دوج

معرفی کراس‌اوور کاملاً جدید هورنت، اولین محصول هیبریدی دوج

کراس‌اوورهای کامپکت معمولاً خودروهای هیجان‌انگیزی نیستند اما دوج با معرفی مدل کاملاً جدید هورنت که بر اساس آلفارومئو توناله ساخته شده است، قصد دارد این تصور را تغییر دهد. سازندهٔ آمریکایی این ماشین را سریع‌ترین، پرشتاب‌ترین و قوی‌ترین کراس‌اوور کامپکت بازار با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار توصیف کرده است. پس بیایید ما هم مثل دوج، معرفی این خودرو را با پیشرانه‌های آن آغاز کنیم.

این توصیفی که دوج از هورنت کرده، در مورد نسخهٔ پایهٔ آن است که GT نام دارد. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. به لطف این ترکیب، هورنت GT ظرف تنها ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما هورنت RT نسخهٔ مهم‌تری خواهد بود زیرا اولین محصول پلاگین‌هیبریدی دوج محسوب می‌شود. این نسخه از یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو بهره می‌برد که به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد و یک موتور الکتریکی ۹۰ کیلوواتی هم روی محور عقب آن را همراهی می‌کند. خروجی این سیستم مجموعاً ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور است اما در این نسخهٔ ویژگی جذابی بنام پاورشات هم تعبیه شده است که برای حداکثر ۱۵ ثانیه، ۲۵ اسب بخار قدرت اضافی را ارائه می‌کند. به گفتهٔ دوج، این ویژگی یک ثانیهٔ کامل شتاب خودرو را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود هورنت RT بتواند ظرف ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. حالت پاورشات با کشیدن هم‌زمان دو پدال تعویض دنده پشت فرمان و همین‌طور تخته کردن پدال گاز فعال می‌شود.

هورنت RT همچنین به یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۵.۵ کیلووات ساعتی هم مجهز است که برد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتری را فراهم می‌کند و شارژ آن با شارژرهای ۷.۴ کیلووات ساعتی تنها ۲.۵ ساعت طول می‌کشد. انتقال نیرو در این نسخه توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و برای بهبود پاسخگویی خودرو در دورهای پایین پیشرانه یک استارت ژنراتور یکپارچه در قوای محرکه تعبیه شده است. هردو نسخهٔ هورنت از سیستم کنترل گشتاور بُرداری هم بهره می‌برند.

درحالی‌که هورنت GT روی رینگ‌های ۱۷ اینچی نقره‌ای‌رنگ قرار می‌گیرد، نسخهٔ RT به رینگ‌های ۱۸ اینچی خاکستری مجهز شده و از کمک‌فنرهای FSD، تعلیق کاملاً مستقل در جلو و عقب و ترمزهای برمبو با دیسک‌های خنک شونده و کالیپرهای چهار پیستونه در جلو هم برخوردار است. همچنین ازآنجایی‌که هورنت بر اساس توناله ساخته شده است، به گفتهٔ دوج، توزیع وزن عالی و بهترین استحکام بدنه در کلاس خود را دارد.

در داخل هورنت شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به همراه یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مرکزی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 هستیم که به اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز است. در این خودرو شارژر بی‌سیم گوشی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با توان ۴۶۵ وات و ۱۴ بلندگو هم قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، خریداران از سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ فراوانی مثل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم خودران سطح دو و… هم بهره‌مند می‌شوند.

به گفته دوج، قیمت نسخۀ پایۀ هورنت GT از ۲۹,۹۹۵ دلار و قیمت نسخۀ RT از ۳۹,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود این شرکت هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید برای کراس‌اوور کامپکت خود را آغاز کرده است و نسخهٔ GT اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد اما خریداران برای هورنت RT باید تا بهار سال ۲۰۲۳ صبر کنند. این کراس‌اوور جدید در ایتالیا در کنار آلفارومئو توناله تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    خداوند استالینتا را لعنت کند
    این دیگه چیه عملا الفا رومئو
    فقط قیافش عوض شده خو لامصب یکم پول بده به اینا تا الان فکر میکردم اون رفیقمون که هی استالینتا رو فحش میده متعصبه الان فهمیدم چی میگفت
    مازاراتی رفت دنبال سوپر اسپرت جدیدش
    الفا هم داره میسازه
    لامصب این دوج چی کم داره بهش پول نمیدی

    موافقم 47
    مخالفم 23
    1. Mr Naftalin az roghan abad

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      پس من چی میگم؟ منم هی میگم از روزی رفته زیر مجموعه این استلانتیسه اشغال شده به گند کشیده شده بعد باهام مخالفت کردین. کابینشو دیدم فکر کردم الفا رومئو هست خدایا این زیرمجموعه‌ و کمپانی مادر بودن حاله آدمو بهم میزنه وقتی میبینی اصالت کمپانی از هم داره میپاشه

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. امیر

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حداقل یه حرکت مثبت زد دوج ماشینای فعلیشم یه تغییر نسل میخاد

    موافقم 17
    مخالفم 57
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (459 ديدگاه)

      دوج ماشین هاش آنقدر قشنگه که به تغییر نسل نیاز نداره

      موافقم 58
      مخالفم 26
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        این خودرو حاصل یک جفتگیریِ نامشروع دیگری هست که پنهانی پشت درهای بسته انجام گرفته !
        نمیدونم بگم لوانته رو ریختن تو فیات‌ها یا آلفاهارو کردن تو لوانته و حاصلش شده فرزندی به دنبال پدر !

        آقا دیروز یه کلیپ دیدم خیلی باحال بود ، طرف از ایران توریستی رفته بود تایلند زده بود و دِ فرار ، حاصل زدن شده بود دختر بچه‌ای زیبا و مادری تایلندی که در به در به دنبال آقای ش… صادق‌زاده میگشت و فراخوان داده بود برای پیدا کردنش 😂😂😂 ، این ماشینم موضوعش همینه که احتمالاً پایِ صادق‌زاده در میان باشه اما فکر نکنم گردن بگیره این شازده‌ی دل را 🤦‍♂️😂 !!!

        دوج نیاز به یک طراح بی‌پروا داره نه یک اتاق پُر از مدیر از بخش‌ها و برندهای مختلف که هر کدام آش خودشان را بپزند !

        موافقم 45
        مخالفم 13
        1. SRT

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (623 ديدگاه)

          اگه نحوه نوشتارت محاوره ای بود عالی میشد

          موافقم 5
          مخالفم 1
  3. KSH

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    جلوش شبیه ماشین کره ایاست پشتش چینی ننوشتو بودین دوج اصلا متوجه اش نمیشدم

    موافقم 35
    مخالفم 14
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (459 ديدگاه)

      اتفاقا جلوش منو یاد هوندا HR-V سفارش آمریکا میندازه

      موافقم 31
      مخالفم 6
  4. Sina

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    آخه این چیه
    کجاش به شخصیت برند داج میخوره
    خب به جای این کارها همون جورنی رو از نو میساختین یه شاسی بلند کوچیک ۷ نفره شاسی جدا مناسب آفرود،،،اینحوری یه چیزی میساختین که مثلش تو بازار نیست چونکه همه suvهای مطرح این دسته شاسی یکپارچه دارن و حسابی جلب توجه میکرد

    تا بود فیات هست و نیست برندهای طرف کرایسلر رو به فنا میداد واسه زنده کردن برند چرتی مثل آلفارومئو و هیچ غلطی هم نکرد حالا دیگه کلا زده به ریشه این برندهای طرف کرایسلر

    این ماشین مثل این میمونه که یه مرد تنومد قوی هیکل بره یه زنه ریزه میزه از یه خونواده داغون هیکل بگیره بعد بچه هاشو سر دایی ها برن
    فامیل بچه ها فقط از باباشونه وگرنه هیکلی همون دایی ها باشن
    این ماشین هم همونه اسمن داجه ولی کاملا یه فیات زپرتیه

    موافقم 43
    مخالفم 15
    1. phonix

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      برند چرتی مثل آلفارمئو ؟

      موافقم 18
      مخالفم 13
    2. Moein

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (913 ديدگاه)

      چقدر سوزش آلفا و مازراتی زیاده بوده
      دمشون گرم
      دارم بیشتر عاشقشون میشم😍

      موافقم 15
      مخالفم 29
  5. مهراد

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (861 ديدگاه)

    بسیار قابل تحسینه ، تبریک به طرفداران داج

    و اما تسلیت به پترولهدها از جمله خودم ، چون وقتیکه داج که به اولدسکول بودن و افراطی بودن معروفه ماشین هیبرید میزنه یعنی کار دیگه نمه نمه برای انجین درونسوز تمومه و خیلی اوضاع خیطه خیلی اوضاع خیطه…

    موافقم 6
    مخالفم 11
  6. M@M@DRZ911

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (366 ديدگاه)

    کابینش کاملا شبیه محصولات الفا شده .
    شایدم چون دوج چندین ساله تغییری در طراحی محصولاتش نداده این کابین یکم برای دوج از نظر من شبیه الفا شده .

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. مهرانیان

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بعد از کرونا این نظم نوین جهانی مسخره ایجاد شد و ببین چه فاجعه‌ای شده که همه‌ی ماشینها شبیه هم شدند. امروز داج شبیه این ماشینهای چینی شده و تنها فرقش اینه که حدود 70 اسب بخار از لاماری ایما قوی‌تره! بنظرم این سخن کاملاً درسته که اصالت خریدنی نیست بنابراین نباید ناراحت بود که داج به دست مافیای پژو و فیات افتاده چون حتماً اصالتشون کافی نبوده تا مستقل باشند. من شخصاً عاشق بنز و بی‌ام‌و و فراری هستم چون حتی پورشه و آئودی و لامبورگینی بزرگ هم در برابر این سه شرکت با اصالت کم می‌آورند.

    موافقم 5
    مخالفم 16
  8. یوسف

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    اینکه داج پس از سال های دور و دراز یک خودروی تازه به بازار داده امیدوارکننده س اما میتونستن کمتر گدابازی دربیارن، حالا بدنه هیچی اما دستکم یه پوسته تازه برای داشبورد طراحی میکردن تا انقدر آلفارومئو نباشه. امیدوارم روی نسل های تازه چلنجر، چارجر و دورانگو بهتر کار بکنه و اگر برندهای داج و رم دوباره ادغام بشن که چه بهتر چون داج بدون تراک اصلا داج نیست.

    موافقم 21
  9. Mostafa

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    همین آلفارومئو توناله قیمت پایش هست ۳۷ هزار دلار
    خب مشخص این ماشین مدل پایش بیش تر از ۳۰ هزار دلار نمی ارزه
    و آلفارومئو مشتری پیدا نمیکنه چون قیمت هاش با چیزی که به مشتری میفروشه تناقض داره
    من هم مشتری بودم دو خودرو عین هم که اختلاف ۷ هزار دلاری دارن رو نسخه ارزون تر رو انتخاب میکردم
    آلفارومئو قبر خودش رو خودش می‌کنه

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. Ali

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      مشکل دوج چندتاست
      اول اصل معلوم نیست امضای برندش چیه!
      یعنی من خیلی دقت کردم ببینم این لوگو برای کدوم استارت آپ چینی هست؛)
      از طرفی جلوی ماشین خیلی بی روح و متعلق به دهه قبله انگار!
      پدر بیامرز ها حداقل قربولیک فرمان کپی آلفا نمی زدید

      موافقم 17
      مخالفم 4
  10. AMIN (M.A.S)

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    به عنوان طرفدار دوج باید بگم واقعا حیف نام های R/T و هورنت
    موتور 1.3L؟!
    دوج ته انباری خودش موتورایی داره که خیلی از این مثلا قوای محرک بهترن و با بروزرسانی حتی قویترم مبشن
    مساله اصلا حجمش نیست سر اینه که این موتور ماهیتش چقدر شبیه ماشینای دوجه؟ اصلا شبیه دوج ها هست؟ الان دوکاتو هم ریبج شده بود ولی موتورش پنتاستار و مخصوص دوج بود نه فیات
    عقبشو لاماری ایما رو میمونه
    تنها جاییم که داج دست برده نمای جلوشه ببینید چقدر از توناله قشنگ تر شده
    اگر قرار به خرید باشه به نظرم فقط اون تریم GT با موتور 2.0 لیتری ارزش داره که هم زیر 30 هزار تا قیمتشه هم ابروریزیش کمتره

    دو سه سال پیش با همین بودجه میتونستید دوج جورنی با موتور 283 اسبی 6 سیلندر بخرید یعنی واقعا راهی برای توسعه نسل جدید جورنی نبود؟
    گرند کاروان که پرفروش ترین ماشین دوج بود کجا رفت؟
    تو مکزیکم که رسما یه ماشین چینیو به اسم دوج جورنی میفروشن اینا اگه اسم دوج نبود باید از گشنگی میمردن
    خسته نباشید
    واقعا خسته نباشید
    فقط خدا رحم کنه به ماسل کار الکتریکی ای که فیات قراره بسازه
    اونم همین امرو فردا یحتمل دربیاد

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. R@min

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2050 ديدگاه)

      متاسفانه با این رویه داج دوباره داره برمیگرده به اون دوران ننگین دهه ۸۰ و ۹۰.

      حیف زیر باد سود مقطی چرت بزنی اینطوری عقب میوفتی که موتور و پلتفرم از فیات گدایی کنی، حیف داج و میراثش.

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. AMIN (M.A.S)

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (849 ديدگاه)

        بحث خوابیدن داج نیست اقا رامین
        همه میدونیم داج پول های زیادی از فروش ماشیناش دراورد و طی این یک دهه پیش جز وایپر که به فروش کم معروف بود هیچکدوم از ماشینای داج شکست انچنانی نخوردن
        اما یه سوال باقی میمونه که اینهمه پول و سود کجا رفت؟
        چیشد که دیگه گرند کاروان (که یکی از استراتژیک ترین ماشینای داج بود) جدید نیومد چیشد که جایگزین جورنی باید یه همچین چیزی میشد؟
        داج زیر بار سود مقطعی چرت نزد اقا رامین
        وقتی پول حاصل از فروش به جیب داج نره چه انتظاری به توسعه پلتفرم و انجین جدید هست؟

        داج هم گدایی نکرده
        این استلانتیس قصد داره یه ماشینو با دوتا برند بفروشه و هیچ هیچ تغییریم توشون ایجاد نکنه خب چه برندی قدرتمند تر از داج واسه اینکه هر بنجلیو به خاطر قدرت برند بفروشه داج جورنی جدید بهترین نمونش
        و اصلا هم مهم نیس که اینطوری هم اعتبار داج زیر سوال میره و هم اون یکی نمونه شکست میخوره صرفا پول دربیارن و صرف محصولات ایتالیایی بشه که حتی شایسته اونام نیستن (واقعا به نظر شما توناله شایسته نام بزرگ الفا هستش؟ یا MC20 به عنوان پرچمدار مازراتی قابل قبوله؟)
        این سیاست همش باعث شکست و نابودی یه محصول یابرند شده (دسوتو بهترین شاهد قضیه) و نمیدونم کی این ضعف مدیریتی کرایسلر و بعدش فیات کرایسلر و الانم استلانتیس قراره تموم شه

        راستی پروفایل جدید شما چقدر قشنگ و ترسناکه
        به به

        1. R@min

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2050 ديدگاه)

          راجب داستان استلانتیس و سیاستش موافقم اما فقط یه نگاه به عمر محصولات داج بندازیم می بینیم همچین استلانتیس مقصر اصلی نیست چونکه داج 70 سال با موتورهای همی سر کرد با کمترین آپگرید !!!! موتورهای کایوت و سری LT همشون رگ و ریشه پوشراد داشتن که نسل به نسل ارتقا داده شدن چرا داج اینکارو نکرد حتی اون زمان که تحت سلطه استلانتیس نبود ؟؟؟ این چرت زدن نیست پس چیه ؟؟؟ داج باید سبد تمام محصولاتش 10 سال پیش بروز می شد، چند سال ضرر می دادن اما فلسفه موپار حداقل تا 2030 زنده می موند.

          متاسفانه کامارو فدای کوروت شد و چلنجر هم اینطوری و ماستنگ تک و تنها شده، به شخصه حالم از نبود رقیب تو هر بخشی به هم می خوره و دیگه دنبالش نمی کنم.

  11. رضا

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    قدرت اوبوهت دوژ

  12. Kamy

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (694 ديدگاه)

    دوجِ توناله !

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. JDM lover

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    شاید اگه از یه برند دیگه بود خوشم میومد ولی این اصلا با شخصیت داج نمیخونه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  14. AMD

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    از طراحیش هم خوشم اومد هم بدم اومد ، برادر من اصلا گیریم جورنی مرده ، همین هورنت رو کمی بیشتر دوج میکردین مثلا طراحی عقب خشنتر میشد و دو اگزوز زیبا اصلا با فیلتر هوا داشت بازم خوب بود .
    داخل و انگار آلفا دوجه ! نمیتونستید کمی بهتر طراحی کنید و از آلفا کپی نکنید ؟ موتور از همه بد تر…. نمی گم هشت سیلندر ولی شش سیلندر که بهتره اصلا توربو هم باشه …. اعصاب نمیزارن این برند ها ‌. اون از بنز که طراحیاش از الهه زیبایی رسیده به تخم مرغ برای آیرودینامیک این از دوج که کراس میزنه اون از بی ام و با اون جلو پنجره و…. اصلا آخرالزمان رسیده.
    اتلانتیس هم داره جلوه مازراتی و آلفا رو خراب میکنه هم دوج و کرایسلر و ….

