کراساوورهای کامپکت معمولاً خودروهای هیجانانگیزی نیستند اما دوج با معرفی مدل کاملاً جدید هورنت که بر اساس آلفارومئو توناله ساخته شده است، قصد دارد این تصور را تغییر دهد. سازندهٔ آمریکایی این ماشین را سریعترین، پرشتابترین و قویترین کراساوور کامپکت بازار با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار توصیف کرده است. پس بیایید ما هم مثل دوج، معرفی این خودرو را با پیشرانههای آن آغاز کنیم.
این توصیفی که دوج از هورنت کرده، در مورد نسخهٔ پایهٔ آن است که GT نام دارد. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و این نیرو را از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل میدهد. به لطف این ترکیب، هورنت GT ظرف تنها ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
اما هورنت RT نسخهٔ مهمتری خواهد بود زیرا اولین محصول پلاگینهیبریدی دوج محسوب میشود. این نسخه از یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو بهره میبرد که به چرخهای جلو نیرو میدهد و یک موتور الکتریکی ۹۰ کیلوواتی هم روی محور عقب آن را همراهی میکند. خروجی این سیستم مجموعاً ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور است اما در این نسخهٔ ویژگی جذابی بنام پاورشات هم تعبیه شده است که برای حداکثر ۱۵ ثانیه، ۲۵ اسب بخار قدرت اضافی را ارائه میکند. به گفتهٔ دوج، این ویژگی یک ثانیهٔ کامل شتاب خودرو را بهبود میبخشد و باعث میشود هورنت RT بتواند ظرف ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. حالت پاورشات با کشیدن همزمان دو پدال تعویض دنده پشت فرمان و همینطور تخته کردن پدال گاز فعال میشود.
هورنت RT همچنین به یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۵.۵ کیلووات ساعتی هم مجهز است که برد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتری را فراهم میکند و شارژ آن با شارژرهای ۷.۴ کیلووات ساعتی تنها ۲.۵ ساعت طول میکشد. انتقال نیرو در این نسخه توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و برای بهبود پاسخگویی خودرو در دورهای پایین پیشرانه یک استارت ژنراتور یکپارچه در قوای محرکه تعبیه شده است. هردو نسخهٔ هورنت از سیستم کنترل گشتاور بُرداری هم بهره میبرند.
درحالیکه هورنت GT روی رینگهای ۱۷ اینچی نقرهایرنگ قرار میگیرد، نسخهٔ RT به رینگهای ۱۸ اینچی خاکستری مجهز شده و از کمکفنرهای FSD، تعلیق کاملاً مستقل در جلو و عقب و ترمزهای برمبو با دیسکهای خنک شونده و کالیپرهای چهار پیستونه در جلو هم برخوردار است. همچنین ازآنجاییکه هورنت بر اساس توناله ساخته شده است، به گفتهٔ دوج، توزیع وزن عالی و بهترین استحکام بدنه در کلاس خود را دارد.
در داخل هورنت شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به همراه یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مرکزی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 هستیم که به اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم مجهز است. در این خودرو شارژر بیسیم گوشی بهصورت استاندارد ارائه میشود و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با توان ۴۶۵ وات و ۱۴ بلندگو هم قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، خریداران از سیستمهای ایمنی و کمکرانندهٔ فراوانی مثل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم خودران سطح دو و… هم بهرهمند میشوند.
به گفته دوج، قیمت نسخۀ پایۀ هورنت GT از ۲۹,۹۹۵ دلار و قیمت نسخۀ RT از ۳۹,۹۹۵ دلار آغاز میشود این شرکت هماکنون پذیرش سفارشات خرید برای کراساوور کامپکت خود را آغاز کرده است و نسخهٔ GT اواخر امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد اما خریداران برای هورنت RT باید تا بهار سال ۲۰۲۳ صبر کنند. این کراساوور جدید در ایتالیا در کنار آلفارومئو توناله تولید خواهد شد.
phonix
۲۶ مرداد ۱۴۰۱خداوند استالینتا را لعنت کند
این دیگه چیه عملا الفا رومئو
فقط قیافش عوض شده خو لامصب یکم پول بده به اینا تا الان فکر میکردم اون رفیقمون که هی استالینتا رو فحش میده متعصبه الان فهمیدم چی میگفت
مازاراتی رفت دنبال سوپر اسپرت جدیدش
الفا هم داره میسازه
لامصب این دوج چی کم داره بهش پول نمیدی
Mr Naftalin az roghan abad
۲۷ مرداد ۱۴۰۱پس من چی میگم؟ منم هی میگم از روزی رفته زیر مجموعه این استلانتیسه اشغال شده به گند کشیده شده بعد باهام مخالفت کردین. کابینشو دیدم فکر کردم الفا رومئو هست خدایا این زیرمجموعه و کمپانی مادر بودن حاله آدمو بهم میزنه وقتی میبینی اصالت کمپانی از هم داره میپاشه
امیر
۲۶ مرداد ۱۴۰۱حداقل یه حرکت مثبت زد دوج ماشینای فعلیشم یه تغییر نسل میخاد
aMiRsHaYaN
۲۶ مرداد ۱۴۰۱دوج ماشین هاش آنقدر قشنگه که به تغییر نسل نیاز نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ مرداد ۱۴۰۱این خودرو حاصل یک جفتگیریِ نامشروع دیگری هست که پنهانی پشت درهای بسته انجام گرفته !
نمیدونم بگم لوانته رو ریختن تو فیاتها یا آلفاهارو کردن تو لوانته و حاصلش شده فرزندی به دنبال پدر !
آقا دیروز یه کلیپ دیدم خیلی باحال بود ، طرف از ایران توریستی رفته بود تایلند زده بود و دِ فرار ، حاصل زدن شده بود دختر بچهای زیبا و مادری تایلندی که در به در به دنبال آقای ش… صادقزاده میگشت و فراخوان داده بود برای پیدا کردنش 😂😂😂 ، این ماشینم موضوعش همینه که احتمالاً پایِ صادقزاده در میان باشه اما فکر نکنم گردن بگیره این شازدهی دل را 🤦♂️😂 !!!
دوج نیاز به یک طراح بیپروا داره نه یک اتاق پُر از مدیر از بخشها و برندهای مختلف که هر کدام آش خودشان را بپزند !
SRT
۲۷ مرداد ۱۴۰۱اگه نحوه نوشتارت محاوره ای بود عالی میشد
KSH
۲۶ مرداد ۱۴۰۱جلوش شبیه ماشین کره ایاست پشتش چینی ننوشتو بودین دوج اصلا متوجه اش نمیشدم
aMiRsHaYaN
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا جلوش منو یاد هوندا HR-V سفارش آمریکا میندازه
Sina
۲۶ مرداد ۱۴۰۱آخه این چیه
کجاش به شخصیت برند داج میخوره
خب به جای این کارها همون جورنی رو از نو میساختین یه شاسی بلند کوچیک ۷ نفره شاسی جدا مناسب آفرود،،،اینحوری یه چیزی میساختین که مثلش تو بازار نیست چونکه همه suvهای مطرح این دسته شاسی یکپارچه دارن و حسابی جلب توجه میکرد
تا بود فیات هست و نیست برندهای طرف کرایسلر رو به فنا میداد واسه زنده کردن برند چرتی مثل آلفارومئو و هیچ غلطی هم نکرد حالا دیگه کلا زده به ریشه این برندهای طرف کرایسلر
این ماشین مثل این میمونه که یه مرد تنومد قوی هیکل بره یه زنه ریزه میزه از یه خونواده داغون هیکل بگیره بعد بچه هاشو سر دایی ها برن
فامیل بچه ها فقط از باباشونه وگرنه هیکلی همون دایی ها باشن
این ماشین هم همونه اسمن داجه ولی کاملا یه فیات زپرتیه
phonix
۲۶ مرداد ۱۴۰۱برند چرتی مثل آلفارمئو ؟
Moein
۲۶ مرداد ۱۴۰۱چقدر سوزش آلفا و مازراتی زیاده بوده
دمشون گرم
دارم بیشتر عاشقشون میشم😍
مهراد
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بسیار قابل تحسینه ، تبریک به طرفداران داج
و اما تسلیت به پترولهدها از جمله خودم ، چون وقتیکه داج که به اولدسکول بودن و افراطی بودن معروفه ماشین هیبرید میزنه یعنی کار دیگه نمه نمه برای انجین درونسوز تمومه و خیلی اوضاع خیطه خیلی اوضاع خیطه…
M@M@DRZ911
۲۶ مرداد ۱۴۰۱کابینش کاملا شبیه محصولات الفا شده .
شایدم چون دوج چندین ساله تغییری در طراحی محصولاتش نداده این کابین یکم برای دوج از نظر من شبیه الفا شده .
مهرانیان
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بعد از کرونا این نظم نوین جهانی مسخره ایجاد شد و ببین چه فاجعهای شده که همهی ماشینها شبیه هم شدند. امروز داج شبیه این ماشینهای چینی شده و تنها فرقش اینه که حدود 70 اسب بخار از لاماری ایما قویتره! بنظرم این سخن کاملاً درسته که اصالت خریدنی نیست بنابراین نباید ناراحت بود که داج به دست مافیای پژو و فیات افتاده چون حتماً اصالتشون کافی نبوده تا مستقل باشند. من شخصاً عاشق بنز و بیامو و فراری هستم چون حتی پورشه و آئودی و لامبورگینی بزرگ هم در برابر این سه شرکت با اصالت کم میآورند.
یوسف
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اینکه داج پس از سال های دور و دراز یک خودروی تازه به بازار داده امیدوارکننده س اما میتونستن کمتر گدابازی دربیارن، حالا بدنه هیچی اما دستکم یه پوسته تازه برای داشبورد طراحی میکردن تا انقدر آلفارومئو نباشه. امیدوارم روی نسل های تازه چلنجر، چارجر و دورانگو بهتر کار بکنه و اگر برندهای داج و رم دوباره ادغام بشن که چه بهتر چون داج بدون تراک اصلا داج نیست.
Mostafa
۲۶ مرداد ۱۴۰۱همین آلفارومئو توناله قیمت پایش هست ۳۷ هزار دلار
خب مشخص این ماشین مدل پایش بیش تر از ۳۰ هزار دلار نمی ارزه
و آلفارومئو مشتری پیدا نمیکنه چون قیمت هاش با چیزی که به مشتری میفروشه تناقض داره
من هم مشتری بودم دو خودرو عین هم که اختلاف ۷ هزار دلاری دارن رو نسخه ارزون تر رو انتخاب میکردم
آلفارومئو قبر خودش رو خودش میکنه
Ali
۲۶ مرداد ۱۴۰۱مشکل دوج چندتاست
اول اصل معلوم نیست امضای برندش چیه!
یعنی من خیلی دقت کردم ببینم این لوگو برای کدوم استارت آپ چینی هست؛)
از طرفی جلوی ماشین خیلی بی روح و متعلق به دهه قبله انگار!
پدر بیامرز ها حداقل قربولیک فرمان کپی آلفا نمی زدید
AMIN (M.A.S)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱به عنوان طرفدار دوج باید بگم واقعا حیف نام های R/T و هورنت
موتور 1.3L؟!
دوج ته انباری خودش موتورایی داره که خیلی از این مثلا قوای محرک بهترن و با بروزرسانی حتی قویترم مبشن
مساله اصلا حجمش نیست سر اینه که این موتور ماهیتش چقدر شبیه ماشینای دوجه؟ اصلا شبیه دوج ها هست؟ الان دوکاتو هم ریبج شده بود ولی موتورش پنتاستار و مخصوص دوج بود نه فیات
عقبشو لاماری ایما رو میمونه
تنها جاییم که داج دست برده نمای جلوشه ببینید چقدر از توناله قشنگ تر شده
اگر قرار به خرید باشه به نظرم فقط اون تریم GT با موتور 2.0 لیتری ارزش داره که هم زیر 30 هزار تا قیمتشه هم ابروریزیش کمتره
دو سه سال پیش با همین بودجه میتونستید دوج جورنی با موتور 283 اسبی 6 سیلندر بخرید یعنی واقعا راهی برای توسعه نسل جدید جورنی نبود؟
گرند کاروان که پرفروش ترین ماشین دوج بود کجا رفت؟
تو مکزیکم که رسما یه ماشین چینیو به اسم دوج جورنی میفروشن اینا اگه اسم دوج نبود باید از گشنگی میمردن
خسته نباشید
واقعا خسته نباشید
فقط خدا رحم کنه به ماسل کار الکتریکی ای که فیات قراره بسازه
اونم همین امرو فردا یحتمل دربیاد
R@min
۲۶ مرداد ۱۴۰۱متاسفانه با این رویه داج دوباره داره برمیگرده به اون دوران ننگین دهه ۸۰ و ۹۰.
حیف زیر باد سود مقطی چرت بزنی اینطوری عقب میوفتی که موتور و پلتفرم از فیات گدایی کنی، حیف داج و میراثش.
AMIN (M.A.S)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بحث خوابیدن داج نیست اقا رامین
همه میدونیم داج پول های زیادی از فروش ماشیناش دراورد و طی این یک دهه پیش جز وایپر که به فروش کم معروف بود هیچکدوم از ماشینای داج شکست انچنانی نخوردن
اما یه سوال باقی میمونه که اینهمه پول و سود کجا رفت؟
چیشد که دیگه گرند کاروان (که یکی از استراتژیک ترین ماشینای داج بود) جدید نیومد چیشد که جایگزین جورنی باید یه همچین چیزی میشد؟
داج زیر بار سود مقطعی چرت نزد اقا رامین
وقتی پول حاصل از فروش به جیب داج نره چه انتظاری به توسعه پلتفرم و انجین جدید هست؟
داج هم گدایی نکرده
این استلانتیس قصد داره یه ماشینو با دوتا برند بفروشه و هیچ هیچ تغییریم توشون ایجاد نکنه خب چه برندی قدرتمند تر از داج واسه اینکه هر بنجلیو به خاطر قدرت برند بفروشه داج جورنی جدید بهترین نمونش
و اصلا هم مهم نیس که اینطوری هم اعتبار داج زیر سوال میره و هم اون یکی نمونه شکست میخوره صرفا پول دربیارن و صرف محصولات ایتالیایی بشه که حتی شایسته اونام نیستن (واقعا به نظر شما توناله شایسته نام بزرگ الفا هستش؟ یا MC20 به عنوان پرچمدار مازراتی قابل قبوله؟)
این سیاست همش باعث شکست و نابودی یه محصول یابرند شده (دسوتو بهترین شاهد قضیه) و نمیدونم کی این ضعف مدیریتی کرایسلر و بعدش فیات کرایسلر و الانم استلانتیس قراره تموم شه
راستی پروفایل جدید شما چقدر قشنگ و ترسناکه
به به
R@min
۲۶ مرداد ۱۴۰۱راجب داستان استلانتیس و سیاستش موافقم اما فقط یه نگاه به عمر محصولات داج بندازیم می بینیم همچین استلانتیس مقصر اصلی نیست چونکه داج 70 سال با موتورهای همی سر کرد با کمترین آپگرید !!!! موتورهای کایوت و سری LT همشون رگ و ریشه پوشراد داشتن که نسل به نسل ارتقا داده شدن چرا داج اینکارو نکرد حتی اون زمان که تحت سلطه استلانتیس نبود ؟؟؟ این چرت زدن نیست پس چیه ؟؟؟ داج باید سبد تمام محصولاتش 10 سال پیش بروز می شد، چند سال ضرر می دادن اما فلسفه موپار حداقل تا 2030 زنده می موند.
متاسفانه کامارو فدای کوروت شد و چلنجر هم اینطوری و ماستنگ تک و تنها شده، به شخصه حالم از نبود رقیب تو هر بخشی به هم می خوره و دیگه دنبالش نمی کنم.
رضا
۲۶ مرداد ۱۴۰۱قدرت اوبوهت دوژ
Kamy
۲۶ مرداد ۱۴۰۱دوجِ توناله !
JDM lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۱شاید اگه از یه برند دیگه بود خوشم میومد ولی این اصلا با شخصیت داج نمیخونه
AMD
۲۶ مرداد ۱۴۰۱از طراحیش هم خوشم اومد هم بدم اومد ، برادر من اصلا گیریم جورنی مرده ، همین هورنت رو کمی بیشتر دوج میکردین مثلا طراحی عقب خشنتر میشد و دو اگزوز زیبا اصلا با فیلتر هوا داشت بازم خوب بود .
داخل و انگار آلفا دوجه ! نمیتونستید کمی بهتر طراحی کنید و از آلفا کپی نکنید ؟ موتور از همه بد تر…. نمی گم هشت سیلندر ولی شش سیلندر که بهتره اصلا توربو هم باشه …. اعصاب نمیزارن این برند ها . اون از بنز که طراحیاش از الهه زیبایی رسیده به تخم مرغ برای آیرودینامیک این از دوج که کراس میزنه اون از بی ام و با اون جلو پنجره و…. اصلا آخرالزمان رسیده.
اتلانتیس هم داره جلوه مازراتی و آلفا رو خراب میکنه هم دوج و کرایسلر و ….
T
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بچه ها ببینید این ماشین با این قیمت و مشخصات واقعا ماشین خوبیه ولی به ابهت دوج نمیاد و انگار فکر میکنی هوندا ماشین زده
T
۲۶ مرداد ۱۴۰۱کپی داج از آلفا🤣🤣🤣
aboalfazlchallenger
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بی سوادی؟؟
نمیدونی داج و آلفا زیر مجموعه استلانتیسن؟؟
نمیدونی در اصل این رو پلتفرم اونه ؟؟
نمیدونی این چیز عجیبی تو دنیا نیست؟
kami
۲۶ مرداد ۱۴۰۱زیباست
علی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱با اینکه عاشق آلفا هستم اما دوچ یه شخصیت مستقل و یه چیز دیگه است . اصلا نباید این دوتا را قاطی هم کرد . دوتا دنیای متفاوتند . نمیدونم تو کله پوک مدیران استلانتیس چی میگذره
phonix
۲۶ مرداد ۱۴۰۱پول
حسین دهمرد
۲۶ مرداد ۱۴۰۱سیستم هیبرید کاملی داره. فقط احتمالا نسخه هیبرید بالای سی هزارتا باشه که رقبای قدری مثه هوندا داره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱مواد مورد نیاز داج هورنت 50 درصد الفا 30 درصد 20 درصد داج
پدرام
۲۶ مرداد ۱۴۰۱به خودشون حتی زحمت ندادن دیزاین داخل رو عوض کنن چراغ های عقب و جلو همون آلفارومئو توناله هست فقط گرافیکش عوض شده پروفیل درها هم که همونه
T
۲۶ مرداد ۱۴۰۱جناب چلنجر که خیلی با سوادی البته!
بله میدونم زیر مجموعه استلانتییس هست
و همچین میدونم پلتفرم مشترک با آلفرامئو توناله داره
و خیلی از جا های دیگه هم همینطوری هست و خیلی از ماشین های دیگه پلفترم مشترک دارند
فقط جهت شوخی گفته بودم امیدوارم زیادی فشار نخورده باشی!
Porsche
۲۶ مرداد ۱۴۰۱سیاست استلانتیس افتضاح محضه
این که میاد دوتا کاشین رو که کمپانی های سازندشون از دیرباز هدف تولیدشون با هم متفاوت بوده رو با یک نوع موتور و طراحی روانه بازار میکنه خریت محضه
میتونست برای هر کدوم بیشتر وقت بزاره و دوج رو به عنوان یک دوج و آلفا رو با همون خاص بودنش تولید کنه
اینطور از ارزش دو برند کاسته میشه و عملا به دو راهی سلیقه ای بخاطر طراحی برای خریدار به وجود میاد و این جنگ درون خانوادگی تو فروش خیلی موثر هست چون رقبایی حتی با قیمت بیشتر مثل ماکان هستن که ارزش خرید دارن
amirrace
۲۶ مرداد ۱۴۰۱سلام
اوج وقاحت استلانتیس نام گذاری این آلفارومئو به عنوان یک دوج است حتی اگر بپذیریم که شراکت این شرکت ها سبب شباهت خودروهایشان باهم می باشد که این میزان از شباهت و عدم تفاوت جذاب نیست و من از این دوج خوشم نمی آید.
Mehdi TuRbO
۲۶ مرداد ۱۴۰۱یه حسی بم میگه یه سیاست کثیف پشت استانتلیس انگار اومده بعضی برندا رو نابود کنه و از تاریخ حذف کنه تا یه سری کمپانی دیگه سود کنند
بیشتر به حذف رقیب میاد تا سازندگی برند و زیرمجموعه
A1
۲۶ مرداد ۱۴۰۱قشنگ مشخصه که میخوان با استفاده از نام داج آلفا بفروشن انگار این استلانتیس هم همون سیاستهای مسخره ی فیات کرایسلر رو قراره ادامه بده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۶ مرداد ۱۴۰۱خیلی وقته میگم دوج دیگه به پایان رسیده.و بعد سه تفنگدار یه آرم ازش میمونه رو همچین آشغالهایی.هن ز مونده بزودی محصولات پژو با آرم دوج میان.لعنت به فیات که فقط دوج رو دوشید.و اینکه نگران نباشید حداقل دوج با افتخار میره کنار ولی بد وضعی در انتظار آشغالهای مازراتی و آلفا هست
Porsche
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اگه آلفا و مازراتی از نظر شما آشغال میسازند بهتره حرف دوج رو در میان نیاری…
sayadi
۲۶ مرداد ۱۴۰۱این دوج نیست!😠😠
دوج یعنی v8 دوج یعنی ماسل نه کراس اوور ۱.۳ هیبرید
SRT
۲۷ مرداد ۱۴۰۱برای شروع خوبه
حالا یکم بیشتر که بگذره همه متوجه میشن
بهمن
۲۷ مرداد ۱۴۰۱عشقه