دوج

معرفی سریع‌ترین خودروی عضلانی تنفس طبیعی تاریخ

داج چلنجر SRT دیمن به تاریخ پیوسته اما این به معنی عدم تولید محصولات پرفورمنس جدید برای مسابقات درگ نیست. درست در همین موقع است که داج با چلنجر R/T اسکات پک ۱۳۲۰ مدل ۲۰۱۹ وارد میدان می‌شود.


نام این خودرو از طول مسافت ۴۰۰ متر در واحد فوت گرفته شده و دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی با قدرت ۴۸۵ اسب بخار و گشتاور ۶۴۳ نیوتون متر است. پیشرانه یاد شده به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با ترنس بریک مختص این کلاس متصل شده است.


اگرچه پیشرانه بکار رفته در مدل ۱۳۲۰ همان نسخه R/T اسکات پک استاندارد است اما دارای برخی شاخصه‌های خاص مسابقات درگ می‌باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود، شفت‌های اکسل عقب خاص و سیستم تعلیق با دامپرهای تطبیقی و البته حالت درگ است که انتقال وزن به عقب در زمان شروع به حرکت را بهینه می‌کند.


چلنجر R/T اسکات پک ۱۳۲۰ همچنین به دستیار لانچ و قفل خط مجهز شده است. نهایتاً باید به رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی فورج کاری شده‌ای اشاره کنیم که در داخل پیله‌ای از لاستیک‌های ویژه‌ی نکسن SUR4G درگ قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها که به عنوان مدل‌های رادیال درگ قانونی در جاده شناخته می‌شوند حداکثر چسبندگی را ایجاد می‌کنند.


این تغییرات به کابین نیز راه یافته‌اند به گونه‌ای که این خودرو تنها دارای صندلی راننده است. البته صندلی سرنشین‌ها نیز با پرداخت تنها ۱ دلار در دسترس می‌باشند.

طراحان داج همچنین ویژگی‌های جالب زیادی را در کابین بکار برده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به لوگوهای زنبور عصبانی و ۱۳۲۰ در اطراف ورودی‌های هوا اشاره کرد. علیرغم تمرکز روی مسابقه درگ این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود بدون کلید، دستیار پارک و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی است. به لطف تمامی این تغییرات، داج چلنجر R/T اسکات پک ۱۳۲۰ می‌تواند در ۳.۸ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه و با سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت طی کند. داج می‌گوید ۱۳۲۰ سریع‌ترین خودروی عضلانی تنفس طبیعی در دسترس است.


جدیدترین محصول داج را می‌توان از اواخر سال جاری سفارش داد. قیمت این خودرو از ۴۴۵۸۵ دلار آغاز شده و به آن باید ۱۳۹۵ دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    عاشق صنعت خودروی امریکا

    1. علیx76

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      تیترو دیدم یه لحظه خوشحال شدم
      فک کردم الان یه موتور ۶۰۰-۷۰۰ اینچ مکعبی روشه ??
      کرایسلر یسری کریت انجین خفن داره
      کاش رو ماشینای تولیدیش استفاده کنه

  2. morteza

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (286 ديدگاه)

    چقد خوبه این…با این پول تو ایران توسان م ،بت نمیدن…

  3. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    وااای خدا چقدر احساس بر انگیزه !!! واقعا دوستش دارم با ابهت با اصالت با وقار عصبانی
    ولی دیمن واقعا شاهکاره

  4. سعید(تهران)

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    اون رنگ بادمجونیش چیز عجیبیه…

  5. LAMB,O

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سریع ترین ماشین تنفس طبیعی نیست…انواع لامبورگینی و وایپر از این سریعترن

    1. Sajjad

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      بهتره تیتر و متن رو با دقت بخونید

  6. Abbas us.c

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (269 ديدگاه)

    تو عکس سوم اون فانی کاری که جفت چلنجر پارک کرده 10هزار اسب بخاره

  7. سعید

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همه چیزی که من از ماشین کیخوام داره این لامصب

    1. Amir

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (18 ديدگاه)

      تیترو بخون
      نوشته سریعترین ماشین عضلانی ??‍♂️?

  8. More

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خب دیمن که به قول شاهین به تاریخ پیوست چطوره همینو با ECU ریس و سوپر چارج مخلوط کنی تا یچیزی مث اون در بیاد؟؟؟؟؟؟

  9. امیر

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    اصن صداش خاص خودشه

  10. zaros

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام
    این ترنس بریک چی هستش که روی گیربکس نصبه؟(توهین نباشه ولی یه چیزی ترجمه میکنید سوادش رو هم داشته باشید قطعا نویسنده نمیدونه چجور سیستمیه)
    صندلی سرنشین‌ها نیز با پرداخت تنها 1 دلار در دسترس می‌باشند!
    1 دلار؟ یک دلار؟ با عقل جور در نمیاد

    1. شاهین

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      اون آپشن 1 دلاری صحیح هستش.
      اما درباره ترنس بریک transbrake باید به استحضار برسونم که من بخاطر تفسیر نسبتا مفصل این کلمه دیگه نخواستم اونو توضیح بدم و به ذکر فارسی همین کلمه اکتفا کردم اما خب الان خدمت شما دوست عزیز توضیح این سیستم رو میارم.
      در مسابقات درگ، ترنس بریک مکانیسمی هست که بصورت انتخابی دنده یک و عقب رو بصورت همزمان در گیربکس نگه می داره تا خودرو بصورت موثری در حالت خودش باقی بمونه، البته باید پا روی ترمز باشه.
      این حالت تو گیربکس هایی که به مبدل گشتاور مجهز هستن کار می کنه و یک فشار هیدرولیکی قبل از لانچ خودرو تولید میشه.
      ترنس بریک توسط راننده فعال میشه و با درگیر بودنش تا هر موقعیتی میشه گاز داد و بدون نگرانی درباره حرکت خودرو به جلو خودرو رو آماده ی لانچ کرد. چند میلی ثانیه قبل از سبز شدن چراغ حرکت، راننده دکمه رو زده و ترنس بریک رو آزاد می کنه و خودرو لانچ میشه (خودرو قبلا تو بالاترین دور پیشرانه بوده و گیربکس هم تو پایین ترین دنده قرار داشته).
      مخلصم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا