شاید تعجببرانگیز باشد که در حال حاضر ۸ سال از معرفی نسل کنونی دوج چلنجر میگذرد. این در حالی است که هر دو رقیب اصلی چلنجر یعنی فورد موستانگ و شورلت کامارو ارتقائات فراوانی را در این سالها تجربه کرده و حتی نسل جدید هردوی آنها نیز به بازار آمده است. هرچند دوج نیز چندین بار چلنجر را مورد بهروزرسانی و فیسلیفت قرار داده اما بازهم چلنجر در مقایسه با رقبای خود همانند دایناسور به نظر میرسد! البته نسخهٔ هلکت چلنجر با ۷۰۷ اسب بخار قدرت هنوز هم خصوصاً در مسیر مستقیم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
بااینحال خوشبختانه برای طرفداران این ماسل کار اصیل خبر خوشی منتشرشده مبنی بر اینکه گروه FCA (فیات-کرایسلر) درحالتوسعهٔ نسل بعدی چلنجر است که کاملاً توانایی مبارزه با رقبای خود را داشته باشد. نسل آیندهٔ دوج چلنجر که مستقیماً به جنگ نسل ششم فورد موستانگ و شورلت کامارو میرود، بر روی پلتفرم دیفرانسیل عقب آلفارومئو جولیا ساخته خواهد شد. این عمل منجر به جمع و جورتر شدن چلنجر و از آن مهمتر کاهش قابلتوجه وزن و تجهیز آن به انبوهی از سیستمهای کمکراننده خواهد شد.
بنا بر گزارش Automobile Magazine، چلنجر جدید که درواقع نسل چهارم آن محسوب میشود در اواخر سال ۲۰۱۸ و با مدل ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. این خودرو جایگزین ارزانقیمتی برای آلفارومئو خواهد بود و بهمنظور توانایی رقابت جدی با کامارو و موستانگ در چندین نسخهٔ عرضه خواهد شد.
حدس و گمانهایی وجود دارد که نسل چهارم چلنجر با موتورهای جدید V6 و V8 به بازار خواهد آمد درحالیکه احتمالاً مدل پرچمدار هلکت قدرتی برابر با ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت. با توجه به اینکه هر دو خودروی موستانگ و کامارو در نسل جدید خود پیشرانهٔ ۴ سیلندر را هم به لیست موتورهای خود افزودهاند، احتمالاً دوج نیز یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژر را نیز برای چلنجر جدید ارائه خواهد کرد که البته ممکن است موجب ناراحتی طرفداران این قلدر آمریکایی شود.
دانیال
۲۴ تیر ۱۳۹۵من دایناسور بیشتر دوست دارم:)
امیر
۲۴ تیر ۱۳۹۵منم ظاهر الآنیش رو بیشتر دوست دارم و از طرفدارای چلنجر هستم.اما خب چلنجر دو عیب بزرگ داره:
1- زیادی سنگینه و از کامارو و موستانگ 320 کیلو گرم سنگین تره.
2_ توی نسخه اس آر تی 8 با موتور عظیم 5.7 لیتری ، فقط 370 اسب قدرت خیلی کمه.
تازه چلنجر از لحاظ فروش هم قابل مقایسه با موستانگ و کامارو نیست.
مجید.فقط مرسدس بنز.فقط آ ام گ
۲۴ تیر ۱۳۹۵منم دایناسور رو بیشتر دوست دارم. وزن سنگین برای موتوری که کشش داره هیچ اشکالی نداره. اتفاقا به من اعتماد به نفس میده.
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵وای که دوج دیگه ترکونده
750 اسب؟؟؟؟
بابا تورو خدا رحم کن اخه یه ماشین چقدر لات و قوی و تو دل برو
چرا ماشینهای امریکایی بلد هستند این همه دل بری کنن از همه
تازه ماشینهای امریکایی همیشه دایناسور بودن چون مثل اونها هم گندن هم ترسناک
و بابت نسخه 4 سیلندرش اصلا ناراحت نیستم چون کرایسلر اینطور صلاح دیده
ATS
۲۴ تیر ۱۳۹۵نسل دومش چه خندس ?
