زمانی که دوج از بازگشت دورانگو هلکت برای مدل ۲۰۲۳ خبر داد، همهٔ طرفداران تشنهٔ اسب بخار را خوشحال کرد. این ماشین با همان مشخصاتی که در سال ۲۰۲۱ ارائه شد راهی بازار میشود. این یعنی همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور هستیم که نیروی عظیم خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ میرساند. به لطف این نیرو، شاسیبلند سه ردیفهٔ ۲۵۹۰ کیلوگرمی دوج ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. همهٔ اینها در حالی است که دورانگو هلکت میتواند تا نزدیک ۴ تن را هم یدک بکشد.
اما شاید خبر نهچندان خوشایند برای طرفداران دورانگو افزایش قیمت حدود ۱۰ هزار دلاری آن نسبت به مدل ۲۰۲۱ باشد. قیمت مدل ۲۰۲۱ از ۸۲,۵۹۰ دلار آغاز میشد درحالیکه این رقم برای مدل ۲۰۲۳ چیزی نزدیک به ۹۳ هزار دلار است. به گزارش موپار اینسایدر، قیمت دورانگو هلکت مدل ۲۰۲۳ با احتساب هزینهٔ ۱,۵۹۵ دلاری حمل تا مقصد، در تیپ پایه از ۹۲,۷۸۰ دلار آغاز میشود که این رقم در تیپ پلاس پکیج به ۹۸,۷۸۰ دلار و در تیپ پریمیوم پکیج به ۱۰۳,۶۸۰ دلار میرسد؛ اما افزایش قابلتوجه قیمت تنها یکی از خبرهای بد در مورد دورانگو هلکت مدل ۲۰۲۳ است زیرا طبق گزارش مذکور، تیپ پایهٔ این خودرو دیرتر از بقیه ارائه میشود که این یعنی خریدارانی که خواهان ارزانترین نسخهٔ دورانگو هلکت هستند در انتهای لیست انتظار قرار میگیرند.
از سوی دیگر، کسانی که حداقل نزدیک به ۹۹ هزار دلار برای خرید تیپ پلاس پکیج پرداخت کنند زودتر از بقیه خودروی خود را تحویل خواهند گرفت. طبق گزارشها، دورانگو هلکت پلاس پکیج از ویژگیهایی مثل ریلهای روی سقف مشکی، سانروف برقی، صندلیهای چرمی لاگونا، پکیج یدک کشی تریلر و سیستمهای کمکرانندهای همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد جلو برخوردار است. در تیپ پریمیوم پکیج نیز تریم داخلی فیبر کربنی، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو، کنسول ردیف دوم با محفظه، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ برمبو ارائه میشود. به گفتهٔ موپار اینسایدر، پذیرش سفارشات خرید برای نسخهٔ معمولی دورانگو مدل ۲۰۲۳ بهزودی آغاز میشود اما برای سفارش نسخهٔ هلکت باید تا اوایل سال ۲۰۲۳ صبر کرد.
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱ماشینی با این همه توانایی میارزه
برند اصیل ، پرفورمنس عالی
پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور
شتاب0 تا 96 هم 3.5 ثانیه هست با این وزن تازه 4 تن هم بار میکشه و تاپ اسپیدش 290km هست
Reza Waffen SS
۸ آبان ۱۴۰۱نیاز شدید به نسخه جانشین یا حدالامکان فیس لیفت داره زیادی تکراری شده
ALPHA
۸ آبان ۱۴۰۱پلتفرم قدیمی هست کار از فیس لیفت گذشته و به دلیل به صرفه نبودن؛ پلتفرم جدید باید برپایه الکتریکی شدن گسترش پیدا کنه
جمشید
۸ آبان ۱۴۰۱من تو این فکرم که اگر بشه با دوستانی که تریلی خودروبر دارن و از بنادر جنوب ماشین آمریکایی بار میزنن برای کشورهای همسایه اطراف و زمانی که میان تهران دم در خونه تا استراحتی بکنن با آقای اشتری یا آقای احمد زاده یا آقای دهقان تماس بگیرم که اگر بتونن بیان و از نزدیک این ماشینها رو ببینن و ویدیو و گزارش شخصی خودشون رو از این ماشینها تهیه کنن و در سایت پدال منتشر کنن
حسین
۸ آبان ۱۴۰۱جمشید خان اونا مستقیما با کشتی خودروها رو میبرن کشورهای خلیج فارس،یه زمانی خودروهای امریکایی در جزیره کیش و قشم پر بود،البته الانم هست.
جمشید
۸ آبان ۱۴۰۱بنده خدا کشورهای ارمنستان و تاجیکستان و آذربایجان و چندتای دیگه که به آبهای آزاد بین بیندالمللی راه ندارن پس مجبورن از بنادر ایران و ترکیه استفاده کنن و بعد از طریق تریلی های خودرو بر ماشینها رو از بنادر ایران و ترکیه حمل کنن به کشورهای خودشون
جمشید
۸ آبان ۱۴۰۱ماشینهای آمریکایی کیش و قشم اکثراً قدیمی هستن و از سال ۲۰۱۶ به بعد مدلهای جدید آمریکایی وارد این جزایر نشدن
جمشید
۸ آبان ۱۴۰۱از روی عکس نمیشه نظر کلی داد و گفت که پلتفرم قدیمی هست و فلان و بمان هست !!! دورانگو تازه یکی دو ساله که معرفی شده بعد شماها مگین قدیمیه !!! جلل خالق از کجا این حرفها رو در میارین ؟؟؟؟!!!! بارها و بارها روی تریلیهای خودرو بر دوستان ماشین آمریکایی دیدم ولی به جز یکبار دیگه هیچوقت دوج دورانگو ندیدم و اینطور که راننده ها میگفتن متعلق به یکی از ثروتمندان ارمنستان بود ، البته در مورد لندکروز ۲۰۲۲ هم یک عده از این حرفها میزنن ولی من چندین و چند بار لندکروز جدید رو از نزدیک دیدم و باید بگم که دیدن یک ماشین از نزدیک با دیدن عکس اون ماشین از زمین تا آسمون متفاوت هست و اگر لندکروز جدید رو از نزدیک ببینین متوجه حرفهام میشین و عاشقش میشین
ALPHA
۸ آبان ۱۴۰۱جمشید خان پلتفرم زیرساخت ماشینه خودش که جدیده
اگر سعادت دیدن دورانگو داشتید به نیابت از ماهم یک دست بکشید❤️
Reza Waffen SS
۸ آبان ۱۴۰۱عزیزم این پلتفرم از سال 2014 هستش، تازه تجربه سواری باهاشم داشتم خوبه ولی فیسش چون قدیمیه چنگی به دل نمیزنه
جمشید
۸ آبان ۱۴۰۱به هر حال دو سال میش زمانی که با موتور جدید معرفیدشد تغیرات کابینم داشته
جمشید
۸ آبان ۱۴۰۱به هر حال دو سال پیش زمانی که با موتور جدید معرفی شد تغیرات کابینم داشته
Reza Waffen SS
۸ آبان ۱۴۰۱شما تغییرات چندتا دکمه کابین رو پلتفرم در نظر میگیرین ؟
جمشید
۸ آبان ۱۴۰۱کلاً سیستم کاری شرکت دوج همینه ، حالا نمیگم در همه مدلهاش ولی در بیشتر مدلهاش به تغیرات اندک بسنده میکنه ، مثل مرسدس Gکلاس و مثل لندکروز و خیلیهای دیگه
Hamilton1970
۸ آبان ۱۴۰۱Reza Waffen SS
هم موافقم هم مخالف:)
REZA
۸ آبان ۱۴۰۱توی طرح پاییزه فروش نبود کی اعلام میکنن بریم یکی ثبت نام کنیم توی غرعه کشی برنده بشبم ….ای وای حواسم نبود تو ایرانیم ثبت نام و غرعه کشی هم ماله خودمونه یه اب بزنم به صورتم بر میگردم…..
