رم RHO به پیشرانهٔ ۳ لیتری توئین توربوی هوریکین مجهز است و با قیمت پایهٔ ۷۲ هزار دلار در صدر خانوادهٔ پیکاپهای رم ۱۵۰۰ قرار میگیرد.
با کنار رفتن رم TRX، سازندهٔ آمریکایی حالا مدل جدیدی بنام RHO را معرفی کرده است. البته این پیکاپ جایگزین مستقیم TRX نخواهد بود زیرا قدرت و قیمت کمتری دارد اما در صدر خانوادهٔ پیکاپهای رم و بالاتر از مدلهای ربل و پاور واگن قرار خواهد گرفت. زیر کاپوت RHO قویترین نسخهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین قرار گرفته است که ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است.
به لطف این نیرو، پیکاپ جدید رم ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، ۴۰۰ متر را در ۱۳.۱ ثانیه طی میکند و به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد اما سرعت تنها نقطهٔ قوت RHO نیست. زیر گلگیرهای عظیم این پیکاپ کمکفنرهای پرفورمنس تطبیقی بلیشتین بلک هاوک e2 پنهان شده است یعنی همان نمونههایی که در TRX استفاده میشد. البته این کمکفنرها برای RHO از نو تنظیم شدهاند زیرا پیشرانهٔ هوریکین حدود ۷۰ کیلوگرم از موتور V8 هلکت سبکتر است. این پیکاپ همچنین از بازوهای کنترلی آلومینیومی بالا و پایین، تنظیم مجدد نرخ نوسان فنرها و دیگر ارتقاءها هم بهره میبرد و ۵ سانتیمتر فاصله بیشتری از زمین نسبت به دیگر نسخههای رم ۱۵۰۰ دارد.
پشت گیربکس RHO یک گیربکس کمکی فول تایم بورگوارنر با قطعات داخلی ارتقاءیافته برای دوام بیشتر و ضریب سنگین قرار گرفته است و در عقب شاهد یک اکسل دانا ۶۰ با دیفرانسیل الکترونیکی هستیم. مهندسان همچنین میزان تراول اکسل عقب را با ۲.۵ سانتیمتر افزایش به ۳۵.۵ سانتیمتر رساندهاند. در بخش پیشرانه نیز این پیکاپ به سیستم القای هوای جریان بالا با فیلتر هوای استوانهای مجهز شده که برای تمیز کردن بهراحتی در دسترس خواهد بود. تخلیهٔ دود هم از طریق یک سیستم اگزوز جدید با دو لوله و سر اگزوزهای ۱۲۷ میلیمتری صورت میگیرد.
RHO به خاطر فلاپهای گلگیر برجسته، ۲۰ سانتیمتر عریضتر از رم ۱۵۰۰ معمولی است. این فلاپها افزایش ۱۵ سانتیمتری فاصلهٔ عرضی چرخها با رینگهای ۱۸ اینچی و لاستیکهای ۳۵ اینچی را پوشش میدهند. رم همچنین برای این پیکاپ کاپوت و جلوپنجرهٔ منحصربهفرد با جریان هوای بیشتر را در نظر گرفته است. سپرهای فولادی، قلابهای بکسل بزرگ و صفحات محافظ هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی پیکاپ آفرودی جدید رم هستند.
هرچند RHO در بیرون خشن به نظر میرسد اما در داخل فضای لوکس و راحتی را فراهم میکند. صندلیهای چرمی جلو به تنظیم برقی ۱۲ جهته، گرمکن، تهویه و ماساژور مجهز هستند و یک پلاک سفارشی حاوی شماره وین و تصویر کرگدن روی کنسول مرکزی نصب شده است. این پیکاپ همچنین از سه صفحهنمایش شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴.۵ اینچی با نسل پنجم سیستم Uconnect و نمایشگر ۱۰.۲۵ سرنشین جلو بهره میبرد.
RHO با اینکه برای پرش از روی تپههای شنی طراحی شده اما هنوز هم میتواند تا ۳.۸ تن را یدک بکشد و تا ۶۹۰ کیلوگرم را حمل کند. این پیکاپ ۳۰ سانتیمتر از زمین فاصله دارد و میتواند در عمق ۸۰ سانتیمتری آب حرکت کند. قیمت این پیکاپ از ۷۲ هزار دلار آغاز میشود و هماکنون امکان سفارش آن وجود دارد. رم RHO در سهماههٔ سوم سال جاری به دست خریداران خواهد رسید.
𝐀𝐥𝐢
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحیش با ابهت و بی نقصه👌
پیام
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یه چیزی در مورد فضای رقابت بگم. الان که آمریکا پرچمدار هوش مصنوعی هست قطعا داره به این فکر میکنه که چرا تو چین که هزینه کارگر ارزونه، به جاش از طریق هوش مصنوعی و ربات هزینه تولید رو پایین نیاره؟! اینجوری میتونه خیلی از کارخونهها رو تو کشور خودش بیاره و به جای اینکه کارگر چینی سر کار بره و به افتصاد چین کمک بشه، از طریق هوش مصنوعی و ربات هزینه رو پایین میاره.
Taha Ayoobi
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پیام جالب بود
DoNe
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳منظور از RHO احتمالا مخفف راینو هست که یعنی کرگدن
ولی من خودم همون RAM قوچ رو بهتر میدونم
بیشتر بهش میاد و ابهت بیشتری داره
مخصوصا تو بالا رفتن از صخره و تپه و غیره بیشتر تناسب داره باهاش
جرمی کلارکسون
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳همینجوری شرکت ها دارن تعداد سیلندر هارو میارن پایین آخرش هم برقی میکنن شاید سال ۲۰۲۹ دیگه خودرویی با موتور V8 ساخته نشه
زیزیگولو
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳با بازنشسته شدن رم TRX حالا یه مدل پر هیبت تر به اسم رم RFO داره جایگزینش میشه که به نظر من دیگه شبیه پیکاپ نیستش بلکه شبیه کامیونه !!!!
مهراد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی خوشم اومد
یه پیکاپه واقعا پریمیوم با تکنولوژی موتوره جدید
JaMsHiD
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی ظاهری ماشینهای آفرودر آمریکایی مثل رانگلر ، رام ، فورد F150 اصلا نباید به فیس هاشون دست بزنن . همین فیس یه فرمول برنده هست که سالیان سال هم بگذره باز ماشین خریدار داره و قشنگه .
Taha Ayoobi
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا
شاید اگه نیاز باشه فیس لیفت های محافظه کارانه.
Mr. gt c
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳لعنت بر استلانتیس
A.m.A
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳احسنت!حرف دل خیلیا رو زدی
JaMsHiD
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی همینه ! روزی روزگاری هم سوار کاران و اسب سواران هم به فورد و بنز لعنت میفرستادن و معتقد بودن که نه تنها پیشرفت نیست بلکه پسرفت هست ! تازه خیلیا به بنز لقب خودرو شیطان هم داده بودن !
Mr. gt c
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مگ بعدش استفاده از اسب و خر ممنوع و قلع و قم اعلام شد؟ همینطور پرورشش؟
Taha Ayoobi
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا چرا میگید لعنت بر استلانتیس
من نمیفهمم
واقعا دلیلشو نمیدونم
Mr. gt c
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳استلانتیس اولویت اصلیش برند های اروپای مخصوصا فیات و مازراتی است، و بزرگترین لطمه رو به دووج داره وارد میکنه، پرفروش ترین و نمادین ترین خودروی دووج رو توقف تولید کرده و یه جانشین ناخلف براش معرفی کرده مورد بعدی: رم تی آر ایکس رو در اوج فروش و رقابت تولیدش رو متوقف میکنه در صورتی که اف ۱۵۰ رپتور آر برای سال ۲۰۲۴ فیس لیفت شده؛ دیلی واسه تنفر بیشتر ازین موارده الان فقط اونایی که تو ذهنم بیشتر مطرح بود رو گفتم
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳در عظمت انجین همی همین بس که با بلوکه چدنی وی۸ فقط ۷۰ کیلو سنگینتره با اون سوپر شارژ عظیمش.نبود وی۸ رو این غول زیاد به چشم نمیاد با این قدرت و گشتاور ولی رو ماسل جور در نمیاد.ولی تو اولین نمونه ۶ خطی عجب قدرت گشتاوری گرفتن بیمر متخصص ۶ خطی تازه تو سفارشیها به این قدرت رسیده.
blackwing
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳با موتورش کاری ندارم ولی عجب رنگ و رخی داره
آرش آمریکایی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی از مزیت ها انجین های 8 سیلندر آمریکایی بخصوص انجین های همی این بود که مرگ نداشتن اینا
ولی مثلا اکوبوست فورد تو کیلومتر 60 تا 100 هزارتا به روغن ریزی میوفته یاتاقان میزنه به واشر زدن که معروفه (کسایی که باور نمیکنن پیج چنتا مکانیک آمریکایی رو دنبال کنید متوجه میشید)
البته که دوستانی که کیش زندگی میکنن و فورد موستانگ اکوبوست و کامارو 4 سیلندر رو روندن میتونن حرفم رو تایید کنن
بنظر نمیاد انجین هوریکین هم رو داج خوب جواب بده
Rex
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بله . به زور توربو گشتاور و قدرت از موتور کم حجم بگیری بلخره یجا خودشو نشون میده
اون ۸ سیلندر های ۵ لیتری به بالا که تنفس طبیعی هم بودن قدرت و گشتاور پایین تری نسبت به بعضی ۶ سیلندر و حتی ۴ سیلندر امروزی داشتند اما چون تحت فشار نبودند ، کمتر دچار مشکل میشدند
امیرحسین
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳باید وی ۸ باشه امریکایی
Taha Ayoobi
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چه جیگریه
لامصب فقط ابهته
آخر و زمان بشه، با این از لای ساختمونا فرار کنی.
18:45
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یه دوج رَم تمام عیار یعنی همین…
همیشه رَم رو از بچگی بیشتر از سایر رقباش دوست داشتم. خیلی مردونه تر، قوی تر و توانمندتر…
MADE IN USA
۲۷ مرداد ۱۴۰۳طراحی با ابهت
زیبا و قلدر
ولی خداوکیلی ۶سیلندر
اصن دلم نمیاد بنویسمش
اینهمه ابهت و ۶سیلندر
یعنی دوباره میشه یه انجینv۸داشته باشیم و خیابونو به اتیش بکشیم