دوج

رم 1500 رم‌شارژر، پیکاپی با برد برقی نامحدود و بدون نیاز به شارژ

مدیرعامل رم معتقد است که پیکاپ جدید رم‌شارژر برد الکتریکی نامحدودی دارد و نیازی به شارژ عمومی نخواهد داشت اما آیا این ادعا درست است؟

چند روز پیش رم هم‌زمان با رونمایی از فیس‌‍لیفت پیکاپ ۱۵۰۰، نسخهٔ جدیدی بنام رم‌شارژر را معرفی کرد. مدیرعامل رم «تیم کونیسکیس» در بیانیهٔ مطبوعاتی در مورد رم‌شارژر گفت:

رم ۱۵۰۰ رم‌شارژر با برد الکتریکی نامحدود، اوج سگمنت پیکاپ‌های سبک و پیکاپ الکتریکی نهایی خواهد بود. رم‌شارژر جدید با ۶۶۳ اسب بخار قدرت، ۸۳۴ نیوتن متر گشتاور، شتاب ۴ ثانیه، ظرفیت یدک کشی ۶۳۵۰ کیلوگرم و عدم نیاز به شارژ عمومی، هیولای بخش پیکاپ‌های سبک است.

در این توصیف، عبارت برد الکتریکی نامحدود بیشتر جلب‌توجه می‌کند. بله رم‌شارژر می‌تواند از ژنراتور بنزینی خود برای تأمین برق باطری‌ها استفاده کند اما برد آن نامحدود نخواهد بود زیرا بنزین داخل باک در نهایت تمام می‌شود.

علاوه بر این، استفاده از این ژنراتور برای شارژ باطری‌ها، مزیت خودروهای الکتریکی را کمرنگ می‌کند زیرا پیکاپ درواقع در حال کار با بنزین است که آلایندگی تولید خواهد کرد. کونیسکیس همچنین به عدم نیاز به شارژ عمومی هم اشاره کرده است اما اگر رم‌شارژر به شارژ نیازی ندارد، چرا برای آن قابلیت شارژ سریع ۴۰۰ ولتی در نظر گرفته شده است؟ به گفتهٔ رم، در صورت استفاده از این شارژرها با حداکثر ظرفیت ۱۴۵ کیلووات، ظرف حدود ۱۰ دقیقه ۸۰ کیلومتر به برد پیکاپ اضافه می‌شود. در خانه نیز می‌توان این خودرو را با شارژرهای معمولی سطح یک یا دو شارژ کرد.

بااین‌حال، قطعاً رم‌شارژر به‌عنوان پیکاپی پلاگین‌هیبریدی یا بهتر بگوییم، خودروی الکتریکی با ژنراتور افزایش‌دهندهٔ برد، پکیج قابل‌توجهی را ارائه می‌کند. به گفتهٔ رم، برد تمام الکتریکی این پیکاپ به لطف پکیج باطری ۹۲ کیلووات ساعتی، ۲۳۵ کیلومتر خواهد بود. به‌طورکلی، رم ۱۵۰۰ رم‌شارژر را باید پیکاپ چشمگیری دانست اما بهتر است مقامات رم آن را کمی بیشتر مطابق با واقعیت توصیف کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Soroush

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    یه پیکاپ همه چی تموم!

    موافقم 35
    مخالفم 25
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      خب اینکه میشه همون هیبرید !
      اینا هم ما رو گرفتن !

      موافقم 27
      مخالفم 42
      1. امین

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (657 ديدگاه)

        هیبرید چیز دیگه ای هست
        این از موتور فقط برای شارژ استفاده میکنه

        موافقم 30
        مخالفم 11
      2. AMANTE

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1913 ديدگاه)

        توی هیبرید موتور بنزینی به چرخ ها نیرو میده ولی توی این موتور بنزینی به چرخ ها نیرویی نمیده و فقط موتور الکتریکی رو شارژ میکنه.
        نمونه ای همین سیستم در مزدا MX 30 هم هست.

        موافقم 33
        مخالفم 5
        1. heshmat021

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (410 ديدگاه)

          میشه پلاگین هیبرید دیگه، مگه فرقی میکنه باهاش؟

          موافقم 7
          مخالفم 6
    2. net

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3393 ديدگاه)

      اگر زیر نوک چراغ جلو فرو رفتگی نداشت و مسطح بود و قسمت خط قرمز نازک افقی چراغ عقب به سمت دستگیره درب اتاق رفته نداشت قشنگتر میشد

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. datsun

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        نیسان و میتسو چند سالی هست از این سیستم استفاده میکنن

        موافقم 15
        مخالفم 2
  2. ARIAN

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    این دیگه چه صیغه ایه؟؟ موتور بنزینی ای که کار میکنه تا موتور برقی شارژ بشه؟ هیچ معنایی نداره اصلا. اینکه در هر صورت آلایندگی تولید میکنه. هیبرید میبود بهتر از این نبود؟

    موافقم 26
    مخالفم 9
    1. امین

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (464 ديدگاه)

      این هم که این باتریها و موتور برقی با وزنشون که بیشتر از یک تن هست ، باعث وزن بیشتر ماشین و درنتیجه آلودگی بیشتر و خطر بیشتر در تصادفات را باعث میشه. در نتیجه بنظر واقعا یه چیز مسخره ای هست. یا بنزینی ، یا برقی. حد وسط نداره

      موافقم 8
      مخالفم 12
    2. محمود

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (92 ديدگاه)

      هدف اصلی در این فرم خودروی برقی دارای ژنراتور، قدرت بیشتر در ازای مصرف سوخت کمتره. اگه این قدرت رو مستقیما از یک موتور بنزینی میگرفت، مصرف بیشتر و گشتاور بمراتب کمتری تحویل میداد

      موافقم 20
      مخالفم 2
    3. Javad

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      در این مدل مصرف سوخت و تولید آلایندگی نسبت به مدل بینزینی کمتره و اینکه نسبت به مدل برقی برد بالاتری داره و برعکس خودرو برقی به ایستگاه های برق برای شارژ وابسته نیستش

  3. Ehsan

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 12
  4. Zodiac

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    تبلیغات دروغ تمومی نداره . کجاش نامحدوده آخه ؟
    اون از چری که الکی میگه آیرودینامیک ترین ماشین جهان رو ساخته ، اینم از دوج :/

    موافقم 20
    مخالفم 9
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بنزینی یا درون سوز بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 5
  6. امین

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (464 ديدگاه)

    ما که نفهمیدیم چطور شد. دوبارخوندم ، باز هم نفهمیدم

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (715 ديدگاه)

      همین بدون که هیبرید

      موافقم 4
      مخالفم 5
  7. R@min

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    یه مشت ایده های احمقانه ای که بقیه میریزن تو سطل آشغال نخبگان شاخه آمریکایی استلانتیس عملیاتی می کنن !!!! موتور بنزینی بزاری باتری شارژ کنه، دوباره بنزین بزنی که که موتور بنزینی کار کنه تا باتری شارژ بشه.

    موافقم 10
    مخالفم 20
    1. امیر دهقان

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (743 ديدگاه)

      از دید من این ایده نه‌تنها احمقانه نیست بلکه بسیار هوشمندانه هست
      تو این نوع قوای محرکه، شما تمام مزیت‌های موتورهای برقی مثل گشتاور فوری رو در اختیار خواهی داشت اما نگرانی از بابت برد نداری
      از طرف دیگه، در این سیستم، موتور بنزینی در بهینه‌ترین حالت ممکن از لحاظ دور موتور و مصرف سوخت تنظیم میشه و کار میکنه و دیگه نیازی به بالا و پایین شدن دور موتور نیست، علاوه بر این، گیربکس معمول هم حذف میشه و با وجود ژنراتور بنزینی میشه از باطری‌های کوچیک‌تری استفاده کرد که وزن رو کمتر میکنه
      در کل بنظر من هیبریدی ژنراتوری از پلاگین هیبریدی بهتره، الان نیسان قشقایی e-Power و مزدا MX-30 E-RV هم از همین نوع قوای محرکه استفاده میکنن

