استارت زدن دوج برادرز کوپه 1924 پس از 83 سال!
پیشرانه 4 سیلندر قابلاعتماد این خودرو قدرت قابلتوجهی را برای دوران خود تولید میکرد. کابین نیز وضعیت خوبی داشت و سرنشینان میتوانستند سواری راحتی را تجربه کنند. این خودرو مثالی بارز از تکامل صنعت خودروست و پیشرفت تواناییهای طراحی و مهندسی دوج را نشان میدهد. البته نمونههای اصیلی همچون خودروی موردبحث ما به سختی پیدا میشوند. اخیراً کانال خودروهای کلاسیک در یوتیوب نمونهای از دوج برادرز کوپه 1924 را که به مدت 83 سال در انبار نگهداری شده بود ملاقات کرده است. به این ترتیب خودروی موردبحث برای آخرین بار در سال 1940 و دوران ریاست جمهوری فرانکلین روزولت رانده شده است و آمریکا هنوز یک سال با ورود به جنگ جهانی دوم فاصله داشت.
اما با توجه به سن 99 ساله این دوج باید گفت از دیدن شکل اصیل و خوب خودرو سورپرایز شدهایم. هر چهار چرخ خودرو به راحتی حرکت میکنند و باعث خروج آن از انبار میشوند. بدنه و کابین نیز در شرایط مطلوبی قرار دارند و با یک تمیزکاری عالی بهتر نیز خواهند شد. البته استارت زدن خودرو نیازمند کمی تلاش بیشتر خواهد بود. سیستم برقی خودرو ناپایدار است و اگر این دوج نیازمند قطعهای باشد یافتن آن در فروشگاههای لوازمیدکی ممکن نخواهد بود. همین موضوع درباره شمعها نیز صدق میکند که بزرگتر از نمونههای مدرن خود هستند. البته اکثر قطعات اصلی پیشرانه مشابه نمونههای مدرن هستند و بنابراین فکر نمیکنیم رفع چنین مشکلاتی خیلی سخت باشد.
نهایتاً باید گفت پیشرانه درونسوز برادرز کوپه 1924 نیازمند فیلتر هوا، سوخت و بنزین خواهد بود. پس از تلاشهای بسیار این دوج احیا میشود و با اتکا به قدرت خود میتواند راهی جادهها شود. 100 سال از تولید خودروی موردبحث در کارخانهای نزدیک میشیگان میگذرد. دوج همانند دیترویت و دیگر برندها تغییرات بسیار زیادی را نسبت به سالهای قبل داشته است اما هنوز هم به تولید خودرو از جمله چارجر و چلنجر مشغول است. این خودروها هنوز هم به پیشرانههای درونسوز مجهز هستند و از همان اصول بکار رفته در برادرز کوپه 100 سال پیش پیروی میکنند.