معرفی رم رمپیج، وانت کامپکت جدیدی برای رقابت با فورد ماوریک

پنج‌شنبه 1 تیر 1402 - 05:30
مطالعه 10 دقیقه
Ram-Rampage-4
رم پیکاپ کامپکتی بنام رمپیج را بر اساس پلت‌فرم یونی‌بادی جیپ کامپس برای بازار آمریکای جنوبی معرفی کرده است که احتمال عرضهٔ آن در آمریکای شمالی هم...
تبلیغات

رم پیکاپ کامپکتی بنام رمپیج را بر اساس پلت‌فرم یونی‌بادی جیپ کامپس برای بازار آمریکای جنوبی معرفی کرده است که احتمال عرضهٔ آن در آمریکای شمالی هم وجود دارد.

رم پیکاپ کاملاً جدید رمپیج را رونمایی کرده است. این اولین محصول رم محسوب می‌شود که به‌طور کامل در آمریکایی لاتین طراحی شده و توسعه پیدا کرده است. رمپیج در تیپ‌های لارامی، ربل و R/T با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در برزیل و آرژانتین عرضه خواهد شد. این شرکت حرفی از عرضهٔ پیکاپ کامپکت خود در بازارهای خارج از دو کشور مذکور نزده است اما طبق شایعات، رمپیج تا پیش از پایان سال جاری در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد.

این پیکاپ بر اساس پلت‌فرم یونی‌بادی Small Wide ساخته شده که در جیپ کامپس و همین‌طور دوقلوهای آلفارومئو توناله و دوج هورنت هم به کار رفته و بنابراین مثل فورد ماوریک فاقد شاسی مستقل است. رمپیج 5,028 میلی‌متر طول، 1,886 میلی‌متر عرض و 1,780 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,994 میلی‌متر است. این یعنی پیکاپ کامپکت رم 44 میلی‌متر از ماوریک کوتاه‌تر است.

هرچند این خودرو در آمریکای جنوبی طراحی شده اما زیر نظر طراحان آمریکای شمالی شکل گرفته است تا ظاهری مناسب یک رم داشته باشد. به‌طورکلی، این پیکاپ کامپکت به لطف جلوپنجرهٔ بزرگ، چراغ‌های باریک افقی، گلگیرهای عضلانی و تناسبات آفرودی، علیرغم اندازهٔ کوچک‌تر، ظاهر باابهتی دارد. یکی از ویژگی‌های طراحی جالب رمپیج نیز گرافیک پرچم ایالات‌متحده در چراغ‌های عقب است. همچنین تیپ لوکس لارامی با تریم‌های کرومی، تیپ اسپرت R/T با تریم‌های مشکی براق و تیپ آفرودی ربل با سپرها و روکش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ و جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد از هم متمایز شده‌اند.

اتاق بار رمپیج 980 لیتر ظرفیت دارد و در نسخهٔ بنزینی می‌تواند تا 750 کیلوگرم را حمل کند درحالی‌که در نسخهٔ دیزلی این رقم به 1015 کیلوگرم می‌رسد. در داخل خودرو طرح کلی داشبورد شبیه جیپ کامپس به نظر می‌رسد. در اینجا شاهد صفحه آمپر دیجیتالی 10.3 اینچی به همراه صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هستیم. کنترل‌های مجزای سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم و مجموعاً شش پورت USB هم از دیگر ویژگی‌های داخلی رمپیج هستند. در بخش ایمنی هم هفت ایربگ و تعداد زیادی سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی ارائه می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، رمپیج با دو پیشرانه عرضه می‌شود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. موتور بنزینی همان نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که از رانگلر گرفته شده و 298 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. پیشرانهٔ بعدی هم 2 لیتری توربودیزل با 170 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

اسپرت‌ترین نسخهٔ این پیکاپ یعنی R/T با پیشرانهٔ بنزینی ظرف 6.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. در تیپ‌های لارامی و ربل اما شتاب صفرتاصد با همین موتور 7.1 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نسخهٔ دیزلی هم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 10.9 ثانیه زمان نیاز دارد. رمپیج در کارخانهٔ استلانتیس در برزیل تولید می‌شود و با قیمتی از 240 هزار رئال معادل 50 هزار دلار تا 270 هزار رئال معادل 56,300 دلار در این کشور عرضه خواهد شد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.