      موافقم 48
      مخالفم 6
      1. R@min

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        هر دو ماشینی که گفتین هیچ کمکی به بهره وری نمی کنه و قضیه چرخوندن لقمه دور سر هست و اصلا موتور و باتریش هم در حد این نیست. اینا دیدن که رقبا با محصولات برقیشون که زاییدن پلاگین هیبریدم به درد این کلاس نمی خوره ایده احمقانه و مسخره گذاشتن که تهش هم آلودگی بنزین و برق داره هم وزن هم یه قیمت فضایی و پیچیدگی یه موتور بنزینی جدید که هنوز دوام و عملکردش معلوم نیست !!! این کجاش هوشمندانه هست ؟؟ شاخه آمریکایی استلانتیس حداقل 10 میلیارد دلار لازم داره تا از این ساخت و ساز وصل و پینه ای رها باشه و واقعا ماشین در حد فورد و جی ام بزنه.

        موافقم 4
        مخالفم 29
        1. امیر دهقان

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (743 ديدگاه)

          من کاری با سیاست‌های استلانتیس ندارم، حرف من در مورد سیستم هیبریدی ژنراتوریه، این سیستم به دلایلی که گفتم میتونه کارآمدتر از پلاگین هیبریدی باشه، الان مثلاً ماشین‌های پلاگین هیبرید آلودگی برق و بنزین ندارن؟ اضافه وزن ندارن؟ در قیاس با پلاگین هیبریدی، این ایده میتونه بهتر و کارآمدتر باشه چون نه نیازی به گیربکس معمول داره و نه بالا و پایین شدن دور موتور
          یه وانت پلاگین هیبریدی رو در نظر بگیریم، وقتی بار داشته باشه یا تو سربالایی باشه، فشار بیشتری به موتور بنزینیش وارد میشه و درنتیجه مصرف سوخت بیشتر میشه اما تو این سیستم، موتور بنزینی هیچ ارتباطی با شرایط رانندگی نداره، اون موتور تو حالت کارکرد بهینه فقط باطری‌ها رو شارژ میکنه و همه چیز بر عهده موتورهای برقیه، بنابراین مصرف بنزین کمتر از مشابه پلاگین هیبریدی خواهد بود
          ضمناً، موتور رم‌شارژر همون پنتااستار هست که سال‌هاست داره استفاده میشه، موتور هوریکین رو این مدل نیست

          موافقم 22
          مخالفم 2
        2. R@min

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          منم که همینو میگم عزیز من نه الکتریکی نه هیبریدی ب درد این کلاس نمی خوره و از همه بدتر این ایده عقب افتاده بی منطقه !! یعنی شما فکر کردی همه صنعت اینو نمی دونستن فقط گروه کرایسلر کشف کرده که چقدر موثره ! پنتااستاره که خیلی هم عالی رو یه پیکاپ هر کدوم از دو موتور بنزینی و الکتریکی به هزار و یک دلیل از کار بیوفته ماشین عملا ماشین دیگه راه نمیره اصل سیستم هیبرید هم همینه مکمل هست نه تامین کننده جدا و حالا پیچیدگی تعمیرات چند برابری این سیستم برای یه مالک به کنار !!! F150 هیبرید و تاندرا هیبرید با چس مثقال فشار بهشون کلکسیون ایرادات الکترونیکی ازش بیرون می زنه حالا چه برسه این !!محدودیت فنی و هزینه رو دست مالک چی ؟؟؟

          فورد و جی ام و تویوتا این راهو رفتن به شکر خوردن افتادن اینا که نصف توان مهندسی رقبا هم ندارن نباید انقدر احمق باشن یه چیزه بدتر بسازن. وقتی نفر جلوییت دیدی افتاده تو چاه توام باید خودتو بندازی توش ؟؟

          مخالفم 19
        3. Ferrari

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          Ramin
          دوست عزیز اول نظر طرف مقابلت رو خوب درک کن بعد ایراد های الکی بگیر.
          لطفا یکبار دیگه دلایلی که برای مسخره جلوه دادن این ماشین مطرح کردی بنداز ببین چقدر غیر منطقی بوده. تو این کلاس به این زودی نمیتونیم شاهد مدلهای الکتریکی باشیم چون برای اینکه یه پیکاپ بتونه ۶ تن بار رو ۴۰۰ کیلومتر یدک بکشه باید ۴۰۰ کیلووات باتری براش درنظر بگیرن که مسخرست از طرفی استفاده از موتور دورنسوز به تنهایی مصرف سوخت زیادی داره هیبرید هم جواب نمیده بهترین راه حل همین بود که استفاده شد. حالا میخوای بگی مسخرست میای میگی موتوری که نمیدونن دوامش چقدره یا اینکه موتور درونسوز و یکی از موتور های الکتریکی از کار بیفته چی میشه؟؟
          دقیقا جوابت اینه اگر فقط موتور دورنسوز داشت و موتورش خراب میشد چی میشد؟ به این سوال جواب بدی جواب خودت رو هم میگیری.
          درمورد ایراد اخر شما هم باید گفت بالاخره از یه جایی باید شروع بشه، شما فکر میکنی فورد و تویوتا برای نسل اینده پیکاپ هاشون موتور الکتریکی رو کنار میگذارن؟ اینده متعلق به پیشرانه های الکتریکیه پس چه بهتر از الان تلاش کنن ایرادات رو برطرف کنن.

          موافقم 10
          مخالفم 2
        4. Ferrari

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          تنها چیزی که میخوام بدونم اینه اگر این ماشین ۵ تن بار بهش متصل باشه با یک باک و باتری پر چه مسافتی رو طی میکنه و مصرفش در مقایسه با نسخه بنزینی چقدر خواهد بود. اگر رقم مناسبی باشه باید بهشون افرین گفت

          موافقم 4
          مخالفم 2
        5. R@min

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          به تو ارتباطی نداره که کی درکش پایینه خودتو میندازی وسط طومار می نویسی، پارسالم این از این حرفا زیاد می زدن پیکاپ های برقی فلانن اون موقع می گفتیم بدرد هیچی نمی خورن تا خبراشو دیدن محو شدن.

      2. 18:45

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        دقیقا آقای دهقان.
        شایدم این ایده روزی فراگیر بشه👍

        موافقم 9
        مخالفم 3
      3. Porsche

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (692 ديدگاه)

        دقیقا آقای دهقان 🙌 کاش همه شرکت ها تا وقتی که باتری های حالت جامد با برد بالای ۱۰۰۰ کیلومتر و فول شارژ ۵ دقیقه ای ساخته نشدن ، همین کار و انجام بدن که دیگه مردم نگرانی و استرس تمام شدن شارژ وسط ناکجا آباد رو نداشته باشن ! حتی تو آمریکا و اروپا هم هنوز زیر ساخت های کافی برای شارژ الکتریکی ها وجود نداره چون ۹۹ درصد سوپرشارژر ها مال تسلا هست که متاسفانه فقط برای ماشین های خود تسلا کاربرد داره ، شرکت ها میتوننن ۵ سال با همچین ایده هایی طی کنن تا زمانی که نسل جدید باتری ها از راه برسه و ایستگاه های شارژ هم به حد نصاب کافی برای برآورده کردن نیاز های مردم برسن ( هر چند متاسفانه این صحبت ها برای ایران ما نبود چون حداقل ۱۰۰ سال از دنیا عقبیم هست )

        موافقم 11
        مخالفم 3
  8. ۰۰۹۸سامورایی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    این ایده در وسایل نقلیه سنگین مثل کامیون های معدن یا لکوموتیو کاربرد داره به اسم دیزل الکتریک
    موتور دیزلی ژنراتور رو حرکت می ده تا برای موتور الکتریکی برق تولید کنه
    ولی ایده اضافه کردن باتری و شارژر نگه داشتن نمیدانم
    در عمل چطوره.

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Xerxes99

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دقیقا مثل دیزل الکتریکه
      مزیتیم که داره نیاز به باتری با ظرفیت بالا نداره ازون ورم گیربکس نداره که باعث میشه وزنش در مقایسه با هیبرید خیلی کمتر بشه

  9. امیرحسین

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    هیچی مثل ماشین بنزینی نمی مونه

    موافقم 4
    مخالفم 7
  10. shetab-car

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    اگه بنا باشه برای شارژ باتری ها از موتور بنزینی استفاده بشه همون اول ماشین بنزینی می ساختین این شر و ورها چیه پس؟

    موافقم 2
    مخالفم 12
  11. Porsche

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    متاسفانه بعضی از دوستان متوجه نشدن ! اون ژنراتور بنزینی هیچ تاثیری در قوای محرکه ماشین نداره و همانطور که از اسمش معلومه فقط برای شارژ کردن باتری ها تعبیه شده ، ماشین هیبرید یا پلاگین هیبرید بخش اصلی قوای محرکشو موتور بنزینی تشکیل میده و اینجا باتری ها مثلا برای این به کار میرن که مصرف بنزین بیاد پایین یا اگه ماشین پرفورمنس هست ، بیاد با گشتاور بالایی که داره اون لگ اولیه شتابگیری با موتور های درونسوز رو از بین ببره یا تا حد زیادی کم کنه مثل تکنولوژی eq boost یا هیبریدی خفیف بنز که الان تقریبا رو همه محصولات amg هست و باعث میشه لگ توربو احساس نشه یا باتری های فراری sf90 و 296gtb هم همین نقشو برای موتور بنزینی دارن ، ولی این پیکاپ رم کاملا تمام برقی هست با یک ژنراتور بنزینی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. Heavy-Duty

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    انجین ۳ لیتری هوریکون در قدرتمندترین نسخه اش ۵۴۰ اسب بخار تولید می‌کنه
    بنابراین نسبت قدرت به حجم این انجین میشه ۱۸۰ اسب بخار از هر لیتر!!!
    این رقم برای این کلاس یکم زیاد نیست ؟؟؟
    از نظر من نسخه ۴۲۰ اسب بخاری خیلی منطقی تره

    1. Heavy-Duty

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      اصلاح میکنم
      انجین (( هوریکین ))

      1. Oh

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اصلاح نکن . اتفاقا خوب نوشته بودی .

  13. حمید

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مسخره بازیا چیه، تیتر خوندم هیجان زده شدم گفتم شاید از انرژی هسته ای میخوان استفاده کنن😀

    موافقم 4
    مخالفم 9
  14. ابوالفضل کشت گر

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    «اما برد آن نامحدود نخواهد بود زیرا بنزین داخل باک در نهایت تمام می‌شود.»
    کسی راجب برد نامحدود بنزینی صحبت نکرده
    برد برقی نامحدود گفته که دروغ هم نگفته
    آقای دهقان توضیح دادن یه وانت برقی با مزایای خودش رو داری ولی برد (که همه شرکت ها دنبال افزایش اون هستند) برات مهم نیست
    یه موتور بنزینی بهینه هم داره با آلایندگی کم
    به نظرم اصلا ایده احمقانه ای نیست
    چند وقت دیگه هم بقیه به همین رو میارن (لااقل برای جذب مشتری)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا