دوج

چارجر دایتــونا R/T گذرموقت

در ایالت فلوریدا، شهر ساحلی Daytona Beach به خاطر میزبانی مسابقات دایتونا ۵۰۰ که یکی از قدیمی‌ترین مسابقات ناسکار است شهرت فراوانی دارد. می‌گویند دوج نیز به همین دلیل نام یکی از چارجرهای جاودانه‌ خود را دایتونا گذاشته . . .

نسل اول چارجر دایتونا

چارجر دایتونا کوپه‌ای فوق‌العاده جذاب بود که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۶۹ معرفی گشت. دوج در همان سال‌ها موفق به فروش ۱۰۰۰ دستگاهی این خودرو شد تا بعد از آن، پرونده این کلاسیک عضلانی بیش از چهار دهه بسته بماند.

اما در سال ۲۰۰۶ دوج با معرفی دایتونا R/T دوباره به احیای مدل‌های دایتونا دست زد. در این بروزرسانی مهم‌ترین مشخصه‌ها عبارتند از: روکش همرنگ بدنه برای کنسول میانی، تغییر چرم صندلی‌ها و روکش چرمی اهرم دنده، اسپویلر زیر سپر جلو و همچنین اسپویلر عقب، جلوپنجره‌ای به رنگ مشکی و نهایتا رنگ‌بندی مشکی مات بدنه که در روی کاپوت با عبارت “HEMI” و در بالای گلگیرهای عقب با عبارت “DAYTONA” تزیین شده‌اند.

نسل دوم چارجر دایتونا

از آنجایی که در مدل‌های ۲۰۰۸ به بعد جای نوارهای مشکی رنگ، از بالای گلگیرها به بالای رکاب‌های جانبی منتقل شد می‌توان حدس زد مدل خودرویی که در این تصاویر دیده می‌شود، برای محدوده سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ میلادی است.

اگر چنین حدسی درست باشد باید گفت که مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در حدود ۱۰ اسب‌بخار، قدرت بیشتری نسبت به نسخه‌های استاندارد R/T داشته‌اند؛ یعنی پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 آن قادر به تولید ۳۵۰ اسب‌بخار قدرت به همراه ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است. البته این میزان قدرت برای مدل‌های ۲۰۰۹ تا مرز ۳۶۸ اسب‌بخار نیز بالا رفت.

شتاب صفرتاصد این خودرو ۶.۱ ثانیه و یک‌چهارم مایل را نیز در ۱۴.۵ ثانیه و با سرعت ۱۴۸.۲ کیلومتر برساعت طی می‌کند. گیربکس پنج دنده اتومات دایتونا نیز مصرف سوخت را در سیکل شهری به ۱۵.۷ لیتر و در جاده به حدود ۱۰.۲ لیتر رسانده است.

 

 

 

 

 

 

به هرحال در سال ۲۰۰۹ تولید دومین سری دایتونا R/T متوقف شد چرا که دوج می‌خواست زمینه‌ساز ورود نسل دوم چارجر در سال ۲۰۱۰ باشد. در نسل دوم چارجر، دوج از نام دایتونا استفاده نکرده تا این مدل دیگر با نام چارجرR/T شناخته شود. قیمت تقریبی مدل‌های ۲۰۰۶ این خودرو ۱۴,۳۰۰ دلار، مدل‌های ۲۰۰۷ آن ۱۷,۰۰۰ دلار و مدل‌های ۲۰۰۸ نیز با حدود ۱۸,۲۰۰ دلار خرید و فروش می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. farid

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    MY GOD!

  2. [̲̅e̲̅][̲̅n̲̅][̲̅z̲̅][̲̅o̲̅]

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اینا تو کیش در حد پراید هستن

    1. amir

      ۲۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش این خودرو اگه تو کیش زیاده تو آمریکا دیگه فراوونه. ولی این ماشین تو خود آمریکا هم خاصه.
      حالا 2 تا ماشین خاص تو کیش دیدی دلیل نمیشه این ماشینارو دس کم بگیری…

  3. محمدعلی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    فقط می تونم یه آه ه ه بکشم
    و نفرین خودروسازای داخلی

  4. علیرضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مگه ماشین کار کرده رو گذر موقت میدن؟اگه میدن شرایطش چجوریه؟

  5. javad

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ما مردم ایران ذاتا طراحیهای جدی و با ابهت آمریکایی رو میپسندیم ولی شرایط کشور…
    واقعا دوست داشتنیه.منظورم این نیست که مامانیه،منظورم اینه که آدم میتونه باهاش دوست بشه و ارطبات برقرار کنه چون وقتی سوارشون میشی فکر میکنی روح دارن نه مثل کره ایها و چینیهای زیبارو و خوشساخت!!!! که کاملا مصنوعی هستند و فقط یک سری امکانات رو در یه ظاهری که زود از مد میفته جاساز کنن

    1. شلبی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فکر کن …اون ظاهر مردونه عضله صدای گوش نوازشون آدمو مست می کنه

  6. ali m

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چه قدر خوب بود من تو کیش زندگی میکردم . یه موتور cbr1000rrو یدونه فورد موستانگ.

  7. hamid

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی سرعت 148 تا برا این ماشین کمه پارس 170 تا حداقل میره

  8. شاهرخ

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مونترال کانادا هستم
    مدل ۲۰۰۶ این ماشین رو خریدم ۳.۵ میلیون تومان با بیمه و پلاک
    ۱۴۰ هزار کار کرده
    عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا