اختصاصی نیویورک ۲۰۱۴: ایراد گرفتن به ظاهر مدل های جدید آمریکایی دیگر فایده ای ندارد! مدرنیزه شدن طراحی خودروها اتفاقی بود که دیر یا زود بالاخره رخ می داد . . .
- چارجر ۲۰۱۵ همچنان تنها ماسل کار ۴ درب جهان است.
- مصرف عالی ۷.۶ لیتری در سیکل ترکیبی دارد.
- خط تولید آن در شهر Brampton کانادا واقع شده.
- دارای چهار مدل است که R/T Road & Track جدیدا اضافه شده.
هنوز نمی توان قضاوتی در مورد فیس لیفت چارجر که قرارست بعنوان مدل ۲۰۱۵ از اواخر سال ۲۰۱۴ راهی بازار شود انجام داد؛ چرا که ممکن است همه حرف و حدیث هایی که پشت سر نسل جدید کرایسلر ۳۰۰ بود، در مورد چارجر ۲۰۱۵ هم صادق باشد؛ پس بهترست خویشتن داری کنیم!
طراحان آمریکایی جلوپنجره چارجر ۲۰۱۵ را از دارت ۲۰۱۳ گرفته اند، چراغ های مستطیلی شکل با حاشیه های گرد را هم از دورانگوی ۲۰۱۳ آورده اند. سایر تفاوت های چارجر جدید نسبت به چارجرهای ۲۰۱۳ عبارتند از:
- طراحی مجدد کاپوت، گلگیرها و درب های جلو.
- مه شکن های LED دار (استاندارد برای R/T و SXT).
- چراغ های روز.
- طراحی مجدد چراغ سوم ترمز (CHMSL) در عقب.
- اسپویلر ۳ تکه عقب (استاندارد برای R/T).
- رینگ جدید ۲۰ اینچی برای R/T.
- رنگ جدید B5 Blue برای بدنه.
- اداوات جدید کنسول.
- مانیتور ۷.۰ اینچی TFT در صفحه کیلومتر.
- مانیتور ۵ اینچی (۸.۴ اینچی سفارشی) برای کنسول.
- نویگیشن سه بعدی.
- فرمان ۳ شاخه جدید با پدال شیفتر.
- امکان انتخاب ۸ تریم مختلف برای کابین.
در قسمت فنی داج برای چارجر ۲۰۱۵ از انجین ۳.۶ لیتری Pentastar برای مدل های SE و SXT و همچنین انجین ۵.۷ لیتری HEMI برای مدل های R/T استفاده کرده که هر دو بصورت استاندارد دارای گیربکس ۸ سرعته جدید TorqueFlight اتومات هستند:
- ۳.۶ لیتری V6 ؛ با قدرت ۲۹۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر.
- ۵.۷ لیتری V8 ؛ با قدرت ۳۷۰ اسب بخار و گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر.
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳میشه گفت ظاهر تنومند وقلدر این قوچ وحشی حفظ شده البته در قالب مدرنیته!
هنوز هم روح امریکاییش رو به راحتی میشه تشخیص داد…
اما مصرف سوخت ترکیبی 7/6 لیتریش واقعا سورپرایزم کرد.درکل عالی
زنده باد امریکا
احمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳به نظر من ماشین های امریکایی از نظر فناوری و تکنولوژی خیلی بالاتر از ماشین های المانی هستند امیدوارم یک روز پای این ماشین ها هم به بازار ایران باز شه
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تکنولوژی ربط مستقیم به سیاستهای بازاریابی و فروس داره..وقتی شما در رده ای از بازار قرار داری که باید تنکنولوژی خاصی رو ارائه بدی خودبهخود قیمتت میره بالاتر مثلا مرسدس کلاس sکه در هر نسل با انبوهی از تکنولوژیهای جدید ظهور میکنه اما دوج چارچر لزومی نداره به عنوان یه ماسکل کار اینکارو بکنه چراکه قیمتشو خیلی بالاتر میبره
نکته: کادیلاک دربین آمریکایی ها واقعا در تکنولوزی خیلی حرف داره مخصوصا سیستم تعلیق مغناطیسیش
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳احمد جان دقیقا برعکس گفتی ها! البته من به نظر شما احترام زیادی قائلم.با تشکر.
