اختصاصی نیویورک ۲۰۱۴: مدل ۲۰۱۵ چلنجر با کمترین تغییرات ظاهری رونمایی شد؛ خودرویی که قرار است تا پاییز ۲۰۱۴ روانه بازار شود . . .
- سومین نسل چلنجر از سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد.
- فروش چلنجر در سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۱,۴۶۲ دستگاه بود که دو برابر سال ۲۰۰۹ است.
- پیش بینی می شود تا ۵ سال آینده فروش چلنجر بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد.
- خط تولید این مدل در شهر Brampton کانادا قرار گرفته.
- دارای مدلهای SXT و SXT Plus و R/T و R/T Plus و R/T Shaker .
- افزوده شدن دو مدل جدید Scat Pack و Scat Pack Shaker .
- افزوده شدن سیستم های هشداردهنده (جلو، عقب، نقطه کور) به لیست آپشن ها.
- افزوده شدن لانچ کنترل سفارشی جدید و پکیج ترمز برمبو.
علیرغم تغییرات گسترده در چارجر ۲۰۱۵ اما داج برای چلنجر جدید، بسیار محافظه کارانه قدم برداشته تا آنجا که فقط دست به تغییر جزییات برده مانند افزوده شدن دوخانه مستطیلی شکل به درون جلوپنجره، پروژکتورهای جدید مه شکن، چراغ های LED دار جدید عقب، افزودن رنگهای جدید برای بدنه و نهایتا طراحی مجدد رینگ ها.
بهترین ویژگی چلنجر ۲۰۱۵ را باید درون کابینش جستجو کرد چرا که داج یک نمایشگر ۷.۰ اینچی TFT درون صفحه کیلومتر قرار داده و دورسنج و سرعت سنج ها را هم کاملا کلاسیک و به سبک و سیاق چلنجر ۱۹۷۱ طراحی کرده. همچنین برای کنسول هم یک مانیتور ۸.۴ اینچی لمسی با سیستم Uconnect Access مهیا شده تا مشتریان دیگر شکایتی از نبود آن نداشته باشند.
در قسمت فنی داج همانند چارجر ۲۰۱۵ ، برای چلنجر ۲۰۱۵ نیز برای نخستین بار از گیربکسهای ۸ سرعته TorqueFlite اتومات با پدال شیفتر بهره گرفته که فقط نسخه های SXT آنرا بصورت استاندارد داشته و برای مابقی مدل ها سفارشی خواهد بود. این گیربکس تنها ۹۰ کیلوگرم وزن دارد که حتی نسبت به گیربکس ۵ سرعته سابق چلنجر حدود ۳.۶ کیلوگرم سبکترست. برای این گیربکس وقتی با انجین ۶.۴ لیتری همراه باشد، اعداد زیر ثبت شده:
- صفر تا ۹۶ در کمتر از ۴.۵ ثانیه.
- یک چهارم مایل در ۱۲ ثانیه.
- حداکثر سرعتی بیش از ۲۹۰ کیلومتر برساعت.
برای چلنجر ۲۰۱۵ همچون گذشته دو پیشرانه ۳.۶ لیتری Pentastar و ۵.۷ لیتری HEMI قابل سفارش است؛ علاوه بر این ها یک انجین ۶.۴ لیتری HEMI نیز به تازگی برای این خودرو آماده شده:
- ۳.۶ لیتری V6 ؛ با قدرت ۳۰۵ اسب بخار.
- ۵.۷ لیتری V8 ؛ با قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۶ نیوتن متر.
- ۶.۴ لیتری V8 ؛ با قدرت ۴۸۵ اسب بخار و گشتاور ۶۴۵ نیوتن متر.
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳واقعا چلنجر فراتر از زمان عمل کرده و نسل اول و این نسل اون به یک اندازه زیبا و دوست داشتنی هستند…
فروش بیش از 430 هزار دستگاه درسال 2013!!!!!!! اصلا فکرشم نمیکردم
افزودن لانچ کنترل سفارشی و ترمز برمبو…..دیگه چی میخواین؟؟؟!!!
طراحی بسیا زیبا و اصیل
و رنگ های بسیار زیباش مخصوصا آبیش که خیلی خوشکله..
درود بر آمریکا
milad
۳۰ فروردین ۱۳۹۳فکر می کنم اشتباه شده منظور ۴۳۰۰۰ دستگاه بوده…
چلنجر فوقالعاست یه ماسل با طراحی نوستالوژیک و تکنولوژی روز و کلی امکانات عالیه
شاهین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان 43000 تا که چیزی نیست! همون 430000 تا درسته.
شاهین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز من معذرت میخوام.مثل اینکه 430000 تا درست نیست.با تشکر.
امیر
۳۰ فروردین ۱۳۹۳پر قدرت به معنای واقعی
یه دونه دوج چلنجر منطقه آزاد رشت انزلی آوردن راهنمایی رانندگی گیر داده نمیذارن پلاک شه
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳منم تعجب کردم خواستم بگم اشتباس ترسیدم بگم!!!!!
قلی
۳۰ فروردین ۱۳۹۳واقعا اصالت حفظ کرده . مثل بقیه خودروسازان امریکایی نبوده .
mahdi
۳۰ فروردین ۱۳۹۳الان که مثلا جوونیم نمیتونیم این ماشینارو سواربشیم یعنی پولشو نداریم چند سال دیگه که پیر شدیم اگه پولشم داشتیم که بخریم دیگه هیچ لذتی نداره سواریش
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳حرفت تا حدودی درسته ولی خوبیه ماسل کارها اینه که با گذشت زمان جذاب تر هم میشن و غبار پیری و کهنگی اونارو نمیگیره
نکته دوم اینکه تا 20سال دیگه احتمالا همه ماشینا هیبریدی و برقی شدن یا یه چیز جدیدتر(استثنا:ایراخرو سگپا که امیدوارم تا اون زمان کاملا نابود شده باشن اگه باشن از سوخت گوز خر استفاده میکنن!)
ولی این غولای امریکایی یه حس ناب دارن
چاپلو
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
رانندگی تو هر سنی لذت بخشه اما تو جوونی چیز دیگه ایه
تو فیلم stand up guys با بازی ال پاچینو و کیریستوفر والکن یه چلنجر رو بر میدارنو میزنن به خیابون کلی حال میدن به ادم
شاهین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳افرین به دوج.خوشحالم که خیلی قیافه ی اینو عوض نکرد.حالا سه تفنگدار جمعشون جمع شد! چلنجر،کامارو و موستانگ.
راستی از رنگ فیروزه ایش خیلی خوشم اومد.
فورد
۳۰ فروردین ۱۳۹۳دوستان جوان زیاد نگاه نکنین عوارض داره از قبیل افسردگی بی خوابی کم اشتهایی و ………
به پراید هاچ بک فکر کنید ؟
شروین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳عاشقشم
e
۳۰ فروردین ۱۳۹۳دوسش دارم بیشتر از چارجر
sadegh
۳۰ فروردین ۱۳۹۳یعنی واقعا برای من تو ماشینای آمریکایی اولین انتخابه، چه قیافه و خشمی و چه ابهتی، گشتاور خوبی هم داره، باید به دوج ایول گفت که تو این ماشین از طراحیه آمریکایی دور نشده
Un4given
۳۰ فروردین ۱۳۹۳… Challenge every thing
امید
۳۰ فروردین ۱۳۹۳طراحیش واقعا دوس داشتنیه اون رنگ طوسی رو بیشتر دوست دارم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
این ماشین ها هنوز اصالت امریکایی خودشونو حفظ کردن :»
چلنجر . موستانگ . کامارو .
((( یک قلب ، از تمام معابد و مساجد و کلیساهای دنیا مقدس تر است )))
ESI
۳۰ فروردین ۱۳۹۳ایول به این کمپانی عجب چیزی رو کرده
شلبى
۳۰ فروردین ۱۳۹۳داخلش خیلى بهتر شده، یه ماسل کار کامل
saman
۳۰ فروردین ۱۳۹۳حق مردم ایران این نیست که بعد از 20 سال پشتیبانی از ایرانخودرو و سایپا
امروز این دو خودرو ساز فقط چراغ خودرو ها و سپرآنها را عوض کنند و به اسم ماشین جدید دست مردم بدهند و بهترین خودرو تولید داخل دنا باشد که که از نظر طراحی و…اصلا استاندارد نیست .
مردم نتیجه 20 سال حمایت شما و بازار تحمیلی انحصاری که در این 20 سال در اختیار این دو شرکت بوده این است؟
پول شما که در این 20 سال به جیب این دو شرکت رفته کجاست؟
کافر مقدس
۳۰ فروردین ۱۳۹۳خراب ـه جلو پنجره ش شدم!
امیر(فقط آمریکا)
۳۰ فروردین ۱۳۹۳مهم ترین مشکل مدل 2013 چراغ های عقبش بود که چنگی به دل نمی زدند ولی حالا چراغ های LED عقب این مدل از دوج رو هم مثل چاجر زیبا و دلربا کرده
شروین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳مدل قبلی بیشتر شبیه داج چلنجر 1970 بود و این شبیه 1972. به خصوص چراغهای عقبش. یکی از یکی باحال تر
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳درسته
یه بارهم برنده یکی از جوایز طراحی خودرو شه که دقیق یادم نمیاد کی بود
احسان(احسان سابق)
۳۰ فروردین ۱۳۹۳چلنجر خیلی امادس واسه گاز دادن.از اون ماشینایی هست که نه واسه فخرفروشی کابرد داره نهواسه مسافرت.فقط توی کویر وسط ظهر تو تابستون پات رو بذاری سر گاز و صدای زوزه موتورش گوشت رو نوازش بده.فقط چلنجر میتونه این ارزو رو براورده کنه.
راستی پدال اشتباه نمی کنی که پارسال 430000 چلنجر فروخته شده؟تو امریکا 51000 تا فروخته و فکر نکنم جای دیگه کرایسلر این ماشین رو بطور عمده بفروشه
GTR-50
۳۰ فروردین ۱۳۹۳شتابش خوب شده
زیگما
۳۰ فروردین ۱۳۹۳پدال به جدول در لینک زیر نگاه کن. هم چنین به جدول پایین ترش. فکر کنم فروش رو اشتباه زدی .
http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Challenger#U.S._sales_figures
در مورد ماشین
این ماشین اول از همه با داخلش منو سوپرایز کرد. به خصوص سرعت سنجش !خارجش هم که سال هاست جذابه.
سردبیر
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام. ممنون از تذکر بجا و نکته بینی شما. اصلاح گردید.
شاهین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳زیگما جان یعنی 430000 تا درست نیس؟
زیگما
۳۰ فروردین ۱۳۹۳اره شاهین
دو تا کلیپ براتون دارم که پیشنهاد میکنم ببینید.
https://www.youtube.com/watch?v=-ncjRfmYFu4
بالایی رو تا انتها ببینید و به جمله آخرش دقت کنید.(البته انتهاش یه مشکل اخلاقی داره ولی اشکال نداره)
https://www.youtube.com/watch?v=GW9nGlpJobQ
این هم بیشتر تبلیغاتیه ولی زیبا
شاهین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳مشکلی که نداشت فقط یه پیرزن 106 ساله بود همین. :)
زیگما
۳۰ فروردین ۱۳۹۳نه اون قسمت رو میگم که آخر کلیپ هست و پیرمرده انگشت میانش رو به نشانه اعتقاد به خدا به دوربین نشون میده!
sadegh
۳۱ فروردین ۱۳۹۳زیگما جون حال کردم، اصن روحم جلا پیدا کرد، دمت گرم کلیپای باحالی بودن
مصطفی
۳۰ فروردین ۱۳۹۳خیلی سریع تر از مدلای قبلیه!من همچین انتظاری نداشتم خیلی خوبه…
ali97
۳۰ فروردین ۱۳۹۳فک کنم تنها ماشینیه که از هر هزلر نفر ممکنه 10 نفر دوسش نداشته باشن
که البته با این مدل جدید اون 10 نفر هم دیگه دوسش خواهند داشت
چراغای عبقش خیلی خوب شده
ای کاش چارجر رو هم به این اندازه تغییر میداد
ولی کرایسلر داره غوغا میکنه
ali97
۳۰ فروردین ۱۳۹۳حالا میتونه موستانگ و کامارو رو بخوره یا نه؟
شروین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳همیشه این و کامارو موستانگ رو خوردن. هنوزم میخورن
GTR-50
۳۰ فروردین ۱۳۹۳وای این رنگ سبزش خیلی قشنگه
پویان
۳۱ فروردین ۱۳۹۳6.4 لیتر با موتور 8 سیلندر 485 اسب قدرت
0 تا 60 مایل هم 4.6 ثانیه خیلی کم نیست؟
شروین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خیلی هم خوبه. نزدیک 2 تن وزن ماشینه!
حشمت021
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چلنجر و ماستانگ جدید معرفی شدن.
الان فقط باید منتظر کامارو بود…
بعدشم منتظر تست این 3 تا هیولا
باربد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز کامارو 2014 جدیده دیگه!تازه کامارو Z28 2014 دست 911 و GTR رو هم از پشت بسته!!
SHELBY GT500
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳محشرهههههههههههههههههههههه
parham
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳شیک،عالی،تر تمیز،مثل داداشش چارجر!!!ماچ!اینو هلو!!!
امید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ای خدا، نگاش کن ترو خدا. چقد دلبری می کنه، وااااااااااااااای
تنها حرفی که می تونم بگم اینه که محشره و در ادامه من دیگه حرفی ندارم :|
مریدشم. خیلی خوشحال شدم که بر خلاف موستانگ و کامارو اصالتش رو حفظ کرده. با این ماشین فقط باید راه رفت و به زمین و زمان فخر فروخت