دوجهنسی

عملکرد وحشیانه هنسی داج دیمن در مسافت 400 متر!

زمانی که با داج چلنجر SRT دیمن تیون شده توسط هنسی پرفورمنس ملاقات کردیم قطعاً از عملکرد وحشیانه آن مطمئن بودیم. برای تیونری که خودروهایی با قدرت و گشتاور دیوانه‌وار تولید می‌کند ارتقای داج دیمن طبیعی است.


خودرویی که مشاهده می‌کنید هنسی HPE 1000 داج دیمن با قدرت ۱۰۳۵ اسب بخار است که عملکرد دیوانه‌واری نشان می‌دهد. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۱۴ ثانیه و با سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.


اگرچه برخی ویدئوهای درگ از دیمن نشان‌دهنده شکست این خودرو در برابر رقبا بوده اما باید گفت داج دیمن تنها و تنها برای یک منظور توسعه یافته و آن‌هم خط درگ است. هنسی تغییرات فنی زیادی برای این خودرو تدارک دیده تا قدرت ۸۴۰ اسبی نسخه استاندارد را پشت سر بگذارد. زمانی که داج اقدام به معرفی دیمن کرد رکورد ۴۰۰ متر آن را در زمان ۹.۶۵ ثانیه و سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.


پکیج HPE1000 دربردارنده تغییرات زیادی از جمله سوپرشارژر ۴.۵ لیتری، پولی جدید سوپرشارژر، هدرز ساخته شده از فولاد ضدزنگ، سوپاپ کارای سوپرشارژر، انژکتورهای سوخت متفاوت، کالیبراسیون HPE و دیگر موارد می‌باشد. این پکیج دارای نشان‌ها و پلاک‌های ویژه و یک سال گارانتی است.


ویدئوی منتشر شده توسط هنسی نشان دهنده شتاب دیوانه‌وار دیمن است. در ثانیه‌های ابتدایی آغاز حرکت این هیولای آمریکایی شاهد شتابإگیری موشک مانند خودرو هستیم. صدای پیشرانه نیز فوق‌العاده است.


بنا به گفته جان هنسی، این شرکت چند ماه سخت را برای توسعه یک خودروی درگ ۹ ثانیه‌ای پشت سر گذاشته تا به این ترتیب بتواند پرفورمنسی درخور هم برای پیست و هم برای رانندگی روزمره ارائه نماید.
ما می‌گوییم هنسی مأموریت خود را به نحو احسن انجام داده است!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    چه لانچی زد
    ایول خداییش
    صدای پیشرانه فوق العاده جذاب بود

  2. Hamid.Hellcat

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    به نظر من دلیل اینکه خیلی ها نمیتونن با این ماشین به رکوردهای رسمی دست پیدا کنن اینه که یه موتور سنگین هشت سیلندر با توربوشارژ روی محور جلو نصب شده درحالی که انتقال این نیروی عظیم به زمین توسط محور عقب انجام میشه که به دلیل وزن کمتر عقب ماشین، لاستیکهای عقب اصطکاک بسیار کمی با زمین دارند که باعث هرزگردی زیاد خواهد شد. به همین دلیل حتی با لاستیکهای مخصوص درگ باید حتمن تو پیست درگ رکوردگیری کنن. اگه داج این ماشین رو با اپشن AWD تولید کنه دیگه هیچ ماشینی نمیتونه جلوش وایسته.

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      هلکت جان از شما بعید بود! موتور همی به سوپرشارژر مجهزه، نه توربوشارژ

      1. Hamid.Hellcat

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        درسته حق با شماست هلکت و دیمن هر دو مجهز به سوپرشارژ هستند. موقع تایپ حواسم جای دیگه بود. بعضی وقتها ادم تو چیزای ساده هم اشتباه میکنه.

    2. علیx76

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1205 ديدگاه)

      مطمئنا اگه پلتفرمش اجازه میداد ازین کار دریغ نمیکردن
      از دلایل شکستش از مکلارن720S هم همینه
      مکلارن موتور عقبه و چسبندگی بی نظیری موقع لانچ داره
      تو سرعت های بالاتر هم آیرودینامیک فوق العاده بهتر و وزن بسیار کمترش جلو میندازنش

  3. Stern des südens

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    400 متر 9/14 ثانیه !!!

    چلنجر رو در هر صورت بی نهایت دوست دارم و بیشترین احترام رو براش قائلم

    400 متر رو در 9/14 یا 9/65 صدم یا 11 ثانیه هم که طی کنه هیچ فرقی برام نمیکنه

    اما این رکورد 9 ثانیه ای مسلما به این زودی ها شکسته نخواهد شد

  4. Fk

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کاری ب تایم هنسی ندارم
    ب تایم دوجمم همینطور
    ولی اون ی متر رو هوا بودن چرخای جلو ی طرف
    همه چی ی طرف

  5. امیر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    صدای موتورش
    صدای سوپرشارژرش
    دود لاستیکش
    هیکلش
    همه چیش تکه

  6. Sepanta

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (47 ديدگاه)

    کار هنسی همیشه بی نظیره

  7. sevlan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    عاشق قیافه چلنجرم ، بنظرم تو ماسل کارا فقط چلنجره که به اصل و ریشه های خودش وفادار مونده ، ای کاش هیچوقت از خط تولید دوج کنار گذاشته نشه ، عاشقتیم سلطان !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا