رو هم اگر یه داشبورد از جنس سبک تر بذارن براش صندلی شاگردش هم حذف کنن و از وزن حدود دو تنیش با حذف سیم کشی و غیره کم کنن اونم کارایی بهتری ارایه میده ،ولی خیلی از مشتریاش از دست میرن.

          ##یه خودروی آلمانی معرفی کن که تقریبا با 2 تن وزن و یک دیفرانسیل بتونه صفر تا صد 2.3 ثانیه بزنه!
          اصلا یکی معرفی کن که بدون تقویت لاستیکاش از زمین بلند بشه!##

          خودت جز دیمون بین سوپر اسپرت های امریکایی یه نمونه با ارقام بهتر از دیمون بیار ….
          تا الان که ۲,۳ ثانیه تازه ترین رکورده که ثبت شده ،تو دنیای اتومبیل خیلی اتفاقا میتونه بیافته مطمین باش همون طور که طی ۵ سال گذشته شتاب هایپر کار ها از بالای ۳ ثانیه کمتر شدو حول و حوش ۲,۵ تا ۲,۹ ثانیه اومده ،این زمان هم قابل دستیافتن هست. چه بسا که نیسان gtr و شیرون به زودی بهش میرسن (نسخه های تیون شده gtr شتاب ۲ ثانیه دارند کافیه نیسان یکی از همون مدل ها رو بطور رسمی معرفی و در تیراژ محدود تولید کنه)

          مطمینم به خاطر سطح مطالعه ات نمیدونی فلسفه بلند شدن جلوی ماشینای آمریکایی برای چیه?
          آمریکایی ها برای پایین نگه داشتن هزینه ها در مدل های رده متوسط شون از دف یک تکه استفاده میکنن و چندان در سواری خلل ایجاد نمیکنه (در مدل های لوکس داستان فرق میکنه)، در مدل های تقویت شده همون رده به خاطر نیروی بالای حاصل از تقویت، جلوی ماشین از زمین بلند میشه ،
          (یک مدل امریکایی با دف سه تکه برام اسم ببر که تقویت شده اش جلوی ماشین از زمین بلند بشه)
          محض اطلاعت اکثرا مدل های اروپایی از دف سه تکه استفاده میکنن که علاوه بر بیشتر کردن کیفیت سواری ، باعث انطباق بیشتر چرخ ها با زمین و کاهش هرزگردی میشه ،برای همینه که با بنز هایی که کنترل الکترونیکی دیفرانسیل ندارند(حالت دریفت براش تعریف نشده) نمیشه دریفت زد چون چسبندگی چرخ به حداکثر ممکن رسیده.

          ##درضمن، آلمان چشم دیدن نمیخواد، آلمان خودروهایی میزنه که باب میل بعضیا نیست و اصلا نیازی به توجه کردن به آلمان نیست…##
          خخخخخخخخخ خیلی خوبی خداییش ?
          منظورت از بعضی ها امثال خودته دیگه ،
          از نحوه کامنت گذاشتن و دست و پا زدنت برای دیکته کردن
          برتری آمریکایی ها مشخصه اصلا توجه نداری.
          باشه تو توجه نداری ….

    3. حسین

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (420 ديدگاه)

      فقط تو مسیر مستقیم .. آمریکایی ها هر وقت تو زمینه ی هندلینگ تونستن با آلمانی ها رقابت کنن بیان جلو

      1. ASA

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        ذات عضلانی همینه
        تو هیچ وقت نمیتونم به یه گاو وحشی فرمون بدی چیکار کنه! فقط میتونی تحریکش کنی که تخریب کنه

      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        حسین جان شما بر چ اساسی میگی در زمینه هندلینگ ضعیفه؟!هنوز ک این خودرو تست نشده! درضمن خودروهای فوق العاده ای مثه کوروت و جی تی 40 هم آمریکایی هستن!

        1. Machine

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن» عزیز
          اینطور افراد فقط میخوان به هر طریقی که شده ثابت کنن خودروسازی آلمان بهتر از آمریکاس! کاری به هیچ چیز دیگه‌ای ندارن

      3. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        جناب حسین
        المانیها هم هر موقع تونستن مثل امریکاییها گشتاور تولید کنن بیان جلو

        1. silver

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (226 ديدگاه)

          جناب علی شوی نوا
          از بین چند موتور مرسدس فقط m275 رو نام میبرم که از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ نیوتون متر (بسته به تیونرش) ازش گشتاور گرفتن . ( با پاس کردن استانداردهای آلایندگی اروپا و امکان تردد آزاد ) مدل های مسابقه ای برای پیست از این هم میتونه قوی تر باشه.
          این فقط برای مرسدسه ،bmw هم مطمینا داره ولی من اشراف ندارم نمیتونم نام ببرم.

        2. Hemichan

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (719 ديدگاه)

          اگر بحث تیونینگِ که از همی چهارصد و بیست و شش تویین توربو 4400 اسب نیرو و نزدیک 5000 نیوتن متر گشتاور گرفتند و روی شِوی شِوِل نصب شده و مجوز تردد تو خیابان رو هم داره

        3. silver

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (226 ديدگاه)

          Hemichan
          اولا اون موتوری که اشاره کردی قدرت پایدارش ۲۸۰۰ اسب بخاره ،خودشون هم گفتن اگر فشار توربو رو بالا ببرن تمام آب سیستم خنک کننده بخار میشه و موتوری باقی نمی مونه.
          حالا بیا و با نمونه هم وطنش (دیمون)مقایسه کن ببین میتونه از همه قدرتش به درستی استفاده کنه؟
          اون موتوری هم که گفتم بدون دستکاری ۷۰۰ نیوتن متر و با تیون برابوس ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت و حد اکثر سرعتش روی brands ev12 حدود ۳۸۰ کیلومتر بود که یه مدت لقب تندرو ترین سدان جهان رو داشت (با پاس کردن استانداردهای آلایندگی و مجوز تردد در اروپا)
          این چطور؟

        4. Hemichan

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (719 ديدگاه)

          بله 2880 اسب و گشتاور در حدود 3000 نیوتون متر عدد قابل توجهی نیست
          یک ماشین کاملا دست ساز مثل یک مدل کارخانه ای از حداکثر نیرو استفاده کامل رو نمیبره حتی همین تیونینگهای برپایه مدل های کارخانه ای هم وضع همینه مثل برابوس راکت که با 347000 یوروی ناقابل و 1200 نیوتون متر گشتاور به سرعت 217 مایل رسیدکه واقعا به نظر نمیرسه از اونهمه گشتاور استفاده ی کاملی برده باشه و شتابش حتی از هلکت 880 نیوتون متری هم کمترِ چه برسه به هنسی چارجر با 120000 دلار قیمت و +220 مایل بر ساعت سرعت و 0-60 زیر سه ثانیه
          اون مدلی هم که به 380 رسید 1500 نیوتون متر گشتاور تولید میکرد

        5. silver

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (226 ديدگاه)

          خیر تا زمانی که این قدرت عظیم تماما تحت کنترل راننده نباشه هیچ ارزشی نداره
          بله دوست عزیز برابوس راکت به چارجر نرسید چون از سر و تهش نزدن و تمام اپشناش سر جاش هست و همچنین یه کاتالیزور اندازه نصف موتور چارجر تو مسیر اگزوزش گذاشتن تا استانداردهای اروپا پاس بشه ،محض اطلاعت بگم سرعت بیشتر کار های برابوس بسته به قدرت ترمز و ایرودینامیک و پایداری ماشین و…. محدود شده هستن!

  8. Kamran

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    حضرت عباسی رو دستش ماشین نیس از ایتالیایی بگیر که خودم طرفدار دو آتیشِ ماشیناشم تا انگلیسی، المانی، فرانسوی، ژاپنی سلطانیه واسه خودش

  9. BMW

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    تبریک میگم به علی ترکونده!!!

    1. Alirezasg5

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (283 ديدگاه)

      علی نساخته که بهش تبریک بگی

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        Alirezasg5
        حالا شما ناراحت نشو

      2. ونوم اف ۵

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        مگه شما پورشه میسازی که عصبانی میشی

  10. ghost

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (193 ديدگاه)

    what the hell?

  11. Ehsangt3

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    با سلام وبا تشکر از آقای دهقان
    واقعا حرف نداره بدون کمک از سیستم چهارچرخ متحرک و موتور های الکتریکی این شتاب و بدست آورده که خیلی کار بزرگیه خیلی حال کردم
    ولی خوب من کامارو zl1 تیون هنسی رو ترجیح میدم

    1. Chrysler

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      زد کامارو رو با خاک یکسان کرد

      1. توحید

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (57 ديدگاه)

        دقیقا،بحث سر شتابه اصلا کامارو هنسی سرعتش 400 تا باشه مگه آدم چندبار تو عمرش سرعت بالای 300 تا رو تجربه میکنه؟ولی شتاب خیلی مهمه یکی از ضعف های ماسل کارها شتابشون نسبت به قدرتشون بود که تو دیمن میبینیم اینجوری نیست

        1. Hemichan

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (719 ديدگاه)

          کم بودن شتاب به خاطر طراحی خاص ماسل ها و ودود لاستیک و این حرف هاس

  12. آرش

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    صدای اگزوزش خیلی خفن بازاره

  13. آرش آمریکایی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    واااااااااااااااووووووووووو
    این دیگه چیه پسر ینی اصن آدرنالینی که با این تو خونت ترشح میشه اصن قابل قیاس با هیچ ماشین دیگه ای نیس
    آخه این ماشین چقد خوبه مگه داریم اصن از بچگی عاشق ماسل کارهای آمریکایی بودم که اون زمان تو شیراز به وفور پیدا میشد ، خیلی زیاد؛ بخصوص پونتیاک فایر برد و شورولت کامارو ؛
    اما دوج چلنجر رو اولین بار تو یه فیلم قدیمی که وقتی 6 سالم بود دیدم نقش اولش با یه دوج چلنجر سفید تو جاده میتاخت و با پلیسا یه تعقیب و گریز حسابی راه انداخته بود
    یادمه که دوتا فیلم بود که مثل هم بود و آخرشم یه جور تموم شد (برخورد با لدرهایی که باهاش جاده رو سد کرده بودن و انفجار که آخرش قهرمان فیلم اینجوری خودکشی کرد)
    توی فیلم دوم که بازسازی فیلم نسخه اول ( نسخه 71 ) بود دوج چلنجر زرد بود
    دوستان کسی اسم فیلم رو میدونه؟

    1. Hemichan

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      Vanishing Point

    2. ونوم اف ۵

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      ارش جان خیلی وقت پیش دیدم اون فیلم رو که یه ادمی از سیاست کشور ناراضی هست و … ولی یادمه موستانگ سفید بود که پلیس نمیتونست بگیرنش اخرش کوبید خودشو به لودر ….. یه فیلم خوب هم که دوبله هست بولت که تعقیب و گریز فورد موستانگ و دوج حسابی داره حتما ببین

      1. چاھھ

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        دوج چارجر بود اسمه فیلم تعقیب طولانی بود

    3. Mori Ca.

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (68 ديدگاه)

      Vanishing pointنسخه اورجیناله ، دومیو ندیدم

  14. shirko.merceds benz

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    شتابش دیوانه کنندس

  15. کارل شلبی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    واقعا زبونم در وصفش نمیچرخه

  16. آرش آمریکایی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    دوستان یه سوال :
    برام توضیح میدید وقتی میگه درحین شتاب گیری 1.8g شتاب وارد میکند یعنی چی؟
    منظورش شتاب گرانشی جانب مرکز که نیست درسته؟
    اون مال پیچ جاده هس
    اینجا نوشته درحین شتاب گیری
    منظورش چیه؟

    1. بابک

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      شتابی که در اثر گاز دادن جناب راننده و سرعت گرفتن ماشین، ایجاد میشه
      و خوب همین شتاب هم به راننده وارد میشه
      فرض کن داری از یه ارتفاع میپری یا یه تاب بلند سواری حالتی که تو دل و روده ت ایجاد میشه در اثر شتابه، حس میکنی دارن جا به جا میشن
      حالا این تقریبا دو برابر شتاب سقوط آزاد رو بهت وارد میکنه

      1. آرش آمریکایی

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (639 ديدگاه)

        آقا ممنون از همه دوستانی که جواب سوالامو دادن
        ممنون از hemichan ، ونوم اف5 ، mori ca ، و بابک جان

  17. asa

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    وای روانی شدم . مگه میشه ؟??
    شتاب ۲.۳ ؟
    مگه امکان داره . اونم فقط دیفرانسیل عقب .
    وااآااااای واااااااآااااااای
    دوست دارم فقط یک نفر فقط یک نفر از هرجای دنیا بیاد و یک ماشین به من معرفی کنه که حتی پشیزی به این شیطان مهندسی شده نزدیک باشه ، آون وقت من اسممو عوض میکنم .
    هرچی ماشین از قبل دیدن و میشناسید فراموش کنید ، فقط اینو بپرستید.
    راستی ببخشید شتاب لافراری چقدر بود ؟
    مک‌لارن p1 چطور ؟
    بوگاتی ؟
    یا مثلا پورشه ۹۱۸ ؟
    بعد قیمت هاشون هم یادتون هست ؟???
    فقط من و آمریکایی بازها و این شاهکار مهندسی ، این افسانه ، این بی‌نظیر دنیای خودرو ……عجب عکسی بشه …..?
    منکه تا یک ماه شارژ شارژم
    بای بای ?✌

    1. پرهام

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      بی نظیره خدایی عالیه
      غوغایی که تو خودروسازی دنیا ایجاد میکنه دیدنیه!
      کم کم درگ هاش با هایپر کار ها در بیاد خیلی حال میده
      فک کن
      درگ یه ماسل کار با یه هایپر کار
      من که عاشقشم?

    2. ASA

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      خوشم میاد چیزی ندارن بگن!
      فقط دیسلایک میکنن!
      اینه آمریکایی

  18. asa

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    آمریکایی سوار شو ………چون فقط اینجوریه که جاده به تصرفت در میاد ?

    اگر هنوز عاشق یک هشت سیلندر آمریکایی نشدی دو حالت بیشتر نداره ……..۱. یا نفهمیدیشون. ….
    ۲. یا اینکه میترسی بفهمی ??

    این جمله فوق زیبا هم از علی شوی نوا گل
    :( وقتی سوار سویلی دیگه چهارچرخ های اطرافت ماشین به حساب نمیان. )????

    وای چقدر مستم من …..منو این همه خوشبختی محاله محاله ……

    1. پرهام

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      آقا یه چیز دیگه هم تصورش قشنگه ها!
      بازگشت وایپر یا یه ماشین با استیل وایپر با موتور دیمون??
      این دیگه آدم نمیدونه چی بگه?
      فک کنم اگه همچین چیزی بیاد بشه الهه خودروها ??
      ??

  19. Parsa

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم وایییییییی
    عاشقشم،اگه قرار باشه یکیش رو بگیرم حاضرم براش تا روز قبل مرگم صبر کنم.
    علی اقا تبریک

  20. bugatti

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    هر کسی خواهان صندلی باشه فقط با پرداخت یک دلار ؟!؟؟؟؟ من نفهمیدم یکی توضیح میده؟

  21. ونوم اف ۵

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    هر چی فکر میکنم چطوری میشه ماشین محور عقب همچین شتابی داشته باشه جز اینکه اووووج مهندسی باشه چیزی به ذهنم نمیرسه

  22. reza-a

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (455 ديدگاه)

    این ماشین خیلی خوبه خیلی ازش خوشم اومد

  23. Abbas us.c

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    وااااای خدا سرطان ترموستات گرفتم!!!!!
    اگر AWDبود…انا لله و انا الیه راجعون .
    با این قیمت شتاب 2.3 تحویلت بدن مثه اینکه با صد تا تک تومنی پیتزا پپرونی گیرت بیاد بیاد.
    جدا از قیمت عجب مهندسی ای داره که با 840اسب بخار و وزن بالاش این شتابو داره و میتونه به راحتی با هایپر کار ها رقابت کنه
    درود بر دوج
    Mopar or no car

  24. Hemichan

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    یگانه قوچ آتشین

  25. LFA

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تو یکس دو تا از عکسا چرا چرخای جلوش اینقدر باریکه؟

    1. Hemichan

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      فرم مسابقات درگِ

  26. توحید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    حیف کلا 3300 تا ازش میسازن 300 تا واسه کانادا بقیه اش واسه ایالات متحده
    فکر کنم به خاطر دردسرهای مجوز گرفتن فقط تو آمریکای شمالی عرضه میشه
    خوش به حال اونایی که تو آمریکای شمالی میتونن این اعجوبه رو بخرن

  27. توحید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    میخوام یه اعترافی بکنم من همیشه وانمود میکردم خودروهای آلمانی رو بیشتر دوست دارم ولی دیگه به دوج ایمان آوردم
    نه اینکه بدم بیاد نه،ولی یه بغضی تو گلوم هست به خاطر عدم واردات ماشینای آمریکایی بیشتر به خاطر همین سعی میکردم کلا صنعت خودروی آمریکا رو فراموش کنم تا با یادآوری این قانون اعصابم خرد نشه

  28. توحید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    کل صندلی هارو حذف کردن!
    حتی واسه شاگرد رو!!

  29. یاسین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    واقعا اگر با چهارچرخ متحرک ارائه میشد خیلی عالی میشد افرین به دوج همیشه ماشینهاش دوست داشتنی بودن

  30. سهيل

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    لیاقت خودروسازهای آمریکایی تو بازار خیلی بیشتر از اینیه که الان هستند فقط باید رو سدانهاشون بیشتر کار کنن خدماتشون رو هم بهتر کنن میتونن خودروسازهای آسیایی رو اوت کنن و جاشون رو بگیرن این آسیایی ها به خاطر کم کاری آمریکایی ها بازار آمریکا رو گرفتن بعد جون گرفتن ولی در هر صورت آمریکایی ها حریف لوکس سازای آلمانی نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا