دوج

فروش یک دوج چارجر 1968 با قیمت چشمگیر 195 هزار دلاری!

بی‌شک گل سرسبد محصولات موپار دوج چارجر 1968 بوده است اما اگر به این خودرو یک پیشرانه ۴۲۶ همی، گیربکس ۴ سرعته و طرح رنگی مشکی اضافه کنید یکی از بهترین خودروهای عضلانی تاریخ را خواهید داشت. این چارجر ۱۹۶۸ که مشاهده می‌کنید توسط MGM کلاسیک کارز در ایلینویز به فروش می‌رسد و تمامی آپشن های آن برای بردن دل هواداران موپار کافی است. البته به همه این موارد باید انتخاب‌های درستی را اضافه کنیم که چارجر را به یک خودروی عضلانی عالی تبدیل کرده‌اند.

ابتدا بیایید نگاهی به زیر کاپوت بیندازیم یعنی جایی که پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری همی جا خوش کرده است. این خودرو به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۴۴۰ از کارخانه خارج شده بود اما پیشرانه در خلال فرایند بازسازی به نمونه ۴۲۶ تغییر داده شده است. پیشرانه ۴۲۶ همی چندین سال پرچم‌دار پیشرانه‌های موپار بوده است و قدرت ۴۲۵ اسب بخاری داشته است. البته اخبار زیادی درباره قدرت بیشتر از حد اعلامی نیروگاه آهنین موپار منتشر شده است.

پیشرانه موردبحث با گیربکس ۴ سرعته دستی A833 همکاری می‌کند و نیرو نیز از طریق دیفرانسیل لغزش محدود و اکسل دانا به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. ترکیب رنگ مشکی در بدنه، کابین و سقف باعث شده‌اند این خودرو مخوف‌تر شود. همچنین یک نوار قرمز جذاب نیز در بخش عقب خودنمایی می‌کند. تکمیل کننده ظاهر خودرو نیز رینگ‌های فولادی مگنوم ۵۰۰ هستند.

این خودروی عضلانی و کلاسیک به مدت چهار سال در فرایند بازسازی حضور داشته است تا یکی از بی‌نقص‌ترین چارجرهای کلاسیک چند سال اخیر را شاهد باشیم. ترمزهای قوی‌تر و فرمان هیدرولیک نیز باعث شده‌اند خودرویی راحت‌تر برای جاده‌ها ارائه شود. با قیمت ۱۹۵ هزار دلار این خودرو می‌تواند حد نهایی خودروی موپار باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوست صمیمی است که مالک موستانگ فست بک ۱۹۶۸ سبز رنگ باشد و با یکدیگر به دل جاده بزنید و لذت ببرید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    تو روزگاری که هر ماشینی با سه چهار متر چرم و شیشه و فیبرکربن میفروشن چندصد هزار دلار
    پرداخت ۱۹۵ هزار دلار برای عظمت خالصی مثل این ماشین خیلی هم کمه
    چند تا ماشین میشه اسم برد توی اون زمان که چنین قدرتی تولید می‌کرده ؟
    این ۱۹۵ هزار دلار با ارزش ترین ۱۹۵ هزار دلاری خواهد بود که خریدار این ماشین توی عمرش خرج کرده

    موافقم 133
    مخالفم 19
    1. ali(chevynova)

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      درسته
      این مبلغ هیچ ارزشی نداره دربرابر این چارجر ارزنده که بیستر شبیه الماسه تا ماشین

      موافقم 78
      مخالفم 18
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        به شدت موافق بی ارزشی چنین پولی برای خرید چنین عشقی هستم !!!

        اما دروغ چرا ، اگر میخریدمش زیاد گاز گازیش نمیکردم و فقط شبی وقتی باش میومدم بیرون که حالم از همه دنیا گرفته بوده و آروم تو اتوبانی جاده‌ای گازی میدادمش و با تمام وجود آرامش میگرفتم !

        موافقم 75
        مخالفم 3
      2. Joker

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        این از الماس هم با ارزش تره😍😍

        موافقم 59
        مخالفم 1
    2. 2311

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      ” چند تا ماشین میشه اسم برد توی اون زمان که چنین قدرتی تولید می‌کرده ؟”
      نباید کم باشن
      شلبی کبرا، که فکر میکنم حدود 500 اسب قدرت داشت
      بخوایم بریم سمت اروپایی ها میورا و 330P4 حدود 440 و 450 اسب قدرت داشتن
      البته که همه اینا بیشتر از 195k می ارزن ولی خب بخاطر فوق العاده بودنشون هست که قیمتشون در طول این سالها زیاد شده

      موافقم 25
      مخالفم 13
      1. viper

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        هیچ ماشینی اون زمان به اندازه همی قدرت تولید نمیکرده . شتاب ۴.۹ ثانیه برای hemi charger بوده و برای دایتونا با موتور ۴۲۶ شتاب ۴ ثانیه بوده . بیش از ۶۰۰ اسب بخار . اونموقع هیییچ ماشینی اینقدر قدرت نداشت . حتی موتور ۴۵۴ .

        موافقم 27
        مخالفم 5
        1. dhny

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (17 ديدگاه)

          اشتباه میکنید، دل انگیزم
          حتی اگه صرفا شتاب رو در نظر میورا SVJ با 440 اسب قدرت و 800 کیلوگرم جرم، شتاب 3.6 ثبت کرده که برای زمان خودش خداااا بوده( بماند که لامبورگینی تا الان هم نتونسته چیزی در حد میورا درست کنه)
          در مورد دیتونا هم که فرمودید، پورشه 917K با موتور 5 لیتری12 سیلندر فلت هم 600 اسب داشته
          فراری 612Can-Am هم 620 اسب قدرت ارائه میداده
          هردوی اینا وزنی در حدود 800 کیلوگرم داشتن که قاعدتا از 1400 کیلوگرم وزن چارجر دیتونا بهتره
          صمن اینکه من تو سرچم دیدم که چارجر دیتونا 430 اسب بخار داشته نه 600 تا

          موافقم 6
          مخالفم 7
      2. فیات مولتیپلا

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        میورا ۳۵۰ اسب بوده
        بعد گفتن شده ۳۸۵
        که بعد مهندسش گفت همه موتور ها بین ۳۲۰ و ۳۴۰ تولید میکردن
        بعدم شورلت شول ۱۹۷۰ با ۴۵۰ اسب چیه؟

    3. reza-srt

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (63 ديدگاه)

      واقعا خیلی زیباست این رستوماد.این ماشین ها چیزی نیست که بشه روشون قیمت گذاشت.این اصالت خالصه.
      یه دونه فورد ماستنگ رستوماد تو ایران هست حدود ۱۲۵ هزار دلار هزینه بازسازیش شده https://bama.ir/news/13146/%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%AF%D9%84-1970%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%87

      موافقم 10
  2. hssn

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    بهترین ماسل کار همه دوران ، حتی در آینده هم ماسل کاری بهتر از این ماشین تولید نمیشه ، ستودنیه

    موافقم 37
    مخالفم 5
  3. امیر

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    کاریزمای محض
    کامل ترین پکیج در زمان
    صدای استثنایی
    ابهت خالص
    قدرت زیاد
    آرزوی هر آمریکایی باز

    موافقم 46
    مخالفم 2
  4. M

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (161 ديدگاه)

    نیگا استیله گنگو …

    موافقم 31
    مخالفم 6
  5. viper

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    با قلب من بازی نکن ای خوب خوب ای خوب من . ….
    بابا فکر دل ما باشید . سکته میزنیم اخرش از دست این mopar muscle 😁😁 . (شوخی میکنم)
    اقا من دیگه چی بگم ؟ چی میتونم بگم؟ اصلا مگه نیاز به تعریف کردن داره؟ اونم موتور helphant .

    فقط بگم قیمتش به خاطر خاص بودنش هست . در سال های ۶۸ تا ۷۰ حدود ۵۰۰۰ دستگاه موپار با موتور بسیار عالی ۴۲۶ تولید شد که از سری همی بود و به همین دلیل هم هست که این چارجر که قطعا تولیدش کمتر از ۴۰۰۰ عدد هست اینقدر گرونه . البته نسبت به دایتونا اصلا گرون نیست .

    موافقم 9
    مخالفم 6
  6. SRT

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (624 ديدگاه)

    قیمت چشم گیر برای این ماشین میشه صد و نود کا؟
    اتفاقا خیلی کم بود برای همچین جواهری.

    موافقم 18
    مخالفم 3
  7. Jhy

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    اگر کسی اطلاعات داره میشه فرق موتور ۴۲۶ و ۴۴۰ رو توضیح بده؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. AMIN (M.A.S)

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      با اجازه دوستان
      426 و 440 درواقع قدرتمندترین انجین هایی بودن که روی محصولات کارخونه ای موپار در اون زمان نصب میشدن
      موتور 426 یه موتور پایه مسابقه ای از نوع همی یا نیمکره ای بود و توی تست های داینو تا حدود 600 اسب قدرت و همچنین حدود 750نیوتون متر گشتاور تولید میکرده
      و اماموتور 440 از نوع همی نبود و گفته میشه میتونسته حدود450 اسب بخار قدرت تولید کنه
      این موتور به ادعای کارخونه میتونست حدود375HPقدرت با 650NM گشتاور رو ایجاد کنه
      این موتور تو ماشینهای دوج به نام مگنوم و توی پلیموثا(که نسخه های ریبج همین دوج ها بودن) به نام سوپرکماندو شناخته میشد
      البته رو مدلای 69 و70و71 یه نسخه مخصوصم ازش بود به نام سیکس پک که قدرت اعلامیش فک کنم 390HP بود
      فرق مگنوم با سیکس پک اینه که مگنوم تک کاربرات چهاردهنه هست و سیکس پک از 3 کاربرات 2 دهنه استفاده میکرد و برای همینم بهش میگفتن سیکس پک

    2. viper

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      موتور ۴۴۰ به موتور six pack معروف هست . که سیکس پک در اصل بر میگرده به کاربراتور هاش . که سه تا کارب دو دهنه داره که میشه شیش دهنه و به امین دلیل بهش میگن سیکس پک . این موتور ۴۴۰ کیوبیک اینچ هست که میشه معادل ۷۲۰۰ سی سی و این موتور رو شما میتونید با استروکر کردن به ۸۴۰۰ سی سی هم برسونید . این موتور از نوع مگنوم هست و این یعنی سر سیلندر تخت داره . این موتور بین موتور های مگنوم دوج که شامل موتور های ۴۴۰ و ۴۰۰ و ۳۶۰ و ۳۱۸ و ۳۴۰ میشه بهترین و حجیم ترین و قدرتمند ترین موتور هست که حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت داره و حدود ۶۰۰ نیوتون متر هم گشتاور داره .
      خب حالا میریم سراغ موتور ۴۲۶
      بهترین و قدرتمند ترین و زیبا ترین و هیولاترین و…. موتور درگ . همی هست .
      hemi از کلمه hemispher میاد و مخففش هست و در اصل یک مارک موتور نیست . یک نوع موتور هست که این اسم مربوط به نوع سر سیلندر هستش و نه تنها دوج و موپار این موتور رو استفاده کردن بلکه الدزموبیل و فورد و پورشه و تویوتا و میتسوبیشی هم از این نوع سر سیلندر ها استفاده کردند . در اصل این سر سیلندر های به صورت نیم کره ای هستن و سوپاپ تغذیه و سوپاپ دود به صورت مایل نسبت به سطح زمین قرار گرفتند و شمع به صورت عمود نسبت به سطح زمین . دقیقا برعکس سر سیلندر های عادی یا همون تخت ( سر سیلندر مگنوم هم از نوع تخت هست ) در سر سیلندر های تخت سوپاپ ها به صورت عمودی قرار گرفتند و شمع ها به صورت مایل قرار دارند .
      حالا همی چه چیزی داره که اینقدر خوب میتونه جواب بده؟ سود سر سیلندر نیم کره ای چی هست؟
      اگر به زیر کاپوت این ماشین نگاه کنید متوجه میشید که وایر شمع ها به صورت عمود هستن و دقیقا در نزدیک ترین مکان نسبت به سوپاپ تغذیه قرار دارن و همچنین در بالا ترین نقطه موتور و سر سیلندر قرار دارند . حالا وقتی که شمع نزدیک سوپاپ بنزین یا همون تغذیه قرار بگیره موقع انفجار ، انفجار سریع تر و بهتر انجام میگیره چون دقیقا در مجاورت شمع ها که عامل جرقه و تولید گرما هستن ؛ قرار دارند .
      خب حالا بریم سراغ موتور ۴۲۶
      موتور ۴۲۶ معروف به hellphant ،موتوری به حجم ۷۰۰۰ سی سی هست و در اصل یک موتور مسابقه ای و بسیار حرفه ای هست که توی مسابقات نسکار و هات رود و سوپر استوک و پرو استوک و چنتا مسابقه دیگه استفاده میشد . و بسیار گران تر و خاص تر از موتور های ۴۴۰ و همچنین پر قدر تر . موتور ۴۲۶ طبق نظرات مهندس ارشد پونتیاک بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت داره که این عدد به علت فرار از مالیات ۴۲۵ اسب بخار اعلام شده بود . و بیش از ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور قدر داشته که این قدرت به وسیله یه گیربکس ۴ دنده اون زمان به این ماشین دو تنی ، شتاب ۴.۹ ثانیه میداده . خب حالا میشه فرق این دو سر سیلندر رو فهمید
      ۷ لیتر _ ۶۳۰ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتون تر (۴۲۶)
      ۷.۲ لیتر _ ۴۰۰ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر (۴۴۰)
      یعنی این سر سیلندر اینقدر خوب عمل میکرده و قدرت رو افزایش میده که یه موتور ۷ لیتر بیشتر از یه موتور ۷۲۰۰ سی سی قدرت میده . با حجم کمتر ، قدرت بیشتر و این یعنی مهندسی .
      امیدوارم کامل بوده باشه .

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. Jhy

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (331 ديدگاه)

        سلام از خواندن توضیحات کامل و دقیقتون لذت بردم

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. viper2

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          خواهش میکنم . قابلی نداشت .

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. اردلان

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (65 ديدگاه)

        پس چلنجر ۱۹۷۰بخاطر استفاده از موتور ۴۴۰ روی کاپوت نوشته سیکس پک

  8. AMIN (M.A.S)

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    چارجر 68 واقعی ترین مفهوم یه ماسل کاره
    یه هیولای واقعی
    اخه یه نگا به جلو پنجره یا چراغای عقبش بندازید
    اما ای کاش با تعویض کردن نوع موتور به اصالت ماشین ضربه نمیزدن و مثل زمانی که از کارخونه دراومده یه موتور 440 تمیز روش نصب میشد
    مثل این که روی ورژن RT چلنجر های فعلی موتور هلکت بندازی
    به نظرم زیاد کار خوبی نیست
    سری قبل گفتم تا جایی که اطلاع دارم توی ایران متاسفانه فقط یه دونه از نسخه 68 این ماشین وجود داره که ازش اطلاعات در دسترسه ولی خوشبختانه وضعیت همون یه دونه خیلی مناسبه
    اون ماشین اول رنگ طلایی و موتور 383 داشت و متعلق به مالک وقت باشگاه تاج (استقلال💙) بود
    اینطور که اسناد گمرکیش میگن اون موقع (سال 47 فک کنم)با قیمت حدود 80 هزار تومن وارد شده که البته گفته میشه خیلی پایینتر از رقم واقعیشه
    کولر و رادیو فابریک کارخونه هم روش نصب بوده
    چند سال پیش که بازسازی شد و امروزه هم شهرتش زیاد شده حتی توی این فیلم معکوس هم بود مالک جدیدش رنگ شو مشکی کرد و موتور مگنوم 440 رو روش نصب کرد

    (بعضی از اطلاعات این ماشینو از قول مجله ماشین نوشتم)

  9. Mustang shelby gt 350

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    کاش من اون دوست صمیمی میبودم که مالک موستانگ فست بک ۱۹۶۸ میبودم ( هرچند یه shelby gt500 تو مایع های جان ویک بهتره)😂، در کل خیلی باز سازی تمیزی داشت واقعا با وقار بود هرچند نمیتونم بگم که اون نوار قرمز دلم رو گرفت شخصا ترجیح نبودش رو میدم

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      ماشین جان ویک ماستنگ سری boss 429 بود.

    2. من⁦^_^⁩

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      کاش تو دوست خوب من بودی😂❤️

      موافقم 5
      مخالفم 1
  10. viper

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    خدایی ببین دوج چی ساخته بود . ببین چه چرم خفنی داشته . صداش چقدر خفنه . هیچ کس نمیتونه ازش ایراد بگیره . این ماشین هنوز خیلی از ماشینا رو قورت میده . اعصاب هم اصلا نداره . پس وقتی اسم همی رو شنیدید چراغ ها رو خاموش کنید تا بلعیده نشوید !!!!!!
    ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت توی اون زمان . توی نسخه دایتونا . این یعنی مهندسی و این یعنی طعم موفقیت .

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. Jdm باز

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    پرو قرنیه مشکی‌
    قلدر چهارشونه کشتی
    😈😈

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. Joker

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این ماشین 50سال پیش حدود 3000دلار بود😁 که از قیمت پیکان ارزون تر بود موتورش 6برابر پیکان قدرتمند تر بود

    موافقم 3
    مخالفم 3
  13. امیر مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پولشو داشتم عااقشو دارم ولی اتلاعشو نداشتم وگرنه میخریدمش حتی اگه ۱۰میلیار بود قیمتش
    بهترین ماشین در ج۶ان هستش

  14. mm-yarlou

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    قیصر و دیگر هیچ

  15. مهدی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    حرفی ندارم
    دهن ادمو میبنده

  16. Aa

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی اطلاع داره این ماشین برای چه کسیه؟! اگه کسی قصد خرید داشته باشه باید چیکار کنه

  17. صادق

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا شاه کاره من چندسالی هست طرف دارشم
    حیف ک ن پولشو دارم ن میشه خرید چون مال کشور دیگه هست ولی عشقشو دارم شاید بدستشبیارم
    شاید تواون دنیا باهاش یه چند فرمون بچرخم🖤
    ایشالا هرکس لیاقت این ماشینو دارهبهش برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا