پلیموث براکودا ماسلکاری که سابقه آن به سال ۱۹۶۴ برمیگردد و در سال ۱۹۷۱ در میان رقبای خود مثل چلنجر و ماستنگ حسابی خودنمایی میکرد هماکنون دوباره توسط دوج متولد میشود.
براکودا که احتمال ندارد در سال جاری معرفی شود ولی در سال آینده دوج آن را با طراحی جدید و مشخصات بروز شده معرفی میکند.اگر چه اطلاعات زیادی در مورد این خودرو در دسترس نمیباشد ولی برخی از گزارشها حاکی از آن است که براکودا ارتقا یافته چلنجر است. طراحی:
این خودرو ی عضلانی با یک پلتفرم کاملاً جدید، توسط دوج توسعه یافته است. از ویژگیهای این خودرو یک سپر و جلوپنجره جدید است و فاصله بین دو محور ۶ اینچ و طول کلی ۸ اینچ کوتاهتر از برادر خود چلنجر است در نتیجه از لحاظ اندازه، حدوداً شبیه موستانگ خواهد بود. همچنین انتظار میرود چرخ عقب نسبت به چلنجر ۲ اینچ کوچک تر شود و علاوه بر این وزن براکودا هم نسبت به چلنجر ۱۱۳ تا ۱۳۶ کیلوگرم کمتر شود. سیستم تعلیق جلو به سبک استرات و سیستم تعلیق عقب به سبک مولتی لینک است. این کاملاً محسوس است که دوج، براکودا را از همان پلیموث ۱۹۷۱ ایلات متحده الهام گرفته است.
با وجود استانداردهای جدید سوخت به منظور کاهش مصرف آلایندهها و افزایش بازده، دوج چهار گزینه برای انتخاب پیشرانه این خودرو دارد:
اولین گزینه موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تایگرشارک، دومین گزینه شش سیلندر ۳.۶ لیتری با تزریق مستقیم و گزینههای سوم و چهارم هم همی ۸ سیلندر با حجم ۵.۷ و ۶.۴ لیتری با تزریق مستقیم هستند که قدرت و بازده را افزایش میدهند.
قیمت:
با توجه به تمام مشخصات ذکر شده میتوان نتیجه گرفت دوج براکودا ۲۰۱۴ یک ماشین ارزان نیست و قیمت پیشبینی شده برای آن ۶۰ هزار دلار میباشد.
با قاطعیت میتوان براکودا را از رقیبان اصلی چلنجر، چارجر، ماستنگ و… نام برد.
ترجمه: محمد رضا خانی
شاهین
۲۲ تیر ۱۳۹۳چه میکنه این داج! با این کار یه پله بالاتر از فورد و شورولت قرار میگیره به نظر من.
آقای محمدرضا خانی از شما هم تشکر میکنم.شما هم کامنت میذارید آیا؟!
elring
۲۲ تیر ۱۳۹۳بله داداش شاهین من با نام elring کامنت می گذارم
خیلی وقته داخل پدالم
شاهین
۲۲ تیر ۱۳۹۳محمدرضا جان بهت تبریک میگم و امیدوارم که همیشه موفق باشی.ارادت
فورد
۲۲ تیر ۱۳۹۳این ماسل کار ها بیان ایران ببینم کس بازم هیونداکوپه سراتو مزدا 3 رو کسی می خره یا نه
مهدی
۲۲ تیر ۱۳۹۳مزدا 3 رو از این جمع جدا کن چون واقعا شاهکار مزداست و کیفیت و شتاب و زیبائی و عملکردش مزدا رو به سوددهی رسونده.
فواد
۲۳ تیر ۱۳۹۳آقا مهدی چیزای دیگه اش رو نمیدونم ولی با زانتیا بد زدمش. خیلی ها شاید قبول نکنن ولی خدا وکیلی بد زدمش یعنی شتابش چشم گیر نیست. ارتفاعش هم کمی کوتاهه و زیرش زود میگیره
Sadjad97
۲۳ تیر ۱۳۹۳با جیلی هم میشه خیلی هارو زد، مگه به زدنه؟
Ahmad..F12
۲۲ تیر ۱۳۹۳آره شاهین
بیشتر فکر کنم حیطه ی تولیداتشو مشخص کرد با این کار
“Muscle cars”
شاهین
۲۲ تیر ۱۳۹۳سعی داره خودشو یه پله بالاتر از این ماسل کارهای معمولی قرار بده.نمیدونم شایدم من اینجوری احساس میکنم.البته میتونه یه نیم نگاهی هم به رقابت با کوروت داشته باشه.درسته؟
Ahmad..F12
۲۳ تیر ۱۳۹۳از لحاظ قدرتی ممکنه
ولی از لحاظ کلاس خودرو نه
مهدی ف
۲۲ تیر ۱۳۹۳چند وقتیه در مورد غول صنعت خودرو تویوتا کمتر مطلب گذاشتی پدال جان بذار یک چندتایی
SPM
۲۲ تیر ۱۳۹۳سلام به همگی.دوج مگه چارجر و چلنجر تو رده ماسل کار ها نداره؟میخواد با خودش رقابت کنه؟البته حتما چیزایی میدونن که این کارو کردن
camaro
۲۳ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز چلنجر بله ولی چارجر فول سایزه و عضلانی محسوب نمیشه.
آترون
۲۲ تیر ۱۳۹۳افق رویاهای آرمانی فقط و فقط داج
فواد
۲۳ تیر ۱۳۹۳آترون جان من تو کیش یه روز چارجر 2013 دستم بود به روز هم کامارو 2012 خداییش لذت رانندگی با کامارو خیلی بیشتره خیلی خاصه. البته به سلیقه شخصی هر کس باید احترام گذاشت.
mahdi
۲۲ تیر ۱۳۹۳درود
این مدل دهه هفتادش خیلی جالبه
ایکاش شرکتها میومدند مدلهای قدیمیشون رو دوباره تکرار میکردند بصورت محدود
خیلی جالبند
وقتی زمان میگذره تازه این مدلها خودشون رو نشون میدند و ارزششون خیلی زیاد میشه
تمام خودروسازای داخلی به همراه مسئولین فدای یه چرخ مدل دهه هفتادت بشن الهی
این مدل دهه 70 شاهکار به خدا
اکثر شرکتها و کمپانیها مدلهای قدیمیشون خیلی جالبند
ایکاش بصورت محدود ادامه بدند و قطعاتشون رو تامین کنند
خودروسازای داخلی رو نمیگم اروپایی ها و آمریکا و ژاپن رو میگم
خدای نکرده به صنعت خودرو و کلا ((( انسانیت و آدمیت و …… ))) قصد توهین نداشتم اصلا منظورم خودروسازان و مسئولینشون و ….. نبود
[…]
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
ahmad
۲۲ تیر ۱۳۹۳این ماشینو که میبینم یاد فیلم fast به خصوص ون دیزل میفتم
esi
۲۲ تیر ۱۳۹۳عجب طراحی . داره دیوونم میکنه
کافر مقدس
۲۲ تیر ۱۳۹۳اولین ماشینی که این رنگ بود و استانداردهای رنگش متفاوت بود باراکودا بود
بعدش Cherysler Curdoba بود . . .
عرفان
۲۲ تیر ۱۳۹۳به به
چه هیولاییییییییییییییییییییییییییییییی
ممنون از نویسنده ی متن
قدرت ازآن آمریکا
احسان آرسنالی
۲۲ تیر ۱۳۹۳میدونم همتون استادین منم شاگرد ولی اینکه همون کاماروی خودمون هست و به نظر میرسه جون شکست خورده دیگه نزدنش امیدوارم موفق بشه چون همیشه به داج به چشم یه اصیل متفاوت نگاه میکنم. حداقل نظر شخصیمه البته به مزدا و ولوو و نیسان هم همین حس رو دارم اگه مدل های ارزون نیسان رو بیخیال شد
عرفان
۲۲ تیر ۱۳۹۳داداش این کجاش شبیه کامارو هست؟؟؟ب نظر من که به غیر از چراغ های جلوش که اونم زیاد شبیه نیست بقیه ی جاهاش شبیه چارجره.البته مدل 2014
elring
۲۳ تیر ۱۳۹۳با عرفان موافقم
hero
۲۲ تیر ۱۳۹۳اینجور ماشینا رو خیلی دوست دارم
حس خوبی بهم دست میده
Nissan GTR
۲۲ تیر ۱۳۹۳اقا من مطلبو دقیق نگرفتم که براکودا جدید با برند دوج به بازار خواهد آمد یا پلیموث؟؟
PEUGEOT
۲۲ تیر ۱۳۹۳از طراحیاش خوشم اومد
محمدرضای عزیز مطلب قشنگی بود
elring
۲۳ تیر ۱۳۹۳ممنون داداش
زیگما
۲۲ تیر ۱۳۹۳پلیموث پس از این همه سال قراره برگرده؟
اسطوره ای بود در زمان خودش اگه برگرده خیلی عالی و جالب میشه.
کی فکرش رو میکرد با این وضعیت سوخت ماسل کار ها روز به روز پر طرفدار تر بشن؟
Alpha
۲۳ تیر ۱۳۹۳منتظریم
صادق
۲۳ تیر ۱۳۹۳آقا محمد رضا، خیلی ممنون
مث اینکه فیات واقعا به فکر تحول افتاده
در مورد ماشینای عضلانی یکمی نگرانم، از اونجا که بیشتر صنعت طراحی به دست اروپایی هاست، امکان از بین رفتن این نوع طراحی وجود داره
امیدوارم که شرکتایی مث فیات-کرایسلر و فورد و جنرال موتورز و… بتونن این میراث رو حفظ کنن، وقعا حیفه که از بین بره
ali
۲۳ تیر ۱۳۹۳با اجازه از طرفدارای ماشین های امریکایی… با شصت هزار دلار کی میره اینو بخره ؟! ماشین بازا میدونن با این پول چه ماشینای میشه خرید…
امید
۲۶ تیر ۱۳۹۳خوشبحال اونایی که میتونن بخرنش