سبد محصولات داج سن بالایی داشته اما کمکم باید با برخی از آنها خداحافظی کنیم.
ما دربارهی جورنی و گرند کاروان صحبت میکنیم که امسال به موزه فرستاده میشوند.
جورنی اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۷ معرفی و یک سال بعد وارد بازار آمریکا شد. این خودرو که برای ارائه ترکیب منحصربهفرد انعطاف و کارایی در یک پکیج اسپورت و جذاب طراحی شده بود بر پایه مدل اونجر شکل گرفته و دارای پلاستیکهای سخت کافی در کابین برای برانگیختن حس حسادت شرکت لگو بود.
علیرغم این موضوع جورنی دارای قیمت پایه ۱۹۹۸۵ دلاری و ظرفیت کابین ۷ نفر بود. البته این خودرو محبوبیت زیادی به دست نیاورد و در ۴ سال اول حضور در بازار فروش حدود ۵۰ هزار دستگاهی را تجربه کرد.
جورنی برای مدل سال ۲۰۱۱ خود فیس لیفت نسبتاً سنگینی را تجربه کرد و کابین و سیستم تعلیق تغییرات زیادی را تجربه کرد. این کراس اوور همچنین از پیشرانه جدید ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۳ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متر سود برد.
البته جورنی روز به روز پیرتر میشد و خیلی هم بهروزرسانی نشد. نگاهی سریع به مدل سال ۲۰۲۰ آن این موضوع را به خوبی نشان میدهد. این خودرو فقط با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری که قدرت ۱۷۲ اسبی و گشتاور ۲۲۴ نیوتون متری دارد در دسترس بوده و جالبتر اینکه گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آن احتمالاً یکی از معدود نمونههای موجود در بازار است.
گرند کاروان هم وضعیت مشابهی دارد اما خب پرفروشترین محصول داج بوده است. سال پیش این خودرو فروش ۱۲۲۶۴۸ دستگاهی داشت که بالاتر از فروش چارجر، چلنجر و دورانگو بود.
گرند کاروان اولین بار در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی ۲۰۰۷ معرفی شد. نقش گرند کاروان را کرایسلر وویاگر در بازار ایفا خواهد کرد.
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۹من ایران زندگی نمیکنم بعضی از شرکت های امریکایی مثل کرایسلر جی ام سی و دوج و جیپ رو اینجا خود مردم نمیخرن چون ریلایبل reliable نیستن و خیلی پرخرجن و قیمتشون خیلی سریع با کار کرد کم کلا ناچیز میشه ارزش خودرو ، از حق نگذریم وارانتی خوبی دارن ولی به محض اینکه تموم بشه وارانتی مفت مفت میشه ماشین
تعجب میکنم داخل ایران انقدر برای این شرکت ها احترام قائلن
Twin H Power
۱۴ تیر ۱۳۹۹اینجا کسی برای ماشینی مثل داج جورنی و شورلت اسپارک احترام قائل نیست .
این مدل های پرفورمنس و نمادین مثل چلنجر ، کوروت و امثال اینها هست که محبوبیت دارن .
و متاسفانه امروزه کمتر ماشینی پیدا میشه که عملکرد بالا رو همراه با دوام ارائه بده ، امریکایی و اروپایی هم نداره …
اون دورانی که موتور ۳۵۰ شورلت نزدیک به ۴۰۰ اسب رو همراه با دوام فوق العاده میداد گذشت .
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۹من خیلی زیاد دیدم مثلا تراک ها یا شاسی بلند های معمولی هم مقایسه میشه همه امریکایی جالبتره براشون و بیشتر علاقه دارن
Mad.z.Max
۱۴ تیر ۱۳۹۹آدم به چیزی که در دسترسش نیس بیشتر علاقمنده، ضمن علاقه شخصی خیلیا به خوده امریکا
یانکی
۱۴ تیر ۱۳۹۹وقتی انقدر میگم شاخهای ایتالیایی دارن حق شاخهای آمریکایی رو میخورن منظورم همینه.همین الان دوج با سه تا ماشین فروشش و سود دهیش از تمام شاخهای ایتالیایی بیشتره.به جای اینکه نسل جدید جورنی رو که میتونه یه تنه کلی فروش کنه ارائه بشه میرن برا مازراتی موتور جدید میسازن.البته افق مشخصه بزودی مجبور میشن شاخهای ایتالیایی رو بفروشن.تا کی میخوان براشون پول حروم کنن.حالا خوبه خودشون دیدن فقط همین رم رو نسل جدیدش رو دادن چقدر برد کردن.بزودی با اومدن نسل جدید گرند چروکی و واگنیر میبینید که فروش کمپانی چقدر افزایش پیدا میکنه.لعنت به مارچیونه تو روحش
مانی
۱۵ تیر ۱۳۹۹برای مازراتی موتور جدید بسازن نمیخواد که با خودش تو گور ببره
موتور خوبیه کم حجم مدرن و پر قدرت که با هایبرید شدن قدرت خیلی زیادی تولید میکنه
وقتی تولیدش زیاد بشه قیمتش میاد پائین،فکر نمیکنم با توجه به استانداردهای جدید بشه
داج رو با این موتورهای ۶.۲ لیتری ۲ سوپاپه تولید کرد،خوب این موتور جدید برای مدلهای پرفورمنس کل برندهاشون خوبه
♤ANGUS_812♤
۱۴ تیر ۱۳۹۹یکی از ماشینایی که همیشه ارزوشو داشتم
یکی از راحت ترین خودروهاس
خیلی خوش استیله هم امریکایی هم اروپایی
حیف که دیگه تولید نمیشه و گرنه تو نسل بعدی میتونست بهترین باشه (همین الانشم هست)
AMIR-REZA
۱۴ تیر ۱۳۹۹به نظر من مشکل صنعت آمریکا کیفیت و اصالت نیست (قطعا نیست!) مشکل اینه که ماشیناشو زود به زود به روز نمیکنه و ماشیناشون از مد افتاده میشن و متاسفانه الان دنیاییه که اکثرا به ظاهر ماشینا اهمیت میدن نه به باطنشون …..(یکی از دلایل فروش نسبتا بالای کره ای ها و رشد چشمگیرشون همینه مثلا همین کیا کارنیوال جدید مصداق حرفمه ….)
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۹اتفاقا ظاهر ماشینای جی ام سی و دوج شورلت بسیار زیبا هست
از نزدیک اگر ببینید میفهمید چقدر با ابهت تر و زیباتره نسبت به تویوتا
اما انقدر بیکیفیته که اصلا نمیشه استفادش کرد
در صورتیکه تویوتا سالها کار میکنه
مردم اینجاهم با وجود بینهایت تراک های مختلف همشون تویوتا تاکوما میگیرن
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۹نمیدونم شما طبق کدوم سند این حرفومیزنید اما تا جایی در امار سایت ها ومجلات معتبر گفته شده، تراک های امریکایی بازار رو دست گرفتن مخصوصا در امریکای شمالی !
در تگزاس رم پرفروشترین تراکه
حرفتون برام جالب بود!
amir
۱۵ تیر ۱۳۹۹بله حرف شما درسته منم سرچ کردم دیدم
من راجع به منطقه خودمون داشتم میگفتم و اصلا تابحال امریکا نرفتم که ببینم
اما اینجا ما یک ساعت تا منطقه ای که پر از مزرعه هست فاصله داریم اونجا به ندرت رم و جی ام سی دیده میشه اکثرا فورد اف سریز یا تویوتا دارند
مانی
۱۵ تیر ۱۳۹۹با عرض پوزش ۲تا سوال دارم
۱)مطمئنید تو آمریکا زندگی میکنین؟
۲)اونجا تاکوما پرفروشترین پیکاپه؟
سوال ۲ خودش ۲ قسمته
۱)اگه نه که هیچی
۲)اگه آره دوباره فکر کن،واقعا اونجا آمریکاست؟
amir
۱۵ تیر ۱۳۹۹من کانادا هستم
من از روی امار نگفتم چیزی که دیدم تو شهر فورد و تویوتا اکثرا خریداری شده حالا دعوا که نداریم انقدر جدی گرفتین D:
ثبات
۱۴ تیر ۱۳۹۹نظرتون درباره این رندری که انجام دادم چیه.ممنون
https://www.instagram.com/p/CCNsErAhMfQ/?igshid=cddb3t4uyefk
VIPER
۱۴ تیر ۱۳۹۹اگه خط شیبش یکم ملایم تر بود زیبا تر میشد ولی بازم قابل ستایشه
اسم نرم افزارت چیه؟
ثبات
۱۴ تیر ۱۳۹۹تشکر
Autodestsketch book اندروید
meysam
۱۴ تیر ۱۳۹۹بدک نیست اما خیلی جای کار داره
ولی در هر صورت از تمام مهندسین فرقون سازان داخلی بهتر کار کردی
مانی
۱۵ تیر ۱۳۹۹خط سقف جالب نیست اگه مثل کاین یخورده دیرتر و ملایمتر بسمت پایین میرفت زیباتر و کاربردیتر میشد
یا اینکه کلا از ستونA تغییرات رو شروع میکردی
meysam
۱۴ تیر ۱۳۹۹گرند کاروان طراحی ساده و خوبی داره. برای سازمانها و اداره جات این طراحی خیلی خوبه
sina7
۱۴ تیر ۱۳۹۹فیات فریمونت چی میشه پس
ارشیاsvj
۱۴ تیر ۱۳۹۹برام مهم نیست چون نه ازش بدم میاد نه دوسش دارم??
M.A.S
۱۴ تیر ۱۳۹۹ای کاش مدل جدیدشو میداد بیرون