داج چلنجر SRT دیمن به تاریخ پیوسته اما این به معنی عدم تولید محصولات پرفورمنس جدید برای مسابقات درگ نیست. درست در همین موقع است که داج با چلنجر R/T اسکات پک ۱۳۲۰ مدل ۲۰۱۹ وارد میدان میشود.
نام این خودرو از طول مسافت ۴۰۰ متر در واحد فوت گرفته شده و دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی با قدرت ۴۸۵ اسب بخار و گشتاور ۶۴۳ نیوتون متر است. پیشرانه یاد شده به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با ترنس بریک مختص این کلاس متصل شده است.
اگرچه پیشرانه بکار رفته در مدل ۱۳۲۰ همان نسخه R/T اسکات پک استاندارد است اما دارای برخی شاخصههای خاص مسابقات درگ میباشد. از جمله این ویژگیها میتوان به دیفرانسیل لغزش محدود، شفتهای اکسل عقب خاص و سیستم تعلیق با دامپرهای تطبیقی و البته حالت درگ است که انتقال وزن به عقب در زمان شروع به حرکت را بهینه میکند.
چلنجر R/T اسکات پک ۱۳۲۰ همچنین به دستیار لانچ و قفل خط مجهز شده است. نهایتاً باید به رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی فورج کاری شدهای اشاره کنیم که در داخل پیلهای از لاستیکهای ویژهی نکسن SUR4G درگ قرار گرفتهاند. این لاستیکها که به عنوان مدلهای رادیال درگ قانونی در جاده شناخته میشوند حداکثر چسبندگی را ایجاد میکنند.
این تغییرات به کابین نیز راه یافتهاند به گونهای که این خودرو تنها دارای صندلی راننده است. البته صندلی سرنشینها نیز با پرداخت تنها ۱ دلار در دسترس میباشند.
جدیدترین محصول داج را میتوان از اواخر سال جاری سفارش داد. قیمت این خودرو از ۴۴۵۸۵ دلار آغاز شده و به آن باید ۱۳۹۵ دلار هزینههای تحویل را نیز اضافه کرد.
M
۳۰ تیر ۱۳۹۷عاشق صنعت خودروی امریکا
علیx76
۳۰ تیر ۱۳۹۷تیترو دیدم یه لحظه خوشحال شدم
فک کردم الان یه موتور ۶۰۰-۷۰۰ اینچ مکعبی روشه ??
کرایسلر یسری کریت انجین خفن داره
کاش رو ماشینای تولیدیش استفاده کنه
morteza
۳۰ تیر ۱۳۹۷چقد خوبه این…با این پول تو ایران توسان م ،بت نمیدن…
…
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷وااای خدا چقدر احساس بر انگیزه !!! واقعا دوستش دارم با ابهت با اصالت با وقار عصبانی
ولی دیمن واقعا شاهکاره
سعید(تهران)
۳۰ تیر ۱۳۹۷اون رنگ بادمجونیش چیز عجیبیه…
LAMB,O
۳۰ تیر ۱۳۹۷سریع ترین ماشین تنفس طبیعی نیست…انواع لامبورگینی و وایپر از این سریعترن
Sajjad
۳۱ تیر ۱۳۹۷بهتره تیتر و متن رو با دقت بخونید
Abbas us.c
۳۰ تیر ۱۳۹۷تو عکس سوم اون فانی کاری که جفت چلنجر پارک کرده 10هزار اسب بخاره
سعید
۳۱ تیر ۱۳۹۷همه چیزی که من از ماشین کیخوام داره این لامصب
Amir
۳۱ تیر ۱۳۹۷تیترو بخون
نوشته سریعترین ماشین عضلانی ??♂️?
More
۳۱ تیر ۱۳۹۷خب دیمن که به قول شاهین به تاریخ پیوست چطوره همینو با ECU ریس و سوپر چارج مخلوط کنی تا یچیزی مث اون در بیاد؟؟؟؟؟؟
امیر
۳۱ تیر ۱۳۹۷اصن صداش خاص خودشه
zaros
۳۱ تیر ۱۳۹۷سلام
این ترنس بریک چی هستش که روی گیربکس نصبه؟(توهین نباشه ولی یه چیزی ترجمه میکنید سوادش رو هم داشته باشید قطعا نویسنده نمیدونه چجور سیستمیه)
صندلی سرنشینها نیز با پرداخت تنها 1 دلار در دسترس میباشند!
1 دلار؟ یک دلار؟ با عقل جور در نمیاد
شاهین
۳۱ تیر ۱۳۹۷سلام
اون آپشن 1 دلاری صحیح هستش.
اما درباره ترنس بریک transbrake باید به استحضار برسونم که من بخاطر تفسیر نسبتا مفصل این کلمه دیگه نخواستم اونو توضیح بدم و به ذکر فارسی همین کلمه اکتفا کردم اما خب الان خدمت شما دوست عزیز توضیح این سیستم رو میارم.
در مسابقات درگ، ترنس بریک مکانیسمی هست که بصورت انتخابی دنده یک و عقب رو بصورت همزمان در گیربکس نگه می داره تا خودرو بصورت موثری در حالت خودش باقی بمونه، البته باید پا روی ترمز باشه.
این حالت تو گیربکس هایی که به مبدل گشتاور مجهز هستن کار می کنه و یک فشار هیدرولیکی قبل از لانچ خودرو تولید میشه.
ترنس بریک توسط راننده فعال میشه و با درگیر بودنش تا هر موقعیتی میشه گاز داد و بدون نگرانی درباره حرکت خودرو به جلو خودرو رو آماده ی لانچ کرد. چند میلی ثانیه قبل از سبز شدن چراغ حرکت، راننده دکمه رو زده و ترنس بریک رو آزاد می کنه و خودرو لانچ میشه (خودرو قبلا تو بالاترین دور پیشرانه بوده و گیربکس هم تو پایین ترین دنده قرار داشته).
مخلصم