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵به ats
بازهم شما المانی بازها دارید شروع میکنید
ولی از این خنده دار تر که نیست
http://www.seriouswheels.com/pics-1950-1959/1958-BMW-Isetta-300-Coupe-Green-PO.jpg
دوستان ببینید همیشه المانی بازها شروع میکنند به بحث کردن های همیشگی
رضا
۲۴ تیر ۱۳۹۵خطاب به آقا علی
داداش من طرفدار خودرو های ساخت BMW نیستم اما پاسخ شما قیاس مع الفارق بود
چون این نسل چلنجر که ats عزیز رو به خنده انداخت ، مال دهه هفتاد میلادی هستش (1978 )
اما خودروی پیشنهاد شده توسط شما متعلق به دهه پنجاه میلادی هستش و همه ما میدونیم که طی شصت سال اخیر طراحی ها و ساختار ها کاملا دگرگون شدند و حتی طی این بیست سال هم ( از دهه 50 تا 70 ) BMW طراحی هاش کاملا پخته تر و بهتر شد
ضمن اینکه ats عزیز خیلی هم بیراه نگفتند؛ چون بین طراحی های قدیم و جدید خودرو های عضلانی مرزی حدود 10 سال وجود داشت که طی این ده سال طراحی ها برای شیفت کردن به الگوریتم های مدرن حاصل هایی از خودشون بروز دادند که از دید امروزی زیبا به حساب نمیاند
برای مثال مدل های 78 و 80 موستانگ یا مدل 80 کامارو و همین مدل 78 چلنجر شاهدی بر این مدعا هستند
Nima
۲۴ تیر ۱۳۹۵یه نکته براى کسایى که میگن چلنجر با موتور ۴ سیلندر اصالتش خراب میشه.
البته قبول دارم نسل دوم بویى از اصالت نبرده ولى.. نسل دوم که از 1978-1983 تولید شده اصلا موتور 8 سیلندر نداشته!(جالب شد نه؟)
و جالب تر این که از موتور 1.6 لیترى ۴ سیلندر و 2.6 لیترى استفاده میکرده فقط.
یعنى موتور بزرگتر از 2.6 لیترى اصلاااا نداشته.
راستى مدل ۸۰ کامارو از نظر طراحى بى نقص و فوق العاده عضلانى هست. میتونید به وضوح ببینید. بخصوص مدل z/28 رو. با کاپوت بسیار کشیده و اتاق پهن و گلگیر هاى بزرگ (نسل دوم)
ATS
۲۴ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز علی
توضیحاتو دوستان دادن ولی من موندم شما از کجا میدونی من آلمانی بازم؟برام سواله.
شاهین
۱۰ مهر ۱۳۹۵اون اصلا چلنجر نیست اشتباه گذاشتن عکسو…چلنجر 1970 تا 1974 تولید شد فقط
ارش
۲۴ تیر ۱۳۹۵دیگه از خوندن اخبار مربوط به ماشینای امریکای لذت نمیبرم .!!یه دلخوشیم این بود ماشینای امریکای رو تو مناطق ازاد ببینیم که اون هم ممنوع شد ورودش
ali
۲۵ تیر ۱۳۹۵به ats
تجربه ی چند ساله من در دورهمی های ماشین بازها نشون داده هرکی که از ماشین امریکایی بد میگه عشقه المانی هست
عیسی
۲۴ تیر ۱۳۹۵همون قیافه دایناسوریش عشقه…کاش ظاهرشو عوض نکنن…
Ashkan
۲۴ تیر ۱۳۹۵هرچی فکر میکنم نمیفهم چلنجر قرار چه شکلی بشه که قشنگتر از این باشه
امیرحسین
۲۴ تیر ۱۳۹۵طراحی اولیه چلنجر آنقدر اسطوره ای هست که برای سالها تولید بشه.اتفاقاً همین قیافه دایناسوری باعث جذابیت اش شده
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵ماشینهای امریکایی همیشه اسطوره بودن و هر مدلی که جدید میدن بیرون یه اسطوره به اسطوره ها اضافه میشه
اخ فدای هرچی ماشین امریکایی هم هست هستم به شخصه
REVENTоN ?
۲۴ تیر ۱۳۹۵ماشینی که واژه عضله رو رو سفید کرد.
Nima
۲۴ تیر ۱۳۹۵تصور کنید 750 اسب و مثلا 300 کیلو وزن کمتر! خدایا شتابش میشه 3 ثانیه! از کجا معلوم شایدم کمتر. احتمال خیلى زیاد زیر ۳ میشه. فکر کنید با 60-70 هزار دلار شتاب زیر 3 تجربه کنى یا تاپ اسپید بالاى 340 چون همین الان 330 تا میره.
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵دقیقا نیمای عزیز همینه که شما میگید درسته
راستی نیما جان یه سوال دارم از شما اگه مایل بودی جواب بده
شما الان هم امریکایی داری و اگه داری چیه اون خوشگله
Nima
۲۴ تیر ۱۳۹۵سلام على جان چرا نخوام جواب بدم
در حال حاضر هیچ متاسفانه(دقت کنى همیشه تو کامنتام میگفتم یاد بیوک!)
اما ماشین هایى که داشتم:
نوا ۶۵ کرم
بیوک ۶۴ سفید
کاپریس ۸۸ نوک مدادى
کامارو ۷۶ قرمز ۸ سیلندر
و تجربه سوارى چارجر ۲۰۱۰ و مرکورى و AMC پیسر و کادیلاک سویل و بلیزر ، کامارو ۷۸ Z/28 ، جیپ چروکى ، بیوک با کارکرد 52000 و … که خیلى زیادن اگر بخوام بگم ولى ولى ولى گل ماشینایى که سوار شدم بیوک الکترا پارک اونیو لیمیتد هست.
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵ممنونم نیمای عزیز
متاستف هستم که فعلا امریکایی نداری و امیدوارم یه خوشگلشو بخری و باهاش اسفالتو تیکه پاره کنی
ماشینهای معرکه ای رو داشتی خوشا به سعادتت
منم تجربه داشتم اما کمه در برابر شما
من شوی s10 و شوی کاماروی 69 کروکی و شوی نوای خودم رو تجربه داشتم و بهترین امریکایی که داشتیم و من در کودکی اونرو روندم پیلیموت والیانت 64 بی مثال بابام بود که هیچ ماشینه امریکایی جاش رو برام نمیگیره تا ابد
Nima
۲۴ تیر ۱۳۹۵به به بابا شما که خیلى بهترى که
من آرزوى کامارو 69 رو دارم تازه اونم کروک.!!
S10 زیاد دیدم ولى هیچ وقت سوار نشدم
پلایموس والیانت ۶۴ تا حالا اصلا ندیدم? باید برم دربارش حتما تحقیق کنم.
حتما باید خیلى خاص و عالى باشه .
سینا
۲۴ تیر ۱۳۹۵یک کم زشته اما پرقدرته
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵اتفاقا بسیار هم زیباس
امریکایی ها غیرماشین خوشگل و قلدر بلد نیستن جور دیگه ماشین بسازند
واسه نسل جدید موستانگم همه گفتن این دیگه موستانگ اصیل نیست اما خیلی هم خوشگل و پر فروش درومد از کار
ali
۲۵ تیر ۱۳۹۵به نیمای عزیز
داداش من چاکر شما هم هستم
ایشالا یه امریکایی خوشگل میخری و کیف دنیا رو هم میبری
aliqani
۲۴ تیر ۱۳۹۵من شخصا عاشق چلنجر هستم
ولی طراحی نسل دومش نه ابهت داشت نه اصالت:/
با این وجود الان عالیه
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵برای صفای دل امریکایی بازهای گل سایت که من چاکرشونم هستم
http://orig01.deviantart.net/8b6f/f/2013/187/e/e/1970_dodge_challenger_r_t_dragster_by_americanmuscle-d6ca7nf.jpg
https://i.ytimg.com/vi/1blkBrkXXi8/maxresdefault.jpg
زنده باد دایناسورهای امریکایی
lmbx
۲۴ تیر ۱۳۹۵این که روی پلتفرم الفا رومئو جولیا میسازن به نظرم خیلی خوبه هم شاسی پیشرفت قابل ملاحظه ای میکنه (که به نظرم بزرگترین مشکل این ماشینه)هم به سبک شدنش کمک میکنه
خود جولیا برای رقابت با e-class و m5 ساخته شده حالا ببینید چلنجر با تکنولوژی جولیا و موتور خودش که عیار موتور های قلدر و با صلابته چی میشه
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵البته وزن زیاد چلنجر یه دلیل داره اونم اینکه 5 نفره هست اما موستانگ و کامارو 4 نفره هستن واین یه دلیلی هست که قبلا هم یکی از مجلات گفته بود
godfather
۲۴ تیر ۱۳۹۵به نظرم بزرگترین چالش فورد حفظ اصالت چلنجر و المان های ظاهری این هیولاست که تا الان موفق بوده(نسبت به افسانه 1970 ) و به نظرم توی این رندرم عالی عمل کرده
برعکس e کلاس که اون ظاهره افسانه ایی رو کامل تخریب کرد(اون چراغای دبل محشر حیف شد)
از نظر سبک طراحی و اصالت چلنجر رقیب مستقیم 911 .بنتلی… بقیه با اصالت هاست
Nima
۲۴ تیر ۱۳۹۵داداش چلنجر مال دوج و زیر مجموعه کرایسلر سابق و فیات-کرایسلر حال حاضر هست.
و فورد مدل ماستنگ رو براى رقابت با چلنجر داره.
godfather
۲۴ تیر ۱۳۹۵اوه اشتباه نوشتم چلنجر و بردم زیره سوال
ولی منظورم از رقابت حس نوستالژیک خودرو بود نه کلاس خودرو
شبیه گوژپشت المانی ها که طراحیش از بدو تولدش تغییر نکرده
این یعنی کلاسیک.کلاسیک مدرن
godfather
۲۴ تیر ۱۳۹۵البته همه میدونید چلنجر برای دوجه این اشتباه من بود
1A1
۲۴ تیر ۱۳۹۵امریکا نگاه نکن چی داری بده بیاد جلوووووو.
عاشقتم
جاست امریکن کارز
هووووووووووووووووووووووو
احسان(احسان سابق)
۲۴ تیر ۱۳۹۵تو خوزستان یکی از بچه ها یدونه چلنجرداشت.یعنی عاشق این ماشین بود و به قول خودش تنها تفریحش این بود که اخر هفته بره اهواز یا ابادان با ماشین دور دور کنه اما حدود 1 ماه پیش فروختش تا اخر تابستون یدونه چلنجر مدل 2016 بخره.بیچاره خبر نداشت ورود ماشین های امریکایی به منطقه ازاد هم ممنوع میشه
محمد جواد
۲۴ تیر ۱۳۹۵نمی دونم چی بگم!
محمد جواد
۲۴ تیر ۱۳۹۵نمی دونم چی بگم!عجیبه!
Hj
۲۴ تیر ۱۳۹۵انقد طراحی چلنجر مدل ۷۰ به دلم میشینه که اصلا قابل توصیف نیست.چلنجر مدل ۲۰۱۵ هم که هرکی فَنِ دوج هست رو روسفید کرده با موتورش و اصالتش.خدایی چجوری میخوان عوضش کنن که اصالتش به هم نخوره؟؟اصلا نمیتونم تصورش بکنم. ولی دیگه وقتشه یکم جم و جور بشه و سبک چون یه نقطه ضعفه واسه ماشین اسپورت ولی نه در حدی که نشه بهش گفت امریکن ماسل?
احمد باقری
۲۴ تیر ۱۳۹۵طراحیش خیلی بهتر از قبل شده.
Reza.jz
۲۴ تیر ۱۳۹۵امیدوارم نسلش عوض نشه مخصوصا قیافش الان خوبه
TTRS
۲۵ تیر ۱۳۹۵داج چلنجر اس آر تی هلکت
ماسل نیم
امید
۲۵ تیر ۱۳۹۵من ب شخصه هر چی پیش میره احساس می کنم یه نوع اشباع داره تو طراحی خودروها اتفاق می افته و خیلی از خودرو سازها انگاری خلاقیت طراحیشون داره ته میکشه و ب کپی برداری رو آوردن، اما با این حال گاهی خودروهایی تولید میشه ک مغز آدم سوت میکشه!
ب قول بعضی از دوستان، دوج، توی مدل چلنجر اس آر تی 2015 فوق العاده عمل کرد و واقعا طراحیش ب نظر من تمام عیاره. اصالت و عضلانی بودن، در کنار ظاهری اسپرت و پرفورمنسی فوق العاده. امیدوارم نسل بعدی اون هم شامل همون دسته بشه ک مغز آدم سوت بکشه. طراحی فعلیش انقدر جذاب و دلنشین هست ک آدم نگران میشه خدایا نسل بعد چی میشه.
من تعصبی نیستم، اما تو ماشینای آمریکایی دوج رو می پرستم، چارجر، چلنجر و وایپر بزرگ ک امیدوارم تولیدش هیچ وقت تموم نشه