آرش
۲۹ فروردین ۱۳۹۳در کل از دوج و مخصوصا شارژر و ماشینهایی مثل موستانگ متنفرم. […]
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳چرا ما دوست داریم به چیزی که دوسش نداریم توهین کنیم؟! یعنی همه ی کسانی که اینو سوار میشن اراذل و اوباشن؟!بعضیا هم میگن بنز سوارها عقده ای هستن!اینو سوار نشی،بنز هم سوار نشی خب چی سوار شی؟! دوست عزیز میتونستی خیلی بهتر از این نظرتو در مورد این جور ماشین ها اعلام کنی.ارادت.
آرش
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آقا شاهین ما ارادتمون نسبت به شما بیشتره.در جواب شما دوست عزیز باید بگم چیزهایی رو که دارم میبنم رو مینویسم.لا اقل اینجا که تو کیش اینجوریه.ولی ماشینهایی مثل لکسوس؛آوالون؛جنسیس؛بنزو بی ام دبلیو رو دقیقا مخالف شخصیت اون آدمها سوار میشند.از تیپ مدیرهای سازمان گرفته تا مدیران بانکها و افرادی که سرشون به تنشون میرزه.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ارش جان من ارادتمند شمام.من اهل کیش نیستم ولی گاهی اوقات از این ماشینا طرفای ما هم میارن ولی باور کن بعضیاشون خیلی هم سطح سواد و شخصیت بالایی دارن.البته بعضی مسائل هست که اگه بگیم بعضیا ناراحت میشن.(مثلا کف خواب کردن ماشینا و… سوءتفاهم نشه برای دوستان البته).
در کل بستگی به علاقه ی شخص داره.
بازم اگه من جسارتی به شما کردم صمیمانه عذر میخوام و امیدوارم که منو ببخشی.ارادتمندم.
HASSANBMW
۲۹ فروردین ۱۳۹۳نمیدونم این قشنگتره یا قبلیش!!!
چاپلو
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
ای لعنت به این زبان طراحی جدید ببین ماشین به این باحالی چه بلایی سرش اومده
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۳نسل قبلیش آمریکایی تر بود ولی اینم یه آمریکایی تمام عیاره. شایدم هنوز چشمم به طرحهای طریفترشون عادت نکرده. راستی ماسل کار یعنی چی؟
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خودروی عضلانی اصطلاحی است که به گونهای از خودروهای پرکاربرد اختصاص دارد. این اصطلاح معمولاً به خودروهای سایز متوسط آمریکایی گفته میشود که دو دوره هستند و چرخهای عقب آن محرکند؛ موتور آنها هشت سیلندر و قیمت آنها مناسب باشد. این خودروها قابل استفاده در خیابانهای معمولی و مسابقه درگ هستند. بنابراین این خودروها کاملاً متمایز با خودروهای دو دره اسپرت و جیتی، که برای سرعت زیاد در مسابقات جادهای طراحی شدهاند هستند. خودروهای عضلانی علاوه بر ایالات متحده، در کشورهای دیگر مانند استرالیا، آفریقای جنوبی، بریتانیا و دیگر جاها به نمایش درآمده و فروخته میشوند.
خودروهای عضلانی از مدل خودروهای با حجم موتور بسیار بالا، پرقدرت، پرشتاب و طراحی خاص هستند. به طور کلی تمام این نمونه خودروها محرک عقب هستند و معمولاً چراغهای جلو گرد ۲ در و بدنه بطور خاصی طراحی و عضلانی به نظر میرسد و ۸ سیلندر خورجینی میباشند.
جست وجو از من پول ترافیک از شما! قبول؟ :)
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی مردی شاهین جان. ممنون.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مخلصم داداش. ;)
امیر
۲۹ فروردین ۱۳۹۳وای وای وای فیس لیفتش محشر شده هیچ ایرادی نمیتونم ازش بگیرم همه چیش مختص خودشه
ahmad
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی تعغیر کرده نسبت به نسل قبلی.هر چند زیاد جالب نیست ولی اگه بخوایم زنده باد بگیم باید بگیم زنده باد ایتالیا
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳زیبایی دنیای ماشین فقط به فروش تویوتا و دسته گلهای عجیب هیوندا نیست
دنیای ماشین اگه دوج و کریسلر و شورلت رو نداشت الان بی روح بود گرچه تو چندساله اخیر هم خیلی از زیباییاشو از دست داده
یکیش نبود مارکهای قدیمی و دوس داشتنی مث ساتورن و پونتیاک و مرکوریه
آمریکا تو یه چیز اگه با ایتالیایی ها مشترک باشه همین خودروها و مارکهای نوستالژیکشه
ali agha
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ولی اصلا اون ابهت مدل 2012 رو نداره.اولسش به نظر جالب اومد ولی وقتی دوباره مدل 2012 رو دیدم زیاد باهاش حال نکردم
Un4given
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خداییش پرچم US بالاست، من موندم با موتور HEMI چطوری 7/6 میسوزونه این هیولا !
ولی توی جلو پنجرش یچیزی انگار کمه، کاش اون + رو کروم میزد. اما میخوامش …
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خب مشخصه ..موتورهمی از تکنولوژی بسیار بالایی بنام ازکارافتادن سیلندرها در دورهای پایین برخورداره
این موتور دربرخی مدلهلی کریسلر حتی میتونست6تا ازسیلندرهارو خاموش کنه و با سیلندر کارکنه
این یعنی تکنوۀوزی
هیچکی نباید ایالات رو دست کم بگیره .. ثرتمندترین و بزرگترین تمدن در طول تاریخ به گفته بسیاری از مورخان مشهور جهان
ali
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلیییییییییییییی خوشگله
e.scamp
۲۹ فروردین ۱۳۹۳کفم برید خیلی خیلی خشگله
مارال
۲۹ فروردین ۱۳۹۳چراغهای عقب از حالت شکسته به منحنی تبدیل شده و چراغهای جلو از اون حالت خشمگین که نمایانگر خشم یه قوچ وحشی بود انگار داره التماس میکنه ، دی لایتش خشکله ولی اصلا نمای جلوش به دل نمی نشینه،
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳این چارجره؟! انصافا خوشگل شده ولی از ابهتش کم شده.قبلیه اخمو بود واسه همین ابهتش بیشتر بود.ولی اینم خیلی خوبه مخصوصا با مصرف سوخت خوبش.
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اصالتشو از دس داده چارجر ماشینای پر ابهت میزد ولی الان تغیر کرده.
ولی انصافا خوشگله
gheysar
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام.
می دونم با این حرفم کلی دیسک لایک می خورم.
بیاید صادق باشیم و به چهره جدید چارجر نگاه کنیم. باید بگم واقعا از دوج انتظار نداشتم. انگار در جلو با کلی فکر گفتن بی خیال همین خوبه دیگه درحالی که می تونست خیلی خیلی بهتر از این باشه. عقب ماشین بشدت شبیه دارت شده. اگه گفتین کدوم دارت و کدوم چارجر جدید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Dodge-Charger-12.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/14425199002042337543.jpg
ولی با این قیافش میشه کاری کرد که ماشین های آمریکایی توش استادن اونم این که حال بعضی بچه سوسولا که با پول باباشون ماشین خریدن رو بگیری.
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳نمیشه ایراد گرفت چون هم خانوادن وشبیه همن دیگه!!
مثل عقب ب ام و سری 3و5 که شبیه همن
یا چراغای مرسدس و…… بقیه
carbonado acentador
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی قسنگ شده!!!!!من که همه ی نماهاش رو دوست دارم!!!!!!!!!!
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳این بیشتر مثل نسل جدید میمونه تا فیس لیفت.
با طراحیش مشکلی ندارم
مشخصات فنیش هم در حد انتظاره.
موفق خواهد بود
e.scamp
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اولین باره باهات موافقم بیشتر از فیس لیفت ه
خودم
۲۹ فروردین ۱۳۹۳من آمریکا که بودم یکی از اینا ثبت نام کردم.به رنگ زرد.
ماشینم که اومد می خوام باهاش برم سن فرانسیسکو تو جاده های مخوفش کورس بذارم.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳داداش تو که از پل پریده بودی! سالمی؟! :)
مهدی ف
۲۹ فروردین ۱۳۹۳معلوم میشه از قیافش که تو جاده هندلیک وچسپندگیش بالا خواهد بود
شلبى
۲۹ فروردین ۱۳۹۳در کل بهتر شده، مشخصات فنیش عالیه، ولى کاش توشو بیشتر تغییر میدادن و کیفیت مواد داخلیشو بالاتر مى بردن
شلبى
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بجه ها من نمیدونم، میدونید ابشنى داره که داخلش سفارشى باشه یا بهتر بشه؟
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شلبی جان صد درصد خواهد داشت.مثل نسخه های تولید محدود موستانگ و کامارو.
خودم
۲۹ فروردین ۱۳۹۳پدال.تا آدم یک نظر میخواد اینجا بذاره موهای آدم سفید میشه تا ثبت بشه.اینجوری که نمیشه.اعصاب آدم خورد میشه.اینجا یک چت روم ساده درست کن که افراد بتوانند راحت با هم حرف بزنند دیگه.
PEUGEOT
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ماشیت خوبی به نظر میاد ولی موتورش با حجم 5700 قدرت کمی تولید می کنی
پشتش بخصوص چراغای عقبش خیلی شبیه ازرا گرنجور هست
مصرف بنزینش عالیه
یعنی تا حالا ماشینیو ندیدم که حجم موتورش اینقدر باشه ولی مصرفش 7.6 باشه
این مصرف برا ماشینای 2 لیتریه
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳پژو جان اگه اشتباه نکنم چراغای پشتش قبل از ازرا بودن.پشتش خیلی تغییر نکرده.این ماشینو باید از نزدیک ببینی.یدونه سیاهشو دیدم خداییش مو به تنم سیخ شد.خیلی ابهت داره.
PEUGEOT
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شاهین جان من مدل قبلیه این ماشین رو ندیدم اینجوری که شما میگی پس ازرا شبیه اینه
کلا هیوندای خیلی در طراحی ماشیناش تقلید می کنه
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳پژو جان فیلم سریع و خشن رو ندیدی؟ توی اون فیلم،ماشین پلیس ها همین چارجر بودن.
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳چراغ رو شاهین درست میگه
خیلی وقته منتظر هستم که یکی بیاد بگه، قدرتش نسبت به حجمش کمه!
برای اولین باره که میشنوید این حرفارو.
حجم موتور بالا و قدرت پایین یک چیز بسیار مهم به موتور میده و اون گشتاوره. انجینی که از حجم بالا قدرت کم میشکه،در نمودار گشتاورش این موضوع اثبات میشه.
حجم بالاتر=گشتاور بالاتر
پس کم بودن اچ پی نسبت به حجم موتور عیب نیست بلکه یک مزیت هست.
اطلاعات بیشتر رو به مرور بهتون میدم.
پس دیگه نبینم کسی قدرت رو با حجم موتور مقایسه کنه !
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳به زبان عامیانه همون شتاب ثانویه دیگه.درسته زیگما جان؟ اگه اشتباه گفتم تصحیحش کن.ارادت.
ساسان.م
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خوب اینجور انجینا برای SUV ها مناسب ترند تا این دوج
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تا حدودی درسته. این انجین ها بیشتر بدرد اس یو وی یا تراک میخورن.
ولی گشتاور بالا نوع خاضی لذت رانندگی به راننده میده که در خودرو هایی با گشتاور پایین امکان پذیر نیست.
از جمله لذتی که سر پیچ ها میده.
لذت در جا زدن
لدت دور دوناتی
شما حتی با یه تراک چندین تنی فورد اف 450 هم میتونی دور دوناتی بزنی! اینا فقط به خاطر گشتاور بسیار بالاست.
هم چنین عادت زشت امریکایی ها که پاشون رو رو ترمز میذارن و گاز میدن تا دود راه بندازن! این اتفاق هم جز با گشتاور بالا امکان پذیر نیست.
Mohammad XX
۲۹ فروردین ۱۳۹۳میشه دلیلش رو توضیح بدی زیگما؟
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بله
یه مثال میزنم.
بنز یه موتور 2 لیتری داره که حول 355 اسب قدرت و 450 نیوتون متر گشتاور داره.
هم چنین بنز یک مدل با نام gl داره که اس یو وی فول سایز داره.
کم قدرت ترین موتور این خودرو موتور 4.6 لیتری هست که 308 اسب قدرت داره و 550 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه.
همون جور که می بینید موتور 4.6 لیتری با اینکه قدرت کم تری نسبت به 2 لیتری داره، ولی گشتاورش 100 نیوتون بیشتره! برای همینه که بنز هیچ وقت از موتور 2 لیتری برای شاسی بلند gl استفاده نمیکنه.
دلیل بالا بودن حجم موتور کشنده ها و ماشین های سنگین باز همین گشتاوره.برای مثال برای یه کامیون مثل پیتربیلت هایی که مخصوص استرالیا هست، موتور های 12 لیتری دیزل استفاده میشه که فقط 500 اسب بخار قدرت داره! ولی در عوض گشتاورش بسیار زیاده.
مثال دیگه، بنز اس ال اس هست.
اس ال اس جی تی از موتور 6.2 لیتری 583 اسب و 650 نیوتون متر می گیره.
اس ال اس سری بلک از همون حجم موتور 622 اسب بخار میگیره ولی گشتاورش 635 نیوتون هست!
همون جور که میبینید افزایش قدرت باعث کم شدن گشتاور شده..
مثال دیگه مقایسه انجین اس ال اس جی تی و وایپر
همون جور که گفتم اس ال اس از موتور 6.2 لیتری 583 اسب و 650 نیوتون گشناور میکشه.
ولی موتور وایپر 10 سیلندر 8.4 لیتری 640اسب بخار از موتور میشکه. درسته اسب بخارش نسبت به حجم کمه. ولی گشتاورش 810 نیوتون متره که نسبت به اس ال اس بسیار زیاد تره. در واقع حجم بیشتر رو به خاطر گرفتن گشتاور بیشتر استفاده کردن
هم چنین مهم هست که گشتاور در چه دور موتوری در دسترس باشه. هر چه گشتاور در دور های پایین تر در دسترس باشه قاعدتا بهتره .
اس ال اس سری بلک 635 نیوتون گشتاور رو در دور 5000 به تایر ها منتقل میکنه
ولی وایپر به خاطر حجم بسیار بالای موتورش،810 نیوتون متر رو در دور 4950 به تایر ها میده که باز بدلیل حجم موتور بالاست.
حجم موتور بالا=گشتاور بالا
حجم موتور بالا=گشتاور در دسترس در دور های پایین موتور
حجم موتور بالا=قدرت و اسب بخار در دسترس در دور های پایین
Mohammad XX
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ممنون زیگما جان
Mohammad XX
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شرمنده زیگما. یه سوال دیگه برام پیش اومد!
وقتی قدرت و گشتاور فراری 458 ایتالیا و اسپچاله رو مقایسه می کردم دیدم با وجود اینکه تو مدل اسپچاله قدرت افزایش پیدا کرده ولی گشتاورش ثابت مونده.نوشته بودن دلیلش اینه که فراری ضریب تراکمش رو افزایش داده و از افت گشتاور جلوگیری کرده.
اما مورد عجیبی که دیدم، مکلارن 650S بود که با وجود ضریب تراکم مشابه با موتور MP4-12c، هم قدرت و هم گشتاور رو بالا برده. به نظرت چطور همچین کاری کرده؟؟
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳قطعا صد ها مورد و بیشتر روی این اعداد تاثیر دارن. از جمله تغییرات روی سخت افزار ها و قطعات الکترونیکی خودرو که من چیزی ازش سر در نمیارم.
شرمنده ولی تخصص من خودرو های معمولی تا حداکثر 100 هزار دلار هست. اصلا مک لارن رو نمیشناسم و مدل هاش هم نمیدونم چیه چه برسه به …..
سجاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اطلاعات زیگما عالیه نمیشه حسودی نکرد حالا میتونم دلیل دیسلایک گرفتناشو درک کنم…
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳عزیزم اینجور نگید….
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مستر زیگما میدونی کربوتانیوم چیه؟اگه بگ به هم ثابت میشه که واقعا اطلاعات داری…
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳عزیز این کربوتانیوم مربوط به حوزه فعالیت من یعنی تا خودرو های حداکثر 100 هزار دلاری نمیشه ولی در هر حال میدونم که یه چیزیه مربوط به پاگانی ….
Ehsan
۲۹ فروردین ۱۳۹۳به نظرم نمای جلوش خوبه ولی بقیه نماهاش . . .
fleetwood
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آقای زیگما اولا 800 نیوتن متر همچین گشتاور بالایی محسوب نمیشه واسه حجمی بالاتر از بوگاتی ویرون و از این موتور بدون توربو یا سوپر شارژر تا 1300 نیوتن متر هم میشه گشتاور دریافت کرد، دوما کی گفته حجم بالا مساوی است با قدرت و گشتاور در دورهای پایین ؟ نه عزیز این به تکنولوژی تنظیم موتور بر میگرده و موتورهای دیزلی توی این زمینه به کل فرق می کنند با بنزینی ها .
سوما دود کردن لاستیکهای عقب یا همون دونات از نظر شما زشته ولی کل جوونای دنیا آرزوی داشتن ماشین دیفرانسیل عقب با قدرت بالا را دارند تا بتونند این کار را بکنند و اصلا زشت نیست واسه یه ماشین باز، واسه آدمای سوسول و طرفدار محیط زیست زشته
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اون گشتاور برای اون حجم و در مقایسه با موتور اس ال اس بسیار بالاست!
در ضمن. فقط حجم موتور روی خروجی تاثیر ندارن و من اینو به خوبی میدونم. ولی حجم موتور بی تاثیر نیست در خروجی ها.
fleetwood
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آقای زیگما، ببین من بچه نیستم و تازه کار توی ماشین بازی و دانشکاه نرفته نیستم که اینجا برا ما اولدروم بلدرم بکنی ، نظراتت را ساده و به دور از غرور بگو ،این که میگی (اینو من خوب میدونم و تخصص من و تخصص من و …) این حرفا را بریز دور، افتاد متخصص ؟؟؟؟
کسی اینجا حاکم نیست ، سر تر و بالاتر نیست
زیگما
۳۱ فروردین ۱۳۹۳باشه حق با تو هست همه اشتباه میکنن.
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳زمین رو امسال شما به این روز درآوردید که 80درصد دریاچه های دنیا یا فصلی شدن یا کاملا خشک
مطمئن نیستم دنیا بدون شماها جای بهتری باشه اما مطمئنم دنیا با افکار جنابتان روز به روز وضعش بدتر میشه مخصوصا محیط زیستش
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خاوری بی خیال بذار زندگیمونو بکنیم….
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خاوری جان ارامشتو حفظ کن داداش! کمی دود لاستیک برای ماها که هیچ گونه دخانیاتی نمیکشیم لازمه! فقط کمی!
ab12
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی خوشکلتر شده ولی حیف که بنظر میاد اپشناش کمه مثلا سانروف وسیستم تهویه اتوماتیک وروکش چرم و….
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳حالا داره به هم ثابت میشه که ماشینای آمریکایی الآن مثل آشغالای قدیمیشون نیستن.
PEUGEOT
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مصطفی جان مگه ماشینای قدیمی امریکایی اشغال بودن؟
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ماشین های دهه 90 تا 2008 ، اره اشغال بودن. دلیلش هم سود دهی کم خودروساز های امریکایی بود که باعث میشد روی هر ماشین سرمایه کمتری بذارن و ماشین بد و پر از عیب از آب در بیاد.
سپس مجبور شدن برای جبران سود کم از فروش خودرو ها، از کیفیت و فنی و …. بزنن تا هزینه ها کم و سود زیاد بشه. غافل از اینکه هر چه بیشتر تو گل فرو میرفتن.
البته امروز با دیروز متفاوته.
PEUGEOT
۲۹ فروردین ۱۳۹۳زیگما دنبال یکی می گشتی که درباره قدرت موتور صحبت کنه که بکوبیش که از شانس بدم من گیرت افتادم
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اره دو ماهی هست منتظر یکی بودم که این حرف رو بزنه تا براش توضیح بدم اینطور نیست.
بعضی از اطلاعات غلط در ذهن ما ایرانی ها جا افتاده.
از جمله گرفتن اسب بخار بیشتر از حجم موتور کمتر که فکر میکنیم همیشه مزیته!
هم چنین فروش بالا که فکر میکنیم در هر شرایطی نشانه بهتر بودنه!
هم چنین فراخوان که فکر میکنیم هر خودروساز هر وقت دلش خواست میتونه فراخوان بده!
هم چنین بی ایربگ بود برخی از خودرو های خودرو ساز های بزرگ دنیا!
این مطالب بالا رو در زمانی که در پدال بودن تونستم به اثبات برسونم و از این بابت احساس رضایت میکنم.
با تشکر :)
SHELBY GT500
۲۹ فروردین ۱۳۹۳کجایی مصطفی؟؟؟ تو دهه ی 70 آمریکایی ها کلی خودرو ی خوب ساخته بودن شلبی موستانگ چلنجر چارجر موناکو و… در ضمن من یک حقیقت رو میگم.مصطفی همکلاسی منه حرفاشو زیاد جدی نگیرین
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دهه 70 60 و 80 که دوره ی طلایی بود…..
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شلبی جان ایول بهتون! دو تا همکلاسی دست به دست هم بدین و اطلاعات خودرویی مارو ببرین بالا! من به دوستام گفتم که بیاین پدال ولی اونا فکرشون جای دیگه س.ارادت.
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳می دونی چند کلاس چندیم؟
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳کلاس چندی یا چند چندی؟! دقیق متوجه نشدم!
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳یعنی تو چه پایه ای درس می خونیم؟
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تو چه پایه ای؟ خب بگو بدونیم.
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اولا آقا شلبی اسمش سعیده به خواطر این که همکلاسی بودنمونو لو داد،بعدش دوتامون هفتمیم.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مصطفی جان هفتم چی هست؟ جدیده؟!
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بابا همون دوم راهنمایی!تو نظام جدید بهیش میگن هفتم!
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اهان گرفتم پس عوض شده.انشالله که توی درساتون موفق باشین ولی بدونین اول درس بعد اگه وقت کردین بیاین اینجا.
اون زمون من نمیدونستم کامپیوتر چی هست(شایدم اون زمون اصلا نیومده بود اینجا!)
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تنک یو!
carbonado aventador
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مصطفی جون ایستگاه گرفتی؟؟؟؟؟؟اگه درست بگی یعنی از من گوچیکتر هم هست!!!!!!
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اصلا همشون چه 70 چه 2014،همشون آشغالن!
SHELBY GT500
۲۹ فروردین ۱۳۹۳همکلاسی به خودرو های آمریکایی توهین نکن
مرتضی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳انگارجلوپنجره اش خالیه ویادشون رفته چیزی اونجا بزارن
GTR-50
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آمریکا فقط impala 64—– lowrider
mostafa
۲۹ فروردین ۱۳۹۳وحشی و مدرن
هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی واقعا زیبا و وسوسه انگیزه
این مانیتور صفحه کیلومتر به نظر نمیاد 7 اینچ باشه!
احسان(احسان سابق)
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اینکه همون دوج دارت اما بزرگتر.بنظرم فورد کار بزرگی با موستانگ انجام داد اما کرایسلر کلا ظاهر رو تغییر داد و چارجر از یک ماسل کار امریکایی تبدیل به یک لوکس مدرن شده.نمی تونم دوسش داشته باشم
امید
۲۹ فروردین ۱۳۹۳عالی و خوب و یه حسرت دیگه برای من جوان ایرانی که واقعا اگه اعدالت بود میتونستم به راحتی یک خودرو مثل اینو داشته باشم و برام یه ارزو نباشه فکر کن داشتن این خودرو برای ما جوونهای ایرانی یک ارزو یا رویاست البته نه برای همه
SAEED
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام.
طراحی بسیار نازی داره!مصرف سوختشم نسبت ب موتورش فوق العاده!
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳به ماسل کار وحشی میگی ناااااااااااااااززززززززز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عینک
۲۹ فروردین ۱۳۹۳زیگما توضیحاتت درباره گشتاور خوب بود.امیدوارم هر چه زودتر این قاعده جا بیوفته که حجم بالا و قدرت کم رو عیب ندونیم.
و یک مورد دیگه اینکه اگر تاریخچه صنعت اتومبیل سازی امریکا و اروپا رو مقایسه کنیم میبینیم این یکی از سیاست های امریکایی هست.
ببینید در المان از زمان تولید ب ام و های e21 , e30 , e36 , و.. و e12 و e28 ,e34 و خیلی از مدل های دیگه برای هر قدرتی یک موتور جدا طراحیی میکردند.برای 150 اسب یه موتور برای 250 اسب یه موتور ….
اما امریکا یه بلوک رو در نظر میگرفت برای طیف وسیعی از خودروها اما با کاربری های متفاوت.از یه موتور مثلا 5 لیتری هم 100 اسب میکشید هم 400 اسب…
الان حافظم یاری نمیکنه ولی با یه سرچ کوچیک تو نت میتونید موتور شورلت نوا و کاپریس و کامارو .. رو به راحتی با هم مقایسه کنید…
esi
۲۹ فروردین ۱۳۹۳چه حالی میده این پدال و دوج
کامران
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بر خلاف طرح های کره ایی که اولش تو چشم هستن و قشنگ هستند و بعد از یکسال حال بهم زنن میشن طرح های امریکایی بعد از یک مدت درک میشن این طراحی باید درک بشه مثل کارهای ونگوگ ،طرح پشت ماشین اصالت و شرافت ازش میباره کره ایی ها و ژاپنی هرگز همچین کاری نمی تونن انجام بدن. پشت ماشن با کمر جدید مقایسه شود!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
ازین ماشین هیچ ایرادی نمیشه گرفت .
همه چیزش عالیه .