آخرین نمونه از داج وایپر در سال ۲۰۱۷ خط تولید را ترک نموده است اما اگر نگاهی به آمار فروش فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۹ بیندازید خواهید فهمید داج ۵ دستگاه وایپر صفرکیلومتر را به فروش رسانده است. این ۵ خودرو در حقیقت موجودی انبار داج بوده و تاکنون در نمایندگیها خاک میخوردند.
وایپر یک خودروی اسپورت بود که هرگز به آمار فروش بالایی دست نیافت اما تأثیر زیادی روی جامعه خودرویی گذاشت. زمانی که کانسپت وایپر در سال ۱۹۸۹ رونمایی شد دنیا به نظاره این خودرو نشست. در واقع آنجا بود که یک خودروی اسپورت آمریکایی با قدرت زیاد و طراحی وحشی متولد گردید. وقتی هم وایپر چراغ سبز تولید را دریافت کرد همه شوکه شدند.
فروش این خودرو به بالای هزار دستگاه رسید و در سال ۲۰۰۳ آمار فروش ۲۱۰۰ دستگاهی را ثبت کرد. در سال ۲۰۰۸ و همزمان با رکود اقتصادی چهارمین نسل وایپر معرفی شد. کاهش فروش باعث ناپدید شدن وایپر از نمایندگیها شد ولی در سال ۲۰۱۳ بود وایپر دوباره با تجهیزات ایمنی زیاد همچون ترمزهای ضد قفل، پایداری کنترل الکترونیکی و کنترل کشش عرضه شد. البته فروش خودرو هرگز بالا نرفت و تا سال ۲۰۱۷ که وقت خداحافظی وایپر فرا رسیده بود به حدود ۶۰۰ دستگاه در سال محدود ماند. در آخرین سال عرضه هم ۵۸۵ دستگاه وایپر فروخته شد.
جالب آنکه وایپر در سال ۲۰۱۸ به تعداد ۱۹ دستگاه به فروش رفته بود. خبرهای متناقضی درباره علت قطع تولید وایپر به گوش رسیده بود که از جمله آنها میتوان به کاهش فروش و یا عدم توانایی این شرکت در استفاده از کیسههای هوای پردهای اشاره کرد.
یکی دیگر از عجایب سال ۲۰۱۹ فروش سه دستگاه LFA صفرکیلومتر توسط لکسس بوده است. این در حالی است که سال ۲۰۱۸ نیز خبر فروش دو دستگاه از سوپرکار دوستداشتنی منتشر شده بود. این عملکرد برای خودرویی که تولیدش در سال ۲۰۱۲ متوقف شده است چندان بد به نظر نمیرسد.
اگر به دنبال خرید LFA صفرکیلومتر باشید احتمالاً در برخی نمایندگیهای لکسس بتوانید آن را پیدا کنید. این خودروساز در سال ۲۰۱۷ نیز سه دستگاه از این خودرو را فروخته بود. احتمالاً ۴ دستگاه LFA بهصورت صفرکیلومتر در موجودی انبار این خودروساز باقی مانده است.
تولید LFA در سال ۲۰۱۰ شروع شد و تا سال ۲۰۱۲ تعداد ۵۰۰ دستگاه از آن تولید شد. از این میان ۵۰ دستگاه به پکیج نوربرگ رینگ مجهز بودند و قدرت آنها ۱۰ اسب بخار بیشتر شده بود. همچنین گیربکس بازنگری شده و قطعات فیبر کربنی بیشتری در بدنه به چشم میخورد. نسخه استاندارد این خودرو از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری با قدرت ۵۵۳ اسب بخار سود میبرد و ردلاین ۹۰۰۰ داشت. در بدنه و مونوکوک هم از فیبر کربن زیادی استفاده شده بود.
لکسس هماکنون در مراحل اولیه فکر به یک سوپرکار جدید میباشد. تا این لحظه هنوز چراغ سبز تولید چنین خودرویی صادر نشده و حتی اگر چنین کاری صورت بگیرد انتظار نداریم به این زودیها آن را ببینیم.
مشتریانی که به دنبال یک لکسس پرفورمنس هستند باید کمی صبر کنند زیرا این کمپانی یک پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو را در خودروی مسابقهای LC معرفی خواهد کرد و شاید این نیروگاه در مدل احتمالی LC F نصب گردد.
جواد
۱۵ دی ۱۳۹۸وایپر بهترین اتومبیل ساخته بشر بود که تولید نشد….ف به کارخونش و نمایندگی فروشش که این گوهر ناب رو حروم کردند
ایمان
۱۵ دی ۱۳۹۸دنیایِ خودرو به این دو ماشین مدیونه ؛ هم دوست داشتنی بودن هم تاثیرگذار که در زمان خودشون جزء بهترین ها بودن
این شکل ماشین ها نباید قطع تولید بشن چون هیجان رانندگی بالایی دارن
G
۱۵ دی ۱۳۹۸عزیزم شما ببین چی ساخته که بعد هفت سال هنوز توی نمایندگی دنبالش میگردن
Mahdi911Turbos
۱۵ دی ۱۳۹۸شرکتهایی مثل پورشه و فراری و لامبورگینی قبل از تولید همه ماشیناهشون پیش فروش شده البته مدلهای خاصشون
ولی یه شرکت مثل لکسوس هفت ساله تولیدش متوقف شده هنوز مدل صفرش تو نمایندگی وجود داره که کسی نخریده
قدرت و اعتبار برند اینجا معنی پیدا میکنه
Mehdi TuRbO
۱۵ دی ۱۳۹۸تو خوبی
ماشینایی که تو دوست داری خوبند
چه ادم خاصی هسی ماشینایی که تو دوست داری همش فروش میره
طرفداری درست به این میگند
دمت گرم که طرفدار همچین ماشینایی که زودی فروش میره.
Elmiraj
۱۵ دی ۱۳۹۸حیف که اسطوره ای مثل وایپر تحت سیاست های اشتباه یه سری توقف تولید شد…
.
بعد سالها هنوزم بم ترین و گنده ترین صدایی که یک ماشین خیابانی می تونه تولید کنه توسط غول 8.4 لیتری وایپر تولید میشه…
شلبى
۱۵ دی ۱۳۹۸وایپر بهترین ماشین اسپرت امریکا بود و در اینده ارزش کلکسیونیه بالاترى نسبت به رقبا خواهد داشت به خصوص نسخه مخصوص پیستش هر کدوم از این ماشینا عواملى باعث شد که نتونن در حد و اندازه خودشون ظاهر بشن لکسوس به قیمت بالاش و نیسان جى تى ار باخت وایپر هم به موتور بزرگ تنفس طبیعیش (که از نظر من یکى از نقاط قوتش ) و کوروت
یاس ی
۱۵ دی ۱۳۹۸یکی از دلایل عمده شکست lfa متاسفانه قیمت بالاش در زمان عرضه به بازار بود. بازار اون زمان کشش قیمت 500 هزار دلاریش را نداشت. از نظر توانایی فنی و کیفیت کم و کسری نداشت ولی اون زمان مشتری اینجور ماشینها به سختی حاضر بودن مبلغ هنگفتی برای سوپر اسپورت از برند لکسوس هزینه کنن، این اتفاق در مورد خودرو لوکس فولکس واگن هم پیش اومد. مشتری به اون خودرو هم به عنوان یک خودروی لوکس روی خوش نشون نداد.
امیر
۱۵ دی ۱۳۹۸جفتشون از بهترین های زمان خودشون وحتی از خیلیا در حال حاظر بهتر هستن! وایپر با اون رکورد اعجاب انگیزش با گیربکس دستی وموتور تنفس طبیعیش ک نمونش در دیگر شرکت ها وجود نداره و هنوزم بعد گذشت چندسال خیلی از رقبای بسیار پیشرفته و قدرتمند نتونستن حتی به رکوردش نزدیک بشن و تا الان سریعترین خودروی امریکایی در جهنم سبزه(طبق امار رسمی و کاری به رکورد های غیر رسمی ندارم) و افت فروشش هم دوعامل مهم داشت ک یکیش سیاست بد مارکیونه و دومیش نبود امکانات کافی و ایمنی نسبتا پایینش!
ال اف ای هم شاهکاری ک دیگه تکرار نخواهد شد ..!
جواد
۱۵ دی ۱۳۹۸اگه پول داشتم…تمام ماشین های وایپر ور میخریدم…مثل این اتومبیل دیگه وجود نداره
Khosrow
۱۵ دی ۱۳۹۸این وایپر رو صد بار به کوروت C8 ترجیح میدم / طراحی ترسناک و بد قلق ..
Mopar or No Car
۱۵ دی ۱۳۹۸من در عجبم ز می فروشان که ایشان
به زانچه فروشند چه خواند خرید.
معلومه مردم آمریکا هم خوشی زده زیر دلشون
وایپر صفر موجود باشه و نخری!
Mopar or No Car
۱۵ دی ۱۳۹۸خواهند خرید