دوج

فراخوان داج چلنجر و چارجر هلکت به دلیل نشت روغن

یک مشکل مصیبت‌بار!

زمانی که بحث رانندگی با خودروی دارای پیشرانه احتراق داخل می‌شود، واژه‌ی فاجعه‌بار چیزی است که علاقه‌ای به شنیدنش ندارید! این موضوع مخصوصاً وقتی مشغول رانندگی با خودرویی ۷۰۷ اسب بخاری هستید که نام هلکت را یدک می‌کشد و البته نمونه‌ی دو درب چلنجر یا چهار درب چارجر می‌باشد پررنگ‌تر جلوه می‌کند. جدیدترین فراخوان گروه خودروسازی فیات-کرایسلر تعداد ۱۲۰۹ دستگاه از مدل‌های هلکت فروخته شده در سال ۲۰۱۷ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


البته در بیانیه فیات-کرایسلر واژه فاجعه‌بار به چشم نمی‌خورد اما ما فکر نمی‌کنیم واژه‌ای بهتر از این بتواند شدت و سرعت از دست دادن روغن و از کار افتادن پیشرانه را نشان دهد.

2016 Dodge Charger, Challenger Add "Plum Crazy" Paint Option
بنا به گفته‌های موسسه ملی ایمن حمل‌ونقل بزرگراهی آمریکا و به گزارش پدال، فیات-کرایسلر مشکلی را کشف کرده که به لوله‌های سوخت بکار رفته در پیشرانه‌های ۸ سیلندر Hemi هلکت ساخته شده در سال ۲۰۱۷ مربوط است. این مشکل به‌طور ویژه به لوله خنک‌کننده روغن پیشرانه مربوط بوده و تنها می‌دانیم این لوله حمل‌کننده روغن بوده و در معرض شکسته شدن نیست اما مشکل مربوطه می‌تواند رخ دهد.


اگر این لوله بشکند، نقص به وجود آمده احتمالاً باعث ایجاد مشکلی جدی می‌شود. جدای از کم شدن ناگهانی روغن، خطر قابل‌توجه پاشیدن روغن به هرجایی از جمله شیشه جلو وجود دارد. این امر می‌تواند باعث کم شدن میدان دید راننده شود. همچنین خطر جدی دیگر احتمال آتش‌سوزی در صورت تماس روغن با اگزوز است. البته تمامی این موارد یک هشدار جدی است که برای همین هم فراخوان صورت گرفته است.


فیات-کرایسلر می‌گوید هیچ گزارشی از تصادف یا جراحت مربوط به این نقص را دریافت نکرده است. با جایگزین کردن رایگان لوله‌های جدید این مشکل رفع می‌شود. این فراخوان تنها مختص مدل‌های هلکت ساخته شده در سال ۲۰۱۷ بوده و تمامی ۱۲۰۹ دستگاه مدل یاد شده طبق برنامه زمانی اعلام شده به نمایندگی‌ها مراجعه خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    وقتی اسم نشت روغن میاد، ناخواسته یاد EF7 میوفتم، هر چند که به نظر میاد مشکلشون برطرف شده، واقعا این‌طوریه دوستان؟

    1. MAHDI . TUNING

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      ما که بر طرفش کردیم هزینه شم فقط یه پیچ بود

    2. Amir_R18

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      یکی از دوستام ۱ ساله داره هیچ مشکلی از این بابت نیست
      فکر کنم مدل های قدیمی تر این مشکل رو داشتن

  2. فرشاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هنوز هیچ گزارشی از تصادف یا جراحت مربوط به این نقص گزارش نشده و همه چی در حد احتماله، اما نویسنده اصرار داره این ماجرا رو فاجعه‌بار جلوه بده! هر نقصی میتونه خطرساز باشه، ولی وقتی تو مرحله احتمال جلوش گرفته شه، آن‌چنان مشکل‌ساز نیست.

    1. LAST VIPER

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      میدونی فرشاد این موتور احتیاج به روغن کاری زیادی جهت خنک کاری پیشرانه داره طبیعطا روغن موتور تحت فشار زیاد(نمیدونم دقیقا چند بار)به موتور میرسه و همین موضوع باعث شده این مشکل پیش بیاد
      ولی بازم دمشون گرم که بدون مشکل پیش اومد و
      بنا به احتیاط ،همه ی هلکتها رو فراخوان کردن

      1. فرشاد

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        آره داداش دقیقا، خود کمپانی هم برای رسیدن به این قدرت، مجبور بود سیستم روغن‌کاری رو تقویت و بهینه‌سازی اساسی کنه، وگرنه کوچیک‌ترین کم‌کاری تو بحث خنک‌کاری، هیچ‌وقت هلکت رو به این حد از توان نمی‌رسوند. کاملا طبیعیه که همچین سیستم پر فشاری، احتمال خرابی داشته باشه، مهم اینه که همیشه قبل از اتفاق خاصی، جلوی بروز عیب گرفته شه.

    2. Amir_R18

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      در این مقوله مشکل جدی نیست و خوشبختانه هیچ موتور Hemi صدمه ای ندیده ، اما کم شدن روغن برای هر موتوری فاجعه باره ، اون موتور دیگه موتور بشو نیست ، در یک ماشین ۵۰ هزار دلاری که دیگه چه بدتر.

      بدتر از اون فکرش رو بکن چلنجر هلکت خراب بشه …. چه خونی به جگر صاحبش میشه از دوری ماشین!

    3. ونوم اف ۵

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اگه بمب بخوره رو ماشین اگه از کوه سنگ بریزه خدایی باید یه وکیل استخدام کنن چنان غرامتی از این مجله بگیرن که با اما و اگر برا خودش داستان بافی نکنه

  3. Masoud

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هنوز هیچ مشکلی پیش نیومده فراخوان دادن. این جا هزار تا مشکل درست میشه. کشته میده. کمپین میزنن و… باز هم میگن مشکلی نیست و تمام.
    نمی دونم مردم اونجا جونشون با ارزش تر از ماست یا خودرو ساز ها شون خیلی با شعورن.
    جالب این جاست که باز هم مردم برای خرید از این آشغال ساز ها سر ودست میشکنن. پیش خرید میکنن و…
    شرکت های خارجی واسه شعور مصرف کننده واسه شون ارزش داره اما اینا جون مصرف کننده هم براشون ارزش نداره.
    نسل قبل از ما با هم متحد شدن انقلاب کردن و رژیم رو عوض کردن اما ما نتونستیم متحد بشیم و یه فرغون سازی رو عوض کنیم.
    از ماست که بر ماست

  4. LAST VIPER

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    عکس یکی مونده به آخری عجب موتور گولاخیه

    1. فرشاد

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      عالیه این موتور HEMI، اون‌قدر خوش ساخت و مقاوم هست که بشه تا خرخره تقویتش کرد و ازش اسب بخار بیرون کشید. الان ۷۰۷ اسب بخاره اما به راحتی میشه بالای ۱۰۰۰ اسب به دست آورد.

  5. Amir_R18

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    °
    جایگزینی رایگان
    هنوز هیچ مشکلی از طرف مشتریان گزارش نشده
    تعداد فراخوان بسیار کمه ( ۱۲۹۰)

    دست فیات کرایسلر درد نکنه در بدترین شرایط هم به مشتری احترام می‌گذارند

    امیدوارم گروه کرایسلر هر چه زودتر به اوج خودش برگرده و ماشین های بی‌نظیرش رو دوباره تولید کنه.

    فیات هم مشکلاتش به زودی حل میشه. شاید با تعویض سرجیو مارچیونه ورق برگرده ، یک مدیر خبره و کاربلد می‌تونه یک کمپانی رو کلا متحول کنه.

    1. LAST VIPER

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      یکی مثه مدیر عامل قبلی جنرال موتورز
      که از ورشکستگی نجاتش داد تمان وامهای دولت رو پرداخت کرد و برگه سهام جنرال موتورز که میگفتن مثه یه ورق باطله ست رو دوباره تو بورس ارزش دار کرد.(اسمشو یادم نیست)

      1. Amir_R18

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        برای یک شرکت صنعتی بزرگ، پول مهم ترین سرمایه نیست ، بلکه مهم ترین سرمایه مدیریه که راه پول درآوردن رو بلده.

      2. ونوم اف ۵

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        قبل ورشکستگی واگونیر بود ولی از ۲۰۰۹ هندرسون و پس از مدت کوتاهی دنیل اکرسون شد از ۲۰۱۴ هم خانم بارا

      3. morteza

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (63 ديدگاه)

        عکس وایپرم که گذاشتی.آفلین

        1. LAST VIPER

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (589 ديدگاه)

          جیگلتو

    2. نوید جهرمی

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      کاش یکم ژاپنیا بیان مدیریتش کنن. هیچی که نباشه مشکل کیفیتشون برطرف میشه.

  6. فرشاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بچه‌ها نسل جدید کاین هم معرفی شد و از نظر ظاهری نه تنها هیچ پیشرفت چشمگیری نداره، بلکه تو بعضی قسمت‌ها از جمله کابین، افت هم کرده.

    1. MAHDI . TUNING

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      من خبرشو درست نخوندم ولی یه عکسایی دیدم به نظرم یکم بهتر شده

    2. alirezaasg5

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (284 ديدگاه)

      دوست عزیز این نظر شخصیه توعه تعمیمش نده به همه و کلی گویی نکن

  7. ونوم اف ۵

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    وقتی تیتر مطلب رو دیدم گفتم حالا مشکلات خیلی جدی ایجاد شده خدا رو شکر که فقط پیشگیری بوده

  8. حمیدرضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من دیوانه اون چارجر هستم خیلی رخ زیبایی داره و حرکتشون هم خوبه جالبه الان همه معتقدن کار درستی کرده ولی اگر بی ام دبلیو این کارو بکن یا نیسان میگن دشمن مردمن و …

  9. کارل شلبی

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    به نظر من زیباترین رنگ برای چلنجر هلکت همین بنفش و مشکی ماته.

  10. ali z

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بله ef7 اویل ماژول ش مشکل داشت که الان حل شده

  11. فيصل

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    امروز بعد ماهها کلنجار رفتن با خودم رفتم که چلنجر بگیرم از شانس ما تموم شده بود تا اکتبر میاد اینجا. اما ۳ مدل چارجر دیدم روح ادمو نوازش میداد. ی عکس گرفتم برای علی شوا نوا ببینم میشناسه چیه که پیداش نیست اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا