هماکنون در چهارمین هفته از برنامهٔ ویژهٔ Last Call دوج برای خداحافظی با چارجر و چلنجر هستیم. تاکنون سه پکیج ظاهری ویژه شامل شیکداون، سوپر بی و سوئینگر برای این خودروها ارائه شده و حالا نوبت به معرفی نسخهٔ چهارم رسیده که متفاوت از قبلیها است. درواقع، این قویترین چارجر کارخانهای تاریخ محسوب میشود. این خودرو که چارجر کینگ دیتونا نام دارد، برخلاف سه نسخهٔ قبلی که بر اساس مدل تنفس طبیعی اسکات پک شکل گرفته بودند، بر اساس چارجر هلکت وایدبادی ساخته شده و قدرت آن را ۱۰ اسب بخار افزایش داده است.
این یعنی دقیقاً مثل چلنجر سوپر استوک که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ چارجر کینگ دیتونا ۸۰۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. این خودرو روی رینگهای ۲۰ اینچی ویژهای قرار گرفته که کالیپرهای ترمز نارنجیرنگ از پشت آنها دیده میشوند. کینگ دیتونا فقط با رنگ بیرونی نارنجی ارائه میشود که با گرافیک مشکیرنگ روی کاپوت، سقف و صندوق، نشانهای کرومی و برچسب کینگ دیتونا روی گلگیرهای عقب همراه است. در داخل نیز شاهد فضایی مشکیرنگ با دوخت نارنجی به همراه نوشتهٔ دیتونا روی پشتی صندلیها و نشان نارنجیرنگ کینگ دیتونا روی داشبورد سمت سرنشین هستیم.
درحالیکه از سه نسخهٔ ویژهٔ قبلی هرکدام ۱۰۰۰ دستگاه ساخته میشود، تعداد ساخت چارجر کینگ دیتونا کمتر بوده و تنها به ۳۰۰ دستگاه محدود میشود. نام این خودرو هم ادای احترامی به «ویلیام رابینسون» است که یکی از اسطورههای مسابقات درگ در دهههای ۶۰ و ۷۰ بود و با یک چارجر مدل ۱۹۶۹ با نام کینگ دیتونا رانندگی میکرد. نسخهٔ ویژهٔ بعدی برنامهٔ Last Call دوج در چهارشنبهٔ آینده معرفی خواهد شد درحالیکه قرار است هفتمین و آخرین نسخهٔ این سری در اوایل ماه نوامبر در نمایشگاه سما رونمایی شود.
ARMAN سابق
۲۴ شهریور ۱۴۰۱بنازم
حیف که دیگه نمی بینیمشون؟
راستی دوستان مگه دوج نگفته نسل بعدی چارجر و چلنجر با موتور ۸ سیلندر جدید عرضه میشن؟
بهراد
۲۴ شهریور ۱۴۰۱فعلا ۱۰۰ درصد نشده. تنها چیزی که تایید شده اینه که این ماشین ها بزودی نسخه الکتریکی جدیدشون میاد. البته احتمالش هست که برای نسل بعدی دوج کلا بره سراغ الکتریکی و یعنی خداحافظ اون V8 نازنین😔
chevo
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ای کاش اخرین نسل این جواهر رو 4WD تولید میکردند
Erfan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱به نظرم برای یه ماسل کار دیفرانسیل عقب بودن کافیه و براش جذاب تره
ali
۲۴ شهریور ۱۴۰۱من خیلی از این ویژگیش خوشم میاد که مانیتور بازی داخلش نیست زیاد.مثلا کیلومتر انالوگش که خیلی حس بهتری میده تا مانیتوری.کنسول وسط هم که یک مانیتور نسبتا کوچیک که جوابه.کلا انگار طبیعی تره به نظرم
Si
۲۴ شهریور ۱۴۰۱دوج کمتر حال من رو خوب کن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا چقدر دنیای ماشین های آمریکایی با دیگر نقاط دنیا تفاوت داره
مثلا قیمت این دوج با M5 خیلی نزدیکه
انتخاب بین اینها برای کسی که تعصب نداشته باشه، سخته
Pedram7
۲۴ شهریور ۱۴۰۱سختر از سخت
Royal Driver UK 70
۲۴ شهریور ۱۴۰۱عجب چیزیه
امیرحسین
۲۴ شهریور ۱۴۰۱حالا چرا گیر دادن به این طراحی ؟
Royal Driver UK 70
۲۴ شهریور ۱۴۰۱منظورت از گیر دادن به طراحی چیه؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ شهریور ۱۴۰۱احتمالا سریعترین سدان دنیا باشه.همین سیستم رو چلنجر 400 متر رو حول و حوش 9.8 الی 9.9 میزنه با توجه به آیرودینامیک بهتر چارجر تایم بهتر بزنه و بدون شک حداکثر سرعتش از 330 کیلومتر هم فرلتر باشه.در داخل ماشین هم سنگ تمام گذاشته و چرم و آلکانترا در سراسر داسبرد رو دریها و صندلیها وجود داره.فقط حیف که داج نهایت یک سال دیگه زندگی میکنه و برا همیشه از بین ما میره و فقط یه اسم میمونه برا پول در آوردن فیات تا محصولات جدید برا ألفا و مازراتی بسازه که عقده خودسون رو خالی کنن در حالی که اونا هم با تمام این خرجها یک یا دوسال دیگه به زباله دان تاریخ میرن در حالی که اسم داج تا ابد میمونه به نیکی.
احمدرضا
۲۴ شهریور ۱۴۰۱کلمه زباله دان تاریخ رو ازت بگیرن به تته پته میفتی
من چک کردم توی تمام پست های مازراتی و فیات و آلفارومئو و دوج و کرایسلر و جیپ و رم اینو گفتی
تورو میبینم یاد اون یارو میفتم توی پایتخت میگفت کظم غیظ کن
AMIN (M.A.S)
۲۴ شهریور ۱۴۰۱البته اقا یانکی این سیستم با کیت درگ میکی تامپسون میتونه اون 9.9 یا 9.8 رو بزنه
تو بهترین حالت برای سوپر استوک کارخونه ای میشه 10.3یا فوق فوقش 10.2 رو تصور کرد و ردای هم 10.7 تا 10.4(با اکسل 3.09 شاید) که فوق العادس ولی خب واسه اسمی در حد دیتونا اونم کینگ دیتونا چند تا برچسب کافی نیست
به نظرم خوب میشد یه نسخه مخصوص مسابقه و یه نسخه تولید محدود جاده ای از چارجر رو می ساخت به سبک دیتونای قدیمی و باهاش مسابقه میداد البته چند سال پیش نه الان
هرچند بازم ماجرای فیات کرایسلر هست …
Royal Driver UK 70
۲۵ شهریور ۱۴۰۱یانکی بفهم چی چی میگی! الفا رومئو که میگی روزی به زباله دان تاریخ میره الان محبوب ترین برند حساب میشه. اینقدر با چشم نظر نده، با عقل حرف بزن فقط بلدی به ایتالیایی ها تیکه بندازی و بشون توهین کنی.
SRT
۲۵ شهریور ۱۴۰۱با یانکی هم موافق نیستم ولی الفا رومئو طبق هیچ معیاری محبوب ترین برند حساب نمیشه.
Royal Driver UK 70
۲۵ شهریور ۱۴۰۱منظورم محبوب ترین در دنیا نیست منظورم اینه مردم دوستش دارن تو اروپا با امریکا
علی
۲۵ شهریور ۱۴۰۱باباجون آقای یانکی الان که استلانتیس و فیات دارن دم و دقیقه دوچ جدید میدن بیرون آخه چه پدر کشتگی داری با اینالیا؟
JDM lover
۲۴ شهریور ۱۴۰۱حیف که اینارو داریم از دست میدیم
واقعا این نسل چارجر و چلنجر عالی بودن
😔