دوج بهطور همزمان مدل ۲۰۲۱ هر سه محصول دورانگو، چلنجر و چارجر خود را معرفی کرده که خبرهای خوبی را برای طرفداران به همراه دارند. یکی از مهمترین این خبرها، معرفی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ دورانگو همراه با ارائهٔ نسخهٔ آتشین هلکت است. این یعنی سرانجام همان چیزی که طرفداران خواهان آن بودند انجام گرفت و دورانگو به نیروگاه توانمند هلکت مجهز شد؛ بنابراین حالا در سینهٔ این قوچ خشمگین نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
هرچند دورانگو هلکت کمی قدرت کمتری نسبت به چلنجر هلکت ۷۱۷ اسب بخاری دارد اما با عبور از جیپ گرند چروکی ترکهاوک ۷۰۷ اسب بخاری، حالا رسماً قویترین شاسیبلند تولیدی دنیا محسوب میشود. بدین ترتیب، دورانگو هلکت با اختلاف بیش از ۱۰۰ اسب بخار از بامو X5 M کامپتیشن و مرسدس GLE63 S AMG قویتر است و تنها پورشه کاین توربو S هیبریدی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت به آن نزدیک است. به لطف این نیروی عظیم، دورانگو هلکت ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
این هیولا همچنین مسافت ۴۰۰ متر را هم ظرف ۱۱.۵ ثانیه طی میکند اما حتی اگر این اعداد بهاندازهٔ کافی دیوانهوار نباشد، باید بدانید که دورانگو هلکت میتواند نزدیک به ۴ تن را هم یدک بکشد. برای رسیدن به ۷۱۰ اسب بخار قدرت و چنین پرفورمنس فوقالعادهای، مهندسان دوج از یک سوپرشارژر عظیم ۲.۴ لیتری با روتورهای دوقلو استفاده کردهاند که قادر به چرخش در ۱۴,۶۰۰ rpm بوده و فشار بوستی برابر با ۱۱.۶ psi را ارائه میکند. نیروی موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند که همان گیربکس مورداستفاده در جیپ ترکهاوک است.
اما تنها تغییر دورانگو هلکت تجهیز به پیشرانهٔ سوپرشارژ قدرتمند نیست بلکه مهندسان دوج دیگر قسمتهای آنرا هم ارتقاء دادهاند تا با نیروی عظیم پیشرانه هماهنگ شوند. بهعنوانمثال، این شاسیبلند جهنمی به سیستم تعلیق اسپرت مجهز شده که هرچند بر اساس تعلیق دورانگو SRT شکل گرفته اما اصلاحاتی در آن صورت گرفته است. به گفتهٔ دوج، این اصلاحات موجب کاهش کمفرمانی و بادیرول و همینطور بهبود پاسخگویی در پیچها میشود. البته در تعلیق دورانگو SRT هم برای مدل ۲۰۲۱ تغییرات مشابهی صورت گرفته اما انتظار میرود نسخهٔ هلکت هنوز هم کمی بهتر از برادر ضعیفتر خود عمل کند.
دورانگو هلکت روی رینگهای ۲۰ اینچی قرار گرفته که با لاستیکهای پیرلی اسکورپیون چهارفصل پوشیده شدهاند. پشت این رینگها، سیستم ترمز برمبو با دیسکهای ۱۵.۸ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسکهای ۱۳.۸ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب قرار گرفتهاند. به لطف این ترمزها، خودرو از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۵ متر متوقف میشود که از بسیاری از خودروهای اسپرت دونفره هم بهتر است.
برای مدل ۲۰۲۱ کل خانوادهٔ دورانگو در بیرون مورد فیسلیفتی جزئی قرار گرفتهاند که مهمترین تغییرات آن گرافیک جدید چراغهای جلو با طرحی مشابه رم هوی دیوتی، جلوپنجرهٔ بازطراحی شده که سدان چارجر را به یاد میآورد و بهروزرسانیهایی در سپر جلو است. دراینبین اما مدل هلکت به لطف جلوپنجرهٔ تماماً مشکی، اسپلیتر جلو، دریچه هوای روی کاپوت، رینگهای خاص هلکت، سر اگزوزهای بزرگ و اسپویلر منحصربهفرد عقب، نمای تهاجمیتری دارد. این اسپویلر در سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. همچنین برخلاف سایر مدلهای دورانگو، نسخهٔ هلکت فاقد چراغهای مه شکن جلو است زیرا بهمنظور خنک کردن بیشتر موتور، بجای آنها ورودیهای هوا تعبیه شده است.
تغییرات داخلی دورانگو مدل ۲۰۲۱ اما بسیار اساسیتر بوده و کابین آن با طراحی جدید داشبورد و بازطراحی پانل میانی و کنسول مرکزی، بهطور قابلملاحظهای بهبود پیدا کرده و حالا بسیار زیباتر و مدرنتر شده است. علاوه بر این، شاسیبلند فول سایز دوج به صفحهنمایش ۱۰.۱ اینچی جدیدی هم مجهز شده که بزرگترین نمونه در کلاس خود محسوب میشود و نسل بعدی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 فیات-کرایسلر را ارائه میکند. البته این نمایشگر بزرگ فقط در مدلهای R/T، SRT و هلکت ارائه میشود و تیپ پایهٔ دورانگو بهصورت استاندارد از نمایشگر ۸.۴ اینچی استفاده میکند. هردو مدل اسپرت SRT و هلکت این ماشین از غربیلک فرمان D شکل جدیدی با پدالهای تعویض دندهٔ یکپارچه برخوردار شدهاند که از چارجر و چلنجر گرفته شده است. در همین حال، نسخهٔ هلکت به صندلیهای چرمی ناپا با گرمکن، تهویه، تریم جیر و لوگوی دوختهشدهٔ هلکت هم مجهز شده است.
برای دورانگو R/T مدل ۲۰۲۱ که به پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 مجهز است، پکیج جدیدی بنام Tow N Go ارائه شده است که به لطف آن میتواند تا ۴ تن را بکسل کند یعنی نزدیک به ۶۰۰ کیلوگرم بیشتر از قبل. این پکیج همچنین قطعاتی از مدل قویتر SRT را هم برای مدل R/T به همراه دارد که شامل سپرها، بچه گلگیرها، رینگهای ۲۰ اینچی، ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دو پیستونه در عقب، کمکفنرهای تطبیقی و دیفرانسیل لغزش محدود میشود.
پیشرانههای قبلی دورانگو اما برای مدل ۲۰۲۱ بدون تغییر باقیمانده و بنابراین موتور پایه هنوز هم همان نمونهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور است. خریدارانی که قدرت بیشتری میخواهند میتوانند مدل R/T با موتور ۵.۷ لیتری V8 را انتخاب کنند که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد. پرچمدار قبلی خانوادهٔ دورانگو که حالا زیر سایهٔ مدل جدید هلکت قرار گرفته یعنی مدل SRT هم از موتور ۶.۴ لیتری V8 همی با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. هرچند دورانگو SRT به سریعی هلکت نیست اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۴ ثانیه هنوز هم مدل سریعی محسوب میشود.
پذیرش سفارشات برای خریداری دوج دورانگو مدل ۲۰۲۱ بهزودی آغاز میشود و تحویل آن به خریداران نیز از پاییز شروع خواهد شد. پذیرش سفارشات برای مدل هلکت اما در پاییز صورت میگیرد و خریداران برای تحویل خودروی خود باید تا اوایل سال آینده صبر کنند. همچنین دوج اعلام کرده است که دورانگو هلکت فقط برای مدل ۲۰۲۱ ارائه میشود. قیمتگذاری مدلهای مختلف دورانگو مدل ۲۰۲۱ فعلاً اعلام نشده است.
محمد
۱۳ تیر ۱۳۹۹دوج ترکونده سریع ترین سدان دنیا سریع ترین suv دنیا و سریع ترین ماسل کار تاریخ
عاشق آمریکاییم
Mسابق
۱۳ تیر ۱۳۹۹ببخشید ایکس 5 ام 645 اسب قدرت داره که این یعنی 65 اسب اختلاف
چرا تو متن زده بیش از 100 اسب اختلاف؟
امیر دهقان
۱۳ تیر ۱۳۹۹قدرت بامو X5 M کامپتیشن به واحد اسب بخار متریک (اسب بخار PS که در اروپا استفاده میشه) 625 و به واحد اسب بخار مکانیکی (اسب بخار HP که در آمریکا استفاده میشه) 617 هست
قدرت 710 اسب بخاری دوج دورانگو هلکت هم به واحد HP آمریکا هست و به واحد PS اروپا میشه 720 اسب بخار
پس اختلاف قدرتشون همون حدود 100 اسب بخار هست
Mسابق
۱۴ تیر ۱۳۹۹خب آقای دهقان اگ اینجوریه باید مینوشتین HP و PS!
نه اسب بخار
که فرقش معلوم شه
R
۱۳ تیر ۱۳۹۹سریعترینا رو با قوی ترینا عوض کنی متنت درسته
mohammad
۱۳ تیر ۱۳۹۹سریع ترین سدان دنیا ؟؟؟؟
مهدی موتورز
۱۳ تیر ۱۳۹۹یعنی رکورد رضوانی رو زده؟
آرمان
۱۳ تیر ۱۳۹۹رضوانی تانک یه مدل داره که 1000 اسب بخاره
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ تیر ۱۳۹۹به به نونواری در بهشتی که ساکنانش از بنزین خود را سیراب میکنن
و با صدای موزیکال زوزه سوپر شارژ از خواب بلند میشوند
داج باز دست به کار شده
منتظر محصولات جدید و فیس لیفت های جیپ هم هستم
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ تیر ۱۳۹۹تازه جا داره بگم چلنجر acr
با ترکیب وزن کم تر هندلینگ بهتر
چسبندگی بیشتر برای پیست هم توراهه
رضا
۱۳ تیر ۱۳۹۹دوج امروز ترکونده ها. قوی ترین شاسی بلند و سدان.
MehdiTurbo
۱۳ تیر ۱۳۹۹چجوریه حداکثر سرعتش ۲۹۰ بقیه رقبا بیشتر بعد قوی ترینم هست توشون.ایرادش سرعتش کمه ۲۹۰.با لامبورگینی اوروس مقایسه اش کنید یا بقیه رقبا،سرعتشون بیشتر.
امیر
۱۳ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز شما کجای تاریخ خودروسازی و در چه کشوری و یا شرکتی سراغ دارید که این اعداد همه به صورت یک جا ترکیب شده باشه!؟؟
دربحث یدک کشی از همه رقبا بیشتره، رقبا کچه عرض کنم، حتی از سابربن هم یدک کشیش بیشتره
Omid622
۱۳ تیر ۱۳۹۹به نظرم اون کاریزمای که محصولات دوج دارن هیچ شرکت خودروسازی نداره اونم با این قیمت ها
همگی باید از دوج تشکر کنیم ممنون که هستی
به زبان ساده تر وحشیترین برند خودرو سازی
Enzo
۱۳ تیر ۱۳۹۹شاسی بلند فول سایز .چهار تن یدک کشی.شتاب 3.5 . بالای هفتصد تا قدرت .این دیگه کلا همجارو شخم میزنه میره . آسفالت و خاکی هم نمیشناسه
ممد ژانگولر
۱۳ تیر ۱۳۹۹دوج درسته که ماشینای با کیفیت نمیسازه
ولی بجاش یک دنیا عشقو عظمته
کمتر کسی پیدا میشه از دوج خوشش نیاد
من که عاشقشم
AMIR / ARMI
۱۳ تیر ۱۳۹۹اتفاقا برعکس چند روز پیش مگه مطلب جی دی پاور منتشر نشد که داج در صدر بود
اون مطلب برای ایرادات خودرو های صفر کارخونه بود که داج کم ایراد ترین بود
خب کسی هم انتظار نداره در دراز مدت خودرو های داج مثل خودرو های ارزون و اقتصادی تویوتا و امثالش عمل کنه
ممد ژانگولر
۱۳ تیر ۱۳۹۹امیر جون داداش کیفیت ساخت منظورم متریال استفاده شدست
اینکه ایراد داره یا نه یک بحث دیگست
فکر کنم منظورمو متوجه شده باشی
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۹ممد ژانگولر میکه (( دوج درسته ماشینای با کیفیت نمیسازه )) !!!
بعد میاد جوری از کرهایها و هیوندای تعریف از کیفیتشون میگه که یکی ندونه فکر میکنه واقعاً کره با کیفیته که هنوز کارکردشون ۵۰ هزارتا نشده ، متریال از هم میپاشه و رنگشون عوض میشه .
دوج و کرایسلر در ارزیابی جدید همه رو در بحث کیفیت سوپرایز کردن و مقالش تو پدال هست .
ایمان جباری
۱۳ تیر ۱۳۹۹گردن کلفت ترین و قلدر ترین برند دنیا
?? DODGE ??
مجید
۱۳ تیر ۱۳۹۹ایکاش وایپر هم مجددا تولید شه
جواد
۱۳ تیر ۱۳۹۹ای جاننننن
خدا از اون دهنت بشنوه….
reza
۱۳ تیر ۱۳۹۹امروز دوج چیکار کرده …….
فقط تیتر هارو بخوانید……
امیر
۱۳ تیر ۱۳۹۹خب تقریبا پکیج قدرتمندترین های دوج تکمیل شد و فقط وایپر مونده !
ایلیاا
۱۳ تیر ۱۳۹۹شما فقط قدرت برند و طراحی رو ببینید اینجا.
با اینکه از نظر تکنولوژی سالهاست بروز رسانی نشدن و آخرین باری که نسل جدید محصولی از دوج معرفی شد رو به یاد نداریم ولی همچنان جایگاه خودش رو داره، چقدر پتانسیل داره این برند جذاب، اگه براش هزینه بشه خیلی خیلی بیشتر میتونه پیشرفت کنه
امیررضا
۱۳ تیر ۱۳۹۹این لامصب فقط بلده دلربایی کنه! د آخه ۷۱۰ اسب بخار تو یه شاسی بلند ۲.۵ تنی با این عظمت و ابهت! چیکار میکنی با دل ما دوج!
عشق یعنی دیمن
عشق یعنی هلکت رد آی
عشق یعنی سوپر استوک
عشق یعنی اسآرتی۸
عشق یعنی چلنجر و چارجر و دورانگو و وایپر
ایوب
۱۳ تیر ۱۳۹۹این چه مسخره بازیه در آوردن؟! چه دلیلی داره شاسی بلند 700 تا قدرت داشته باشه؟ فایدش چیه؟
یه هایلوکس میتونه تو آفرود شکستش بده و باکستر تو سرعت
مصرف سوختم اینو بگم بهتره یه پمپ بنزین داشته باشی
در کل شاسی بلند کاربرد مشخصی داره که این کارا اصلا کمکی بهش نمیکنه و بچه بازیه
مث این میمونه یکی با 150 کیلو وزن بخواد بره دوی 100 متر!
امیر
۱۳ تیر ۱۳۹۹اتفاقا ویژگیش همینه که تقریبا در هر بحثی یا بهترینه یا جزئی از بهترین هاست!
بالاترین میزان یدک کشی
بالاترین قدرت
تاپ اسپید و شتابش هم بسیار خوبه و شاسی بلند هایی ک در این دو زمینه رقیبش هستن کمتر از انگشتای دست هستن و قیمت هاشون بسیار بالاتره!
کجای این موارد مسخره بازیه؟!
حسین دهمرد
۱۳ تیر ۱۳۹۹آقا چرا عصبانی میشی نسخه شیش سیلندر هم داره واسه شما که به قدرت زیاد احتیاج نداری
رامین
۱۳ تیر ۱۳۹۹ارازل اوباش به تمام معنا به این میگن :)). داج داره چیکار می کنه. آخرم نفهمیدیم داجه یا دوجه ؟؟
Saeed
۱۳ تیر ۱۳۹۹هم داجه هم دوجه
یکیشون رو بگو به مولا
مهم نیتهXDDDD
رامین
۱۳ تیر ۱۳۹۹آخه واقعا رو مخه دیگه وقتی ادمین پیجم می زنه دوج باز آدم میوفته تو شک. داشتم عادت می کردم به داج گفتن :))
ارشیاsvj
۱۳ تیر ۱۳۹۹اوه اوه اووووووووه بابا یکی بگیره دوج رو داره مثل طوفان میروفه میبره!!?????
Mahdi
۱۳ تیر ۱۳۹۹دوج چلنجر قشنگ ولی این ظاهرش خوب نیست بعد آپشن های لازم برای یه suv رو نداره دوج نه سدانش خوب شده نهsuv همون چلنجر بس بود
Farzad
۱۳ تیر ۱۳۹۹قوچ خشمگین آمریکایی ? عاشق طراحی جسورانه و تهاجمیشم ، این استایل سه ماه حبس داره فقط … خرس جهنمی رو هم که پشت سر گذاشته دیگه چه چیزی باقی میمونه ¿
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۹خودمونیما ، جرئت میخواد پشت این ماشین نشستم و کنترل اعصابمون که تا لاستیکارو دود نکنیم ، ول کن ماجرا نیستیم .
داشتن این ماشین یه جیب پر پول میخواد که خرج لاستیک و بنزینش را بدیم .
این ماشین ساخته شده برای کسانی که از در خونه تا محل کارشون را میخوان با دریفت طی بکنند و اگر نه این همه قدرت چه نیازی هست برای یه شاسیبلند .
امیر
۱۳ تیر ۱۳۹۹ویدیوهایی از ترک هاوک در یوتیوب هست ک حتی هوراکان هم در رولینگ حرفیش نمیشه
این بزرگوار ک دیگه بهتر از ترک هاوکه!
joojoo
۱۳ تیر ۱۳۹۹دادا دیگه تند نرو….هیچ ترک هاوک استانداردی حتی نزدیک اوراکانم نمیشه توی درگ…تایم 11.7 ترک هاوک استاندارد کجا….10.7 اوراکان کجا…..
امیر
۱۳ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز کامنتمو کامل بخون
گفتم تو رولینگ!
هیچ کسی هم توقع نداره تو درگ ۴۰۰متر بزنه هوراکان رو..!
بازم میگم سری به یوتیوب بزنید تا متوجه بشید
AMG.63
۱۳ تیر ۱۳۹۹حالا رقابت دوج دورانگو و لامبورگینی اوروس جذاب شد?
امین قلی پور
۱۳ تیر ۱۳۹۹درود بر داج و جیپ درود بر کرایسلر بهترین سدان دنیا بهترین شاسی بلند دنیا از سلطان دوج و جیپ کریو چییف هم غول آفرود????فقط پول نداریم???
امین قلی پور
۱۳ تیر ۱۳۹۹چارجر چلنجر دورانگو عشقن جیپ هم مدل کریو چییف ش عشقه درود بر کرایسلر ?فقط پول نداریم????دلار ۲۰تومنی
حسن
۱۳ تیر ۱۳۹۹این سومی بود از یک خودرو ساز حالا صدتا برند دیگه به کنار نترکن این کافرا
واقعا که بعد میگن همه جا اسمون همین رنگه عمو اسمون اونجا ابیه اسمون اینجا ابی یواشه البته با ،ش اضافه.
چه خبرتونه چه خبببرتونه.
ما باید از خارجه نفر وارد کنیم مسئولانمونا بیگیرن.
مدافع که نداریم کاش یه مارادونا ظهور میکرد
Hadi
۱۳ تیر ۱۳۹۹امروز روز آمریکایی بازاست…
دوج امروز همه ماشین بازا رو خوشحال کرد…
دمشون گرم
Hemichan
۱۳ تیر ۱۳۹۹Mopar or No Car
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۹اگر مردم ایران دوج سوار شده بودن هیچوقت انقدر ازش تعریف نمیکردن
این ماشین های دوج دائم خرابن بسیار ماشین بی کیفیتیه
GTR.SPEED
۱۴ تیر ۱۳۹۹امیر جان مگه شما مالک مدلی از دوج هستید؟
آریا ماشین
۱۷ تیر ۱۳۹۹۳ اسب اضافه کردن که رکورد رو از تراک هاوک بدبخت بگیرن?
مگه چیه خب دوتایی رکورد دار میبودید