شرکت رم از دو نسخه جدید وانت پیکاپ ۱۵۰۰ با نامهای ربل ایکس و وارلاک رونمایی کرد. این خودروها به پیشرانه هوریکین مجهز هستند.
مهمترین اخبار رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ فقط به رونمایی از مدل جدید RHO با بدنه و سیستم تعلیق TRX مربوط نمیشود چراکه این خودروساز آمریکایی دو تریم دیگر از وانت پیکاپ مشهور خود را با نامهای ربل ایکس و وارلاک معرفی کرده است. مدل ربل ایکس از تجهیزات اضافی برای آسایش بیشتر سرنشینان و همچنین عملکرد بهتر در آفرود نسبت به مدل استاندارد ربل سود میبرد. مدل وارلوک نیز اگرچه ادامه دهنده مدل سال قبل است اما به پیشرانه ۶ سیلندر خطی جدید مجهز شده است.
ربل ایکس، عضو فول آپشن خانواده ربل به شمار میرود و برای گرامی داشت دهسالگی استفاده از این نام معرفی شده است. خودروی موردبحث بر اساس گروه تجهیزات سطح ۲ ربل شکل گرفته و از ویژگیهایی همچون نمایشگر لمسی ۱۴.۵ اینچی، نمایشگر مخصوص سرنشین جلو، سانروف پانورامیک، صندلیهای جلو و عقب گرم شونده، فرمان گرمکن دار، شارژ بیسیم گوشی هوشمند و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو سود میبرد. یکی از ویژگیهای برجسته رم ۱۵۰۰ ربل ایکس ۲۰۲۵ را میتوان کروز کنترل جادههای ناهموار دانست که علاوه بر حفظ سرعت در این مسیرها باعث تنظیم مداوم دامپرها و فرمان میشود.
شاید این سیستم در نگاه اول مختص سرعتهای پایین و مشابه کرال کنترل تویوتا یا تریل کنترل فورد به نظر برسد اما رم خیلی وارد جزئیات نشده است. جدای از این موارد، ربل ایکس دارای نشانهای مخصوص داخل کابین، صندلیهای راحتتر، پدال شیفتر و تریم قرمز کابین است. سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر از سطح زمین، شوکهای بیلشتین، لاستیکهای ۳۳ اینچی و رینگهای ۱۷ اینچی، آنتی رول بارهای نرمتر در عقب، کاپوت اسپرت، سپر مشکی، سینی محافظ پیشرانه، مه شکنهای LED و… جزو ویژگیهای آفرود و ظاهری رم ۱۵۰۰ ربل ایکس خواهند بود. نیروبخش این وانت پیکاپ پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی هوریکین با ۴۲۰ اسب بخار قدرت است. برای خرید این خودرو باید حدود ۶۶ هزار دلار پرداخت کرد.
اما به رم ۱۵۰۰ وارلاک برسیم که یک گزینه ارزانتر نسبت به مدل ربل محسوب میشود هرچند به همین خاطر فاقد برخی تجهیزات مدل فول این خانواده خواهد بود. البته برخی موارد همچون سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر، سینی محافظ، تریم تیره بدنه از جمله دو خروجی اگزوز جزو تجهیزات استاندارد مدل وارلاک خواهند بود. این وانت به رینگهای ۱۸ اینچی، نمایشگر ساده ۸.۴ اینچی، پشت آمپرهای سنتی و صندلی جلوی پارچهای مجهز است. در لیست تجهیزات این خودرو مواردی همچون فرمان چرمی، کروز کنترل، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور، صندلیهای جلوی گرم شونده و پلههای جانبی به عنوان آپشن ارائه شدهاند. زیر کاپوت مدل موردبحث پیشرانه هوریکین با ۴۲۰ اسب بخار قدرت قرار دارد. قیمت رم ۱۵۰۰ وارلوک ۲۰۲۵ از حدود ۵۶ هزار دلار آغاز میشود.
لوکا
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳حیف اون پیشرانه ۶.۲ لیتر هشت سلیندر که دیگه تولید نمیشه
R@min
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳این سه تریم جدید که بنظرم تریم وارلاک اضافیه برای رقابت با رپتور و ترمور تجهیز شدن که در سطح پایین تر هستن اما قیمت پایین تری هم دارن و از طرفی قمار بزرگی با این موتور جدید کردن هر چند گروه استلانتیس موتور دیگه ای براشون نساخت. باید دید چه می کنه.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳استلانتیس نمیسازه بودجه رو اختصاص میده.که ۹۰ درصدش میره تو برندهای ایتالیایی ۱۰ درصدش میاد تو آمریکا و مهندسان داج بیشترین بهره رو بردن و احتمالا بهترین ۶ خطی دنیا رو ساختن
جرمی کلارکسون
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳قشنگ شده فقط حیف ۸ سیلندر نیست
زیزیگولو
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی واقعاً موتور V8 رم دیگه بازنشسته شده و جای خودشو داده به پیشرانه جدید ۳ لیتری ۶ سیلندر توین توربو Hurricane ؟؟؟
ehsan.fa
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مدل پایه اینو بدین من فقط مانیتور داشته باشه ، تا بیست سال ماشین لازم نمیشه
امیرحسین
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام آقای احمد زاده انتخاب شما کدام است؟
1_همی
2_هوریکین
آریا
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی چی پیشرانه 6.2به اون خوبی😞چرا؟
ما که سوار نشدیم ولی فیلم شتاب این غول رو تو اینستا هم دیدیم کیف کردیم چه برسه به کسی که پدال گازشو فشار داد
Taha Ayoobi
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳به به