توافق سهساله فیات-کرایسلر با اتحادیه کارگران خودروی کانادا نشان داده که سه نسخه جدید از داج چلنجر و چارجر تولید خواهد شد. این توافق بخشی از برنامههای فیات-کرایسلر برای سرمایهگذاری در کارخانه برامپتون میباشد. همچنین این کارخانه همچنان به تولید کرایسلر ۳۰۰ ادامه خواهد داد.
در بیانیه توافق یاد شده اشاره چندانی به جزئیات نسخههای جدید چلنجر و چارجر نشده است. البته این امر نشان میدهد که دو خودروی یاد شده که از قضا سن بالایی هم دارند طول عمر بیشتری نیز خواهند داشت.
پس از مدلهایی همچون هلکت، ردای و دیمن، به سختی میتوان درباره ویژگیهای نسخههای جدید این خودروها گمانهزنی کرد. این شرکت اخیراً نام کودا را دوباره احیا کرده و احتمال دارد نام این خودروی عضلانی دهه ۷۰ میلادی دوباره بر سر زبانها بیفتد. همچنین شایعات زیادی درباره تولید نسخه پیست محور چلنجر ACR وجود دارد اما ظاهراً داج ایده تولید این خودرو را رد کرده و دلیل آن نیز هزینههای زیاد دگرگونی چنین خودرویی بوده است.
فیات-کرایسلر همچنین با تولید پلتفرم جدیدی که میتواند از قوای محرکه پلاگین هیبریدی و الکتریکی پشتیبانی کند موافقت کرده است. کارخانه ویندسور نیز برای تولید خودروهای الکتریکی مجهز خواهد شد. در کل این اقدامات نیازمند سرمایهگذاری ۱.۳۵ تا ۱.۵ میلیارد دلاری کانادا خواهد بود.
مارک استوارت مدیر عملیات فیات-کرایسلر آمریکای شمالی گفته است:
فیات-کرایسلر حضور قوی خود در کانادا را برای حدود یک قرن حفظ کرده است. در طول یک دهه گذشته ما بیش از ۴ میلیارد دلار را روی کارخانههای خود در این کشور سرمایهگذاری کردهایم که بیش از هر شرکت دیگری میباشد و دلیل آن نیز حفظ همین موقعیت ممتاز است.
با این سرمایهگذاریها ۲ هزار شغل جدید نیز در کانادا ایجاد خواهد شد.
amg 63
۴ آبان ۱۳۹۹به مولا ، بیبین دوج تو با ما چیکار کردی.
یانکی
۴ آبان ۱۳۹۹واقعا حیف که آلفا و مزراتی مثل انگل دارن از شاخهای عظیم آمریکایی تغذیه میکنن و هیچ سودی هم ندارن.
مزدا
۴ آبان ۱۳۹۹نذر کردم یکیشو خریدم برم مشهد!!
AMG_73/JUST AMG/JUST/G63/SLS/CLS///
۴ آبان ۱۳۹۹عشقه لامصب
فقط اون عکس سوم چلنجر
Hadi
۴ آبان ۱۳۹۹اینا نباید نسل عوض کنن…
همینجوری عالین و قدیمی نمیشن…
M.A.S
۴ آبان ۱۳۹۹به نظرم استفاده از یه پلتفرم جدید و گیربکس جدید (البته نه کلاچ دوبل) با حفظ همین ظاهر ها خیلیم خوبه
اگه همین موتورای گولاخ
ظاهرای ترسناک و توانایی های درگ
با یه گیربکس جدید
و یه سیستم فرمون بهتر برای بستن دهن بقیه باشن کی مشکل داره؟
وفقط امید وارم هیبریدی و توربو نشن ان شاء الله
Ho3in
۴ آبان ۱۳۹۹پونی کار ها و ماسل کار ها واقعا عالین ?
قیمت ارزان صدای خوب سواری هیجان انگیز دیگ چی میخوایی ؟!
ولی به نظرم برای استفاده به عنوان ماشین اول خوب نیست البته ماسل کار ها بیشتر هم مصرف سوختشون و هم داخل شهر اذیت شدن به خاطر ابعادشون
زیزیگولو
۴ آبان ۱۳۹۹دوج چارجر ردای بدجوری چشممو گرفته
MASIHA
۴ آبان ۱۳۹۹ایول
خیلی خوشحال شدم.
عاشششق جماعت ماشینای داجم.
Amin-mc20
۴ آبان ۱۳۹۹صدای چلنجر عالیه بی نظره واقعا اگه گرندتور فصل یک قسمت سه رو دیده باشید منظورمو میفهمید
امیر
۴ آبان ۱۳۹۹دوج همیشه یکی از خاص ترین برند های دنیا و بنظرم خاص ترین برند امریکایی بوده
همیشه یکی از بهترین ها بوده و عملکرد عالی در تمام کلاس ها داشته
با وجود قدیمی بودن و شاید ضعف های کوچیک، بازم بسیار محبوبه
امیدوارم وایپر دوباره برگرده و بازگشت کودا هم قطعا همه رو شگفت زده میکنه!
Ramin
۴ آبان ۱۳۹۹دوج چلنجر الکتریکی
اوه اوه چی شود
ولی مثلا میشه برقی کرد ولی بعد یه صدای عضلانی گذاشت
دیگه باید تا سال 2025یا 2030 پرونده بنزینی ها تموم بشن
این نظر منه
Sina
۴ آبان ۱۳۹۹دوج چلنجر برقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصل چلنجر اون موتور هلکته بیان برقیش کنن؟؟؟؟
اگه چلنجر نسازن بهتر از این که برقیش کنن.
Sina
۴ آبان ۱۳۹۹واقعا تنها ماسل کار حقیقی و واقعی الان چلنجره و با کمی ارفاق موستانگ جدید
هر چی میسازه عالیه این داج!!!
چارجر هم خیلی با عظمته
امیرحسین
۲۱ آبان ۱۳۹۹شرکت داج دست به ظاهر چلنجر بزنه خودم باهاش برخورد شدید و جدی میکنم .