بسیاری از خودروهای گروه فیات کرایسلر تا سال ۲۰۱۸ شکل جدیدی به خود خواهند گرفت و در این میان، تغییراتی بین برندهای مختلف صورت میگیرد. برند SRT با دوج ادغام خواهد شد و به عنوان تیونر داخلی دوج ادامه خواهد داد. دوج نیز تبدیل به یک برند اختصاصی برای خودروهای با عملکرد بالا خواهد شد.
در نتیجه، SRT وایپر را با نشان دوج خواهیم دید و مدلهای SRT که در حال حاضر، خارج از حوزه برند دوج قرار دارند مانند کرایسلر ۳۰۰ SRT و جیپ گرند چروکی SRT، احتمالاً ادامه نخواهند یافت. مدیر عامل کنونی دوج، تیم کونیسکیس مسئول این ادغام خواهد بود و این در حالی است که رالف گیلس، رئیس SRT به عنوان سرپرست بخش طراحی و موتوراسپورت ادامه خواهد داد. مدیر عامل گروه فیات کرایسلر، سرجیو مارچیونه در کنفرانس خبری میگوید:میخواهم از رالف به خاطر خدماتش به برند SRT تشکر کنم. SRT تحت رهبری رالف خط تولیدش را به خودروهایی با امکانات بیشتر گسترش داد و جوایز و افتخارات بسیاری را در صنعت خودرو از آنِ خود کرد.
دوج، جایگاه خودش را به عنوان برند اصلی گروه فیات کرایسلر از دست میدهد. این جایگاه توسط برند «کرایسلر» ادامه داده میشود و دوج تبدیل به یک برند ویژه برای خودروهای اسپورتی با مدلهایی قدرتمند و کراساورهایی با عملکرد بالا میشود. در ادامه، جدول زمانی تغییرات برند دوج را تا سال ۲۰۱۸ مرور میکنیم.
۲۰۱۵: گرند کاروان و اونجر از خط تولید کنار میروند. مدلهای چلنجر، چارجر و وایپر بهروزرسانی میشوند. این شامل سورپرشارژر برای چلنجر و چارچر SRT نیز میشود. مدل دورانگو تغییری به خود نخواهد دید.
۲۰۱۶: دارت دارای طراحی جدیدی میشود و یک SRT جدید با دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و توربو عرضه خواهد شد.
۲۰۱۷: ادامه استفاده از دیفرانسیل تمامچرخ و موتور توربو در SRTهای جدید.
۲۰۱۸: در کنار ورژنهای جدید چلنجر و چارجر، یک هاچبک کامپکت نیز ارائه خواهد شد.
کافر مقدس
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خدا از روت رَد بشه فیات!
نمیشه مثل قدیما(همین 4-5سال پیش) با کرایسلر استرالیا و حتی اون یکی ها کار کنن :( ؟
در کل پیشاپیش نظر من ب نظر ـه زیگما نزدیک است .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
من که نفهمیدم چیشد .
ولی خداکنه که فیات دوج و کرایسلر رو دوباره به اوج برسونه . هرچند که در
اوج بودن . اما همانند رقباشون نبودند . مثل ماستانگ . کامارو .
((( در رفاقت با وفا بودن شرط مردانگیست ، ورنه با یک استخوان ، صد سگ
رفیقت میشوند !!!!!! )))
e.scamp
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد چی شده امروز شعر میگی؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
دلم پر است از کسانیکه ……
خاوری مزراتی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳از کیا؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳حالا
carbonado aventador
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من أین کار اشتباهه!!!!!أین کار باعث ضرر رساندن به srt viper و باز کردن رآه برأی رقیب هایی مثل کوروت و موستانک میشه!!!!!!
خاوری مزراتی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳میگم کرونادو جان بدجور دیشب رئال ضایع شد…
carbonado aventador
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳موافق أم ولی رونالدو که آسیب دید تیم به هم خورد!!!!!!
ROLSE ROISE
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳آمریکایی ها که مثل ما ایرانی ها پسرفت نمیکنند که!!!!!!!!!!!!
بجای اینکه ماشینامون رو هرچند سال یکبار تغییرتوشون بدیم رینگ اسپرت را
با رینگ معمولی و قالپاق عوض میکنیم!!!!!!!
ماشین یورو 4و5بزنیم یورو2میزنیم!!!!!!
ماایرانی ها ادا مون خیلی زیاده طوری که *متن موجود نیست*پاره میکنه!!!!!!
جز اینه؟؟؟!!!
sadegh
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳مطمئن باشید این حرکتی که فیات برای دوج میخواد بکنه کاملا حساب شده اس، همونطوری این همه سال تونسته دوج رو در سطح خوبی نگه داره، از این به بعد هم میتونه
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳میشه یکی به من بگه چی شد؟! قاطی کردم همه چیو!
sadegh
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳داش شاهین الان دقیقا چیو قاطی کردی؟!
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳صادق جون کلا قاطی کردم! اینقدر اسم زیاد بود نفهمیدم کدوم یکی مال کدومه! SRT و وایپر مال کدوماس؟!
sadegh
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان، اگه سوالتو درست متوجه شده باشم، SRT که نوعی از همون challenger و charger میشه، وایپر هم که یه نوع دیگه از همون دوجه
سوالتو درست فهمیدم؟
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دستت درد نکنه داداش.الان فهمیدم! یه جوان رو از نگرانی نجات دادی! :)
sadegh
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳فداااات داداش :)
رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳امیدوارم نتیجه مدیریت ایتالیایی به سود همه باشه..
کاش یه مدیر آلمانی داشتن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
رضا حالا آلمانی هم نبود ، نبود . مهم فردش نیست .
مثل آلمانی ها مدیریت کنند . مهم عملیاتشه . راه و رسمشه .
رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
دقیقا
منم کلا مدیریت آلمانی منظورم بود
نه صرفا یک آلمانی مثلا دیوونه آلمانی :-)
رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی مدیریت و کیفیت آلمانی اگه با محصولات قلدر و وحشی امریکایی ترکیب بشن چی میشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . میشن هیولا .
خاوری مزراتی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳آقای لوکا دی مونتزمولو و سرجیو مارچیونه مدیران بزرگی هستن..عیب کار جای دیگه س
قاقالی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳آخرش یه حرف حسابی از رضا شنیدیم
زیگما
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳من خیلی نسبت به اینده کرایسلر بدبین بودم ولی انگار وضعیت داره خوب میشه….
رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳محصولات کرایسلر و دوج کاملا مردونه هستن مثل اکثر ماشینای آمریکایی
امید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳باید نشست و دیدچه شاهکارهایی در راهه
ESI
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳من که هنگ کردم
Ehsan
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظرم دوج و SRT نیاز به یک تحول داشتند ، و فکر نمیکنم که فیات و کرایسلر اشتباه کرده باشند ، هر چی باشه انها در دنیای محاسباتند نه دنیای باری بهر جهت
saied
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳مرسی فیات
Ferya
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳چـــی ؟؟ یعنی گرندچروکی SRT تولیدش متوقف میشه …؟؟
WTF ؟؟؟
SHELBY GT500
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳قلب آدم درد میگیره
مسعود
۳ تیر ۱۳۹۳VIPER SRT10 AWD
REZA
۲۰ شهریور ۱۳۹۳خداییش این SRT Challenger عجب ماشینیه
احسان
۱۷ تیر ۱۳۹۴حیف کرایسلر که دیگه موتور های SRT روش نصب نمیشه
امیرحسین
۱۳ مهر ۱۴۰۱دوستتون دارم برای همیشه