فیسلیفت رم ۱۵۰۰ با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو، تیپ لوکس جدید تنگستن، نسخهٔ الکتریکی ژنراتوری رمشارژر و مدل آفرودی جدید RHO بجای TRX به بازار خواهند آمد.
رم نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ ۱۵۰۰ را برای مدل ۲۰۲۵ با پیشرانه جدید، طراحی بروز شده و کابین پیشرفتهتر معرفی کرده است. در این پیکاپ جدید پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی حذف شده و جای آن را موتور جدید ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین گرفته است که در دو سطح قدرت ارائه میشود. این پیشرانه از بلوک آلومینیومی، میللنگ فولادی و شاتونهای فولادی فورجکاری شده بهره میبرد. نسخهٔ استاندارد این پیشرانه ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد در نسخهٔ قویتر به ۵۴۰ اسب بخار و ۷۰۵ نیوتن متر میرسند.
پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی پنتااستار همچنان ارائه میشود و انتقال نیروی هر سه پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. رم ۱۵۰۰ جدید در نمونهٔ مجهز به نسخهٔ قویتر پیشرانهٔ هوریکین، در عقب از اکسل جدید گشتاور بالا بهره میبرد. این پیکاپ بهصورت دیفرانسیل عقب یا و دیفرانسیل قابل خریداری است و دیفرانسیل لغزش محدود و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. حداکثر ظرفیت یدک کشی این پیکاپ به ۵۲۵۰ کیلوگرم و حداکثر ظرفیت بار آن ۱۰۵۰ کیلوگرم خواهد بود.
رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ در بیرون تغییراتی جزئی را تجربه کرده که صرفاً در جلوپنجرهٔ بزرگتر، چراغهای جلوی LED و چراغهای عقب جدید خلاصه میشود. در داخل نیز رم تکنولوژیها و کیفیت متریال را افزایش داده است. حالا علاوه بر صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴.۵ اینچی مرکزی، یک صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی هم برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. هدآپ دیسپلی، شارژر بیسیم دوتایی و آینهٔ دید عقب دیجیتالی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این پیکاپ جدید هستند.
تیپ لوکس تنگستن
رم به خانوادهٔ پیکاپ فول سایز خود تیپ جدیدی بنام تنگستن را اضافه کرده است. این تیپ لوکسی است که در صدر خانوادهٔ رم قرار میگیرد و پاسخی به جیامسی سییرا دنالی و فورد F150 لیمیتد خواهد بود. تیپ تنگستن در داخل از ویژگیهایی مثل تودوزی چرمی، پلاکی فلزی روی کنسول میانی با نام تیپ و شماره وین خودرو، گرمکن، تهویه، ماساژور، حافظه و تنظیم برقی ۲۴ جهتهٔ صندلیهای جلو، پشتسریهای قابل تنظیم برقی و سیستم صوتی Klipsch Reference با ۲۳ بلندگو و سابووفر ۱۲ اینچی بهره میبرد. این تیپ برای نسخهٔ تمام الکتریکی پیکاپ رم REV هم ارائه میشود.
نسخهٔ الکتریکی جدید رمشارژر با ژنراتور بنزینی
دیگر رم REV تنها عضو الکتریکی خانوادهٔ پیکاپهای این برند نخواهد بود زیرا رم حالا مدل جدیدی بنام رمشارژر را معرفی کرده است. البته این یک نسخهٔ تمام الکتریکی نیست زیرا از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 بهعنوان ژنراتور برای شارژ باطریها و افزایش برد استفاده میکند. بااینحال، این پیشرانه هیچ اتصالی به چرخها ندارد و صرفاً باطریهای ۹۵ کیلووات ساعتی را شارژ میکند. به گفتهٔ رم، برد این نسخه با شارژ کامل باطری و باک ۱۰۰ لیتری پر بنزین، به ۱۱۱۰ کیلومتر خواهد رسید. برد تمام الکتریکی رمشارژر هم حدود ۲۳۵ کیلومتر خواهد بود.
این پیکاپ به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی با ۳۳۵ اسب بخار قدرت در جلو و دیگری با ۳۱۹ اسب بخار قدرت در عقب قرار دارد. مجموع خروجی این سیستم ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۳۴ نیوتن متر گشتاور است که پیکاپ را ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. ظرفیت یدک کشی رمشارژر ۶۳۵۰ کیلوگرم و ظرفیت بار آن ۱۱۹۰ کیلوگرم خواهد بود. در این مدل راننده میتواند از پیشرانهٔ بنزینی و انرژی باطری بهطور همزمان برای ارائهٔ حداکثر توان استفاده کند.
باطریهای رمشارژر بین ریلهای شاسی در زیر کف پیکاپ قرار دارند و به لطف قابلیت شارژ سریع ۱۴۵ کیلوواتی، با ۱۰ دقیقه شارژ ۸۰ کیلومتر به برد اضافه میشود. ظاهر این مدل الکتریکی ژنراتوری ترکیبی از رم بنزینی و رم تمام الکتریکی REV است. در جلوی پیکاپ شاهد جلوپنجرهٔ متمایز و لوگوی جدید رم هستیم درحالیکه در عقب از چراغهای نسخهٔ الکتریکی استفاده شده است.
جایگزینی TRX با مدل جدید RHO
رم چندی پیش با معرفی TRX فاینال ادیشن، خبر از کنار گذاشتن این پیکاپ سوپرشارژ قدرتمند داد و حالا جایگزینی بنام RHO را برای آن معرفی کرده است. این مدل به نسخهٔ ۵۴۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هوریکین مجهز است که هرچند بهاندازهٔ موتور ۷۰۲ اسب بخاری TRX قدرت ندارد اما RHO باید به همان اندازه توانمند باشد. این نسخه در خانوادهٔ رم بالاتر از مدل آفرودی ربل قرار خواهد گرفت. رم فعلاً جزئیات بیشتری در مورد RHO اعلام نکرده است.
تولید رم ۱۵۰۰ جدید در سهماههٔ اول سال آینده آغاز میشود اما نسخهٔ RHO در سهماههٔ سوم و رمشارژر در سهماههٔ چهارم روی خط تولید خواهند رفت.
مهراد
۱۷ آبان ۱۴۰۲همه چی داره آب میره ، حیف … افراطی ترین ها در کم مصرف و کوچیکترین شدن پیشرو شدن
امیرحسین
۱۷ آبان ۱۴۰۲مردم آمریکا لیاقت ماشینای ساخت خودشونو ندارن شرکت دوج بیاد دوج دارت تولیدشو قطع کنه بعد بیاد رم رو جدا کنه بعد بیاد تولید وایپرو قطع کنه بعد بیاد چارجر و چلنجر از بین ببره بعد مدل برقی بده بعد بیاد بگه برقی نمیکنم ۶ سیلندر بدم مردم آمریکا لیاقتشون ماشین ژاپنیه
۱۸ آبان ۱۴۰۲مردم ایران لیاقتشون چیه پس
زیزیگولو
۱۷ آبان ۱۴۰۲رقیب سرسخت فورد رپتور ……. البته از نظر من این از رپتور بالاتره
امیرحسین
۱۷ آبان ۱۴۰۲این نظر منه تا موقعی که توافق نشه بین ایران و آمریکا خبری از ماشین های که میخوایم نیست آقا جان ۶۰ سال پیش آمریکا ۱۲ سیلندر میزد الان چی میشه گفت
blackwing
۱۷ آبان ۱۴۰۲اشتباه گفتی ، ۱۲ سال پیش ۶۰ سیلندر میزد
parhamiof
۱۸ آبان ۱۴۰۲سخنان شما منطقی میباشد دوست اظیض
net
۱۷ آبان ۱۴۰۲این مدل صفحه نمایش مستطیلی عمودی بزرگ جدید با حاشیه کم وانتهای امریکایی (این رم و فورد رنجر ۲۰۲۲) خیلی زیباست آئودی a8 هم نیاز به همچین صفحه نمایشی جدید عمودی مثل رم و رنجر ۲۰۲۲ داره
net
۱۷ آبان ۱۴۰۲اگر زیر نوک چراغ جلو فرو رفتگی نداشت و مسطح بود قشنگتر میشد
net
۱۷ آبان ۱۴۰۲اگر صفحه نمایش کوچک افقی صندلی جلو شاگرد نداشت قشنگتر میشد
ab0lf4zl
۱۷ آبان ۱۴۰۲یه سوالی هست چند وقته ذهنم رو مشغول کرده اونم اینه ک این حداکثر مجاز بار برای قوانین ایالتی امریکاس یا واقعا بیشتر از این نمیشه بارشون کرد؟
کسی جواب رو میدونه؟
Mad.z.Max
۱۷ تیر ۱۴۰۳قضیه ی محدودیت وزن رو فاکتور های مختلفی باعثش میشن. موضوع فقط این نیست که شما مثلا به همین رم که مثلا 1 تن ظرفیت اعلامیش هست، اگه 2 تُن بار بزنی دیگه راه نمیره! راه میره. ولی موضوع اینه که این ماشین در هر شرایطی باید با اون مقدار بار بتونه بصورت ایمن مسیر رو طی کنه. مثلا ترمزای این ماشین قدرت مهار حداکثر 1 تن بار رو بصورت ایمن توی شیب 15 درجه با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت دارن. و موارد ایمنی دیگه.
وگرنه که نیسان آبی خودمونو با 95 اسب قدرت بهش 2 تن بار میزنن میندازن تو جاده و تازه بهش افتخارم میکنن :))
محمد
۱۷ آبان ۱۴۰۲بیشتر از همه با رم شارژر حال کردم ، قدرت و گشتاور برقی به علاوه مزایای بنزین
Hamilton1970
۱۷ آبان ۱۴۰۲یا اینکه داره رم بودن خودش رو از دست میده اما قدرتی که از اون پیشرانه شش سیلندر گرفتن و البته ایده خلاقانه رمشارژر خیلی جالبه
و ای کاش توی اون تریم جدیدی که معرفی کردن یه مقدار تجهیزات کروم میذاشتن که اصالت رم و پیکاپهای آمریکایی تو چهرهش بمونه (البته این نظر شخصیه)
Enzo Ferrari 2008
۱۷ آبان ۱۴۰۲خیلی خوب شده اما حیف که داره با 8v خدا حافظی می کنه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۷ آبان ۱۴۰۲اشتباه مهلکی کردن که وی۸ جدید نساختند.البته شاخهای آمریکایی بدون شک خواستن وی۸ بسازن ولی اون مدیران احمق رده بالا برای اینکه عقده های خودشون رو خالی کنم رفتن سراغ هزینه کردن برا ساختن انجین های جدید برا شش اخهای ایتالیایی که هیچ بازده ای هم ندارن.یه وی۸ جدید میتونست انواع رم داج جیپ و کرایسلر رو نیرو ببخشه و میلیونی بفروشه در حالی که انجین های پیزوریه جدید مازراتی و آلفا نهایت روی ۲ الی ۳ هزار ماشین فروخته بشن.
مهدی
۱۸ آبان ۱۴۰۲و دنیایی که هر روز زشت تر از روز قبل میشه
RAM1500TRX
۱۸ آبان ۱۴۰۲کله قوچی پرچمت بالاست….
🔥💪🔥💪🔥💪
JaMsHiD
۳۰ آذر ۱۴۰۲مثل اینکه فقط ژاپنیا هستن که دارن پیکاپ ها و SUV هاشونو نگه میدارن !