دوج

معرفی رم هوی دیوتی جدید با به‌روزرسانی پیشرانه و طراحی متفاوت

رم نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ‌های هوی دیوتی ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ را با اصلاح طراحی، به‌روزرسانی تکنولوژی و پیشرانهٔ توربودیزل جدید به‌زودی به بازار خواهد فرستاد.

مهم‌ترین تغییر رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز جدید است که بلوک، سرسیلندر، منیفولد هوا و توربوشارژر جدیدی دارد و از سوپاپ‌های بزرگ‌تر و سیستم سوخت با فشار بالاتر بهره می‌برد. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۵ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسخهٔ قبلی است. علاوه بر این، رم نسخهٔ ضعیف‌تر این موتور که ۳۷۰ اسب بخار قدرت داشت را هم حذف کرده است.

در بخش انتقال نیرو نیز تغییر مهمی صورت گرفته زیرا گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی جای خود را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید ZF داده است. این تغییرات پیشرفت بزرگی را در عملکرد پیکاپ به دنبال داشته است به‌گونه‌ای که رم ۲۵۰۰ دیزلی حالا می‌تواند ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۱.۱ ثانیه سریع‌تر از قبل است. علاوه بر شتاب بهتر، حالا این پیکاپ‌های سنگین می‌توانند با ضریب اکسل عقب پایین‌تر ۳.۴۲، تا ۱۶.۶ تن را یدک بکشند.

هرچند اکثر خریداران پیشرانهٔ دیزلی را انتخاب می‌کنند ولی رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ همچنان به‌صورت استاندارد با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی بنزینی عرضه می‌شود. قدرت این موتور با کاهش جزئی ۵ اسب بخاری حالا به ۴۰۵ اسب بخار رسیده است ولی همچنان مثل قبل ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ در ظاهر نیز تغییراتی را تجربه کرده است که شامل جلوپنجرهٔ جدید، چراغ‌های جلوی دوقسمتی، رینگ‌های جدید و چراغ‌های عقب بروز شده می‌شود.

در داخل، هرچند تیپ‌های پایه با یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸.۴ اینچی ارائه می‌شوند اما اکثر تیپ‌ها به نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲ اینچی مجهز هستند درحالی‌که خریداران تیپ‌های لیمیتد و لانگ‌هورن از نمایشگر ۱۴.۵ اینچی بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این، حالا یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی هم برای سرنشین جلو قابل سفارش خواهد بود. این اولین بار است که چنین آپشنی در یک پیکاپ سنگین ارائه می‌شود و با فراهم کردن امکان مشاهدهٔ نماهای دوربین‌های بیرونی و همین‌طور اطلاعات ناوبری، باعث می‌شود سرنشین جلو بتواند به‌عنوان کمک‌راننده عمل کند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های برجستهٔ رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ نیز می‌توان به شیفتر جدید گیربکس روی ستون فرمان، شارژر بی‌سیم دوتایی، اینورتر برق، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۷ بلندگو اشاره کرد. این پیکاپ‌ها به‌صورت استاندارد به کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد جلو مجهز هستند درحالی‌که سیستم‌هایی مثل تشخیص خواب‌آلودگی راننده، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و مدیریت فعال خطوط هم قابل سفارش خواهد بود. پیکاپ‌های سنگین رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ به ترتیب با قیمت‌های پایهٔ ۴۷,۵۶۰ دلار و ۴۸,۵۶۵ دلار از سه‌ماههٔ نخست امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ALISAN 2008

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ۱۷ تا بلند گو !؟ مگه چه خبره حتی باورشم سخته توی یه پیکاپ این همه بلند گو باشه 😓😂😂 دیگه نیاز نیس سیستم صوتی بخرید
    ۱۵۰۰ گشتاور واقعا رقم دیوونه کننده ای هست (تو نسخه دیزل) و ظرفیت یدک کشیش هم واقعا زیاد هستش .
    قیمتش هم مناسب هستش
    ابهت زیادی داره
    طراحی داخلیش از همه خودرو های داخلی و چینی بهتره .
    انتخابم نسخه دیزل هستش
    البته یادم رفته بود تو ایران زندگی میکنیم 💔💔

    موافقم 61
    مخالفم 3
    1. یوسف

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      داداش ماشین های خارجی اینجورین که بلندگو هاشون از 17 تا ۶ تا بزرگ 160 یکی ساب و بقیه تیوتر هستن و اندازه یه سکه ۲ تومنی قدیم……

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. ALISAN 2008

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        خب داداش ما همینم نداریم

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. سجاد رضایی

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آدرس نمایندگی کجاست
      رنگ بادمجونی هم داره
      و کسی هست با پراید وانت مدل ۱۴۰۱ با لاینر تعویض کنه
      سر نمیخام

  2. Taha Ayoobi

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4948 ديدگاه)

    ای جانم
    طراحیش خوب شده
    گشتاور و ظرفیت یدک کشیش هم دیوونه کننده اس
    خیلی عالی شده
    فرض کن با یه تراک غول پیکر میتونی شتاب 7 ثانیه بزنی، خیلییه برا یه وانت

    موافقم 35
    مخالفم 6
    1. amir

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3743 ديدگاه)

      طاها اون پیامم که گفتم دوج دورانگو دیدم رو خوندی؟ چون گمش کردم خودمم نفهمیدم دیدی یا نه

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4948 ديدگاه)

        عه کجا بود ندیدم

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (4948 ديدگاه)

          تغریبا کِی بود بگو پیداش کنم

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. amir

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3743 ديدگاه)

          جلو بیمارستان تهران دورانگو طوسی با دو خط مشکی روش دیدم ابهت خالص

        3. Taha Ayoobi

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (4948 ديدگاه)

          اووووفف
          منم چند وقت پیشا، حدودا 10 ماه پیش،
          تو سجادیه برای بار اول یه دورانگو مشکی دیدم، خیلی خوشگله واقعا.
          اینی که من دیدم GT بود ولی نمیدونم صاحبش کی بود خیلی خزش کرده بود، لوگو قرمز هلکتو چسبونده بود دو طرف عقب ماشین، یه چیز افتضاحی بود.
          آخ آخ، اینم الان یادم اومد،
          3 روز پیش حدودا دم خونمون یه چلنجر قرمز 392 HEMI دیدم،
          برگام ریخته بود، تا حالا چلنجرو تو پارک ندیده بودم، 1 دیقه فقط نگاش میکردم.
          ولی قبول داری وقتی آدم ماشینای تو عکسارو از نزدیک میبینه باورش نمیشه همونان.

    2. ehsan.fa

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1954 ديدگاه)

      چرا برای یه پیکاپ به اون سایز شتاب مهم باشه ؟ مگه برای کار نیست

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4948 ديدگاه)

        من نمیگم مهمه ولی برا یه هوی دیوتی خیلیه
        واقعا دلم میخواد تجربه اش کنم

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. مزدک

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (50 ديدگاه)

        شتاب مناسب برای هر وسیله ی نقلیه ای مهم هست، بدون در نظر گرفتن کاربرد اون وسیله!
        شما وقتی توی سرعت صد کیلومتر در ساعت، به یک کامیون کشنده ی نوزده متری برمیخورید، که باید در اون سرعت و در حداقل زمان ممکن، سبقت بگیرید و ماشین رو از موقعیت خطر خارج کنید، اونوقت هست که متوجه کاربرد شتاب خواهید شد!
        البته که از نظر فیزیکی، آنچه که شرح دادم، شتاب ثانویه بود، ولی وقتی ماشین غول‌پیکر شما، تورگ نزدیک به ۱۵۰۰ نیوتن متر، و شتاب اولیه ی زیر هفت ثانیه داشته باشه، خیالتون از جانب توانایی هاش در شرایطی که عرض کردم، راحت خواهد بود.

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. MehdiTurbo

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      طراحی داخلیش فقط و فقط به خاطره اون صفحه نمایش عمودی دراز بزرگ خیلی زشت
      برید کابین همین خودرو را قبل این صفحه نمایش ببینید تا متوجه حرفم بشید

  3. (Ali(chevynova

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (7447 ديدگاه)

    فقط وانت💪

    بهترین کلاسک خودرویه
    آمریکا هم مثل همیشه در این کلاس پرفروش با اقتدار ایستاده

    ماشالاه امریکن پیک آپ اصیل و با پشتوانه
    ماشالاه دوج رم ۱۹۷۴
    ماشالاه موتور ۴۴۰

    موافقم 32
    مخالفم 9
  4. nima.jdm

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (452 ديدگاه)

    گشتاورش تو چشمام

    موافقم 21
    مخالفم 1
  5. زیزیگولو

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6065 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی یعنی این …. یه چهره و رخ قلچماق و دلهره آور و در عین حال زیبا 👌👌

    موافقم 16
    مخالفم 3
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (373 ديدگاه)

    واقعا آمریکا و خودرو سازیش رقیب نداره.

    موافقم 15
    مخالفم 6
  7. Taha Ayoobi

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4948 ديدگاه)

    رینگ هاش چند اینچه؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. Arash Kashani

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قشنگ یه تنه میتونه آبروداری کنه برای کل صنعت خودروسازی آمریکا
    1500 نیوتون متر گشتاور
    17 تن ظرفیت بارکشی
    شتاب 7 ثانیه برای یک پیکاپ غول پیکر
    17 تا بلندگو روی یه پیکاپ
    و یه قیمتی تو نسحه پایه که آدمو دیوانه میکنه

    موافقم 14
    مخالفم 2
  9. JDM سابق

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (817 ديدگاه)

    موتور دیزلی 6.7 لیتری کامنز پرقدرت‌ترین موتور پیکاپ حال حاضره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. سهیل گل آزاد

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    موتور ۶.۷ لیتری توربو دیزل با توانایی تولید ۱۴۵۵ نیوتون متر گشتاور دیگه چی میخوای با این قدرت عجیب یدک بکشی عجب قلچماقیه آدم میگرخه این رو تو خیابون ببینه آپشنا رو ببین ۱۷ تا بلندگو ساخت هارمن کاردون پیکاپ تراک میخری ولی آپشنای یه خودروی سوپر لاکچری هم نصیبت میشه واقعا دیگه هیچی نمیشه گفت فقط سکوت

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. محمد مسیح زاده

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ای جاااااااانم به گشتاور 🤩🤩🤩😍

  12. Amir

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    وقتی همچین چیزایی توی این دوره میبینم حال میکنم چون میبینم که این خودروسازیا هنوز هم به اصالتشون پایبندن🔥 موتور بنزینی V8 چیزیه که هنوز خیلی از کمپانی‌ها بهش وفادارن برعکس کمپانی هایی مثل جگوار‌ که اصلا لازم نیست اینجا چیزی راجع بهش بگم چون به معنای واقعی کلمه به سازه های جدید جگوار نمیشه اسم خودرو رو داد چون که روح ماشین ازشون گرفته شده. توی این دوره زمونه این شرکتها بیشتر متمایل به خودرو های سبک با سوخت تجدید پذیرن ولی من بحثم الکتریکی بودن نیست من بحثم کاغذی بودن بدنه این خودروهاس مثلاً یک ماشین چقدر می‌تونه در برابر ضربه مقاومت کنه اگه که با سرعت ۱۵۰ ماشین به دیوار بخوره و تا صندلی عقب مجاله بشه این دیگه به چه دردی میخوره و اصلا نمیشه اسم اینو پیشرفت گذاشت.خداییش از توقف خط تولید ماشینایی مثل چلنجر چارجر کامارو خیلی ناراحتم و حداقل با دیدن این چیزا آدم یکم دلش گرم میشه که نه انگار هنوز یه چرقه هایی هم زده میشه👌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا