در دومین قسمت از رقابت بین خودروهای اسپرت آمریکایی با نامداران اروپایی، به سراغ خودروی زیبا و ظریفی از ایتالیا رفتیم و آن را در مقابل یک غول خشمگین زهردار آمریکایی قرار دادیم. همان طور که در قسمت نخست، عنوان گردید، برای هر خودروی اسپرت یا ماسل آمریکایی سعی داریم بهترین رقیب اروپایی آن را انتخاب نماییم.
دوئل شماره ۲: دوج وایپر SRT در برابر فراری ۴۵۸ ایتالیا
وایپر همیشه یک خودروی پر سر و صدا بوده است. اعداد دیوانه وار، هندلینگ دیوانهکننده؛ طوری که هیچ وقت به ذهنتان خطور نمیکند که آن را در کنار یک مدل اروپایی و مخصوصاً در پیست قرار دهید. اگر میخواهید یک تست در یک مسیر مستقیم انجام دهید، وایپر میتواند از عهده آن بربیاید، ولی در غیر این صورت، وایپر به هیچوجه نمیتواند با پورشه و فراری رقابت کند.
با این که وایپر هنوز چند مرحله از بقیه آمریکاییها عقب است، ولی هنوز هم میتوان از آن در کنار بزرگان عضلانی امریکایی نام برد. موتور بزرگ V10 نسبت به نسلهای قبلی این خودرو، بسیار راحتتر به حداکثر عملکرد خود میرسد و قبل از اینکه کوروت Z06 بیرون بیاید، وایپر SRT برای مدتی کوتاه تنها کوپه دو سرنشینه آمریکایی با دیفرانسیل عقب و قدرت بالای ۶۰۰ اسببخار موجود در بازار بوده است. در همین حال، برخی مشخصههای قدیمی وایپر همچنان پابرجا ماندهاند؛ از جمله پدالهایی که به سمت چپ زاویه داشته و نمای غیرعادی ایجاد میکنند. همینطور فضای کابین با راحتی کم و و صدای بالای موتور (نه از نوع خوب آن). در همین حال، موتور V10 از نوع تنفس طبیعی است که به این معناست که چیزی بین پدال شما و موتور قرار نمیگیرد و خبری از تأخیر توربو نخواهد بود. SRT وایپر برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۳/۵ ثانیه زمان لازم دارد.
وقتی برای این مقایسه وایپر را در برابر ۴۵۸ ایتالیا قرار دادیم، این کار در ابتدا اندکی احمقانه به نظر میرسید؛ چرا که در یک طرف یکی از بهترین سوپرماشینهای ساخته شده در صنعت خودرو را داشتیم و در طرف دیگر دوج وایپر قرار داشت. ولی بعداً معلوم شد که این دو انتخاب مناسبی بودهاند. در این میان، مرسدس-ایامجی GT با قدرت ۵۱۰ اسببخار و ۰ تا ۱۰۰ برابر ۳/۸ ثانیه و همینطور، استونمارتین V12 ونتیج S با قدرت ۵۷۳ اسببخار و شتاب ۳/۷ ثانیه مدّنظر قرار داشتند. مشکل این بود که قدرت مرسدس بیش از حدّ نسبت وایپر کمتر بود و همچنین استونمارتین در عین حال که قدرتش کمتر بود، ۲۰۰ کیلوگرم وزن نیز بیشتر داشت. بنابراین تنها مدل دیفرانسیل عقبی که میتوانست نزدیکترین شرایط را به وایپر داشته باشد، علیرغم اختلاف قدرت ۸۰ اسببخاری و گشتاور ۳۰۳ نیوتنمتری، ۴۵۸ ایتالیا بوده است؛ خودرویی سبکتر و به مراتب چابکتر از وایپر. البته باید اذعان کرد که ۴۵۸ ایتالیا یک شاهکار خودروسازی است. این خودرو جوایز خودرویی بسیاری را از آنِ خود کرده است. در واقع، برای انتخاب بین این دو، بدون توجه به قدرت و گشتاور وایپر، فراری گزینه مناسبتر و مطمئنتری به نظر میآید. موتور V8 با تنفس طبیعی در ۴۵۸ ایتالیا قدرتی معادل ۵۷۰ اسببخار تولید میکند که به هیچوجه نباید آن را دستکم گرفت. با این خودرو در مدت ۳/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسید و در همین حال، با رسیدن به دور موتور ۹۰۰۰، تا ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت پیش خواهید رفت. درون کابین نیز، همه چیز به زیبایی طراحی شده و کنترلها در جهت راحتی راننده قرار دارند؛ چیزی که در این نوع خودروها لازم خواهد بود. دید از پنجرهها چندان مناسب نیست، ولی به هر حال، بهتر از وایپر است. قیمت ۴۵۸ حدود ۲/۵ برابر وایپر TA ادیشن جدید است. ولی در این حالت، باید گفت که هزینه بالاتر ارزشش را خواهد داشت. وایپر یک خودروی سریع، با کنترل بیشتر و آرامتر نسبت به قبل شده است، امّا ۴۵۸ یک خودروی کامل است. تفاوت قیمت در اینجا کاملاً با ظاهر بهتر، صدای به مراتب گوشنوازتر، فضای راحتتر در داخل کابین، کیفیت رانندگی بالاتر و طراحی و ساخت بهتر و… توجیهپذیر است.
نویسنده محترم با چه منطقی میگه وایپر چند قدم از بقیه آمریکاییا عقب تره . و چیزی که من از این قیاس دستگیرم شد اینه که نویسنده ففط گفته فراری خوبه وایپر بد . چیزی غیر از این من نتونستم برداشت کنم از این مقایسه یک طرفه …
فراری ۴۵۸ مثل پورشه ۹۱۱ حتی اگه رو کاغذ بازنده باشه تو عمل برنده است چون همه چیز تو اعداد و ارقام خلاصه نمیشه. به قول مجری موتور ترند بعد از مقایسه ۹۱۱ با آئودی آر۸ که گفت برنده این دوئل و احتمالاْ هر دوئلی که یه طرفش ۹۱۱ باشه واضحه. میتونید ویدئوی دنده ۵ که ۴۵۸ رو با مکلارن ۶۵۰اس (اگه اشتباه نکنم) مقایسه میکنه رو تو یوتیوب ببینید برای من جالب بود.
این که گفته بشه کدوم خودرو خوبه کدوم بد کاملا اشتباهه هر خودروی خوبی ها و بدی های خودش رو داره و نمیشه گفت فلان خورو کامل و بی نقصه . این دو هم هر دو خوبی وایپر همیشه براش احترام قائلم در کل برای همه خودروهای آمریکایی احترام قائلم و فراری 458 هم شاهکاریه برا خودش. از نظر من هر دو عالین.
درود اینکه از اول معلوم بود! نویسنده هم تعصب داشت رو فراری وایپر میتونست با مرسدس اس ال اس ای ام جی رقابت کنه. در ضمن باید بگم خودروی وایپر در نمای جلو خوبه ولی از نمای عقب افتضاح. یعنی اگر تیبا سدان رو با این بذاریم در نمای پشت مقایسه،همه به تیبا رای میدن:) طراحی عقبش بیشتر به ده ی80 میلادی میاد تا مال قرن21!
سلام دوستان. من سایت پدال میام و بیشتر مطالب رو میخونم و این رو کلی میگم شما اگر دقت کنید میبینید که فراری توی ۹۰ درصد مقایسه ها از رقیباش بهتره.مثلا لافراری از P1 و 918 بهتر بود یا F12 از اونتادور بهتر بود و 458 رو هم اینجا در موردش نوشته دیگه حرفی نمیمونه.فقط خواستم بگم فراری بینظیره.
رضا جان لطفا لینک قرار بدین که توش نوشته شده لافراری برتر از پی 1 و 918 هست تا اونجایی که ما اطلاع داریم هنوز مقایسه یا تستی که این 3 کنار هم باشن موجود نیست هر کدوم نسبت به دیگری نقطه قوت و نقطه ضعفی داره تنها یک درگ بین 918 و پی 1 دیدم که باز هم نمیشه با یک درگ گفت کدوم برتر هست علی رغم اینکه پی 1 پورشه 918 توی درگ شکست داد اما بازم نمیتونم بگم پی 1 برتر محضه نسبت به 918…لطفا اگر نظری میذارین با دلیل و منبع معتبر باشه روی کاغذ بدون تست این ابر خودرو ها نمیشه گفت کدوم برنده مقایسه هست…و این حرفم معنی بد بودن لافراری نیست من خودم طرفدار مکلارن و فراری هستم دو اسطوره تموم نشدنی اما بازم نمیشه گفت کدوم برنده هست کدوم بازنده هر سه هیولا هستن
یه جورایى مقایسه جالبى نبود، اول اینکه معلومه که وایپر به فرارى با اون ظرافت در طراحى و ساخت نمیرسه و نباید برسه چون وایپر و فرارى با دوسبک مختلف ساخته شدن، وایپر یک خودروى عضلانیه که به سبک امریکایى طراحى شده و فرارى یک خودروى ظریف و گران قیمت ایتالیایى که سبک طراحیش یه چیز دیگس پس به هیچ عنوان نباید از نظر ظرافت طراحى و ساخت با هم مقایسه بشن،در شماره قبلیه این مطلب مشابه بودن قدرت و مشخصات فنى پایه اصلى انتخاب ماشین ها و مقایسه ها عنوان شده بود ولى الان اومده بیشتر روى کیفیت ساخت کابین و مواد به کار رفته صحبت کرده که هر کسى میدونه که کیفیت و طراحى داخل فرارى خیلى بهتر از وایپره و کم تر به مسائل فنى پرداخته شده
بر عکس کوروت که حتی راننده نیمه حرفه ایی هم میتونه باهاش نتایج خوب کسب کنه، وایپر راننده فوق حرفه ایی میخواد و اگه دست راننده حرفه ایی باشه میتونه هر ماشینی رو به چالش بکشه. به عنوان مثال تو پیست نوربرگ رینگ راننده به اسم Tom Coronel رکورد 7:22 رو با Viper ACR زده اما Dominik Farnbacher رکورد 7:12. واقعا کسی رو میخواد که بتونه با صدای موتور و عملکرد ماشین ارتباط برقرار کنه و با توجه به پالس هایی که ماشین به خصوص با صدای موتورش میده بفهمه که وقت چه کاریه.
