سرانجام پس از مدتها انتظار و انتشار تیزرها و تصاویر غیررسمی فراوان، دوج رسماً شیطان آتشین خود چلنجر دیمن را با حضور وین دیزل ستارهٔ سری فیلمهای سریع و خشن در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. هرچند این نسخهٔ جدید بر اساس مدل چلنجر هلکت ساخته شده اما دیمن دستخوش مجموعهٔ جامعی از تغییرات شده است و دوج ادعا میکند که این هیولا سریعترین شتاب صفرتاصد را در بین خودروهای تولیدی دنیا داشته و همچنین سریعترین خودروی بازار در طی مسافت یکچهارم مایل یا ۴۰۰ متر است.
نیروی این ماسل کار خارقالعاده توسط همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۷۰۷ اسب بخار هلکت تأمین میشود اما با ایجاد تغییراتی در این موتور حالا قدرتش به رقم فوقالعادهٔ ۸۴۰ اسب بخار رسیده است. این افزایش قدرت به لطف استفاده از یک سوپرشارژر بزرگتر ۲.۷ لیتری (بجای نمونهٔ ۲.۴ لیتری هلکت) به دست آمده که فشار بوست آن از ۱۱.۶ به ۱۴.۵ psi افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، در این موتور از پیستونها و سوپاپهای جدید به همراه پمپ سوخت دومرحلهای استفاده شده است. ارتقائات دیگر پیشرانه در دیمن نیز شامل تقویت شاتونها، افزایش ردلاین از ۶۲۰۰ به ۶۵۰۰ rpm و افزایش ورود هوا از طریق ترکیب سه ورودی میشود. این ورودیها عبارتاند از دریچه روی کاپوت، چراغ جلوی سمت راننده و ورودیهای پایینی درون سپر.
این ارتقاء و افزایش توان موجب ارائه عملکرد واقعاً فوقالعادهای در یک خط مستقیم شده است بهگونهای که چلنجر دیمن ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۹.۶۵ ثانیه با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت طی میکند. همچنین نام چلنجر دیمن بهعنوان نخستین خودروی تولیدی دنیا که در هنگام شتاب گیری چرخهای جلوی آن از زمین بلند میشود در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. علاوه بر این این ماشین در هنگامی شتاب گیری ۱.۸ جی نیرو وارد میکند که بازهم بیشتر از هر خودروی تولیدی حال حاضر دنیا است.
اما ویژگیهای منحصربهفرد و خیره کنند دیمن به اینجا ختم نمیشود. چلنجر دیمن اولین خودروی تولیدی خیابانی و قانونی است که میتواند بدون نیاز به بنزین اکتان بالا حداکثر عملکرد خود را ارائه کند. سوخت معمولی که از سوی کارخانه برای این ماشین توصیه شده است بنزین با اکتان ۹۱ است. همانند هلکت، دیمن هم دارای دو سوئیچ است که یکی قدرت را روی ۵۰۰ اسب بخار و دومی بر روی ۸۰۸ اسب بخار محدود میکند. سپس از طریق یک ماجول کنترلی میتوان کل ۸۴۰ اسب بخار را آزاد کرد. این نیروی ویرانگر از طریق نسخه بروز شده همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تورکفلایت انتقال پیدا میکند.
این گیربکس دارای یک مبدل گشتاور جدید است که همانند درگسترها با سیستم TransBrake در ارتباط است. این سیستم در هنگام قرارگیری خودرو در محل شروع مسابقات درگ، پیش از استارت مسابقه برای ثابت نگهداشتن خودرو در محل بدون نیاز به استفاده از ترمز پایی، شفت خروجی گیربکس را قفل کرده و برای یک لانچ یا شروع حرکت عالی، دور موتور را به ۲۳۵۰ rpm افزایش میدهد. علاوه بر این به لطف استفاده از لاستیکهای رادیال خیابانی قانونی Nitto مخصوص درگ، نیروی لانچ دیمن ۴۰ درصد بیشتر از هلکت شده است.
همانطور که پیشازاین مشخص شده بود، دیمن بیش از ۹۰ کیلوگرم سبکتر از هلکت است که این کاهش وزن از طریق حذف صندلیهای عقب و سرنشین جلو، حذف ۱۶ بلندگو، استفاده از میلهٔ توخالی برای آنتی رول، استفاده از کالیپرهای ترمز آلومینیومی سبکوزن و حذف بخشی از سیمکشیها به دست آمده است. البته کسانی که خواهان صندلیهای سرنشین جلو و عقب هستند میتوانند هرکدام را با پرداخت یک دلار سفارش دهند.
سرپرست خودروهای سواری فیات-کرایسلر در آمریکای شمالی آقای «Tim Kuniskis» در مورد چلنجر دیمن گفته است:
«هدف ما از ساخت دیمن ارائهٔ خودرویی با لوگوی دوج است که کسانی فراتر از علاقهمندان و طرفداران وفادار ما را به خود جذب کند. برای این کار، ما رکوردهایی را به ثبت رساندهایم که هرگز پیشازاین ثبت نشده بودند. این خودرو قادر به انجام کارهایی بیش از آنچه در گذشته انجام دادهایم است. کارهایی حتی فراتر از هلکت افسانهای. نتیجهٔ تلاشهای ما ارائهٔ خودرویی با ۸۴۰ اسب بخار قدرت و زمان درگ ۹ ثانیه است که هیچ ماسل کاری تاکنون چنین ویژگیهایی نداشته است».
تولید دوج چلنجر دیمن در تابستان امسال در تنها ۳ هزار دستگاه برای ایالاتمتحده و ۳۰۰ دستگاه برای کانادا آغاز خواهد شد. قیمت این اسطورهٔ آمریکایی هنوز اعلام نشده است.
[دانلود ویدئو]با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم
حسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۶جالبه!
یکی از ماشین های مورد علاقم هس!
تو بعضی کشور ها تاکسی نسخه های سادش هس!
شايان
۲۳ فروردین ۱۳۹۶خیر اشتباه به عرضتون رسوندن
۱-هیچ جای دنیا تاکسی دو در استفاده نمیشه علی الخصوص کشور های اروپایی و امریکا و جهان اول
۲-من شک کردم به حرفتون متاسفانه، تو اینترنت گشتم حتی یه عکسم از چلنجر تاکسی وجود نداره،شوخیشم قشنگ نیست نسخه عادی با با بیش از 400 اسب بخار به عنوان تاکسی استفاده شه!!
حسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ن ، منظورم چلنجر نبود.
منظورم دوج تاکسی بود.
شبیه این مدل هست ولی چهاردرب هست .
تو عراق بود!
شايان
۲۴ فروردین ۱۳۹۶اها درسته شما چارجر رو گقتی پس??
Steve McQueen
۲۴ فروردین ۱۳۹۶یک نکته جالب اینکه این ماشین 12 آوریل معرفی شد توسط دیزل
و از روز 13 آوریل سری جدید سریع و خشن در آمریکا اکران میشه
Sajjad
۲۳ فروردین ۱۳۹۶فقط اگه سوپرشارژرش رو بیرون میذاشتن تمام زندگیم بعلاوه ی کلیه هامو میفروختم ، از خلیج فارس تا آمریکا رو شنا میکردم یکیو میخریدم
صفر تا صد 2.3 ثانیه؟ … وای خدا وایییییی…
راستی نویگیتور 2018 هم معرفی شد اونم خیلی خیلی چیز توپیه
عطا
۲۴ فروردین ۱۳۹۶انصافا به خیلی از ماشین ها آفرین و احسنت گفتم ….
ولی این دیگه واقعا یه چیز دیگس .اصلا غیر قابل توصیفه.واقعا نمیشه توصیفش کرد.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۴ فروردین ۱۳۹۶اوه خدای من
اصلا انتظار چنین چیزی نداشتم غافلگیر شدم
دوج جونم عزیزم دمتتتتتت گرم با هنر جدیدت
سرفرازم کردی
شتاب 2.3 برای تک دیفرانسیل با وزن چلنجر شاهکاره
تبریک به تمام طرفداران این خودروی دوست داشتنی و بی نظیر
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۲۳ فروردین ۱۳۹۶واقعا عالیه
و خیلی دردناکه که نمیشه تو مملکت خودمون تو خیابون ها ببینیمش
واقعا شاهکار مهندسی تمام عیاره
امره Emrah
۲۳ فروردین ۱۳۹۶مگه میشه عاشق ماشین باشی و عاشق این چلنجر دیمن نباشی آخر خشونته از جلو پنجرش خون میچکه
farshid omidfar
۲۳ فروردین ۱۳۹۶دمشون گرم واقعا
این ماشین یه یادبودو بزرگداشت برای تمام ماسل کارهای دهه 60 و 70 هستش
دوج تنها خودروسازیه که با تمام قدرت داره ماسل کار واقعی میسازه و از اصالتش دور نمیشه
خوش به سعادت هر کسی که میتونه یکیشو بخره
ASTON
۲۴ فروردین ۱۳۹۶واقعا گل گفتی اصن میتونه حسن حتامی باشه واسه تاریخ خودروهای بنزینی چون به نظر میرسه از 2020 دیگه همه خودروسازهای مطرح تقریبا تمام تولیداتشون یه یجورایی هایبریدی بشه
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۲۳ فروردین ۱۳۹۶همیشه یکی از ماشین های مورد علاقم چلنجر بوده.
واقعا عالیه.
اصلا انتظار شتاب 2.3 ثانیه ای ازش نداشتم.
فراری 812 سوپرفست شتاب 2.9 ثانیه ای داره. بوگاتی شیرون با 1500 اسب بخار و با قیمت نجومی شتاب 2.5 داره ولی این فوق العادس.چطوری تونستن همچین کاری بکنن؟؟؟!!
فکر نکنم تو درگ کسی حریفش بشه.
قیمتش احتمالا زیر 80 هزارتا باشه.
دوتا از ماشین های رقیب این:
Ultima Evolution Coupé
Tesla Model S P100D
منتها اولتیما مسیر 1/4 مایل رو تو 9.2 ثانیه میزنه چلنچر 9.6.
ولی اولتیما 1020 اسب بخار قدرت داره ولی چلنجر 840 تا.
هر طور حساب کنیم چلنجر بهترین ماشین تو این رده محسوب میشه و بعید میدونم رقیبی براش پیدا بشه.??
—————————————————————
خبر خوش برای بچه های انگلیسی باز.
جگوار اف پیس خودروی سال شد.و همچنین بهترین طراحیه سال هم از آن خودش کرد.???
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ فروردین ۱۳۹۶دانیال جان خبری ک گفتیو درجریانش بودم.در هر صورت ممنون ک گفتی.یه چیز دیگه.هایپرکار کیتینگ بروس قرار بود 31 فروردین معرفی بشه ولی نمیدونم چرا تا حالا خبری ازش نیس!؟
در مورد دمون هم باید بگم واااقعا خودروی خییلی فوق العاده ای هس .ای کاش توی این مطلب اشاره ای ب گارانتی 3ساله خودرو و گارانتی 5 ساله موتورش میشد ک ازین بابت خیال خریدارا رو راحت میکنه و میتونن بدون هیچ ناراحتی از روندن این خودرو لذت ببرن.
ali
۲۳ فروردین ۱۳۹۶جون میده کل آلمان رو به خط کنی باهاش گاز بدی همشون تو دود لاستیک این محو بشن
ب ام و سلطان
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ای جانم چه حرصی دارین از آلمان این خوبه خیلی خوبه
(ali(CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶بى ام و سلطان
اىن موضوع 2 طرفس
صحبت هاى ا بعضى ازلمانى بازاى رو که ىادت هست در مورد امرىکاىىها؟
ب ام و سلطان
۲۴ فروردین ۱۳۹۶باور کنید تویه این مطلب من نظرات و که خوندم همه به آلمانی ها تاختن شما فکر میکنی این خوبه این بزرگترین تبلیغه برای آلمانی ها شما ناخواسته داری بهشون لطف میکنی اونم بزرگ کاری به طرفش ندارم ولی همین که چپ و راست دارین به آلمانی ها میتازین اینجا نشون میده قدرت آلمانی هارو منم دوست دارم ادامه بدین هرچی بیشتر بهتر آدم که از تبلیغ مفت بدش نمیاد از سلطان ما هم بگید
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶همه ی این حرفهایی رو که زدی خود المانی بازها هم برا امریکاییها کردن
پس شما هم تبلیغ امریکاییها رو مفت بکن
ASA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶باید مهندسی مثلا دقیقشون رو با خاک یکسان کنی!
لامصب دقیق تر از دیمون؟؟
silver
۲۵ فروردین ۱۳۹۶آقای asa
میشه تعریفتو از مهندسی دقیق بگی همه در جریان باشیم؟ با چی میخوای مهندسی المانو با خاک یکسان کنی؟؟؟؟
در ارزشمند بودن اعداد و ارقامی که دوج با این ماشین زده هیچ شکی نیست ، ولی این ماشین یه نسخه ارتقا یافته از چلنجر هست که تمرکز روی نحوه انتقال قدرت و وزنش بوده و تونستن چنین اعداد و ارقامی ازش بیرون بکشن این خیلی مهندسی دقیقی نیست ولی قابل احترامه. چون آین ماشین فقط تو مسابقات درگ درخشانه نه جای دیگه
یه مثال مهندسی دقیق آمریکایی میزنم که بعدا نگی آمریکا رو کوبید!
فورد gt جدید رو ببین ، هم ایرودینامیک داره ، هم بازده موتور مناسبه ، هم توی مسیر های پر پیچ و خم خوب عمل میکنه
تمام توانایی ها و طراحی مهندسان باهم هماهنگ کار میکنن تا ماشین بیشترین بازدهی رو داشته باشه و توی شرایط مختلف بهترین عملکرد رو بده
مکلارن هم همینطور
فراری هم همین طور
پورشه هم همینطور
بوگاتی هم همینطور
حالا اینکه چشم دیدن آلمان رو نداری اون بحثش سواست و اگر بریم تو جزییات جو کامنتا آشفته میشه .
فقط لطف کن یه کم مطالعه تو بیشتر کن که سطح کامنتات بره بالاتر….
ASA
۲۵ فروردین ۱۳۹۶معنی مهندسی رو اعداد بیان نکردم
اینکه یه ماشین سنگین وزن، تنها با یک دیفرانسیل و 840 اسب بخار، تونست همچین رکوردی بزنه
درصورتی که رقیباش همه بالای 1000 اسب بخار قدرت دارن و قیمتشون نجومیه و اصولا سوپر اسپرت نام دارن.
آیا این مهندسی نیست که بشه با همچین ماشینی همچین شتابی داشته باشی؟
——————————————-
در ضمن:
“ولی این ماشین یه نسخه ارتقا یافته از چلنجر هست که تمرکز روی نحوه انتقال قدرت و وزنش بوده و تونستن چنین اعداد و ارقامی ازش بیرون بکشن این خیلی مهندسی دقیقی نیست ولی قابل احترامه.”
آها! خیلی ممنون که مهندسی دقیق رو روشن کردین!
یه خودروی آلمانی معرفی کن که تقریبا با 2 تن وزن و یک دیفرانسیل بتونه صفر تا صد 2.3 ثانیه بزنه!
اصلا یکی معرفی کن که بدون تقویت لاستیکاش از زمین بلند بشه!
—————————————————–
یه مثال از انگلیس میزنم
رنج رور با 2.4 لیتر حجم موتور و تقریبا 150 اسب بخار قدرت تونست واگن های 100 تنی قطار رو بکشه
درضمن، آلمان چشم دیدن نمیخواد، آلمان خودروهایی میزنه که باب میل بعضیا نیست و اصلا نیازی به توجه کردن به آلمان نیست
silver
۲۵ فروردین ۱۳۹۶خیر مهندسی دقیقی نیست که شتاب رو فدای بقیه کاربری ماشین بکنن ،هروقت دوج یا هر شرکت دیگه
(چه آمریکایی ،چه انگلیسی ،چه آلمانی ماشینی ساخت که توی همه زمینه ها حرف برای گفتن داشته باشه اون وقت بیا اینو بگو)
از لاستیک های باریکی که روی دیمون ارایه میدن (تو یکی دو تا از عکسا مشخصه)هم میتونی متوجه بشی که تمرکز سازنده اش بیشتر از پیچیدن روی شتاب ۴۰۰ متر بوده.(که البته موفق هم بودن )
بوگاتی شیرون رو هم اگر یه داشبورد از جنس سبک تر بذارن براش صندلی شاگردش هم حذف کنن و از وزن حدود دو تنیش با حذف سیم کشی و غیره کم کنن اونم کارایی بهتری ارایه میده ،ولی خیلی از مشتریاش از دست میرن.
##یه خودروی آلمانی معرفی کن که تقریبا با 2 تن وزن و یک دیفرانسیل بتونه صفر تا صد 2.3 ثانیه بزنه!
اصلا یکی معرفی کن که بدون تقویت لاستیکاش از زمین بلند بشه!##
خودت جز دیمون بین سوپر اسپرت های امریکایی یه نمونه با ارقام بهتر از دیمون بیار ….
تا الان که ۲,۳ ثانیه تازه ترین رکورده که ثبت شده ،تو دنیای اتومبیل خیلی اتفاقا میتونه بیافته مطمین باش همون طور که طی ۵ سال گذشته شتاب هایپر کار ها از بالای ۳ ثانیه کمتر شدو حول و حوش ۲,۵ تا ۲,۹ ثانیه اومده ،این زمان هم قابل دستیافتن هست. چه بسا که نیسان gtr و شیرون به زودی بهش میرسن (نسخه های تیون شده gtr شتاب ۲ ثانیه دارند کافیه نیسان یکی از همون مدل ها رو بطور رسمی معرفی و در تیراژ محدود تولید کنه)
مطمینم به خاطر سطح مطالعه ات نمیدونی فلسفه بلند شدن جلوی ماشینای آمریکایی برای چیه?
آمریکایی ها برای پایین نگه داشتن هزینه ها در مدل های رده متوسط شون از دف یک تکه استفاده میکنن و چندان در سواری خلل ایجاد نمیکنه (در مدل های لوکس داستان فرق میکنه)، در مدل های تقویت شده همون رده به خاطر نیروی بالای حاصل از تقویت، جلوی ماشین از زمین بلند میشه ،
(یک مدل امریکایی با دف سه تکه برام اسم ببر که تقویت شده اش جلوی ماشین از زمین بلند بشه)
محض اطلاعت اکثرا مدل های اروپایی از دف سه تکه استفاده میکنن که علاوه بر بیشتر کردن کیفیت سواری ، باعث انطباق بیشتر چرخ ها با زمین و کاهش هرزگردی میشه ،برای همینه که با بنز هایی که کنترل الکترونیکی دیفرانسیل ندارند(حالت دریفت براش تعریف نشده) نمیشه دریفت زد چون چسبندگی چرخ به حداکثر ممکن رسیده.
##درضمن، آلمان چشم دیدن نمیخواد، آلمان خودروهایی میزنه که باب میل بعضیا نیست و اصلا نیازی به توجه کردن به آلمان نیست…##
خخخخخخخخخ خیلی خوبی خداییش ?
منظورت از بعضی ها امثال خودته دیگه ،
از نحوه کامنت گذاشتن و دست و پا زدنت برای دیکته کردن
برتری آمریکایی ها مشخصه اصلا توجه نداری.
باشه تو توجه نداری ….
حسین
۲۴ فروردین ۱۳۹۶فقط تو مسیر مستقیم .. آمریکایی ها هر وقت تو زمینه ی هندلینگ تونستن با آلمانی ها رقابت کنن بیان جلو
ASA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ذات عضلانی همینه
تو هیچ وقت نمیتونم به یه گاو وحشی فرمون بدی چیکار کنه! فقط میتونی تحریکش کنی که تخریب کنه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ فروردین ۱۳۹۶حسین جان شما بر چ اساسی میگی در زمینه هندلینگ ضعیفه؟!هنوز ک این خودرو تست نشده! درضمن خودروهای فوق العاده ای مثه کوروت و جی تی 40 هم آمریکایی هستن!
Machine
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن» عزیز
اینطور افراد فقط میخوان به هر طریقی که شده ثابت کنن خودروسازی آلمان بهتر از آمریکاس! کاری به هیچ چیز دیگهای ندارن
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶جناب حسین
المانیها هم هر موقع تونستن مثل امریکاییها گشتاور تولید کنن بیان جلو
silver
۲۵ فروردین ۱۳۹۶جناب علی شوی نوا
از بین چند موتور مرسدس فقط m275 رو نام میبرم که از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ نیوتون متر (بسته به تیونرش) ازش گشتاور گرفتن . ( با پاس کردن استانداردهای آلایندگی اروپا و امکان تردد آزاد ) مدل های مسابقه ای برای پیست از این هم میتونه قوی تر باشه.
این فقط برای مرسدسه ،bmw هم مطمینا داره ولی من اشراف ندارم نمیتونم نام ببرم.
Hemichan
۲۵ فروردین ۱۳۹۶اگر بحث تیونینگِ که از همی چهارصد و بیست و شش تویین توربو 4400 اسب نیرو و نزدیک 5000 نیوتن متر گشتاور گرفتند و روی شِوی شِوِل نصب شده و مجوز تردد تو خیابان رو هم داره
silver
۲۵ فروردین ۱۳۹۶Hemichan
اولا اون موتوری که اشاره کردی قدرت پایدارش ۲۸۰۰ اسب بخاره ،خودشون هم گفتن اگر فشار توربو رو بالا ببرن تمام آب سیستم خنک کننده بخار میشه و موتوری باقی نمی مونه.
حالا بیا و با نمونه هم وطنش (دیمون)مقایسه کن ببین میتونه از همه قدرتش به درستی استفاده کنه؟
اون موتوری هم که گفتم بدون دستکاری ۷۰۰ نیوتن متر و با تیون برابوس ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت و حد اکثر سرعتش روی brands ev12 حدود ۳۸۰ کیلومتر بود که یه مدت لقب تندرو ترین سدان جهان رو داشت (با پاس کردن استانداردهای آلایندگی و مجوز تردد در اروپا)
این چطور؟
Hemichan
۲۶ فروردین ۱۳۹۶بله 2880 اسب و گشتاور در حدود 3000 نیوتون متر عدد قابل توجهی نیست
یک ماشین کاملا دست ساز مثل یک مدل کارخانه ای از حداکثر نیرو استفاده کامل رو نمیبره حتی همین تیونینگهای برپایه مدل های کارخانه ای هم وضع همینه مثل برابوس راکت که با 347000 یوروی ناقابل و 1200 نیوتون متر گشتاور به سرعت 217 مایل رسیدکه واقعا به نظر نمیرسه از اونهمه گشتاور استفاده ی کاملی برده باشه و شتابش حتی از هلکت 880 نیوتون متری هم کمترِ چه برسه به هنسی چارجر با 120000 دلار قیمت و +220 مایل بر ساعت سرعت و 0-60 زیر سه ثانیه
اون مدلی هم که به 380 رسید 1500 نیوتون متر گشتاور تولید میکرد
silver
۲۹ فروردین ۱۳۹۶خیر تا زمانی که این قدرت عظیم تماما تحت کنترل راننده نباشه هیچ ارزشی نداره
بله دوست عزیز برابوس راکت به چارجر نرسید چون از سر و تهش نزدن و تمام اپشناش سر جاش هست و همچنین یه کاتالیزور اندازه نصف موتور چارجر تو مسیر اگزوزش گذاشتن تا استانداردهای اروپا پاس بشه ،محض اطلاعت بگم سرعت بیشتر کار های برابوس بسته به قدرت ترمز و ایرودینامیک و پایداری ماشین و…. محدود شده هستن!
Kamran
۲۳ فروردین ۱۳۹۶حضرت عباسی رو دستش ماشین نیس از ایتالیایی بگیر که خودم طرفدار دو آتیشِ ماشیناشم تا انگلیسی، المانی، فرانسوی، ژاپنی سلطانیه واسه خودش
BMW
۲۳ فروردین ۱۳۹۶تبریک میگم به علی ترکونده!!!
Alirezasg5
۲۴ فروردین ۱۳۹۶علی نساخته که بهش تبریک بگی
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶Alirezasg5
حالا شما ناراحت نشو
ونوم اف ۵
۲۴ فروردین ۱۳۹۶مگه شما پورشه میسازی که عصبانی میشی
ghost
۲۳ فروردین ۱۳۹۶what the hell?
Ehsangt3
۲۳ فروردین ۱۳۹۶با سلام وبا تشکر از آقای دهقان
واقعا حرف نداره بدون کمک از سیستم چهارچرخ متحرک و موتور های الکتریکی این شتاب و بدست آورده که خیلی کار بزرگیه خیلی حال کردم
ولی خوب من کامارو zl1 تیون هنسی رو ترجیح میدم
Chrysler
۲۴ فروردین ۱۳۹۶زد کامارو رو با خاک یکسان کرد
توحید
۲۴ فروردین ۱۳۹۶دقیقا،بحث سر شتابه اصلا کامارو هنسی سرعتش 400 تا باشه مگه آدم چندبار تو عمرش سرعت بالای 300 تا رو تجربه میکنه؟ولی شتاب خیلی مهمه یکی از ضعف های ماسل کارها شتابشون نسبت به قدرتشون بود که تو دیمن میبینیم اینجوری نیست
Hemichan
۲۴ فروردین ۱۳۹۶کم بودن شتاب به خاطر طراحی خاص ماسل ها و ودود لاستیک و این حرف هاس
آرش
۲۳ فروردین ۱۳۹۶صدای اگزوزش خیلی خفن بازاره
آرش آمریکایی
۲۳ فروردین ۱۳۹۶واااااااااااااااووووووووووو
این دیگه چیه پسر ینی اصن آدرنالینی که با این تو خونت ترشح میشه اصن قابل قیاس با هیچ ماشین دیگه ای نیس
آخه این ماشین چقد خوبه مگه داریم اصن از بچگی عاشق ماسل کارهای آمریکایی بودم که اون زمان تو شیراز به وفور پیدا میشد ، خیلی زیاد؛ بخصوص پونتیاک فایر برد و شورولت کامارو ؛
اما دوج چلنجر رو اولین بار تو یه فیلم قدیمی که وقتی 6 سالم بود دیدم نقش اولش با یه دوج چلنجر سفید تو جاده میتاخت و با پلیسا یه تعقیب و گریز حسابی راه انداخته بود
یادمه که دوتا فیلم بود که مثل هم بود و آخرشم یه جور تموم شد (برخورد با لدرهایی که باهاش جاده رو سد کرده بودن و انفجار که آخرش قهرمان فیلم اینجوری خودکشی کرد)
توی فیلم دوم که بازسازی فیلم نسخه اول ( نسخه 71 ) بود دوج چلنجر زرد بود
دوستان کسی اسم فیلم رو میدونه؟
Hemichan
۲۴ فروردین ۱۳۹۶Vanishing Point
ونوم اف ۵
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ارش جان خیلی وقت پیش دیدم اون فیلم رو که یه ادمی از سیاست کشور ناراضی هست و … ولی یادمه موستانگ سفید بود که پلیس نمیتونست بگیرنش اخرش کوبید خودشو به لودر ….. یه فیلم خوب هم که دوبله هست بولت که تعقیب و گریز فورد موستانگ و دوج حسابی داره حتما ببین
چاھھ
۲۴ فروردین ۱۳۹۶دوج چارجر بود اسمه فیلم تعقیب طولانی بود
Mori Ca.
۲۴ فروردین ۱۳۹۶Vanishing pointنسخه اورجیناله ، دومیو ندیدم
shirko.merceds benz
۲۳ فروردین ۱۳۹۶شتابش دیوانه کنندس
کارل شلبی
۲۳ فروردین ۱۳۹۶واقعا زبونم در وصفش نمیچرخه
آرش آمریکایی
۲۳ فروردین ۱۳۹۶دوستان یه سوال :
برام توضیح میدید وقتی میگه درحین شتاب گیری 1.8g شتاب وارد میکند یعنی چی؟
منظورش شتاب گرانشی جانب مرکز که نیست درسته؟
اون مال پیچ جاده هس
اینجا نوشته درحین شتاب گیری
منظورش چیه؟
بابک
۲۴ فروردین ۱۳۹۶شتابی که در اثر گاز دادن جناب راننده و سرعت گرفتن ماشین، ایجاد میشه
و خوب همین شتاب هم به راننده وارد میشه
فرض کن داری از یه ارتفاع میپری یا یه تاب بلند سواری حالتی که تو دل و روده ت ایجاد میشه در اثر شتابه، حس میکنی دارن جا به جا میشن
حالا این تقریبا دو برابر شتاب سقوط آزاد رو بهت وارد میکنه
آرش آمریکایی
۲۴ فروردین ۱۳۹۶آقا ممنون از همه دوستانی که جواب سوالامو دادن
ممنون از hemichan ، ونوم اف5 ، mori ca ، و بابک جان
asa
۲۴ فروردین ۱۳۹۶وای روانی شدم . مگه میشه ؟??
شتاب ۲.۳ ؟
مگه امکان داره . اونم فقط دیفرانسیل عقب .
وااآااااای واااااااآااااااای
دوست دارم فقط یک نفر فقط یک نفر از هرجای دنیا بیاد و یک ماشین به من معرفی کنه که حتی پشیزی به این شیطان مهندسی شده نزدیک باشه ، آون وقت من اسممو عوض میکنم .
هرچی ماشین از قبل دیدن و میشناسید فراموش کنید ، فقط اینو بپرستید.
راستی ببخشید شتاب لافراری چقدر بود ؟
مکلارن p1 چطور ؟
بوگاتی ؟
یا مثلا پورشه ۹۱۸ ؟
بعد قیمت هاشون هم یادتون هست ؟???
فقط من و آمریکایی بازها و این شاهکار مهندسی ، این افسانه ، این بینظیر دنیای خودرو ……عجب عکسی بشه …..?
منکه تا یک ماه شارژ شارژم
بای بای ?✌
پرهام
۲۴ فروردین ۱۳۹۶بی نظیره خدایی عالیه
غوغایی که تو خودروسازی دنیا ایجاد میکنه دیدنیه!
کم کم درگ هاش با هایپر کار ها در بیاد خیلی حال میده
فک کن
درگ یه ماسل کار با یه هایپر کار
من که عاشقشم?
ASA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶خوشم میاد چیزی ندارن بگن!
فقط دیسلایک میکنن!
اینه آمریکایی
asa
۲۴ فروردین ۱۳۹۶آمریکایی سوار شو ………چون فقط اینجوریه که جاده به تصرفت در میاد ?
اگر هنوز عاشق یک هشت سیلندر آمریکایی نشدی دو حالت بیشتر نداره ……..۱. یا نفهمیدیشون. ….
۲. یا اینکه میترسی بفهمی ??
این جمله فوق زیبا هم از علی شوی نوا گل
:( وقتی سوار سویلی دیگه چهارچرخ های اطرافت ماشین به حساب نمیان. )????
وای چقدر مستم من …..منو این همه خوشبختی محاله محاله ……
پرهام
۲۴ فروردین ۱۳۹۶آقا یه چیز دیگه هم تصورش قشنگه ها!
بازگشت وایپر یا یه ماشین با استیل وایپر با موتور دیمون??
این دیگه آدم نمیدونه چی بگه?
فک کنم اگه همچین چیزی بیاد بشه الهه خودروها ??
??
Parsa
۲۴ فروردین ۱۳۹۶فقط میتونم بگم وایییییییی
عاشقشم،اگه قرار باشه یکیش رو بگیرم حاضرم براش تا روز قبل مرگم صبر کنم.
علی اقا تبریک
bugatti
۲۴ فروردین ۱۳۹۶هر کسی خواهان صندلی باشه فقط با پرداخت یک دلار ؟!؟؟؟؟ من نفهمیدم یکی توضیح میده؟
ونوم اف ۵
۲۴ فروردین ۱۳۹۶هر چی فکر میکنم چطوری میشه ماشین محور عقب همچین شتابی داشته باشه جز اینکه اووووج مهندسی باشه چیزی به ذهنم نمیرسه
reza-a
۲۴ فروردین ۱۳۹۶این ماشین خیلی خوبه خیلی ازش خوشم اومد
Abbas us.c
۲۴ فروردین ۱۳۹۶وااااای خدا سرطان ترموستات گرفتم!!!!!
اگر AWDبود…انا لله و انا الیه راجعون .
با این قیمت شتاب 2.3 تحویلت بدن مثه اینکه با صد تا تک تومنی پیتزا پپرونی گیرت بیاد بیاد.
جدا از قیمت عجب مهندسی ای داره که با 840اسب بخار و وزن بالاش این شتابو داره و میتونه به راحتی با هایپر کار ها رقابت کنه
درود بر دوج
Mopar or no car
Hemichan
۲۴ فروردین ۱۳۹۶یگانه قوچ آتشین
LFA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶تو یکس دو تا از عکسا چرا چرخای جلوش اینقدر باریکه؟
Hemichan
۲۴ فروردین ۱۳۹۶فرم مسابقات درگِ
توحید
۲۴ فروردین ۱۳۹۶حیف کلا 3300 تا ازش میسازن 300 تا واسه کانادا بقیه اش واسه ایالات متحده
فکر کنم به خاطر دردسرهای مجوز گرفتن فقط تو آمریکای شمالی عرضه میشه
خوش به حال اونایی که تو آمریکای شمالی میتونن این اعجوبه رو بخرن
توحید
۲۴ فروردین ۱۳۹۶میخوام یه اعترافی بکنم من همیشه وانمود میکردم خودروهای آلمانی رو بیشتر دوست دارم ولی دیگه به دوج ایمان آوردم
نه اینکه بدم بیاد نه،ولی یه بغضی تو گلوم هست به خاطر عدم واردات ماشینای آمریکایی بیشتر به خاطر همین سعی میکردم کلا صنعت خودروی آمریکا رو فراموش کنم تا با یادآوری این قانون اعصابم خرد نشه
توحید
۲۴ فروردین ۱۳۹۶کل صندلی هارو حذف کردن!
حتی واسه شاگرد رو!!
یاسین
۲۴ فروردین ۱۳۹۶واقعا اگر با چهارچرخ متحرک ارائه میشد خیلی عالی میشد افرین به دوج همیشه ماشینهاش دوست داشتنی بودن
سهيل
۲۴ فروردین ۱۳۹۶لیاقت خودروسازهای آمریکایی تو بازار خیلی بیشتر از اینیه که الان هستند فقط باید رو سدانهاشون بیشتر کار کنن خدماتشون رو هم بهتر کنن میتونن خودروسازهای آسیایی رو اوت کنن و جاشون رو بگیرن این آسیایی ها به خاطر کم کاری آمریکایی ها بازار آمریکا رو گرفتن بعد جون گرفتن ولی در هر صورت آمریکایی ها حریف لوکس سازای آلمانی نمیشن