بیشک گل سرسبد محصولات موپار دوج چارجر 1968 بوده است اما اگر به این خودرو یک پیشرانه ۴۲۶ همی، گیربکس ۴ سرعته و طرح رنگی مشکی اضافه کنید یکی از بهترین خودروهای عضلانی تاریخ را خواهید داشت. این چارجر ۱۹۶۸ که مشاهده میکنید توسط MGM کلاسیک کارز در ایلینویز به فروش میرسد و تمامی آپشن های آن برای بردن دل هواداران موپار کافی است. البته به همه این موارد باید انتخابهای درستی را اضافه کنیم که چارجر را به یک خودروی عضلانی عالی تبدیل کردهاند.
ابتدا بیایید نگاهی به زیر کاپوت بیندازیم یعنی جایی که پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری همی جا خوش کرده است. این خودرو بهصورت استاندارد با پیشرانه ۴۴۰ از کارخانه خارج شده بود اما پیشرانه در خلال فرایند بازسازی به نمونه ۴۲۶ تغییر داده شده است. پیشرانه ۴۲۶ همی چندین سال پرچمدار پیشرانههای موپار بوده است و قدرت ۴۲۵ اسب بخاری داشته است. البته اخبار زیادی درباره قدرت بیشتر از حد اعلامی نیروگاه آهنین موپار منتشر شده است.
پیشرانه موردبحث با گیربکس ۴ سرعته دستی A833 همکاری میکند و نیرو نیز از طریق دیفرانسیل لغزش محدود و اکسل دانا به چرخ های عقب فرستاده میشود. ترکیب رنگ مشکی در بدنه، کابین و سقف باعث شدهاند این خودرو مخوفتر شود. همچنین یک نوار قرمز جذاب نیز در بخش عقب خودنمایی میکند. تکمیل کننده ظاهر خودرو نیز رینگهای فولادی مگنوم ۵۰۰ هستند.
این خودروی عضلانی و کلاسیک به مدت چهار سال در فرایند بازسازی حضور داشته است تا یکی از بینقصترین چارجرهای کلاسیک چند سال اخیر را شاهد باشیم. ترمزهای قویتر و فرمان هیدرولیک نیز باعث شدهاند خودرویی راحتتر برای جادهها ارائه شود. با قیمت ۱۹۵ هزار دلار این خودرو میتواند حد نهایی خودروی موپار باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوست صمیمی است که مالک موستانگ فست بک ۱۹۶۸ سبز رنگ باشد و با یکدیگر به دل جاده بزنید و لذت ببرید…
MOHAMMAD.DEMON
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تو روزگاری که هر ماشینی با سه چهار متر چرم و شیشه و فیبرکربن میفروشن چندصد هزار دلار
پرداخت ۱۹۵ هزار دلار برای عظمت خالصی مثل این ماشین خیلی هم کمه
چند تا ماشین میشه اسم برد توی اون زمان که چنین قدرتی تولید میکرده ؟
این ۱۹۵ هزار دلار با ارزش ترین ۱۹۵ هزار دلاری خواهد بود که خریدار این ماشین توی عمرش خرج کرده
ali(chevynova)
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱درسته
این مبلغ هیچ ارزشی نداره دربرابر این چارجر ارزنده که بیستر شبیه الماسه تا ماشین
NAVID۰۰۹۸
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱به شدت موافق بی ارزشی چنین پولی برای خرید چنین عشقی هستم !!!
اما دروغ چرا ، اگر میخریدمش زیاد گاز گازیش نمیکردم و فقط شبی وقتی باش میومدم بیرون که حالم از همه دنیا گرفته بوده و آروم تو اتوبانی جادهای گازی میدادمش و با تمام وجود آرامش میگرفتم !
Joker
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱این از الماس هم با ارزش تره😍😍
2311
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱” چند تا ماشین میشه اسم برد توی اون زمان که چنین قدرتی تولید میکرده ؟”
نباید کم باشن
شلبی کبرا، که فکر میکنم حدود 500 اسب قدرت داشت
بخوایم بریم سمت اروپایی ها میورا و 330P4 حدود 440 و 450 اسب قدرت داشتن
البته که همه اینا بیشتر از 195k می ارزن ولی خب بخاطر فوق العاده بودنشون هست که قیمتشون در طول این سالها زیاد شده
viper
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ ماشینی اون زمان به اندازه همی قدرت تولید نمیکرده . شتاب ۴.۹ ثانیه برای hemi charger بوده و برای دایتونا با موتور ۴۲۶ شتاب ۴ ثانیه بوده . بیش از ۶۰۰ اسب بخار . اونموقع هیییچ ماشینی اینقدر قدرت نداشت . حتی موتور ۴۵۴ .
dhny
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اشتباه میکنید، دل انگیزم
حتی اگه صرفا شتاب رو در نظر میورا SVJ با 440 اسب قدرت و 800 کیلوگرم جرم، شتاب 3.6 ثبت کرده که برای زمان خودش خداااا بوده( بماند که لامبورگینی تا الان هم نتونسته چیزی در حد میورا درست کنه)
در مورد دیتونا هم که فرمودید، پورشه 917K با موتور 5 لیتری12 سیلندر فلت هم 600 اسب داشته
فراری 612Can-Am هم 620 اسب قدرت ارائه میداده
هردوی اینا وزنی در حدود 800 کیلوگرم داشتن که قاعدتا از 1400 کیلوگرم وزن چارجر دیتونا بهتره
صمن اینکه من تو سرچم دیدم که چارجر دیتونا 430 اسب بخار داشته نه 600 تا
فیات مولتیپلا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳میورا ۳۵۰ اسب بوده
بعد گفتن شده ۳۸۵
که بعد مهندسش گفت همه موتور ها بین ۳۲۰ و ۳۴۰ تولید میکردن
بعدم شورلت شول ۱۹۷۰ با ۴۵۰ اسب چیه؟
reza-srt
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا خیلی زیباست این رستوماد.این ماشین ها چیزی نیست که بشه روشون قیمت گذاشت.این اصالت خالصه.
یه دونه فورد ماستنگ رستوماد تو ایران هست حدود ۱۲۵ هزار دلار هزینه بازسازیش شده https://bama.ir/news/13146/%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%AF%D9%84-1970%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%87
hssn
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱بهترین ماسل کار همه دوران ، حتی در آینده هم ماسل کاری بهتر از این ماشین تولید نمیشه ، ستودنیه
امیر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کاریزمای محض
کامل ترین پکیج در زمان
صدای استثنایی
ابهت خالص
قدرت زیاد
آرزوی هر آمریکایی باز
M
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نیگا استیله گنگو …
viper
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱با قلب من بازی نکن ای خوب خوب ای خوب من . ….
بابا فکر دل ما باشید . سکته میزنیم اخرش از دست این mopar muscle 😁😁 . (شوخی میکنم)
اقا من دیگه چی بگم ؟ چی میتونم بگم؟ اصلا مگه نیاز به تعریف کردن داره؟ اونم موتور helphant .
فقط بگم قیمتش به خاطر خاص بودنش هست . در سال های ۶۸ تا ۷۰ حدود ۵۰۰۰ دستگاه موپار با موتور بسیار عالی ۴۲۶ تولید شد که از سری همی بود و به همین دلیل هم هست که این چارجر که قطعا تولیدش کمتر از ۴۰۰۰ عدد هست اینقدر گرونه . البته نسبت به دایتونا اصلا گرون نیست .
SRT
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت چشم گیر برای این ماشین میشه صد و نود کا؟
اتفاقا خیلی کم بود برای همچین جواهری.
Jhy
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر کسی اطلاعات داره میشه فرق موتور ۴۲۶ و ۴۴۰ رو توضیح بده؟
AMIN (M.A.S)
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱با اجازه دوستان
426 و 440 درواقع قدرتمندترین انجین هایی بودن که روی محصولات کارخونه ای موپار در اون زمان نصب میشدن
موتور 426 یه موتور پایه مسابقه ای از نوع همی یا نیمکره ای بود و توی تست های داینو تا حدود 600 اسب قدرت و همچنین حدود 750نیوتون متر گشتاور تولید میکرده
و اماموتور 440 از نوع همی نبود و گفته میشه میتونسته حدود450 اسب بخار قدرت تولید کنه
این موتور به ادعای کارخونه میتونست حدود375HPقدرت با 650NM گشتاور رو ایجاد کنه
این موتور تو ماشینهای دوج به نام مگنوم و توی پلیموثا(که نسخه های ریبج همین دوج ها بودن) به نام سوپرکماندو شناخته میشد
البته رو مدلای 69 و70و71 یه نسخه مخصوصم ازش بود به نام سیکس پک که قدرت اعلامیش فک کنم 390HP بود
فرق مگنوم با سیکس پک اینه که مگنوم تک کاربرات چهاردهنه هست و سیکس پک از 3 کاربرات 2 دهنه استفاده میکرد و برای همینم بهش میگفتن سیکس پک
viper
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱موتور ۴۴۰ به موتور six pack معروف هست . که سیکس پک در اصل بر میگرده به کاربراتور هاش . که سه تا کارب دو دهنه داره که میشه شیش دهنه و به امین دلیل بهش میگن سیکس پک . این موتور ۴۴۰ کیوبیک اینچ هست که میشه معادل ۷۲۰۰ سی سی و این موتور رو شما میتونید با استروکر کردن به ۸۴۰۰ سی سی هم برسونید . این موتور از نوع مگنوم هست و این یعنی سر سیلندر تخت داره . این موتور بین موتور های مگنوم دوج که شامل موتور های ۴۴۰ و ۴۰۰ و ۳۶۰ و ۳۱۸ و ۳۴۰ میشه بهترین و حجیم ترین و قدرتمند ترین موتور هست که حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت داره و حدود ۶۰۰ نیوتون متر هم گشتاور داره .
خب حالا میریم سراغ موتور ۴۲۶
بهترین و قدرتمند ترین و زیبا ترین و هیولاترین و…. موتور درگ . همی هست .
hemi از کلمه hemispher میاد و مخففش هست و در اصل یک مارک موتور نیست . یک نوع موتور هست که این اسم مربوط به نوع سر سیلندر هستش و نه تنها دوج و موپار این موتور رو استفاده کردن بلکه الدزموبیل و فورد و پورشه و تویوتا و میتسوبیشی هم از این نوع سر سیلندر ها استفاده کردند . در اصل این سر سیلندر های به صورت نیم کره ای هستن و سوپاپ تغذیه و سوپاپ دود به صورت مایل نسبت به سطح زمین قرار گرفتند و شمع به صورت عمود نسبت به سطح زمین . دقیقا برعکس سر سیلندر های عادی یا همون تخت ( سر سیلندر مگنوم هم از نوع تخت هست ) در سر سیلندر های تخت سوپاپ ها به صورت عمودی قرار گرفتند و شمع ها به صورت مایل قرار دارند .
حالا همی چه چیزی داره که اینقدر خوب میتونه جواب بده؟ سود سر سیلندر نیم کره ای چی هست؟
اگر به زیر کاپوت این ماشین نگاه کنید متوجه میشید که وایر شمع ها به صورت عمود هستن و دقیقا در نزدیک ترین مکان نسبت به سوپاپ تغذیه قرار دارن و همچنین در بالا ترین نقطه موتور و سر سیلندر قرار دارند . حالا وقتی که شمع نزدیک سوپاپ بنزین یا همون تغذیه قرار بگیره موقع انفجار ، انفجار سریع تر و بهتر انجام میگیره چون دقیقا در مجاورت شمع ها که عامل جرقه و تولید گرما هستن ؛ قرار دارند .
خب حالا بریم سراغ موتور ۴۲۶
موتور ۴۲۶ معروف به hellphant ،موتوری به حجم ۷۰۰۰ سی سی هست و در اصل یک موتور مسابقه ای و بسیار حرفه ای هست که توی مسابقات نسکار و هات رود و سوپر استوک و پرو استوک و چنتا مسابقه دیگه استفاده میشد . و بسیار گران تر و خاص تر از موتور های ۴۴۰ و همچنین پر قدر تر . موتور ۴۲۶ طبق نظرات مهندس ارشد پونتیاک بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت داره که این عدد به علت فرار از مالیات ۴۲۵ اسب بخار اعلام شده بود . و بیش از ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور قدر داشته که این قدرت به وسیله یه گیربکس ۴ دنده اون زمان به این ماشین دو تنی ، شتاب ۴.۹ ثانیه میداده . خب حالا میشه فرق این دو سر سیلندر رو فهمید
۷ لیتر _ ۶۳۰ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتون تر (۴۲۶)
۷.۲ لیتر _ ۴۰۰ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر (۴۴۰)
یعنی این سر سیلندر اینقدر خوب عمل میکرده و قدرت رو افزایش میده که یه موتور ۷ لیتر بیشتر از یه موتور ۷۲۰۰ سی سی قدرت میده . با حجم کمتر ، قدرت بیشتر و این یعنی مهندسی .
امیدوارم کامل بوده باشه .
Jhy
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام از خواندن توضیحات کامل و دقیقتون لذت بردم
viper2
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خواهش میکنم . قابلی نداشت .
اردلان
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲پس چلنجر ۱۹۷۰بخاطر استفاده از موتور ۴۴۰ روی کاپوت نوشته سیکس پک
AMIN (M.A.S)
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چارجر 68 واقعی ترین مفهوم یه ماسل کاره
یه هیولای واقعی
اخه یه نگا به جلو پنجره یا چراغای عقبش بندازید
اما ای کاش با تعویض کردن نوع موتور به اصالت ماشین ضربه نمیزدن و مثل زمانی که از کارخونه دراومده یه موتور 440 تمیز روش نصب میشد
مثل این که روی ورژن RT چلنجر های فعلی موتور هلکت بندازی
به نظرم زیاد کار خوبی نیست
سری قبل گفتم تا جایی که اطلاع دارم توی ایران متاسفانه فقط یه دونه از نسخه 68 این ماشین وجود داره که ازش اطلاعات در دسترسه ولی خوشبختانه وضعیت همون یه دونه خیلی مناسبه
اون ماشین اول رنگ طلایی و موتور 383 داشت و متعلق به مالک وقت باشگاه تاج (استقلال💙) بود
اینطور که اسناد گمرکیش میگن اون موقع (سال 47 فک کنم)با قیمت حدود 80 هزار تومن وارد شده که البته گفته میشه خیلی پایینتر از رقم واقعیشه
کولر و رادیو فابریک کارخونه هم روش نصب بوده
چند سال پیش که بازسازی شد و امروزه هم شهرتش زیاد شده حتی توی این فیلم معکوس هم بود مالک جدیدش رنگ شو مشکی کرد و موتور مگنوم 440 رو روش نصب کرد
(بعضی از اطلاعات این ماشینو از قول مجله ماشین نوشتم)
Mustang shelby gt 350
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کاش من اون دوست صمیمی میبودم که مالک موستانگ فست بک ۱۹۶۸ میبودم ( هرچند یه shelby gt500 تو مایع های جان ویک بهتره)😂، در کل خیلی باز سازی تمیزی داشت واقعا با وقار بود هرچند نمیتونم بگم که اون نوار قرمز دلم رو گرفت شخصا ترجیح نبودش رو میدم
R@m!n
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشین جان ویک ماستنگ سری boss 429 بود.
من^_^
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کاش تو دوست خوب من بودی😂❤️
viper
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خدایی ببین دوج چی ساخته بود . ببین چه چرم خفنی داشته . صداش چقدر خفنه . هیچ کس نمیتونه ازش ایراد بگیره . این ماشین هنوز خیلی از ماشینا رو قورت میده . اعصاب هم اصلا نداره . پس وقتی اسم همی رو شنیدید چراغ ها رو خاموش کنید تا بلعیده نشوید !!!!!!
۳۳۷ کیلومتر بر ساعت توی اون زمان . توی نسخه دایتونا . این یعنی مهندسی و این یعنی طعم موفقیت .
Jdm باز
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱پرو قرنیه مشکی
قلدر چهارشونه کشتی
😈😈
Joker
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱این ماشین 50سال پیش حدود 3000دلار بود😁 که از قیمت پیکان ارزون تر بود موتورش 6برابر پیکان قدرتمند تر بود
امیر مهدی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱من پولشو داشتم عااقشو دارم ولی اتلاعشو نداشتم وگرنه میخریدمش حتی اگه ۱۰میلیار بود قیمتش
بهترین ماشین در ج۶ان هستش
mm-yarlou
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱قیصر و دیگر هیچ
مهدی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱حرفی ندارم
دهن ادمو میبنده
Aa
۹ مرداد ۱۴۰۱کسی اطلاع داره این ماشین برای چه کسیه؟! اگه کسی قصد خرید داشته باشه باید چیکار کنه
صادق
۱۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا شاه کاره من چندسالی هست طرف دارشم
حیف ک ن پولشو دارم ن میشه خرید چون مال کشور دیگه هست ولی عشقشو دارم شاید بدستشبیارم
شاید تواون دنیا باهاش یه چند فرمون بچرخم🖤
ایشالا هرکس لیاقت این ماشینو دارهبهش برسه