دومین مدل از هفت نسخه ویژهای که دوج برای خداحافظی با چلنجر و چارجر تدارک دیده معرفی شده است. این خودرو چارجر سوپر بی است یعنی نامی که آخرین بار آن را در سال ۲۰۱۴ در خانوادهٔ چارجر دیدیم. به گفتهٔ دوج، سوپر بی جدید بالاترین سطح پرفورمنسی را ارائه میکند که تاکنون در سوپر بی دیده شده است زیرا در این نسخه جدید، قدرت پیشرانهٔ V8 نسخهٔ اسکات پک بهصورت استاندارد در کنار لاستیکهای درگ جادهای قرار گرفته است.
برای یادآوری، چارجر اسکات پک به پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت دارد و این نیرو را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب تحویل میدهد. سوپر بی جدید هم فقط در نسخهٔ اسکات پک ارائه میشود. هرچند این خودرو هیچ تغییری را در پیشرانه تجربه نکرده اما به تجهیزاتی برای بهبود پرفورمنس در پیست درگ مجهز شده است. در سوپر بی اسکات پک معمولی، لاستیکهای ۲۷۵ روی رینگهای ۲۰ اینچی قرار میگیرند اما اسکات پک وایدبادی به رینگهای کوچکتر ۱۸ اینچی با لاستیکهای پهنتر ۳۱۵ مجهز است.
علاوه بر این، سیستم تعلیق تطبیقی چارجر نیز در این نسخه به یک حالت درگ مجهز شده و مثل همهٔ ماسل کارهای سنتی، به کاپوت خودرو هم پینها و دریچههای کاربردی اضافه شده است. سر اگزوزهای مشکی در عقب و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ برمبو هم از دیگر ویژگیهای ظاهری سوپر بی جدید هستند. البته مطمئناً یک چارجر ویژه بدون گرافیک و نشانهای خاص روی بدنه کامل نخواهد بود و به همین دلیل، دوج برای این خودرو نشان زنبور روی جلوپنجره و گلگیرهای جلو، گرافیک زنبور روی کاپوت و برچسب حاوی نوشتهٔ SUPER BEE روی گلگیر عقب را در نظر گرفته است.
با حرکت به داخل خودرو هم میتوان نشانهای سوپر بی را روی پشتی صندلیها و صفحه آمپر دید. مثل نسخهٔ ویژهٔ چلنجر شیکداون، از چارجر سوپر بی هم تنها ۱۰۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد که شامل ۵۰۰ دستگاه اسکات پک با رنگ آبی B5 و ۵۰۰ دستگاه اسکات پک وایدبادی با رنگ بنفش Crazy میشود. قیمت این چارجر ویژه زمانی که پذیرش سفارشات خرید آن در اواخر پاییز آغاز شود اعلام خواهد شد. ازاینپس، دوج هر چهارشنبه یک نسخهٔ ویژه از سری Last Call برای چارجر یا چلنجر معرفی خواهد کرد تا زمانی که تعداد آنها به شش نمونه برسد. هفتمین و آخرین نسخهٔ این سری هم در نمایشگاه سما ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۱ شهریور ۱۴۰۱یعنی مدیران پول پرست استلانتیس به این راحتی از سود فروش محصولات داج میگذرنِ و تولیدشون رو متوقف میکنن
مهراد
۱۱ شهریور ۱۴۰۱نه تقریبا غیر ممکنه !
احتمالا ظرف میان مدت دوباره نسل جدیدشون رو روی پلت فرم جدید معرفی میکنن و …
فقط ممکنه نسل جدیدشون یکم از ماسل کار بودن فاصله بگیرن
PURIYA
۱۱ شهریور ۱۴۰۱نکنه دوج می خواد ماشیناشو برقی کنه ؟!! چرا همش میگین خداحافظی مگه میشه ماشین دوج برقی هم تولید میشه این اصلا امکان نداره😭😭 یکی بگه من دارم خواب میبینم یا نه چارجر یکی از عشق ترین ماشینایی بود که دوست داشتم
صنعت خودرو سازی داره به کجا میره واقعا روز به روز ماشینای چینی دارن بیشتر میشن روز به روز ماشین الکتریکی بیشتری تولید میشه این شرایط برا یه ماشین باز خیلی سخته
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۱ شهریور ۱۴۰۱باید با این روزگار کنار اومد کاریش نمیشه کرد متاسفانه کاری از دست ما برنمیاد چاره چیه.
Pedram7
۱۱ شهریور ۱۴۰۱عجب روزگاری شده :)
JDM lover
۱۱ شهریور ۱۴۰۱روزی که چلنجر و چارجر الکتریکی بشن ، یکی از غم انگیز ترین روز های ماشین باز ها خواهد بود
😞
Amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۱دنیای خودرو بدون دوج چارجر و چلنجر
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱غم انگیزه
منم عاشق ناله های سوپرشارژ هستم
اما واقعا کار درستی هستش
دوج فقط توی آمریکا میتونه ماشیناشو بفروشه
از طرفی اون حجم مصرف سوخت باعث میشه در آینده که بیشتر ماشین ها الکتریکی خواهند بود به مشکل بخوره و ورشکست بشه
الکتریکی شدن باعث میشه هم توی بقیه قاره ها و کشور ها فروش داشته باشه هم اینکه آینده خودشو تضمین کنه
viper2
۱۱ شهریور ۱۴۰۱دوج تو خاور میانه و خلیج فارس بسیار محبوب هست و فروش زیادی هم داره
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱حرفمو متوجه نشدی
(میگم میتونه بفروشه)
یه روزی هم همون کشور های حاشیه خلیج فارس عین اکثر کشور های دنیا خواهان ماشین الکتریکی میشن
آینده مال الکتریکی هاست
چه زود چه دیر
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۱ شهریور ۱۴۰۱خداحافظ آخرین وی۸ داج……
هیبت الله
۱۱ شهریور ۱۴۰۱هیچی نمیشه گفت…….
Enayat
۱۱ شهریور ۱۴۰۱تا آخرین لحظه به سنت هاش پایبند، می ماند، و می دانیم🥺😔
SRT
۱۱ شهریور ۱۴۰۱انتظار خداحافظی باشکوه تری با این دو مدل داریم،یه دو تا استیکر و لاستیک کافی نیست
البته هنوز زوده باید دید بقیه نسخه هاش چجوری میشن
ashkan-car
۱۲ شهریور ۱۴۰۱واقعا ماشین های افسانه ای باید خداحافظی افسانه ای ام داشته باشن نه یه رینگ یا استیکر