میلاد زد ام
۸ آبان ۱۴۰۱دورانگو هلکت هنوز هم از یکی از بهترین قد بلند های پرفورمنس بازار هست .
این نشون میده موتور های همی و پوشراد برخلاف تصور بعضی ها هنوز هم منسوخ نشدن و میتونن عملکرد خوبی از خودشون نشون بدن .
مدیران کرایسلر حتی توی خوابشون هم نمیدیدن که یه روز موتور هلکت به این درجه از محبوبیت و مقبولیت برسه .
هلکت یعنی دوام + لذت + پرفورمنس
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱اونی که میگه پوشراد بده اصلا نمیدونه چی هست فقط شنیده پوشراد یه مکانیزم قدیمی، همین
انجین پوشراد اونقدر خوب بوده و هست که با وجود کلی تغییرات در طراحی انجینها بعد این همه سال همچنان توسط امریکن کارز و تا آخرین روزهای انجینهای احتراق داخلی داره تولید میشه
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱داستان پوشراد عینه داستانه کاربراتوره
یکسری که اصلا ازهیچی سردرنمیارن میگن کاربراتور دورش گذشته در صورتی که کاربراتور اگه دورش گذشته بود چند شرکت بزرگ در آمریکا مثل ادلبروک ، هولی ، دیمن اقدام به ساخت کاربراتور های جدید نمیزدن و فروششون اونقدر بالانبود
جالبه بدونید در ناسکار هم تا چند وقت پیش همچنان از کاربراتور استفاده میکردن البته از نمونه های مدرن چون آمریکاییها معتقدن عملکردی که کاربراتور در انجینهای پرفورمنس مسابقه ای داره رو انژکتور نداره
بهتره بعضی ها یه سرچی بکنن و انواع اقسام کاربراتورهای ادلبروک و هولی رو با قیمتهای بین 350 تا بالای 600 دلاریش رو ببینن
طرف با دیدی که به ماشینهای اروپایی و آسیایی داره میاد ماشینهای آمریکایی رو میخواد تحلیل کنه و چون تا الان یکسری چیزها رو ، روی ماشین اروپایی ندیده فکر میکنه دورش گذشته
میلاد زد ام
۸ آبان ۱۴۰۱موافقم علی آقا .
میلاد زد ام
۸ آبان ۱۴۰۱علی آقا چرا داری راه دور میری
همین کدیلاک ct5 v بلک وینگ
(( اگه اشتباه نکنم )) انجین پوشراد lt4 داره
بعد با همین موتور هر دو تا رقیبش که bmw m5 و مرسدس e63 هست رو راحت توی پیست شکست میده .
دیمن با انجین پوشراد رکورد سریع ترین تایم درگ 400 متر رو میزنه و …
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱اصلا اینها هم هیچ
شما همین الان برو سایت شورولت پرفورمنس قسمت انجین
لیست فروش انواع انجینهای شورولت هست که بخوای بخری تو لیستش 427 تمام المینیوم کاربراتوری هم داره
آمریکایی بازها میدونن انجین 427 سال ساختش برا دهه 60 بود وی هنوزم داره فروخته میشه توسط شورولت البته بصورت تمام آلمینیومی
حتی انجین LSX454 رو شورولت هم با کاربرات و هم با انژکتور میفروشه
یه نمونه دیگه انجین 392 کرایسلره که همچنان روی رانگلر ، دورانگو ، چلنجرو…….. استفاده میشه تاریخ تولیدش 1957 هست و الان با تغییراتی اندک بعد 64 سال همچنان تولید میشه
گیربکسهای 727 تورکفلایت کرایسلر که تاریخ معرفیش 1956 بود هنوز در سال 2022 داره تولید میشه
همه اینها نشون میده چیزی که خوبه حتی قدیمی هم باشه بازم میشه ازش استفاده کرد
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۱موتورهای LSX با حجمهای ۴۵۴ ، ۴۲۷… جزو پرطرفدار ترین انجینها هستن
شما ببین شورولت موتور LT5 کوروت C7 ZR1 و بلک وینگ ۴.۲ لیتری تویین توربوی کادیلاک رو دیگه تولید نمیکنه ، ولی LSX و خود LSها همشون هنوز تولید میشن…
پارسال بود که انجین ۶۳۲ اینچی هم معرفی کردن با اسم ZZ632 که نزدیک ۴۰ هزار دلار قیمتشه !!!!!
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱اقای میلاد زی ام
در عوضش تو شتاب درگ می خوره کادیلاک از بیمر ام ۵ سی اس
در ضمن جی تی ۶۳ و پانامرا سلطان سدان ها در پیست هستن
بعدش هم این کادیلاک سی تی ۵ بلک وینگ هم کلی رو سیستم تعلیقش کار کردن و زیاد به انجین ربط نداره
این دیمن هم تایمش با کلی بدبختی بدست میاد
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱632 در واقع استروکر454 شورولته
البته بیشتر بدرد درگ میخوره و مسابقات و برای استفاده در شهر اصلا روندش عقلانی نیست
میلاد زد ام
۸ آبان ۱۴۰۱بی خیال اسم
“””بعدش هم این کادیلاک سی تی ۵ بلک وینگ هم کلی رو سیستم تعلیقش کار کردن و زیاد به انجین ربط نداره “””
بله من هم میدونم سیستم تعلیق ( فنر بندی ) مگنه راید متعلق به شرکت جنرال موتورز با دمپر های مغناطیسی از بهترین ها هستش ولی یک نتیجه خوب در پیست فقط با تعلیق خوب به دست نمیاد . باس انجین هم عملکرد خوبی داشته باشه و جعبه فرمون و شاسی به خوبی تنظیم بشن تا تقسیم وزن هم بهینه باشه .
پوشراد سبکی از زندگی مردم آمریکاس با این حرفا بهش خدشه ای وارد نمیشه .
در آخر اینکه انجین های پوشراد اعتبار خودشون رو با دو سه تا کامنت تعریف تمجید من و تو به دست نیاوردن که با دو سه تا کامنت هیت من و تو این اعتبار رو از دست بدن . پس همونطور که دیروز هم به یه کاربر گفتم عوض خسته کردن خودت و ثبت کامنت ضد آمریکایی از شکوه و شوکت و عظمت سرزمین یانکی ها لذت ببر عزیزم .
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۱جناب بی خیال اسم کادیلاک هم تو قدرت موتور هم تو تاپ اسپید از ام فایو سی اس بهتره پس در کل پرفورمنس بهتری هم داره
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۱در ضمن جناب بی خیال اسم چرا بهونه میاری؟؟؟ اینکه این تایم سخت بدست میاد یا آسون مهم نیست مهم اینه که دیمون در حال حاضر بیشترین شتاب رو تو کوپه های دو ردیفه بنزینی داره شتاب صفرتاصد دیمون ۲.۳ بحث شتاب باشه هم آمریکایی ها نشون دادن که کم نمیارن
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱اقای میلاد زی ام
بله ولی بیشتر سیستم تعلیق در گیر هستن
و کاری با پوشراد ندارم
چون هر انجینی موافق و مخالف های خودش رو داره
اقای سوشیانت بله طبق معیار خودت کادیلاک پرفورمنس بهتری داره
معیار خودت هست نمی شه کاریش کرد
سوشیانت
۹ آبان ۱۴۰۱جناب بی خیال اسم بی ام و هم از معیار شما پرفورمنسش بهتره معیار شما رو هم نمیشه کاریش کرد :)
Hadi
۸ آبان ۱۴۰۱دوج اگه چلنجر و چارجر و دورانگو هلکت با یه فیس لیفت میتونه تا ۵ سال دیگه بفروشه و محبوبیت داره…
نمیدونم چه عجله ای برای الکتریکی شدن دارن
واقعا حیف این هیولا ها…
این دورانگو واقعا هیولایه فک کن یه SUV سه ردیفه ۵ متری با ۷۰۰ اسب داشته باشی 👌🏼
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۱شما تصور کن با دوستات اومدی یه دوری بزنی ، پشت چراغ قرمز یه فراری ۴۵۸ میاد کنارت ، با خودت میگی ” آخییییی فراری کوچولو ، تو فقط ۵۷۰ اسب بخار داری ! امیدوارم بتونی به انتهای خط برسی…”
این کاریه که این ماشین با آدم میکنه !!
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۱آره فراری نسبتا کوچولو هست چون برخلاف اون سوی آتلانتیک، سوی دیگه برای هر یک سانتیمتر ابعاد ماشین باید دلیل باشه که باعث تباه شدن هندلینگ نشه
و 570 اسب داره چون برای 13 سال قبله و اون زمان همین یک رویا بود
و به انتهای خط هم میرسه زودتر از همه هم دوره های خودش
و شما دوست عزیز تازه وارد
ظاهرا خیلی زود از اون اصولی که همون اول برای خودتون قائل شدید – احترام گذاشتن به برندهای مطرح غیر امریکایی – رد شدید!
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱مازیار
هندلینگ رو میشه توضیح بدی چون میدونم اصلا نمیونی تعریف درستش چیه و مثل طوطی فقط یکسری اصطلاح رو تکرار میکنی
در ضمن بزرگی ابعاد ماشین در هر قاره متفاوته برای مثال:
در اروپا بنز اس کلاس اتاق لانگ در دهه 70 فول سایز طلقی میشد ولی همون ماشین در آمریکا سایز متوسط بود پس دلیل نمیشه شما فکر کنی ماشینی که از نظره شما خیلی بزرگه از نظر آمریکایی ها هم اونقدر بزرگ باشه
در ضمن ماشین فول سایز جهت راحتی ساخته شده نه جهت شرکت در مسابقه که بخواد فرمون تیزیا به قول شما هندلینگ داشته باشه
آهان یه چیز گفتی فراری 458با 570 اسب در اون زمان قدرتش رویایی بود ، البته برای شما رویایی بود چون بیش تر از 20 سال قبل تر از فراری، کوروت zr1 سال 1970 قدرتش 580 اسب بود
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۱علی؟
بنز پولمن در حد گاز چایکا؟
بله من طوطی شما عقاب طلایی
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱آقای علی شوی نوا
کلا کاری به آقا مازیار ندارم
و بحث بزرگ یا کوچک بودن یک ماشین به سلیقه مردم بر می گرده
بعدش همین قدرت ۵۸۰ اسب یک زمانی قوی ترین ۸ سیلندر جهان بود و تو نسخه ی ۴۸۵ اسپشیاله هم بعد از ۱۳ سال نسبت قدرت به حجمش از شورلت کوروت زی او ۶ سی ۸ بهتره
بعدش همین کوروت سال ۱۹۷۰ ۵۸۰ اسبی که تو می گی فقط ۱۷۰ میره
1969Maserati Ghibli SS
۱۷۴ مایل می رفت با قدرت کمتر هم!
