دوج چارجر یکی از خاطرهانگیزترین و مشهورترین خودروهای عضلانی تاریخ دیترویت است. البته هنوز هم دلایل خوبی برای بهروزرسانی نسخههای کلاسیک این خودرو با استفاده از تکنولوژیهای مدرن وجود دارد زیرا این کار میتواند باعث تولید محصولاتی سریعتر، قابلاعتمادتر و روانتر شود. همین اتفاق درباره این چارجر ۱۹۶۸ رخ داده است و احتمالاً میتوان آن را یکی از جذابترین پروژههای بازسازی شده چارجر دانست.
خودروی موردبحث به رنگ مشکی کلاسیک با نوارهای روی بخشهای پشتی درآمده است و البته از روی ظاهر خیلی نمیتوان درباره ویژگیهای مدرنش قضاوت کرد. از دیگر ویژگیهای چارجر موردبحث میتوان به رینگهای ۲۰ اینچی و ترمزهای بزرگ ویل وود اشاره کرد. البته که چارجر ۱۹۶۸ به ترمزهای قدرتمندی احتیاج دارد زیرا در بطن خود پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری هِمی و گیربکس ۶ سرعته دستی Tremec را پذیرفته است. گفته میشود این قوای محرکه از یک دوج چلنجر 2014 که قدرت ۴۷۰ اسب بخاری داشته است قرض گرفته شده است.
به منظور هماهنگی سایر بخشهای خودرو با این پیشرانه از ساب فریم جلوی مگنوم فورس، سیستم تعلیق چهار اتصالی در عقب، فنرهای پیچشی و لاستیکهای چسبان تویو R888 استفاده شده است. البته بهبودهای این چارجر کلاسیک به بخش فنی محدود نمیشود و در کابین نیز ویژگیهای مدرنی دیده میشود.
همان چلنجر ۲۰۱۴ که ذکر شد صندلیهای خود را به این چارجر اهدا کرده است. از دیگر ویژگیها میتوان به سیستم تهویه مطبوع، شیفتر منحصربهفرد و حتی سیستم صوتی سفارشی با نمایشگر پایونیر و ساب ووفر راکفورد اشاره کرد.
ظاهراً این پیشرانه هِمی تنها حدود ۳ هزار کیلومتر کار کرده است اما میزان کارکرد شاسی مشخص نیست هرچند فکر میکنیم این چارجر ۱۹۶۸ وسیلهای عالی برای ترددهای روزمره است. ترمز مدرن به همراه شتاب و قابلیت اعتماد بالا باعث میشود از این خودرو نهایت لذت را برد.
卐 SIAWASH ᛋᛋ
۹ اسفند ۱۴۰۰شاه ماسل کار ھا
امیر
۹ اسفند ۱۴۰۰جذاب ترین ماسل کار و یکی از زیبا ترین خودروهای تولید شده
hummer
۹ اسفند ۱۴۰۰خیلی زیباست ولی اگه پیشرانه هلکت و یک سوپرشارژر روی کاپوتش بود مهشر میشد البته با داخل زیبا تر
مثل این ولی مشکی اش مخوفه ویک سوپر شارژر
https://www.pedal.ir/dodge/ringbrothers-1969-charger-restomod/
و اونی که توی سریع و خشن بود
Aboalfazl demon
۹ اسفند ۱۴۰۰پررو قرنیه مشکی
hssn
۹ اسفند ۱۴۰۰جذابترین ماسل کار تاریخ.
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۴۰۰هر بار که به قد و بالای دوج ((چه قدیمی و چه جدید)) نگاه میکنم دوران طلایی عضلانی های آمریکایی یادم میاد …. یکی از بزرگترین ماشین سواریهای دنیا
mm-yarlou
۹ اسفند ۱۴۰۰دیگه بهتر از این نمیشه
AMIN (M.A.S)
۹ اسفند ۱۴۰۰چند روزیه مطالب موپار زیاد کارمیکنید و واقعا ممنون بابت توجه بیشترتون چون قبلا حدود حداکثر هفته ای یکبار بود
تشکر
392 و هلکت این نکته رو نشون میدن که مصرف سوخت همی ها چقدر کاهش پیدا کرده
چلنجر392 مصرف سوخت حدود 13لیتر در صد کیلومتر داره که واقعا عدد جالبیه
یعنی از نظر گشتاور کمتر و در فاز قدرت فراتر از 413 بیگ بلاک ولی با 392 اینچ مکعب و مصرف بسیار بسیار پایین تر
این چارجر 1968 هم با تایر های تویو احتمالا بتونه حدود 11 ثانیه یا حداقل نزدیکای 12.2 ثانیه یک چهارم مایل رو طی کنه
چارجر1968 در حال حاضر فقط یدونه توی ایران هست که سرنوشتش مشخصه و بعد از بازسازی موتور440 مگنوم روش قرار گرفته
متاسفانه سرنوشت سایر نمونه های 1968 مشخص نیست البته بعضیا ک اوراق شدن و اکثرا1969 بودن بحثشون جدا هست
Jdm باز
۹ اسفند ۱۴۰۰به به خوشگل ترین ماسل کار تاریخ بوده و بنظرم خواهد بود
اگه انجین هلکت srt یا دیمون روش بود بهترم میشد
viper2
۱۰ اسفند ۱۴۰۰عالیه . بهترین ماسل کار تاریخ . دوست داشتنی ترین . وحشی ترین . جذاب ترین . تشکر میکنم بابت این مقاله عالی .
ARMAN
۱۰ اسفند ۱۴۰۰همه ماسلا عشقن