دوج

معرفی رم رمپیج مدل 2025، پیکاپ جمع‌وجور برای رقابت با فورد ماوریک

رم رمپیج یک پیکاپ کامپکت است که روی پلت‌فرم یکپارچهٔ جیپ کامپس ساخته شده و در برزیل برای بازار آمریکای جنوبی تولید می‌شود.

هرچند آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار پیکاپ در کل جهان محسوب می‌شود ولی هنوز هم پیکاپ‌هایی هستند که در این کشور عرضه نمی‌شوند. یکی از این پیکاپ‌ها، رم رمپیج است که سال گذشته برای عرضه در بازار آمریکای جنوبی معرفی شد و حالا به‌روزرسانی قابل‌توجهی را تجربه کرده است. مهم‌ترین تغییر رمپیج مدل ۲۰۲۵، جایگزینی پیشرانهٔ ۲ لیتری توربودیزل قدیمی با یک نمونهٔ ۲.۲ لیتری جدید است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد ۳۰ اسب بخار و ۷۰ نیوتن متر از موتور قبلی بیشتر هستند.

این پیکاپ کامپکت که ساختاری یکپارچه دارد، از همان گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک قبلی استفاده می‌کند ولی حالا برای کاهش مصرف سوخت، ضرایب این گیربکس ۱۴ درصد طولانی‌تر شده است. با این پیشرانهٔ دیزلی جدید، رمپیج در هر صد کیلومتر در شهر ۹.۴ لیتر و در بزرگراه ۷.۵ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند. این پیکاپ دیزلی همچنین در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. موتور ۲.۲ لیتری دیزلی برای تمام تیپ‌های رمپیج قابل انتخاب خواهد بود به‌جز نسخهٔ R/T که با پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی هوریکین تولید می‌شود. این موتور بنزینی با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، رمپیج را به قوی‌ترین و سریع‌ترین پیکاپ آمریکای جنوبی تبدیل می‌کند.

رم همچنین برای مدل ۲۰۲۵، نسخهٔ بیگ هورن پیکاپ رمپیج را هم در برزیل عرضه خواهد کرد که تیپ پایه محسوب می‌شود و با پیشرانهٔ دیزلی به فروش می‌رسد. تا پیش‌ازاین، نسخهٔ بیگ هورن در کارخانهٔ پرنامبوکوی برزیل فقط برای بازارهای صادراتی تولید می‌شد. قیمت این تیپ فعلاً اعلام نشده ولی قطعاً ارزان‌تر از تیپ پایهٔ قبلی یعنی ربل خواهد بود که در برزیل با قیمت ۴۵ هزار دلار به فروش می‌رسد. تمام تیپ‌های رمپیج در برزیل به‌صورت استاندارد با گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند.

رمپیج روی پلت‌فرم Small Wide 4-4 LWB ساخته شده که با جیپ کامپس، آلفارومئو توناله و دوج هورنت مشترک است. هنوز مشخص نیست که این پیکاپ در بازار ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد یا نه. حدود یک سال پیش، معاون ارشد اتحادیهٔ کارگران خودروسازی آمریکای شمالی اعلام کرد که یک پیکاپ میان سایز در کارخانهٔ استلانتیس در ایلینوی ساخته خواهد شد ولی سخنگوی رم از هرگونه اظهارنظری در این رابطه خودداری کرده است. علاوه بر این، استلانتیس اخیراً گفته است برنامهٔ بازگشایی کارخانهٔ مذکور را به تعویق خواهد انداخت.

درهرحال، رمپیج تنها پیکاپ رم نیست که در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود. این شرکت پیکاپ دیگری بنام رم ۱۲۰۰ را هم تولید می‌کند که نسخهٔ ری‌بج شدهٔ پژو لندترک و فیات تیتانو محسوب می‌شود و بر اساس چانگان F70 ساخته شده است. رم ۱۰۰۰ بر اساس فیات تورو و رم ۷۰۰ بر اساس فیات استرادا هم دیگر پیکاپ‌های رم هستند که برای آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (835 ديدگاه)

    نون توی شاسی بلندهای ۷ نفره میانسایز با قابلیت آفرود خوب هستش
    همینو یه suv هفت نفره ازش در بیار کلی محافظ دور و زیر واسش بذار ارتفاع بهش بده آفزودیش قوی بشه کل کمپانیو نجات میده

    موافقم 16
    مخالفم 4
  2. EX

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    پیکاپ میان سایز امریکایی با ساختار یکپارچه و پلتفرم اروپایی !

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. Kiarash

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (697 ديدگاه)

      خوب چون فیات کرایسلر ( استلانتیس ) که میشن دوج ، فیات ، آبارت ، جیپ ، آلفارومئو و مازراتی از پلتفرم های مشترک و موتور های مشترک استفاده میکنن و انگار اتحادی بین شرکت ها وجود داره .

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3615 ديدگاه)

        نه همیشه از موتور و پلتفرم مشترک استفاده نمیکنن

        موافقم 2
        مخالفم 4
  3. Kiarash

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    از طراحی کنار انگار اومدن جیپ کامپس رو پیکاپ کردن و من خوشم اومد به تمام پیکاپ های کره ای و چینی ترجیحش میدم

    موافقم 19
    مخالفم 2
  4. hosen

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    حس خیلی خوبی از طراحیش گرفتم

    موافقم 11
    مخالفم 4
  5. مهردادکمال

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    ساختار یکپارچه اصلا خوب نیست نمونه اش وانت پراید و پیکان

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Ali_x76

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      ساختار یکپارچه باعث کاهش هزینه تولید و بهبود دینامیک سواری میشه.
      برای کاربری عمومی که بارهای سبک و حجیم جابجا میکنه، بهترین انتخابه.
      نمونه‌ش فورد موریک رو ببین که حتی توی امریکا هم (با اون همه تراک فول سایز) موفق بوده.

      موافقم 9
      مخالفم 3
  6. shetab-car

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (252 ديدگاه)

    پیکاپ جمع و جور اونا فکر کنم از کی ام سی که تو ایران داریم بزرگتر هست

  7. همایون

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    درسته ۱۲۰۰ و ۱۰۰۰ به درد نمیخورن ولی این پیکاپ خیلی بیشتر شبیه یه رم واقعی هستشو اگه استلانتیس یکم عاقلانه کار میکرد حتما اینو تو آمریکا عرضه میکرد و مطمئنن میتونست رقیب قدری برای فورد ماوریک باشه و خیلی بهتر از دوج هورنت و آلفاوجیپ فروش کنه و ولی به جاش میرن خودروهای برقی توسعه میدن که یک صدم تسلا هم فروش نمیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا