در آمارهای سال ۲۰۲۲، دوج چلنجر با فروش ۵۵ هزار دستگاه، برای دومین سال پیاپی به پرفروشترین ماسل کار بازار آمریکا تبدیل شده است.
هرچند پیشینهٔ دوج چلنجر به سال ۲۰۰۸ بازمیگردد و پیشرانههای آن متعلق به دوران دایناسورها هستند اما برای دومین سال متوالی پرفروشترین ماسل کار بازار آمریکا لقب گرفته است. این موفقیت ازآنجهت قابلتوجه است که رقبای چلنجر یعنی موستانگ و کامارو هردو بسیار مدرن هستند زیرا نسل ششم ماسل کار فورد در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد و شورلت هم یک سال بعد نسل ششم کامارو را به بازار فرستاد. همچنین هردو خودرو از آن زمان تاکنون بهروزرسانیهایی را هم تجربه کردهاند.
از سوی دیگر اما ظاهر و پیشرانههای سنتی چلنجر تأثیر زیادی در موفقیت آن داشتهاند زیرا در بین این سه ماسل کار، دوج تنها خودرویی است که همچنان ظاهری کاملاً کلاسیک دارد و سراغ موتور چهار سیلندر نرفته است. به همین دلایل، چلنجر در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۵۵,۰۶۰ دستگاه شده و بالاتر از موستانگ با ۴۷,۵۶۶ دستگاه قرار گرفته درحالیکه کامارو با فروش تنها ۲۴,۶۵۲ دستگاه بسیار عقبتر است. البته جالب اینکه در بین سه خودروی مذکور، کامارو بیشترین افزایش فروش را نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته و فروش آن ۱۲ درصد بیشتر شده است درحالیکه فروش موستانگ از ۵۲,۴۱۴ دستگاه در سال ۲۰۲۱ کاهشی ۹ درصدی را تجربه کرده است.
البته مقداری از این کاهش فروش احتمالاً به خاطر انتظار خریداران برای عرضهٔ نسل جدید موستانگ به بازار است. در همین حال، چلنجر نیز رشد فروش جزئی ۱.۳ درصدی را تجربه کرده است. هرچند این خودرو و برادر چهاردر آن یعنی چارجر هردو افزایش فروش داشتهاند اما فروش سومین محصول دوج یعنی دورانگو ۱۲ درصد کمتر شده است. تا اواخر امسال، دوج آخرین مدل از سری نسخههای ویژهٔ موسوم به «آخرین تماس» را معرفی خواهد کرد تا با چلنجر و چارجر کنونی خداحافظی کند و ماسل کارهای الکتریکی را به بازار بفرستد.
thrgt56
۱۷ دی ۱۴۰۱چونکه بهتره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۷ دی ۱۴۰۱فروش چارجر رو هم میزدید دیگه.و باز هم متعجب میشی از ابنکه چرا یه مشت احمق و عقده ای در راس استلانتیس قرار گرفتن و عقده گشایی رو به پیشرفت و فروش بیشتر ترجیه میدن.وقتی چیزی از مازراتی و آلفا در نمیاد و سرانجام میلیونها دلار هزینه میشه سوپر کاری که توان نزدیک شدن به کوروت پایه اونم نه 495 اسبی که حتی حریف نسخه بسیار پایه 490 اسبی هم نمیشه در هیچ زمینه ای همه اینا در حالیه که یه هیولا تو دستشون به اسم چلنجر دارن که میشه با یه هزینه مناسب پلتفرم و انجینهای اختصاصی براش ساخت تا پشت هم رکورد بزنه حالا سدان چارجر هم بهش اضافه کنید و پشت بندش شاسی بلندهای پرفورمنس جدید و نسل جدید وایپر.به هر حال وقتی چلنجر و چارجر به پایان برسن استلانتیس چارجر برقی رو میده بیرون که به سال نکشیده مجبور به پایان دادن به ساختش خواهد کرد و تلاش میکنه رو همون پلتفرم انجین هوریکین رو بزاره تا دوباره برگرده به رقابت در حالی که موستانگ دیگه اجازه نفس کشیدن نمیده
علی
۱۷ دی ۱۴۰۱کلاس مازراتی و آلفارومئو متفاوت از دوچ هست . اونا با اصالت و لوکس سازن و تیراژ شون کمه . این برای صدهزارمین بار
KAMI
۱۷ دی ۱۴۰۱با پولی که صرف ساخت اون دو تا تشت لگن مازراتی و آلفارومئو میشه میشد نسل جدید چلنجر و چارجر و به همراه وایپر ساخت
alireza206
۱۸ دی ۱۴۰۱خب نمیسرفه فقط داخل آمریکا فوروش دارن
hamidreza72
۳ بهمن ۱۴۰۱تشت لگن اونه که وقتی به اولین پیچ پیست میرسه باید جفت پا بزنه رو ترمز
Royal Driver
۱۷ دی ۱۴۰۱میتونه یکی از دلایلش این باشه همینطور هم که اشاره شده، دوج بیشتر متکی بر سنت کلاسیک بود، منظورم اینکه بیشتر از فاز قدیمی بهره میبرنه. همین چلنجر برخلاف ماستنگ و کامارو طراحیش اون مدل کلاسیک ار تی دهه ۷۰ رو زنده میکنه هم اینکه حس رانندگی رو بیشتر به راننده میده. البته که طرفدارانش هم بیشتر هستن.نوع پیشرانش که خیلی جا افتادست، صدایی که تولید میکنه، طراحیش، هیکل گندش. نسخه های دیمون و هلکت هم افرادی خاصی رو جذب میکنن، حدسمم این بود که چلنجر بالاترین و کامارو کمترین باشه. اگر شورولت هم یکم تغیرات توی کامارو ایجاد کنه که مشتری های بیشتری جذب کنه واقعا خوب میشد.
Royal Driver
۱۷ دی ۱۴۰۱میبرنه= میبره* اشتباه تایپی شد ببخشید.
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۷ دی ۱۴۰۱فک میکردم فقط استرالیایی ها عقلشون کمه
GMA
۱۷ دی ۱۴۰۱نه سید فقط خودت عاقلی بقیه بی عقل اند…
DoctoR
۱۷ دی ۱۴۰۱استرالیایی ها اگر عقلشون زیاد بود هیوندای که هنوز به تکنولوژی ایمبولایزر پراید صبا نرسیده نمیخریدن که الان درگیر فراخوان های سنگین و خفت بارش بشن
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-cars-australia-fires-engine-failures/
بمولا:)
GMA
۱۷ دی ۱۴۰۱ای کلک :)
دوباره میخوای بحث سنگین کره و ژاپن راه بندازی…:))
انشالله که نیتت افزایش بازدید و کسب درآمد سایت باشه😂🙃
DoctoR
۱۷ دی ۱۴۰۱دارم در راستای پیشرفت سایت قدم میذارم
متاسفانه بعد از انقراض تقریبی کره فن ها دیگه پتانسیل فایت از بین رفته باید ببینم بین آلمان و آمریکا چیزی کاسب میشم یا نه😂👋
GMA
۱۷ دی ۱۴۰۱شما زحمت نکش😂
اون قسمت آلمان و آمریکا بر عهده علی نوا هست…:))
DoctoR
۱۷ دی ۱۴۰۱پس ما بریم آلمان رو بگیریم وارد مرحله جدید از درگیری بشیم
RENAULT5
۱۷ دی ۱۴۰۱من که موستانگ فنم
چلنجر هم اپدیت نشده ویکم قدیمیه
Alireza
۱۷ دی ۱۴۰۱واقعا هر سه ماشین زیبا و عالی هستن
joojoo
۱۷ دی ۱۴۰۱بعضی ماشینا اسطوره ان
نه به خاطر هندلینگ فوق العاده
نه به خاطر شتاب بی نظیر
نه به خاطر سطح رفاه خیلی بالا
اسطوره ان چون دقیقا همونین که باید باشن….
با بقیه ی ماشینا رقابت نمیکنن
چون واسه خودشون توی یه لیگ تک نفره بازی میکنن
هیچ کس هندلینگ و شتاب چلنجر رو با ب ام و سری چهار مقایسه نمیکنه که بگه ب ام و بهتره پس برم اونو بخرم
اونی که چلنجر میخره….اولش با خودش میگه من چی میخوام؟ من شتاب میخوام؟ نه
هندلینگ واسم مهمه؟ نه
من چلنجر رو میخوام
میخوام وقتی گاز میدم صدای موتور 8 سیلندر با سوت سوپر شارژرش روحم رو جلا بده
میخوام با لاستیکاش فستیوال دود داه بندازم
میخوام تو خیابون ماشینو سر بدم
میخوام قیافش مردن باشه ولی کلاسیک هم باشه
چلنجر اسطورست
مهم نیست کدوم ماشین تو چه زمینه ای بهتر از چلنجره
چون هیچ کدوم چلنجر نمیشه
سوشیانت
۱۷ دی ۱۴۰۱کی گفته شتاب چلنجر از سری ۴ بهتر نیست؟ دوج دیمون شتابش ۲.۳ مدل هلکت ردآی هم ۳.۴ هردو شتابشون بهتره در ضمن با توجه به دیفرانسیل عقب بودن چلنجر این شتاب ها عالیه
matin
۱۷ دی ۱۴۰۱حق
R@min
۱۷ دی ۱۴۰۱دو تا نکته داره این قضیه اولیش بخاطر پایان تولید چلنجر هست که خب تقاضا برای آخرین نمونه ها بالاتر رفته و صد حیف که استلانتیس به راحتی این جامعه رو رها کرد.
دلیل دوم هم طبق معمول نسل 5 و 6 ماستنگ هر وقت نسل جدید معرفی میشه مشتری ها صبر می کنن برای نمونه جدیدتر و به احتمال زیاد سال دیگه فروش ماستنگ به 100 هزارتا نزدیک میشه و دوباره بعد 3 4 سال افت می کنه. البته امسال خط تولید ماستنگ بیشتر از 5 بار تعطیل شد تا تقاضای برانکو و ماوریک تامین بشه.
در کل این رقابت 15 ساله هم تموم شد و جارو شارژی ها اسم چلنجر و ماستنگ رو یدک می کشن.
Amir mahdi @-1387
۱۷ دی ۱۴۰۱چلنجر اصالت نگه داشته
Hadi
۱۷ دی ۱۴۰۱واقعا حیف این چلنجر که میخوان برقی کنن
آخه چرا وقتی هنوز وقتی داره انقدر خوب میفروشه محبوبه چه دلیلی میتونه وجود داشته باشه؟
کاش داج هیچوقت زیر مجموعه استلانتیس نمیشد…
بابت فروش بیشتر کامارو هم خوشحال شدم
موستانگ هم احتمالا امسال فروشش بیشتر میشه
احمدرضا
۱۷ دی ۱۴۰۱نمیشه چلنجر دوس نداشت
❤BMW❤
۱۷ دی ۱۴۰۱فقط عکس تیتر مقاله 😍
توی ذهن من ، چلنجر ، یه ماشین سرکش و وحشی و دیوانه اس که میخواد همه رو قورت بده (البته که توی واقعیت هم همینه)
مهدی
۱۷ دی ۱۴۰۱خب این نشون بیشتر مردم هنوز علاقه مندن به استفاده از المانهای طراحی کلاسیک تو خودروهای مدرن اما اما نباید در نظر نداشت که چلنجر از نظر فنی واقعا از کامارو و موستانگ عقبه. چلنجر نه تو شاسی نه موتور گیربکس نه سیستم تعلیق کارایی اون دوتا رقیب رو نداره اما خب به خاطر حفظ استایل کلاسیک همچنان مشتری بیشتری رو سمت خودش میکشونه
آریا
۱۷ دی ۱۴۰۱یه نیش گاز چلنجر با اون صدای سوپر شارژر کل دنیا می ارزه ام هاتم فراموش میکنی بهت قول میدم (البته اگه ماشین باز باشی)
مهدی
۱۸ دی ۱۴۰۱خب همون سوپرشارژر رو کامارو و موستانگ هم هست با تعادل و پرفورمنس بهتر
peyman-jdm
۱۷ دی ۱۴۰۱(تا اواخر امسال، دوج آخرین مدل از سری نسخههای ویژهٔ موسوم به «آخرین تماس» را معرفی خواهد کرد تا با چلنجر و چارجر کنونی خداحافظی کند و ماسل کارهای الکتریکی را به بازار بفرستد)
ععی….💔
امیرحسین
۱۷ دی ۱۴۰۱چلنجر عشقه
Muty
۱۸ دی ۱۴۰۱انتخابم :
1- چلنجر
2- کامارو
3 موستانگ
ولی در ابتدای امر وایپر (ع)