منم ایرادم به این مقایسه همینه فریا جان،در این مقایسه بیشتر از اینکه به مشخصات فنى توجه بشه و عملکرد فنیه ماشین ها در پیست و جاهاى دیگه مورد بررسى و مقایسه قرار بگیره به جنس مواد و طراحیه داخلى و اینطور چیزا پرداخته شده که این دوتا ماشین اصلا نباید مبناى مقایسشون این چیزا باشه
درود توی دوران مختلف میشه گفت فقط فورد GT بوده که به عنوان رقیب مستقیم فراری محسوب میشده و بقیه ی آمریکایی تا حدودی بازار هدفشون با فراری متفاوت بوده
اینجا هم خیلی یا نمیشه گفت مقایسه ی استانداردی انجام شده ولی اینجوری هم نیست که بگیم خیلی مقایسه ی ناعادلانه ای بوده و از این حرفا…
458 برای فراری یه مدل فوق العاده خاص بوده، چیزی که با نظرات مایکل شوماخر ساخته بشه مطمئنن چیز خوبی از آب درمیاد، واقعا 458 رو شکست دادن نمیگم محاله ولی میتونم بگم خیلی سخته، اگه اینجا هم وایپر شکست خورده دلیل بر ضعیف بودن وایپر نیست، به خاطر فوق العاده بودن 458ـه
و نکته ی دیگه اینکه شتاب 458 اگه اشتباه نکنم 3.1 هستش
به نظر من وایپر نباید با 458 مقایسه میشد،البته نه به خاطر اینکه مثلا یکیشون خیلی بهتر باشه یا بدتر،چون این دوتا ماشین خیلی باهم تفاوت دارن،هرچند رقابت با فراری خیلی سخته، بهترین گزینه اروپایی برای مقایسه با وایپر البته به نظر من SLS AMG Black Series هست،از خیلی جهات شبیه به هم هستن،هر دو عضلانی و با ظاهری کلاسیک،قدرتشون هم تقریبا به هم نزدیکه،خلاصه از همه لحاظ به درد رقابت و مقایسه با همدیگه میخورن،فقط تنها مشکلش اینه که اس ال اس دیگه تولیدش متوقف شده
فکر کنم کسی که می خواد سوپر اسرت سوار بشه اول به برند نگاه میکنه بعد به نکات دیگه توجه میکنه.چی با ابهتتر از سوپر اسپرت های ایتالیایی؟فکر کنم اگر وایپر ماشینی بسازه سریعتر و چابکتر و زیباتر از فراری باشه باز هم فراری توی جذب مشتری برنده میشه.وایپر ماشین خوبیه اما اگر با ایتالیایی ها مقایسه بشه ارزشش پایین میاد
اگه بنا به مقایسه برندها باشه خب معلومه هر کی بگی دوج معلومه اصلا فراری رو نمیشناسه بعدشم دوج جدیدترین مدل وایپر با قدرت بالای 600اسبی رو آورده باید فراری هم 458 اسپشیال رو میاورد چون هم جدیدتره هم قدرتش خیلی با وایپر فاصله نداره. اونوقت له شدن به معنای واقعی کلمه رو شاهد بودیم
من واسه نظر افشانی نمیام اینجا شما آقای وارد بگو ما هم اصول پایه مقایسه رو یاد بگیریم دوج وایپر سال 2014 رو آورده که بیش از 600 اسب نیرو داره حالا اگه با 458 اسپشیال که مال سال 2014 فراریه و فقط597 اسب بخار قدرت داره مقایسه بشه برخلاف اصول پایه مقایسه هستش. آقا عرفان از همه اینا گذشته مودب باش
hozhabr
۸ بهمن ۱۳۹۳ی حورایی از اولش معلوم بود
آرماااام
۸ بهمن ۱۳۹۳با اینکه ۴۵۸ از وایپر بهتره ولی واقعا وایپر دوست داشتنیه
AliZeus
۸ بهمن ۱۳۹۳از لحاظ طراحی قبول ندارم..طراحی وایپر سردرگمه!
سجاد
۸ بهمن ۱۳۹۳طراحی وایپر شدیداً عقب افتاده ست!
از 10 سال پیش تا الآن فقط سوراخها و شکافهای روی بدنه ش بیشتر و گشادتر شدن . . .
مقایسه کنید با کوروت!
سامورایی
۸ بهمن ۱۳۹۳فراری با وایپر قابل قیاس نیست
Mostafa&S
۸ بهمن ۱۳۹۳سوپراسپرت فقط ایتالیایی
PlayStation
۸ بهمن ۱۳۹۳فراری شیک و جوون پسند
دوج خشن و مرد پسند
ALIUnited
۸ بهمن ۱۳۹۳معلومه که با تعصب مقایسشون کردن!!!!!!!!!!!
نویسنده خودش طرفدار فراریه
4MATIC
۸ بهمن ۱۳۹۳واقعا نمی شه انتخاب کرد
E 36
۸ بهمن ۱۳۹۳با اینکه وایپر برا خودش کسیه و جذبش آدمو میگیره ! ولی فراری رو نمیشه به این راحتی شکست داد .
4MATIC
۸ بهمن ۱۳۹۳عقب وایپر اصلا خوب نیست
روزبه
۸ بهمن ۱۳۹۳نویسنده محترم با چه منطقی میگه وایپر چند قدم از بقیه آمریکاییا عقب تره . و چیزی که من از این قیاس دستگیرم شد اینه که نویسنده ففط گفته فراری خوبه وایپر بد . چیزی غیر از این من نتونستم برداشت کنم از این مقایسه یک طرفه …
E 36
۸ بهمن ۱۳۹۳فراری = لایک
وایپر = دیسلایک
محمد
۸ بهمن ۱۳۹۳غیر از این می بود باید شک می کردیم
مسعود
۸ بهمن ۱۳۹۳جدال اسب و افعی نه اسب و عقرب
فرامرز
۸ بهمن ۱۳۹۳فراری ۴۵۸ مثل پورشه ۹۱۱ حتی اگه رو کاغذ بازنده باشه تو عمل برنده است چون همه چیز تو اعداد و ارقام خلاصه نمیشه. به قول مجری موتور ترند بعد از مقایسه ۹۱۱ با آئودی آر۸ که گفت برنده این دوئل و احتمالاْ هر دوئلی که یه طرفش ۹۱۱ باشه واضحه. میتونید ویدئوی دنده ۵ که ۴۵۸ رو با مکلارن ۶۵۰اس (اگه اشتباه نکنم) مقایسه میکنه رو تو یوتیوب ببینید برای من جالب بود.
MOHAMAD TBAG
۸ بهمن ۱۳۹۳بدونه هر گونه تعصب …..
فراری …..
McLaren Automotive
۸ بهمن ۱۳۹۳این که گفته بشه کدوم خودرو خوبه کدوم بد کاملا اشتباهه
هر خودروی خوبی ها و بدی های خودش رو داره و نمیشه گفت فلان خورو کامل و بی نقصه . این دو هم هر دو خوبی وایپر همیشه براش احترام قائلم در کل برای همه خودروهای آمریکایی احترام قائلم و فراری 458 هم شاهکاریه برا خودش. از نظر من هر دو عالین.
حسین
۸ بهمن ۱۳۹۳درود. شتاب صفر تا صد 458، 3.1 ثانیه هستش که توسط خود کمپانی و مراکز تست مستقل اعلام شده. اینجا جچوری گفته 3.4؟؟؟؟
$@kasra@$
۸ بهمن ۱۳۹۳درود
اینکه از اول معلوم بود!
نویسنده هم تعصب داشت رو فراری
وایپر میتونست با مرسدس اس ال اس ای ام جی رقابت کنه.
در ضمن باید بگم خودروی وایپر در نمای جلو خوبه ولی از نمای عقب افتضاح.
یعنی اگر تیبا سدان رو با این بذاریم در نمای پشت مقایسه،همه به تیبا رای میدن:)
طراحی عقبش بیشتر به ده ی80 میلادی میاد تا مال قرن21!
Reza
۸ بهمن ۱۳۹۳سلام دوستان.
من سایت پدال میام و بیشتر مطالب رو میخونم و این رو کلی میگم شما اگر دقت کنید میبینید که فراری توی ۹۰ درصد مقایسه ها از رقیباش بهتره.مثلا لافراری از P1 و 918 بهتر بود یا F12 از اونتادور بهتر بود و 458 رو هم اینجا در موردش نوشته دیگه حرفی نمیمونه.فقط خواستم بگم فراری بینظیره.
Mclaren
۸ بهمن ۱۳۹۳رضا جان لطفا لینک قرار بدین که توش نوشته شده لافراری برتر از پی 1 و 918 هست تا اونجایی که ما اطلاع داریم هنوز مقایسه یا تستی که این 3 کنار هم باشن موجود نیست هر کدوم نسبت به دیگری نقطه قوت و نقطه ضعفی داره تنها یک درگ بین 918 و پی 1 دیدم که باز هم نمیشه با یک درگ گفت کدوم برتر هست علی رغم اینکه پی 1 پورشه 918 توی درگ شکست داد اما بازم نمیتونم بگم پی 1 برتر محضه نسبت به 918…لطفا اگر نظری میذارین با دلیل و منبع معتبر باشه روی کاغذ بدون تست این ابر خودرو ها نمیشه گفت کدوم برنده مقایسه هست…و این حرفم معنی بد بودن لافراری نیست من خودم طرفدار مکلارن و فراری هستم دو اسطوره تموم نشدنی اما بازم نمیشه گفت کدوم برنده هست کدوم بازنده هر سه هیولا هستن
$@kasra@$
۸ بهمن ۱۳۹۳درود
رضا جان کی بهت گفتهاف12 از اونتادور بهتره؟
و لافراری از سستو المنتو؟
و 458 از هورکان؟
شاید لافراری از سستو المنتو بهتر باشه ولی تو2تای دیگه خیر..
شلبى
۸ بهمن ۱۳۹۳یه جورایى مقایسه جالبى نبود، اول اینکه معلومه که وایپر به فرارى با اون ظرافت در طراحى و ساخت نمیرسه و نباید برسه چون وایپر و فرارى با دوسبک مختلف ساخته شدن، وایپر یک خودروى عضلانیه که به سبک امریکایى طراحى شده و فرارى یک خودروى ظریف و گران قیمت ایتالیایى که سبک طراحیش یه چیز دیگس پس به هیچ عنوان نباید از نظر ظرافت طراحى و ساخت با هم مقایسه بشن،در شماره قبلیه این مطلب مشابه بودن قدرت و مشخصات فنى پایه اصلى انتخاب ماشین ها و مقایسه ها عنوان شده بود ولى الان اومده بیشتر روى کیفیت ساخت کابین و مواد به کار رفته صحبت کرده که هر کسى میدونه که کیفیت و طراحى داخل فرارى خیلى بهتر از وایپره و کم تر به مسائل فنى پرداخته شده
شروین
۸ بهمن ۱۳۹۳بر عکس کوروت که حتی راننده نیمه حرفه ایی هم میتونه باهاش نتایج خوب کسب کنه، وایپر راننده فوق حرفه ایی میخواد و اگه دست راننده حرفه ایی باشه میتونه هر ماشینی رو به چالش بکشه. به عنوان مثال تو پیست نوربرگ رینگ راننده به اسم Tom Coronel رکورد 7:22 رو با Viper ACR زده اما Dominik Farnbacher رکورد 7:12. واقعا کسی رو میخواد که بتونه با صدای موتور و عملکرد ماشین ارتباط برقرار کنه و با توجه به پالس هایی که ماشین به خصوص با صدای موتورش میده بفهمه که وقت چه کاریه.
فریا
۸ بهمن ۱۳۹۳توی همین نوربرگ رینگ فراری 458 رکوردش 7:38 هست . من نمیگم وایپر از 458
بهتره . ولی 458 هم از وایپر بهتر نیست . توی همه ی پیست ها
وایپر جلوئه . تنها جایی که وایپر عقبه شتابگیری هست .
ولی آفرین به 458 اینتریور خوبی داره :D ( دشمن تیر انداخت ما خندیدیم )
http://www.motortrend.com/features/laguna_lap/
http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/86123/fastest-nurburgring-lap-times
این لینک ها خدمت شما خودتون قضاوت کنید !
شلبى
۹ بهمن ۱۳۹۳منم ایرادم به این مقایسه همینه فریا جان،در این مقایسه بیشتر از اینکه به مشخصات فنى توجه بشه و عملکرد فنیه ماشین ها در پیست و جاهاى دیگه مورد بررسى و مقایسه قرار بگیره به جنس مواد و طراحیه داخلى و اینطور چیزا پرداخته شده که این دوتا ماشین اصلا نباید مبناى مقایسشون این چیزا باشه
فریا
۸ بهمن ۱۳۹۳http://fastestlaps.com/tracks/virginia_international_raceway.html
شروین
۸ بهمن ۱۳۹۳همون طور که بعضی از دوستان گفتن واقعا نویسنده کم لطفی کرده.
و همون طور که منم گفتم وایپر اگه دست راننده حرفه ایی باشه هیشکی جلو دارش نیست.
شروین
۸ بهمن ۱۳۹۳ممنون فریا جان از لینک هایی که گذاشتی
فریا
۸ بهمن ۱۳۹۳خواهش میکنم شروین جان وظیفه بود .
خیلی مخلصیم
bardia
۸ بهمن ۱۳۹۳فراری برندیه که طرفداراشو هیچوقت ناامید نمیکنه و همیشه توی هر کلاسی بهترینشو ارائه داده
دمشون گرم مدیریت به این میگن
ماهان گاز
۸ بهمن ۱۳۹۳دیدنش که هیچ/حتی فکرکردن درموردش برق از 3فاز آدم میپرونه/
CHALLENGER
۸ بهمن ۱۳۹۳سوپر اسپرت امریکایی فقط وایپر حتی z06 هم کم میاره ولی کاملا مشخصه که 458 یک شاهکار ایتالیاییه.(z06 تمام اعتبارش به خاطر آرم شورولته)
یونس
۸ بهمن ۱۳۹۳وایپر قشنگه ولی فراری و هنر ایتالیایی مثل مجسمه های گرون قیمت میمونه و یک چیز دیگست.
علی
۸ بهمن ۱۳۹۳فقط وایپر از هر لحاظ عالی شیک زیبا
صادق
۸ بهمن ۱۳۹۳درود
توی دوران مختلف میشه گفت فقط فورد GT بوده که به عنوان رقیب مستقیم فراری محسوب میشده و بقیه ی آمریکایی تا حدودی بازار هدفشون با فراری متفاوت بوده
اینجا هم خیلی یا نمیشه گفت مقایسه ی استانداردی انجام شده ولی اینجوری هم نیست که بگیم خیلی مقایسه ی ناعادلانه ای بوده و از این حرفا…
458 برای فراری یه مدل فوق العاده خاص بوده، چیزی که با نظرات مایکل شوماخر ساخته بشه مطمئنن چیز خوبی از آب درمیاد، واقعا 458 رو شکست دادن نمیگم محاله ولی میتونم بگم خیلی سخته، اگه اینجا هم وایپر شکست خورده دلیل بر ضعیف بودن وایپر نیست، به خاطر فوق العاده بودن 458ـه
و نکته ی دیگه اینکه شتاب 458 اگه اشتباه نکنم 3.1 هستش
ارادت
h112
۸ بهمن ۱۳۹۳صد در صد فراری 458 ….حتی اگه وایپر 2000 اسب بخار داشته باشه…باز هم فراری….چون دوست داشتنی هست….
البته فکر کنم فراری گرون تر باشه…؟
صادق
۸ بهمن ۱۳۹۳بله داش h112، فراری گرونتره حدود 2.5 برابر گرونتره که توی متن هم گفته شد
وایپر چیزی در حدود 85 هزارتاس
458 چیزی حدود 235-240 هزارتاس
ارادت
سعید
۸ بهمن ۱۳۹۳فکر نکن،مطمئن باش
قیمت وایپر حدودا 90 هزار دلار،ولی 458 قیمتش هست 240 هزار دلار
سعید
۸ بهمن ۱۳۹۳به نظر من وایپر نباید با 458 مقایسه میشد،البته نه به خاطر اینکه مثلا یکیشون خیلی بهتر باشه یا بدتر،چون این دوتا ماشین خیلی باهم تفاوت دارن،هرچند رقابت با فراری خیلی سخته،
بهترین گزینه اروپایی برای مقایسه با وایپر البته به نظر من SLS AMG Black Series هست،از خیلی جهات شبیه به هم هستن،هر دو عضلانی و با ظاهری کلاسیک،قدرتشون هم تقریبا به هم نزدیکه،خلاصه از همه لحاظ به درد رقابت و مقایسه با همدیگه میخورن،فقط تنها مشکلش اینه که اس ال اس دیگه تولیدش متوقف شده
احسان علمداری
۸ بهمن ۱۳۹۳فراری یه افسانس ولی داج … !!!
moghaddam
۸ بهمن ۱۳۹۳متلب سردرگم بود..اصلا معلوم نبود چرا نوشته شده..کلاس قیمتی این دو خودرو اصلا به همدیگه نمی خوره.
علی - کیوج
۸ بهمن ۱۳۹۳طراحی 458 خیلی زیباست عاشق دریچه های تهویه نا متقارن فراری ام
علی
۸ بهمن ۱۳۹۳پدال جان لطفا مقایسه ی وایپر یا 458 رو با آئودیr8 هم بذار خیلی خیلی ممنون…
behdad
۸ بهمن ۱۳۹۳قیافه داج خیلی بهتره من که بیشتر داجو دوس دارم
احسان(احسان سابق)
۸ بهمن ۱۳۹۳فکر کنم کسی که می خواد سوپر اسرت سوار بشه اول به برند نگاه میکنه بعد به نکات دیگه توجه میکنه.چی با ابهتتر از سوپر اسپرت های ایتالیایی؟فکر کنم اگر وایپر ماشینی بسازه سریعتر و چابکتر و زیباتر از فراری باشه باز هم فراری توی جذب مشتری برنده میشه.وایپر ماشین خوبیه اما اگر با ایتالیایی ها مقایسه بشه ارزشش پایین میاد
پیکان جوانان
۸ بهمن ۱۳۹۳458 از بهترین ماشین های اسپرت دنیاس با 125 اسب به هر لیتر
فریا
۸ بهمن ۱۳۹۳900اینو نذارید به حساب بازدهی بالا ! وایپر رد لاینش روی 9000 تا بود قدرتش
میشد 2000 اسب ! ولی دور موتور بالا خودتون میدونید چه معایبی داره !
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۸ بهمن ۱۳۹۳اگه بنا به مقایسه برندها باشه خب معلومه هر کی بگی دوج معلومه اصلا فراری رو نمیشناسه
بعدشم دوج جدیدترین مدل وایپر با قدرت بالای 600اسبی رو آورده باید فراری هم 458 اسپشیال رو میاورد چون هم جدیدتره هم قدرتش خیلی با وایپر فاصله نداره.
اونوقت له شدن به معنای واقعی کلمه رو شاهد بودیم
عرفان
۸ بهمن ۱۳۹۳چی میگی برا خودت؟؟؟میخوای با لافراری مقایسه ش کنن که کلا خورد بشه؟؟امر دیگه ای نیست؟؟؟
اول برو اصول پایه ی مقایسه رو یادبگیر بعدا بیا نظر افشانی کن.
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳من واسه نظر افشانی نمیام اینجا
شما آقای وارد بگو ما هم اصول پایه مقایسه رو یاد بگیریم
دوج وایپر سال 2014 رو آورده که بیش از 600 اسب نیرو داره
حالا اگه با 458 اسپشیال که مال سال 2014 فراریه و فقط597 اسب بخار قدرت داره مقایسه بشه برخلاف اصول پایه مقایسه هستش.
آقا عرفان از همه اینا گذشته مودب باش
سامان از تبریز
۸ بهمن ۱۳۹۳تو دنیای طراحی و مد .
ایتالیا جزء بهترینهاست
فراری هم تو ریزه کاری ها اصلا کم نگذاشته