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. T

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    بچه ها ببینید این ماشین با این قیمت و مشخصات واقعا ماشین خوبیه ولی به ابهت دوج نمیاد و انگار فکر می‌کنی هوندا ماشین زده

  16. T

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    کپی داج از آلفا🤣🤣🤣

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. aboalfazlchallenger

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (370 ديدگاه)

      بی سوادی؟؟
      نمیدونی داج و آلفا زیر مجموعه استلانتیسن؟؟
      نمیدونی در اصل این رو پلتفرم اونه ؟؟
      نمیدونی این چیز عجیبی تو دنیا نیست؟

      موافقم 14
      مخالفم 2
  17. kami

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. علی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    با اینکه عاشق آلفا هستم اما دوچ یه شخصیت مستقل و یه چیز دیگه است . اصلا نباید این دوتا را قاطی هم کرد . دوتا دنیای متفاوتند . نمی‌دونم تو کله پوک مدیران استلانتیس چی میگذره

    موافقم 12
    1. phonix

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      پول

  19. حسین دهمرد

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    سیستم هیبرید کاملی داره. فقط احتمالا نسخه هیبرید بالای سی هزارتا باشه که رقبای قدری مثه هوندا داره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  20. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    مواد مورد نیاز داج هورنت 50 درصد الفا 30 درصد 20 درصد داج

    موافقم 2
    مخالفم 2
  21. پدرام

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به خودشون حتی زحمت ندادن دیزاین داخل رو عوض کنن چراغ های عقب و جلو همون آلفارومئو توناله هست فقط گرافیکش عوض شده پروفیل درها هم که همونه

  22. T

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    جناب چلنجر که خیلی با سوادی البته!
    بله می‌دونم زیر مجموعه استلانتییس هست
    و همچین می‌دونم پلتفرم مشترک با آلفرامئو توناله داره
    و خیلی از جا های دیگه هم همینطوری هست و خیلی از ماشین های دیگه پلفترم مشترک دارند
    فقط جهت شوخی گفته بودم امیدوارم زیادی فشار نخورده باشی!

    موافقم 2
    مخالفم 4
  23. Porsche

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    سیاست استلانتیس افتضاح محضه
    این که میاد دوتا کاشین رو که کمپانی های سازندشون از دیرباز هدف تولیدشون با هم متفاوت بوده رو با یک نوع موتور و طراحی روانه بازار میکنه خریت محضه
    میتونست برای هر کدوم بیشتر وقت بزاره و دوج رو به عنوان یک دوج و آلفا رو با همون خاص بودنش تولید کنه
    اینطور از ارزش دو برند کاسته میشه و عملا به دو راهی سلیقه ای بخاطر طراحی برای خریدار به وجود میاد و این جنگ درون خانوادگی تو فروش خیلی موثر هست چون رقبایی حتی با قیمت بیشتر مثل ماکان هستن که ارزش خرید دارن

  24. amirrace

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    اوج وقاحت استلانتیس نام گذاری این آلفارومئو به عنوان یک دوج است حتی اگر بپذیریم که شراکت این شرکت ها سبب شباهت خودروهایشان باهم می باشد که این میزان از شباهت و عدم تفاوت جذاب نیست و من از این دوج خوشم نمی آید.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  25. Mehdi TuRbO

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    یه حسی بم میگه یه سیاست کثیف پشت استانتلیس انگار اومده بعضی برندا رو نابود کنه و از تاریخ حذف کنه تا یه سری کمپانی دیگه سود کنند
    بیشتر به حذف رقیب میاد تا سازندگی برند و زیرمجموعه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  26. A1

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (253 ديدگاه)

    قشنگ مشخصه که میخوان با استفاده از نام داج آلفا بفروشن انگار این استلانتیس هم همون سیاستهای مسخره ی فیات کرایسلر رو قراره ادامه بده

  27. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    خیلی وقته میگم دوج دیگه به پایان رسیده.و بعد سه تفنگدار یه آرم ازش میمونه رو همچین آشغالهایی.هن ز مونده بزودی محصولات پژو با آرم دوج میان.لعنت به فیات که فقط دوج رو دوشید.و اینکه نگران نباشید حداقل دوج با افتخار میره کنار ولی بد وضعی در انتظار آشغالهای مازراتی و آلفا هست

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Porsche

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اگه آلفا و مازراتی از نظر شما آشغال می‌سازند بهتره حرف دوج رو در میان نیاری…

      موافقم 4
      مخالفم 6
  28. sayadi

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این دوج نیست!😠😠
    دوج یعنی v8 دوج یعنی ماسل نه کراس اوور ۱.۳ هیبرید

    موافقم 2
    مخالفم 2
  29. SRT

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (623 ديدگاه)

    برای شروع خوبه
    حالا یکم بیشتر که بگذره همه متوجه میشن

  30. بهمن

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    عشقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا