چارجر دیتونا برقی با ۶۷۰ اسب بخار قدرت در شتاب و درگ ۴۰۰ متر از چلنجر هلکت ردآی با ۷۹۷ اسب بخار قدرت سریعتر است.
دوج چارجر دیتونا اسکات پک با هیچ خودرویی در بازار قابلمقایسه نیست. این کوپهٔ الکتریکی دودر دو هزار و هفتصد کیلوگرم وزن دارد. این عدد را به حروف نوشتیم تا وخامت اوضاع را بهتر نشان دهند. نزدیک به سه تن برای یک ماشین دودر.
چارجر برقی در برابر چلنجر V8
با وجود این وزن سنگین، دیتونا اسکات پک با ۶۷۰ اسب بخار قدرت در آزمایش واقعی ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و چلنجر هلکت ردآی ۷۹۷ اسب بخاری با شتاب ۳.۶ ثانیه را مغلوب کرد. البته اسکات پک از مزیت چهارچرخ محرک بهره میبرد درحالیکه هلکت صرفاً به لاستیکهای عقب خود متکی است هرچند که با وزن ۲۰۵۰ کیلوگرمی، بسیار از جانشین الکتریکی خود سبکتر است. به همین دلیل، در ادامه ردآی سریعتر عمل میکند و ظرف ۷.۸ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه دیتونا این کار را در ۸ ثانیه انجام میدهد. بااینحال، برتری در ۴۰۰ متر به چارجر میرسد هرچند که اختلاف دو خودرو با ۱۱.۷ ثانیه برای دیتونا و ۱۱.۷ ثانیه برای هلکت بسیار جزئی است. برای اینکه از نتیجه مطمئن شویم، در همان مسیر، یک هلکت ردآی دیگر را آزمایش کردیم که در صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با تایم ۳.۸ ثانیه کندتر بود ولی در ۴۰۰ متر با ۱۱.۶ ثانیه از چارجر برقی پیشی گرفت.
چارجر در برابر بامو و هیوندای
هلکت ردآی بنا به دلایلی که گفته شد، نمیتواند رقیب مناسبی برای چارجر الکتریکی باشد و به همین دلیل، بامو i4 M50 الکتریکی چهارچرخ محرک با ۵۴۴ اسب بخار قدرت را به میدان آوردیم. دو خودرو در تمام معیارها یکسان عمل میکنند بهگونهای که هردو ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند، پس از ۸ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست میابند و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی میکنند؛ بنابراین، برای یافتن تفاوتها باید عمیقتر شویم. دوج پس از ۲.۴ ثانیه از سرعت ۸۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه بامو این کار را در ۲ ثانیه انجام میدهد.
سپس سراغ آزمایش شتاب با استارت رولینگ رفتیم از سرعت ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تا هرگونه تأثیر لانچ کنترل حذف شود. بامو این آزمایش را ظرف تنها ۳.۵ ثانیه انجام داد درحالیکه دوج برای این کار به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز داشت. دلیل چنین اختلافی این است که دوج هنگام استفاده از لانچ کنترل حداکثر قدرت ۶۷۰ اسب بخاری خود را ارائه میکند و در حالت عادی این رقم به ۶۳۰ اسب بخار کاهش میابد درحالیکه قدرت بامو هنگام استفاده از لانچ کنترل با حالت عادی یکسان است. بااینحال، حتی با ۶۳۰ اسب بخار هم نسبت قدرت به وزن دو خودرو یکسان و برابر با ۴.۲ کیلوگرم بر هر اسب بخار است. درنتیجه، دلیل عقب ماندن چارجر بهاحتمالزیاد به نرمافزار بامو بازمیگردد که زودتر تمام قدرت موتورها را آزاد میکند.
بااینوجود، درحالیکه انتظار میرود چارجر به دلیل وزن ۲.۷ تنی در آزمایش ترمز گیری عملکرد ضعیفتری داشته باشد اما اینگونه نیست و دوج از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۶ متر متوقف میشود که کمی بهتر از بامو با وزن ۲۲۹۵ کیلوگرم و مسافت توقف ۴۶.۹ متر است. دیتونا حتی از هیوندای آیونیک ۵ N هم بهتر عمل کرد که با تنها ۲۲۰۰ کیلوگرم وزن برای توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به ۴۶.۶ متر مسافت نیاز داشت. با افزایش سرعت توقف به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت این اختلافها بیشتر میشود و به ۹۰.۵ متر برای دوج، ۹۲.۶ متر برای هیوندای و ۹۳.۸ متر برای بامو میرسد.
در آزمایش هندلینگ و چسبندگی اما سه خودرو بسیار نزدیک به هم عمل میکنند و درحالیکه دوج و هیوندای هردو شتاب جانبی ۰.۹۶ جی را ثبت میکنند، بامو با ۰.۹۷ جی هردو را مغلوب میکند. بااینحال، اعداد مذکور نمیتواند رفتار هندلینگ سه خودرو را نشان دهد زیرا بامو و هیوندای با وزن سبکتر تعادل خوبی در پیست از خود نشان میدهند درحالیکه چارجر هنگام دور زدن با کمفرمانی مواجه است. البته دیتونا هنوز هم خودرویی تأثیرگذار است که قدرت فوقالعاده و چسبندگی بالایی را ارائه میکند. این ماشین نهتنها میتواند عملکردی در حد دو خودروی الکتریکی موردعلاقهٔ ما داشته باشد بلکه در خط مستقیم سریعتر از تمام پیشینیان درونسوز خود عمل میکند.
سوشیانت
۱ فروردین ۱۴۰۴یک دهم ثانیه از هلکت ردآی شتابش بیشتره ولی خب حداکثر سرعتش فقط ۲۱۵ و قدرتش هم کمتر صداش هم فیکه
کسرا
۱ فروردین ۱۴۰۴قدرت باید پرفورمنس داشته باشه
اینکه قدرتش کمتره دلیل نمیشه
سرعتش هم قطعا افزایش خواهد یافت طبیعیه که فعلا اول کاری اینجا محدود بشه
گاس فرینگ
۱ فروردین ۱۴۰۴ماشین های برقی دوربالاشون به خوبی دورپایین شون نیست
سوشیانت
۲ فروردین ۱۴۰۴خود قدرت بخش مهمی از پرفورمنسه اختلاف حداکثر سرعت هم خیلی زیاده ۳۲۷ در برابر ۲۱۵ باید زیاد روش کار کنن
javad-bmw
۱ فروردین ۱۴۰۴که چی الان؟؟؟
عاشق شتابش بشیم مثلا
صدا چی ؟؟؟ صدای یه موتور V8 افسانه ای رو هم میده ؟؟؟
ماشین برقی باب میل ما ماشین بازا نیست.
ماشین باید صدا بده ، دنده عوض کنه ، نعره بکشه.
amirboss
۱ فروردین ۱۴۰۴همانطوری که طراحی روح دار خودرو های کلاسیک، سپر های کروم، فرمونهای زیبا و آمپرهای آنالوگ و دکمه ها و کلیدهای فیزیکی جاشون رو به طراحی های بدون روح و سپرهای پلاستیکی و آمپرها و دکمه های دیجیتالی و لمسی دادن، همینا هم جاشون رو به برقی ها میدن داداش.
چطوری الآن داریم حسرت خودروهای دهه هفتاد و هشتاد رو میخوریم، بیست سال دیگه هم حسرت الآنمون رو میخوریم.
Sina_carshow
۱ فروردین ۱۴۰۴دوج باید برای اصلاح نسل بعدش awd میشد و با استاندارد های امروزی وفق داده میشد اما هیبرید و V8 یا هیبرید و v6 یا اصن V8 شبیه موستانگ دارک هورس نه برقی با صدای فیک
این نسل که برقی معمولی شده درسته طراحیش عالی و اصیله ولی هنوزم باید موتور همی با هیبرید رو برگردونه با قدرت بالای 900 اسب یا 1000 اسب شاید چون تنها راه شانس و رقابت با هم وطنش موستانگ همینه
Taha Ayoobi
۱ فروردین ۱۴۰۴چون برقیه و دو دیفرانسیله
R
۱ فروردین ۱۴۰۴بی ام و سلطانه
(Ali(chevynova
۱ فروردین ۱۴۰۴بی ام و یاتاقانه
بی ام و نشتی روغنه
بی ام و error های بی پایانه
Taha Ayoobi
۱ فروردین ۱۴۰۴بی ام و تا دو سه ماه سلطانه
اونم بین هم وطناش
مازیار
۱ فروردین ۱۴۰۴چند وقت پیش یکسال بود الان شد دو سه ماه
البته طاهاجان از اونجایی که مطلب داج هست یه مورد نزدیکتر به بحث هم میشه گفت
بیامو یعنی قاتل داج؛ چه انواع بنزینی و چه بعد این برقی که شروعش رو داشتیم
سوشیانت
۲ فروردین ۱۴۰۴آره مازیار قاتل دوجه مخصوصا با تاپ اسپید ۳۰۵🤣
Taha Ayoobi
۲ فروردین ۱۴۰۴تا یک سال اگه عادی رانندگی کنی،
اگه بخوای باهاش کارایی که با دوج میکنی رو بکنی میشه سه ماه.
مازیار دوج بی همتاس، اصلا شرکتی قابل مقایسه با اون نیست، بی ام و هیچ ماشینی تو سبک دوج نداره.
مازیار
۲ فروردین ۱۴۰۴بله واقعا بیهمتاست. نتایجی که تو درگها از خودش بجا گذاشته کاملا گواه این مسئله هست که چطور با اون قدرت …
سوشی هم که اون کارت بازی بچگی رو بیخیال نمیشه
۳۰۵ تا میره😄
SRT
۱ فروردین ۱۴۰۴عملکردش با توجه به وزنش بد نیست،ولی خب برقیه💔
کسرا
۱ فروردین ۱۴۰۴بی ام و با نئوکلاس از آینده داران اسپرت ها و لوکس ها هستش
احتمالا فروشش کمتر از بیمر باشه
دکتر استاپ
۱ فروردین ۱۴۰۴چه فایده ای داره وقتی داری لاستیک رو دود میکنی هیچ صدای واقعی نباشه هیچی جای صدای V۸ سوپرشارژر رو پر نمیکنه
.khashayar.
۱ فروردین ۱۴۰۴فرمول ساخت ماشین امریکایی = گاری + موتور
ایمنی ضعیف
هندلینگ پایین
کبفیت ساخت افتضاح
———————————————
ولی طراحی چارجر برقی خوبه. هرچند خودم بیشتر چلنجر رو دوست دارم.
(Ali(chevynova
۱ فروردین ۱۴۰۴فرمول ساخت ماشین اروپایی حالا همون گاریه موتور داره ولی با چوب و چرم و تعداد محدود
سوشیانت
۲ فروردین ۱۴۰۴از کسی که به اس یو وی های فول سایز میگه بدردنخور بیشتر از این انتظار نمیره
حسین دهمرد
۱ فروردین ۱۴۰۴هم وزن اسکالیده
Taha Ayoobi
۱ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/Dodge-Charger-2.jpg
عجب عکسیه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱ فروردین ۱۴۰۴من از یه کار بعضی مجله ها موندم.چلنجر با ۷۹۷ اسب و تایم ۱۱.۷ برای ۴۰۰ متر.خدا وکیلی دنده مرده هم بری بهتر از این تایم میزنه.داج چند سال پیش یه چلنجر با موتور ۶.۴ که ۴۸۵ اسبه داد بیرون که لاستیک مناسب و تنظیمات درگ داشت یه جورایی بچه دیمون که تایم ۱۱.۵ رو تو پیست درگ ثبت کرده بود و برای آماتورها در درگ ساخته شده بود.نسخه ردای به راحتی تایمهای زیر ۱۱ میزنه.بگذریم حیف از این طراحی ابعاد و داخل محشر این چارجر که ردی از همی داخلش نیست.اگر نسخه بنزینی داشت با همی و اونم فقط دف عقب که وزنش قطعاً ۱۸۰۰ کیلو میشد چی میشد.من خیلی با اتاقش حال میکنم سه نفر عقب این کوپه مثل سدان بزرگ راحت میشینن