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱میدونی علت اونکه اسم گاز چایکا رو آوردم برا چی بود؟ برای اونکه بدونی خیلی بهتر از تو خودروسازهای غیر آمریکایی رو با تک تک محصولاتشون میشناسم و ازشون شناخت دارم
4 سال پیش تو همین پدال با یه آلمانی باز متعصب کل کل میکردم و اسم بنز 911 رو آوردم که در ایران به نهصد و عزا معروفه جهت تمسخر ،گفت مگه بنز 911 داره؟؟ 911 ماله پورشه هست، دقت کردی طرف نمیدونست بنز 911 که یه کامیونت برای بنزه و ساخت دایملره!!بعد ادعای آلمانی بازیش میشد
اینجا یکسری هستن رو چیزی تعصب دارن که کلا ازش شناخت ندارن ولی من وقتی میام از موتور 572 شورولت حرف میزنم تا تهش رو دراوردم کیه میام کامنت میذارم
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱بی خیال اسم
حرفت از پایه مشکل داره
تو میگی کوروت با اونکه قدرتش بیشتره ولی سرعتش از مازراتی گیبلی که ضعیف تره کمتره درسته؟؟؟
خوب چرا تو ضریب دف و گیربکس هاشون رو که باهم فرق داره رو بررسی نمیکنی؟
چرا تفاوت وزنیشون رو در نظر نمیگیری که موتور 8 کوروت سنگین تره؟
چرا تقسیم وزن کوروت با مازراتی رو درنظر نمیگیری؟
دلیل نمیشه هر ماشینی قوی تر باشه تاپ اسپیدش بهتر باشه که
خیلی عوامل فنی دخیل هست تو تاپ اسپید تازه با این همه تفاوت بین کوروت و گیبلی تفاوت سرعتشون طبق اعدادی که دادی فقط 4 مایل هست
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۱اسم گاز چایکا رو آوردی برای اینکه نشون بدی بهتر از من خودروهای غیر امریکایی رو میشناسی
بعدش گفتی بنز پولمن در اون حده؟
آدمو به خنده میندازی فقط
بهرحال علی
متاسفانه در مجموع راهی برای تبادل نظر با شما به ذهنم نمیرسه و اینو به هر حسابی که مایلی بزار
با عرض پوزش
موفق باشی
Porsche 911
۸ آبان ۱۴۰۱خیلی عوامل فنی دخیل هست تو تاپ اسپید
…
همین تغییرات فنی هست که اختلاف پرفورمنس رو به وجود میاره
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۱بی خیال اسم اینکه شورولت تونسته انجینی بسازه که قدرت بیشتری از فراری داشته باشه قطعا مهم تره تا اینکه بیایم بگیم نسبت قدرت به حجم فراری بیشتره در ضمن تو تاپ اسپید هم کوروت c7 zr1 تونست به سرعت ۳۴۵ تا برسه تو تست رسمی شورولت در حالی که فراری sf90 استراداله با اینکه قدرتش بیشتره ۳۴۰ تا میره
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱اتفاقا با تو هم نمیشه وارد بحث شد چون نمیخوای متوجه بشی
فقط؟امیدوارم رو حرفت بمونی و کامنتهای من رو رپلای نکنی جهت جواب دادن
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۱بعد شش سال و شش هزار کامنت هنوز اونقدر آداب یاد نگرفتی که به کسی که شما رو شما خطاب میکنه تو نگی و یاد نگرفتی که بدون طعنه زدن به برندهای دیگه از برند محبوب خودت لذت ببری پس هرگز یاد نخواهی گرفت متاسفم
ضمنا من روی حرفم مونده بودم این شما بودی که کامنت من رو ریپلی کردی سعی کن دیگه تکرار نکنی
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱من آدم خاکی هستم و زیاد برام تو و شما فرق نداره
بهتره اصل مطلب رو بچسبی
درضمن بالای 10 بار به کامنتهای من ریپلای کردی
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۱اوکی خاکی😄
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱بله آقای علی شوی نوا
به غیر از قدرت
ضریب آیرودینامیک
ضریب گیربکس
و…..
در تاپ اسپید تاثیر دارن
ولی شما هم مقایسه خیلی الکی انجام دادید کوروت سال ۱۹۷۰ و فراری ۴۸۵
این دو چه ربطی داشتن به هم ها؟
خب اره ۴ مایل هستش
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱آقای سوشیانت یعنی خدایی خودت از حرفت خندت نمی گیره؟!😂😂😂
باشد اقا می گیم مهمه
ای خدا😂😂😂
اون تست که تست خوده شورلت بوده
و اگر فراری SF90 هم تست بشه بیشتر می ره
یعنی ۱۰۰۰ اسب تاپ اسپیدش کمتر از ۷۵۵ تاست؟
صد در صد اینطور نیست
هی فراری f12 تو یک تست ۳۶۰ رفت!
هنوز هم جا داشت
سوشیانت
۹ آبان ۱۴۰۱حرف شما فعلا خنده داره دقیقا بر اساس چه منطقی میگی فراری به خاطر ۱۰۰۰ اسب بودنش تاپ اسپیدش بیشتره جالبه اروپایی فن هستی ولی حرف خود کمپانی های اروپایی رو قبول نداری😂
در ضمن تست خود کمپانی مهم هست نه تست های دیگه
امیرحسین
۸ آبان ۱۴۰۱اقای تیم کونیسکیس ی طرح جدید ارائه بده طوری باشه که هم دو درب باشه هم چهار درب باشه با موتور همی از دهه نودش هم جذابرتر باشه همی تر باشه موپار تر باشه
REZA
۸ آبان ۱۴۰۱قرعه رو با غ نوشتم ببینم کسی تیکه میندازه سره دلم ولی ننداختین دمتون گرم حال کردم
ولی خدابیش اگر کسی دورانگو ثبت نام کرد یه خبری به ماهم بده خدایی بد جوری طالبشم و میخوامش رنگش هم مهم نیست شیرینش هم روی چشم
فقط هلکت پلاس پکیج باشه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۸ آبان ۱۴۰۱وقتی میگم مدیران استلانتیس مشتی احمق هستن بعضی ناراحت میشن.خدا وکیلی میزان محبوبیت فروش و عملکرد دورانگو رو ببینید با این سن و سال.هر گروه دیگه بود نسل جدیدش رو سریع میداد بیرون ولی اینا فقط به فکر دادن مدلهلی جدید مازراتی هستن اونم چی تو کلاسی که دیگه جایی برای سرمایه گذاری نداره به جز چند مدل که تو این کلاس پادشاهی میکنن.متظورم نسل جدید گرنتوریسمو و کوپه جدید برقی مازراتی و سوپر کار ام سی20 هست.این 3تا خیلی بترکونک در عرض 10 سال شاید نصف فروش یک سال چلنجر رو داشته باشن.صبر کنید ببینید که چارجر برقی چه شکستی بخوره و موستانگ حتی کامارو چجوری یهم داج رو قبضه کنن
میلاد زد ام
۸ آبان ۱۴۰۱یانکی دادا کاراکتر و شخصیت یه ماشین رو فقط انجینش تشکیل نمیده که با برقی شدنش شکست بخوره .
کلی عوامل در تمایز و ایجاد تفاوت یه محصول با دیگری دخیله
از کیفیت سواری تا المان ها و متود های طراحی تا حس و حال پشت فرمون که با نوشتن نمیشه انتقالش داد .
چارجر برقی هم به زیبایی هر چه تمام تر المان های اصیل دنیای ماسل ها رو به دنیای برقی ها پیوند زد و یه محصول متمایز متولد شد .
شاید هیچ وقت نتونه به موفقیت هلکت ها برسه ولی قطعا شکست هم نمیخوره چون در هر حال یه ” داج ” هست .
برقی شدن هم اجتناب ناپذیره و همون ماستنگ که الان به وی 8 خودش مینازه هم قراره یه روز برقی بشه .
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۱به نظرم با توجه به قیمت رقبا ، این قیمتش مناسبه و ارزش خرید داره
لاستیکهای جلو ۲۹۵ پیرلی ، ۷۱۰ اسب بخار ، سه ردیف صندلی ، داشبورد جدید ، شتاب و داینامیک عالی ، گیربکس ZF هشت دنده ، برناوت هر چهار چرخ ، موتور هلکت ۶.۲ لیتری با اون صدای نالهی سوپرچارژر…
جذابتر از یه بیامو یا مرسدس هست که فنسیپنسی هستن و فقط متکی به تکنولوژی هستن !
ali(chevynova)
۸ آبان ۱۴۰۱اتفاقا همیشه بابد توازن رعایت بشه
همیشه بایدماشین پر تکنکلوژی باشه تا آدم لذت رانندگی با یه ماشین اسپرت اصیل که فاقد تجهیزات مدرن امروزی هست رو بهتر درک کنه
تا وقتی مدرنیت نباشه سنت ها هم مشخص نمیشه
همونطور که اگه شب نباشه ، روز معنی نداره
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۱فکر نمیکردم فضا و جو سایت پدال اینقدر ضد ماشینای امریکایی باشه ، من سن زیادی ندارم ولی چون از بچگی سوار ماشین شدم شاید نزدیک ۲۰ سال سابقه امریکایی سواری رو داشته باشم خب مشخصه با این شرایط باید اول اولویت من ماشین امریکایی باشه.
الان این مطلب و پست راجع به ماشین امریکاییه ، کامنت موافق جهت با مطلبه کاملاً ، تعداد کسایی که دیسلایک میکنن خیلی بیشتره تا لایک
خیلی جالبه ، ندیده بودم اینطوری حتی توی اینستا این شکلی نیس !
یکی به اسم مازیار هم میاد تعیین میکنه کی از اصول خودش رد شده ! :))
نیاز نکرده دادا شما تعیین کنی
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۱اصول رو شما خودت تو همون کامنت افتتاحیه خودت تعیین کردی و چند روز نگذشته با فراری کوچولو و فنسی پنسی زدی زیرش
آره دادا
لایک و دیسلایک هم فقط به محتوا مربوط نمیشه لحن هم موثره حالا بعدها بیشتر در جریان قرار میگیری
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۱مازیار ، شما اگر نقد و بررسی مجلههای معتبر جهانی مثل موتور ترند ، کار اند درایور و… ببینی ، منتقدین ماشین همیشه طرافهای مقابل رو همینطوری خطاب میکنن…
جملهای راجع به فراری گفتم دقیقاً جملهای بود که جانی لیبرمن راجع به مقایسه چلنجر هلکت و بنتلی گفت !
لحن من موردی داشت ؟؟ من که نقل قول از یکی از معروف ترین منتقدین ماشینی رو گفتم !!
البته من تازه وارد نیستم ، تقریباً ۴ ساله که پدال رو از بیرون دنبال میکنم ، فقط تازه ساین آپ کردم که بتونم کامنت هم بذارم 🤦🏻♂️
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۱از اینکه با ما همسفرید خوشحالیم
پدرام
۸ آبان ۱۴۰۱کاش یه طرح جدیدتر و جذاب تر هم برا دورانگو در نظر می گرفتن چون پایه ماشین از سال 2010 همینه در طی این چند سال فقط فیس لیفت شده مقایسه کنید طراحی بدنه 2010 با این رو
که اگه با این شرایط چند سال پیش وارد ایران میشد الان شاهد بودیم کیت 2023 می بستن روش
علی
۸ آبان ۱۴۰۱بجز موارد خاص و استثنایی میتوان گفت آمریکا نماد قدرت ، اروپا و ژاپن نماد دقت و ظرافت !!!
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۱قوی ترین و سریع ترین شاسی بلند هشت سیلندر سه ردیفه جهان🔥
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱عالیه