دوج

دوج چلنجر 2013

برخی معتقدند از زمانیکه جنگ عضلانی‌ها در آمریکا شکل گرفت، این فورد موستانگ بود که در برابر گذر زمان کمترین تغییرات ظاهری را داشت. ولی حرف ما چیز دیگری است! به اعتقاد ما دوج چلنجر بیشتر از فورد موستانگ و شورولت کامارو پای‌بند آیین اجداد خود در این چهار دهه بوده است . . .

Dodge Challenger Rally RedLine

درحالیکه مدل‌های مختلف موستانگ و کامارو هر روز برای یکدیگر شاخ و شانه می‌کشند اما دوج چلنجر ظاهرا روز به روز چاق‌تر و سنگین‌تر می‌شود! به هرحال مدل‌های ۲۰۱۲ دوج چلنجر هم‌اکنون درحال فروش هستند. مشتریان برای پیشرانه این خودرو می‌توانند دو موتور V8 همی (HEMI) را نیز سفارش دهند.

برعکس موستانگ و کامارو، در دوج چلنجر به راحتی هرچه بیشتر سرنشینان نیز توجه شده ازاین‌رو شاید بتوان آن‌را کاربردی‌تر از دو خودروی دیگر دانست. کیفیت سواری چلنجر نیز همچون گذشته قابل قبول است علی‌الخصوص در مدل‌های SRT8 که دیگر هیچ چیزی نمی‌توان گفت!

مدل‌های ۲۰۱۲ دوج چلنجر در سه تیپ مختلف شامل R/T و SXT و ۳۹۲ SRT8 قابل سفارش خواهند بود که البته به تازگی مدل‌های ویژه Yellow Jacket و Rallye Redline نیز عرضه شده‌اند.

Dodge Challenger 2012

چلنجرSXT را می‌بایست مدل‌های پایه‌ای این خودرو به حساب آورد؛ پیشرانه این مدل ۳.۶ لیتری V6 است که توانایی تولید ۳۰۵ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۳۵۰ به همراه ۳۶۳ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۴۸۰۰ را دارد. گیربکس چلنجرSXT از نوع پنج سرعته اتوماتیک بوده که تمامی قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

رینگ‌های فولادی این خودرو نیز ۱۸ اینچی هستند که در جلو و عقب ۷.۵ اینچ پهنا دارند. تایرها نیز از نوع ۲۳۵ میلیمتری است. وزن خالص چلنجرSXT در حدود ۱۷۴۰ کیلوگرم و وزن ناخالص آن نیز ۲۲۴۵ کیلوگرم است. مصرف سوخت این خودرو ۱۳ لیتر در سیکل شهری و ۸.۷ لیتر در سیکل جاده‌ای است. قیمت پایه‌ای این خودرو ۲۵,۱۴۵ دلار برای سال ۲۰۱۲ است.

Dodge Challenger R/T 2012

چلنجرR/T یک مرحله بالاتر از مدل‌های SXT قرار دارد چرا که از پیشرانه‌ای V8 به حجم ۵.۷ لیتر بهره می‌برد که قادر به تولید ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت در دور ۵۱۵۰ و همچنین ۵۵۶ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۴۳۰۰ است. گیربکس آن از نوع شش سرعته دستی بوده که مصرف شهری خودرو را به ۱۵.۷ لیتر در سیکل شهری و ۱۰.۲ لیتر در سیکل جاده‌ای می‌رساند.

رینگ و لاستیک‌ها نیز تفاوتی با مدل‌های SXT ندارند. وزن خالص چلنجرR/T در حدود ۱۸۵۱.۵ کیلوگرم است که وزن ناخالص آن تا مرز ۲۴۰۴ کیلوگرم نیز بالا می‌رود. قیمت پایه‌ای این مدل برای سال ۲۰۱۲ معادل ۲۹,۹۹۵ دلار اعلام شده است.

Dodge Challenger SRT8 392

آخرین مدل از سری چلنجر با نام ۳۹۲ SRT8 شناخته می‌شود و همانطور که از انتظار داریم، این کوپه عضلانی خودرویی است تا دندان مسلح! این مدل در زیر کاپوت خود پیشرانه‌ای V8 به حجم ۶.۴ لیتر را جای داده که می‌تواند تا ۴۷۰ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و ۶۳۷ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۴۲۰۰ داشته باشد.

رینگ‌های این مدل از نوع ۲۰ اینچی آلومینیومی با پهنای ۹.۰ اینچی است؛ تایرها نیز ۲۴۵ میلیمتری انتخاب شده‌اند. وزن خالص چلنجرSRT8 در حدود ۱۸۸۷ کیلوگرم و وزن ناخالص آن ۲۴۰۴ کیلوگرم است. میزان مصرف سوخت آن ۱۶.۸ لیتر در شهر و ۱۰.۲ لیتر در جاده است. قیمت این خودرو نیز برای سال ۲۰۱۲ برابر ۴۴,۱۲۵ دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. a-x1

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ایینو بدن ایران خودرو وزن کم کنه حدود 1200 یه موتور 1800 روش سوار کنه توووووپپپپپ میشه
    قیمتم 20~24 :D

  2. yashar

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    طراحی اصیل و قدیمی داره یه جورایی شبیه پیکان جوانان…!

  3. aref

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    منم می خوام

  4. محمدعلی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    پراید من هم تو شهر 13 تا میسوزونه کاری نداره احسنت سایپا خوشم اومد روشون رو کم کردی تازه قبلا پژو داشتم تو شهر 17 تا میسوزوند به این میگن تچنولوتری

  5. galardo

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    قیافه اصیل و قدیمى داره با امکانات و تکنولوژى هاى برتر
    بنازم. آى بنازم.

  6. TAHA

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینو بیارنش تو کشور خودمون یه موتور پژو بذارن روش دو تا چراغ اضافش کنن صندلیاشو عوض کنن میشه یک ماشین
    ساخت ایران(سایپا)

  7. امیر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا پدرتونو بیامرزه که لااقل عکس این ماشینارو میتونیم ببینیم

  8. سهیل 222

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عشق صداشم…صدای موتورش حرف نداره

  9. سیاوش

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    جالب ولی واقعا نمی دونم چرا آمریکا شکل ماشین هاش رو زیاد عوض نمی کنه و همون طور هست البته شاید اشتباه کنم،اما از درون خیلی خوبه و چهره ای خشن داره

    1. سعید

      ۲۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (173 ديدگاه)

      آمریکاس دیگه با همه جای دنیا فرق داره زیاد حوصله سوسول بازی ندارن..! مگه نمبینی که برعکس همه هنوز از کامیون های خفن دماغ دار استفاده میکنن

  10. mammad

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نوکریم
    وقتی آدم ماشین عشقش رو می بینه حال می کنه

  11. amin

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگه آدمه خیری هست که پول زیاد داره یکی از اینا واسم بخره ممنونش میشم اخه این ماشین عشقمه مخصوصا تیونینگ شده ی 600اسب بخاریش.
    همین جا کامنت بذار ادم خیر خودم میام ماشینشو میبرم

  12. mammad

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیا ببر منتظرته ها
    دیر نکنی ها

  13. رضا قربانی Mr.Ghorbani

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم . به نظر من بهترینه.

    ولی با این همه دوربین یه کم نا امید شدم.

  14. عباس

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای بیشتر کردن صداش کجا باید ببرمش؟09128886081

  15. هادی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام از شما میخوام ماشین دوج چلنجر را اسپورتش بیاری

  16. peyman

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به این میکن حضرت خودرو. خیلی لاتیه . عاشقشم
    حیف بلاک ملی نمیشه حییییییییییییییییییییییییییییییییییییفففف
    سایتت عالیه

  17. ادریس

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشینو فقط باید برد واسه دریفت اخ چه حالی بده چرا ایران خوردو ماشینی نمیسازه که انتقال قدرتش به چرخهای عقب باشه همشه یه پیکان اونجوری بود با دستی کشیدن هم که نمیشه تا میکشی میخوای گاز بدی ماشین خوب دریفت نمیکنه همش راست میره

  18. amin

    ۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیش حرف ندارهن …واقعامثل یه مردمقاوم وخشنه…

  19. Arshia

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظرم از این بهتر وجود نداره! از ماستنگ GT 500 ضعیفتره اما من با این بیشتر حال می کنم!!

  20. remy

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حرف نداره.
    به امید روزی که بتونیم تو ایرانمون سواری کنیم.

  21. mojtaba abedi

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدای ماشین هاست
    کسی میدونه قیمت این ماشین تو ایران با پلاک موقت حدودا چقدر در میاد ؟؟؟!!!
    حتی مدل های قدیمیش هم محشره و جنازش به ماشین های ژاپنی و کره ای می ارزه .
    درسته شتابش کمه نسبت به جنیسیس اما … اصالت و شخصیتی که این ماشین داره یا بهتر بگم ترسی که این ماشین داره هیچ ماشینی نداره .

    1. محمد

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من دارم برای فروش البته با پلاک اروند قیمت 98. میلیون

  22. اریا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شبیه پارسه . ولی به پارس نمیرسه .هی هی هی

  23. مرتضی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی بیسته

    من عاشق خودرو های عضلانی هستم

    لطفا معرفی کنید.

  24. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خیلی قدیمی ام بااصالت….

  25. امید

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هیولایی زیر کاپوت خوابیده وای به روزی که تو جاده بیدار بشه. انوقت که فرق تکنولوژی رو با قوطی کبریت میفهمی

  26. JDM-ARMY

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقای مجتبی عابدی
    این که شما ماشین های امریکایی رو دوس دارید دلیل نمیشه بگید جنازه اش به ماشین های ژاپنی میارزه….
    مثل اینکه هنوز خیلی مونده که نیسان و هوندا و لکسوس رو بشناسی….

  27. mostafa

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من دوج چلنجر مدل1970میخوام ولی اونی که میخوام پیدا نمیشه
    در این موضوع به کمک دوستان دارم ممنون

  28. mostafa

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقای jdm-army باید بگم شما درست میگی ماشین های کره و ژاپن هم خوبه مثل نیسان و توییتا اما ماشین امریکایی دوج شرولت فورد له شدش به اونا میرزه چون کره ژاپن بیشتر رو آپشن ماشین کار میکنن ولی آمریکا رو موتور درسته آپشناش کمه ولی یه آپشن امریکا میرزه به کره ژاپن….

  29. mostafa

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوج خدای دیریفت
    به جرعت میگم این ماشین فقط برای دیریفت تولید شده
    اخ که چ حالی میده باهاش تو جاده چالوس دیریفت کرد

  30. milan

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از این ماشین واس فروش کارکرده موجود هست؟؟ اگه هست چ قیمتیه؟؟ دهه 80 اگه باشه خیلی خوبه؟؟ کسی قیمت داره بگه بیزحمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا