شاید دوج وایپر در موزه قرار داشته باشد اما هنوز هم محبوبیت بالایی بین ماشین بازها دارد، ماشین بازهایی که دنبال قدرت و گشتاور فوقالعاده زیاد هستند! برای مثال این وایپر را در نظر بگیرید. خودروی موردبحث محصول شرکتی با نام NthMoto است که تجربه بالایی در زمینه ارتقای وایپر و تولید پکیجهای توئین توربو برای این خودروی آمریکایی دارد. این شرکت در تولید وایپر موردبحث سنگ تمام گذاشته و حالا شاهد وایپری هستیم که در داینو قدرت ۲۵۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۲۳ نیوتون متری تولید میکند!
این ارقام دیوانه کننده به لطف استفاده از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۹ لیتری آلومینیومی با سیلندر منحصربهفرد، سیستم روغنکاری خشک و طیف متنوع بهبودهای داخلی به دست میآید. وایپر این شرکت همچنین از یک جفت توربوی بزرگ سود میبرد و قدرتش به ترکیب خروجی بوگاتی شیرون و فراری SF90 استراداله میرسد. در این داینو میبینیم که قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری در زمان استفاده از سوخت با اکتان ۹۳ به چرخ های عقب فرستاده میشود اما زمانی که از سوخت مسابقهای با اکتان ۱۱۷ استفاده شود قدرت ۲۵۷۱ اسبی یاد شده به دست خواهد آمد. واضح است که چنین قدرت و گشتاوری باعث ثبت شتاب گیری دیوانهواری خواهند شد. NthMoto در زمان تست خیابانی این خودرو شتاب ۹۶ تا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیهای و شتاب ۱۶۰ تا ۲۴۱ کیلومتر در ساعت ۲.۱ ثانیهای را ثبت کرده است.
همکار این پیشرانه فوقالعاده گیربکس سکونشئال خواهد بود که جایگزین گیربکس ۶ سرعته دستی استوک میشود. نکته جالب اینکه وایپر موردبحث سریعترین یا قویترین وایپر تولیدی توسط NthMoto نیست. اوایل سال جاری بود که یکی از وایپرهای تولیدی این کمپانی مسافت ۴۰۰ متر را در ۶.۹ ثانیه و با سرعت ۳۳۸.۴ کیلومتر در ساعت طی کرد و رکورد جدیدی را برای وایپر بر جای گذاشت.
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱بعضی وقتا فقط باید تعظیم کرد .
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۱توجه کردید با دیدن هر ماشینی یاد کسی یا جایی یا چیزی میوفتیم ؟!
من با دیدن این خودرو ، یاد ریچارد هموند میوفتم !
با دیدن لکسوس LFA ، یاد جرمی کلارکسون میوفتم !
دکتر استاپ
۱۵ خرداد ۱۴۰۱منم با دیدن ۱۲ تا لکسوس با هم یاد ۰۰۹۸ میفتم😐
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۱چه ربطی داشت با ۱۲ تا لکسوس ؟!
دکتر استاپ
۱۵ خرداد ۱۴۰۱قدیمای سایت یادشونه
یادته ادعا کردی ۱۲ تا لکسوس دارم؟
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دکتر استاپ
گفتی ادعا کردم ۱۲ تا لکسوس دارم !
۱- اگر چنین ادعایی کردم ، برای همیشه از پدال میروم و لطفاً لینک مقاله را بگذارید تا همه ببینند در کدام مقاله چنین گفتم !
۲- وقتی تهمت میزنی ، پدال باید جوابگو باشد و شخصی چون شما را که هدفت تخریب کامنت دیگری دارد را مجازات کند !
۳- اگر پدال بگذارد هر کسی بیاد تخریب کند کامنت دیگران را با هر هدف شومی ، قسمت کامنتها میشود قانون جنگل که مثل اینکه شده !
خودِ مدیرِ لکسوس هم نمیگه ۱۲تا لکسوس داره ، بعد تو ادعا میکنی من قبلاً گفتم ۱۲تا لکسوس داشتم و شِر گفتنت را به من نصبت میدهی 😂!!!
محمد
۱۵ خرداد ۱۴۰۱میگن دروغگو کم حافظست😂😂😂😂😂 داداش یادت رفته بذار بهت بگم علاوه بر ۱۲ تا لکسوس یه کارآفرین نمونه هم بودی و همزمان چندتا رشته دانشگاهی باهم خوندی و علاوه بر اون دستی تو طراحی خودرو هم داشتی و اکثر ماشین های روز رو در اروپا تست کردی ، آها یه پراید مدل ۹۰ بسیار داغان هم برای سال های قبل از میلیاردر شدنت به مدت چند سال داشتی😂
دکتر استاپ
۱۵ خرداد ۱۴۰۱نوید جان دروغگو خیلی خیلی کم حافظست
خدارو شکر من حافظم خیلی خیلی خیلی قویه
خیلی خیلی چیزام یادم مونده خیلی چیزا…
دکتر استاپ
۱۵ خرداد ۱۴۰۱راستی نوید خداحافظی نکن
چون بارها خداحافظی کردی
ولی صبحش تو پدال زیر کامنت اول ریپ میزدی بیشتر لایک بخوری
انگار اینجا سردبیر بهت ناهار میده 😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۱چقدر سردبیر پدال بدبخته که شما را کاربر خودش میدونه !
در مورد کارآفرینی باید بگم با افتخار هستم و البته به بدبختهایی چون شما بها هم نمیدهم چه برسه تعامل کنم !
در مکرد پراید هم بگم که با افتخار داشتمش و امروز به چنین جایگاهی رسیدم !
مشکل از پدال هست و نه شما !
امیرمحمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۱من هر ماشینی رو که دوست دارم میبینم یاد ریچارد هموند میوفتم😐
دکتر استاپ
۱۵ خرداد ۱۴۰۱موقع دنده دادن چرخای جلوش بلند شد
روحیه ماشین بازیم ارضا شد🔥
Jdm باز
۱۵ خرداد ۱۴۰۱میدونم که تو ته دلت دوست داری تنفس طبیعی و یا حداکثر سوپرشارژر باشه 😜😜
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱کاملا درست حدس زدی 😀🥂🤝
اصلا امریکایی فنا و امریکایی بازا بیشتر به تنفس طبیعی علاقه مند هستن . چون حجم زیاد موتور دقیقا توی تنفس طبیعی به کار میاد . وگرنه این ماشین پلاستیکی و اینا هستن ۱.۵ لیتر توربو . نمیدونم ۲ لیتر توربو . یهو میبینی رو موتور ۴ سیویک توربو انداخت اندازه چلنجر قدرت گرفت . ولی مهم تنفس طبیعی هست . همه که با کمپروسر قوی میشن .
seyedjavad.mercedesbenz
۱۵ خرداد ۱۴۰۱هر کر یه سلیقه ای داره و سلیقش محترمه ولی دلیل نمیشه که سلیقه بقیه رو هیت کنه ، همون موتور سیویک چندین سال خرج توسعش شدل و کلی طرح شکست خورده داشته تا به این حد از پرفورمنس رسیده ، شخصا نظرم اینه : هر ماشین باید نسبت به شخصیت و اسمش چیزی که زیر کاپوتشه رو قرار داد ، یه هایپرکار ۴ سیلندر یه هاچبک کوچیک ۱۲ سیلندر ، یه سدان متوسط ۱۶ سیلندر ، ترکیبای نامتعارفن از نظر من پس نظر من به طور خلاصه : حجم و انجین و توربو و سوپر و … : به میزان لازم :)))
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱بله خب شما درست میگید ولی من سیویک رو مثال زدم
دکتر استاپ
۱۵ خرداد ۱۴۰۱@jmd
دقیقا😂😂😂
مرگ بر توربو شارژ و دنده اتوماتیک/کیت اگزوز و همچنینGDI
ماشین باید ۸ سیلند باشه با دنده دستی
غرش موتورش نذاره صدا به صدا برسه
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱فقط هشت سیلندر پوشراد حجم هم بالای ۵۷۰۰ . البته اگر تو امریکا باشی بالای ۱۰ هزار سی سی .تنفس طبیعی . همیشه امپر روی دور بالای ۴۰۰۰ هزار .
این تعریف دشمن اسفالت بود . من با اسفالت دشمنی دارم .زندش نمیذارم . 💪💪💪😋😋
hssn
۱۵ خرداد ۱۴۰۱وایپر جان ، عزیز دل آسفالت ترسید حالا لطف کن ایموجیات رو بردار تا آسفالت جر نخورده ، از خنده البته
این چه سطحیه که سایت دچارش شده…
HamiD
۱۵ خرداد ۱۴۰۱@hssn
صد رحمت به اینستا …
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱hssn
من مشکلی با بحث فنی ندارم .شما شروع کن . بیا بحث فنی کنیم هم ما یاد بگیریم هم شما .
کافر مقدس
۱۵ خرداد ۱۴۰۱وایپر از اولم همینجوری بود . اعصاب نداشت کلا
پدال تیتر میکنه دوج. هشتگ میزنه داج :))
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دوستان دقت کنید حجم این پیشرانه ۹ لیتر هست . به چیز جالبی که توی موتور های امریکا بیشتر هست همین افرایش حجمه . مثلا شما موتور ۵۷۰۰ سی سی به راحتی با خرید یک پک استروکر و یکمی تراشکاری میرسونید به ۶۲۰۰ سی سی یا حتی میرسونید به ۷۰۰۰ سی سی . یا مثلا موتور ۷۵۰۰ سی سی (۴۵۴) میرسونید به ۹۳۰۰ سی سی حتی توی نسخه های bow tie میرسونید به ۱۱ هزار سی سی خیلی جالبه که اینقدر فلز پایین نقطه مرگ گذاشتن که شما بتونید همینجوری تراش بدید .
توی ماشین های المانی و ژاپنی هم شما میتونید این کار رو انجام بدین ولی مقدارش خیلی کمتر هست یعنی مثلا موتور s54 ب ام و ۳۲۰۰ هست شما حداکثر بتونید حجمش رو به ۳۵۰۰ برسونید . به همین دلیل هست تیونر ها اکثرا میرن سراغ موتور های امریکایی .
SRT
۱۵ خرداد ۱۴۰۱Legends never die
TML BN
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دوج واقعا بی انصافی که این اسطوره به راحتی از بیبن بردی و دل خیلی ها رو شکستی
Humer
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دقیقا باید مثل کوروت موتور میانیش می کرد
به به 😋
Jdm باز
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دوج چرا این اسطوره زیبا و جذاب رو از ما گرفتی؟؟؟
واقعا عالیه این ماشین
فقط صداش 😍🔥🔥
یوسف
۱۵ خرداد ۱۴۰۱عشق ابدی🤗🤗🤗🤗
javadhy
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دنیای خودرو بین این همه اسباب بازی الکتریکی به این نیاز داره
امیر
۱۵ خرداد ۱۴۰۱وحشی ترین سوپر اسپرت !
الانکه فکمیکنم، همون بهتر که در این عصر الکتریکی نیست و به ۱۰ سیلندر اعجوبش دست نبردن
همین الان هم بعد گذشت ۵ سال ارزش بالایی داره و قیمت های بسیار عجیب!
Aboalfazl demon
۱۵ خرداد ۱۴۰۱وایپر تنها خودرویی هستش که برای تیونش تا ۳۰۰۰ اسب بخار
هیچ نیازی به تغییرات ظاهری نداره
AMIN (M.A.S)
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ممنون که پوشش دادید
اسم اینو گذاشتن کراتوس خیلی خفنه و ظاهرا سرچرخ 3000اسب قدرت داره
یه وایپر مشکی دیگه هم هست 3200HP قدرت داره و موفق شده بود 6.98 ثانیه تایم بزنه رانندشم یه پسر18 ساله بود
NTH MOTO یه وایپر GTS 2002 دیگه هم درست کرده اسمشو گذاشته جاگرنات
اون 3100HP قدرت داره ولی به جای سکوئنشیال به TH400وصله
یک چهارم مایلو تو 6.68 ثانیه باسرعت220MPH زده!!!!!!!
این وایپرای عجیب در کل زیادن سرچ بزنید موارد زیادی میبینید
ولی با این تیونا هندلینگ شگفت انگیز وایپر از دست میره
ای کاش داج نسل پنجمشو با قدرت حدود 750 اسبی میداد خیلی راحتم میتونست اینکارو بکنه
اونجوری دیگه تاپ اسپید ACR زیر 300تا نبود و میشد رکوردای خارق العاده تریم بزنه
افسوس که دیگه نیست
اما تو دنیایی که قراره اینده یه عالمه عشق و علاقه با یه توییت وچند تا درگ بی ربط واسه دیده شدن نابود شه تو بخواب افعی
خوب بخوابی…
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱وایپر به راحتی اگه یه سر سیلندر همی بذارن براش به ۷۵۰ اسب میرسه یکمم ای سی یو رو تغییر بدن رکورد میزنه فقط بحث هزینه ساخت هست . چون خود خط تولید هزینه داره و اینکه الان باید وایپر خیلی با کیفیت تر از قبل باشه وگرنه فروشی نداره . حیف واقعا حیف . فیات فکری کن!
R@m!n
۱۵ خرداد ۱۴۰۱اگر می خواستن وایپرو تو پیست سریع تر کنن باید پلتفرم سبک تری می ساختن که اینا همش هزینه هست. قدرت وایپر ACR کافی بود برای درو کردن پیست ها.
مهردادکمال
۱۵ خرداد ۱۴۰۱یاد وایپر بخیر
مسعود
۱۵ خرداد ۱۴۰۱شبیه گلوله شلیک شد :|