دوج وایپر سوپر اسپرتی شناخته شده است که ماهیت عصیانگر آن طرفداران زیادی دارد؛ اما شاید برخی ندانند که پلتفرم این خودرو گزینهای ایده آل برای رکورد شکنی در مسابقات درگ است هرچند باید اذعان کرد نیروی پیشرانه وایپر فقط به چرخ های عقب فرستاده میشود. اگر درباره میزان سریع بودن این افعی دنیای خودرو ایدهای ندارید میتوانید این وایپر با قدرت ۳۳۰۰ اسب بخار را تماشا کنید که اکثر رکوردها را درو میکند.
خودروی موردبحث یک دستگاه وایپر توئین توربو ۲۰۰۱ است که توسط تیم Nth Moto تولید شده و از بلوک پیشرانه استوک پنجمین نسل وایپر سود میبرد. این هیولا توانسته مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۶.۶۷ ثانیه و با سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت طی کند که رکوردی خاص وایپر است. نکته احساسبرانگیز اینکه رکورد یاد شده قابل تکرار بوده و تیم تولید کننده زمانهای ۶.۸۵ و ۶.۹۶ ثانیه را نیز ثبت کردهاند.
شاید موضوع شوکه کننده این باشد که وایپر میتواند در کلاس سوپر استریت حضور داشته باشد. در این کلاس از برخی قطعات جادهای استاندارد در خودرو از جمله سیستم تعلیق مستقل در هر چهار گوشه استفاده میشود. خودروی موردبحث ما در زمان رکوردشکنی وزن ۱۷۸۱ کیلوگرمی داشته است. شرکت Nth Moto تنها با یک خودرو در این رقابتها حضور ندارد چراکه در ویدئوی منتشر شده یکی دیگر از ساختههای آن یعنی وایپر نسل پنجم با پیشرانه ۹ لیتری را میبینیم که مسافت ۴۰۰ متر را در ۶.۹۰ ثانیه طی میکند و از قطعات استوک زیادی استفاده میکند. این خودرو حتی به کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع مجهز است و از سیستم صوتی استوک سود میبرد. وزن این وایپر نیز به ۱۸۷۳ کیلوگرم میرسد.
در نظر داشته باشید که هیچیک از این خودروها از نیتروژن یا متانول برای رسیدن به رکوردهای یاد شده استفاده نکردهاند. سوخت اتانول R، توربوشارژرهای ۸۸ میلیمتری گرت، سیستمهای الکترونیکی موتک و برخی تغییرات دیگر باعث شدهاند این موفقیت حاصل شود. ما میتوانیم ساعتها درباره این وایپرها صحبت کنیم و بحث شتاب و سرعت آنها بسیار هیجانانگیز خواهد بود، اینطور نیست؟
Si
۱۶ آبان ۱۴۰۱واژه شاهکار در برابرت کم میاره
M
۱۶ آبان ۱۴۰۱بسیار عالی فقط دوج وایپر و سانتافه
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱وایپر بیشتر از سال هایی که عمر کرد رکورد زد
فقط کافیه توی گوگل سرچ کنید
the car with the most track record
قضیه فقط اینجا تموم نمیشه
وایپر رکورد کمترین مسافت ترمز گیری رو هم بین خودرو های کارخونه ای شکست
انجین وایپر هم به راحتی تا 3000 اسب تیون میشه
ولی خب این کار به نظرم ج نایت محضه
چون با این تیون های سنگین هندلینگ شگفت انگیز وایپر از بین میره .
d1123
۱۶ آبان ۱۴۰۱شما دیدی تو چه پیستایی رکوردش ثبت شده؟
تماما داخل آمریکا و بیشترشون جورین که سوپراسپرت های جدید(مثل کوروت C8 وفورد جیتی و 911 و …) توش دوری ثبت نکردن.
هندلینگ “شگفت انگیز” هم فقط مخصوص نسخه ACR با پکیج بسیار اگرسیو ایرو هستش.
و اما در مورد شخص شما، فقط میشه گفت اگه میخوای چیزی رو بد جلوه بدی به بدترین شکل ممکن ازش دفاع کن.
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱باشه تو درست میگی
AMIN (M.A.S)
۱۶ آبان ۱۴۰۱عه
جناب از نظرکارشناسانه شماتوی پیست لاگونا سکا یاروداتالانتا یا VIR وایپر فقط باخودش مسابقه داده؟توی لاگوناحتی موتورترند توی یه مقایسه خودرویی باوایپر ازP1 سریعتربود
۹۱۱رکوردنزده؟ اون زمان بهترین مدل ۹۱۱ و پیست محور ترینش GT3RS بود(هیچ پورشه ای رو قد این جذاب دوس ندارم) که رکورداش ازوایپر عقب تر بود
کوروت که نسل7 اصلادر ابن حد نیست اونو کلا بیخیال
درباره اروپا همین بس که توی رینگ پورشه ۹۱۸اسپایدر با پکیج وایساخ تایم رسمی شرکتیش۶:۵۷ هست ودوج وایپر ACR نسل5 تایم غیررسمی وغیرشرکتی(مجله اتوکار) باهاش ۷:۰۱ هست(نسل چهارم وایپر هم نسخه SRT10 ACR اش بعد از گامپرت اپولو سریعترین ماشین رینگ محسوب میشد)
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱بعد من دیدم یه سری از دوستان سعی بر این دارن که انجین شاهکار وایپر رو بچسبونن به لامبورگینی
چون اون زمان لامبورگینی تحت مالکیت کرایسلر بود
ولی اینطور نیست
انجین وایپر رو خود داج ساخته
جالبه بدونید که توسعه ش هم بر اساس انجین 360 مگنوم داج صورت گرفته منتها با 2 سیلندر بیشتر
انجینی که داج ساخت برای پیکاپ های رم استفاده میشد
یه انجین بلوک چدت با 310 اسب و 610 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2400
بعد برای اینکه این انجین رو میخواستن سوارش کنن روی وایپر فرستاد کارخونه لامبورگینی که ستاپ ها و تنظیمات مختلف رو برای اینکه مناسب عملکرد روی یه سوپر اسپورت باشه روش اعمال کنن
نقش لامبوریگینی این وسط فقط همین بوده
این انجین صفر تا صد ساخت خود داج هستش .
D:
۱۶ آبان ۱۴۰۱متاسفانه وایپر با توجه به رقبای قدری مثل 911 وGTR تقاضا برای خریدش پایین اومد و این یک خداحافظی دردناک برای رویای کودکی بود.
هنوز درک نمیکنم چرا باید مردم نخرنش تا ادامه تولیدش به صرفه نباشه
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱داداش پا شو یه آبی به دست و صورتت بزن
یه دوش آب خنک بگیر
مرد ح.سابی کدوم رقبای قدر ؟
خریدار وایپر حتی یه ثانیه هم به GTR و ۹۱۱ فکر نمیکنه
چون وایپر یه سبک و مکت.ب خاص خودش رو داره
حالا ۹۱۱ یه چیزی
ولی GTR ؟
GTR خودش یکی میخواد بهش یه نیگا بندازه اینقد آمار فروشش کم نباشه
امسال تا به الان فقط ۵۵ تا فروخته توی آمریکا
سال بعد قطعا کمتر هم میشه
دلیل فروش پایین وایپر فقط رقیب هم و.طنش کوروت بود
توی اون سال ها وایپر بدجوری زیر سایه کوروت قرار گرفته بود
و البته تغییر سیاس.ت های کمپانی ما.در یعنی کرایسلر هم در این خدافظی بی تاثیر نبود .
datsun
۱۶ آبان ۱۴۰۱بیشتر به خاطر وجود جنسیس کوپه بود جنسیس کوپه مجال رقابت به هیچ سوپراسپورت و ابر ماشینی رو نداد و متأسفانه از اون موقعه همه مجبور به خداحافظی شدن.
D:
۱۶ آبان ۱۴۰۱داتسون عالی بود😂😂😂
ولی میلاد من فن ژاپن یا آمریکا نیستم وایپر به دلیل تقاضا کم توقف خورد نه سیاست شرکت دوج
من علاقه ای به GTR ندارم ولی سال 2009 آمار فروش GTR خیلی بیشتر از وایپر بود.
ولی خب 911 ماشینی بود که هر خریداری رو جذب میکرد درحالی که قشری که وایپر میخریدن معدود بودن.
و شاید زیر سایه خوفناک مهندسی بدون رقیب آلمان قرار گرفت و ادامه تولید با وجور رقیب قدری مثل 911 عقلانی نبود
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱داستون
واقعا هدفت از این کامنت چی بود ؟
کی حرف جنسیس زد ؟
اصلا سگمنت جنسیس چه ربطی به GTR داره ؟
آمار فروش GTR همینه که گفتم
خودت هم قطعا بهتر از من میدونی امسال GTR چند تا فروخته
بازم اگه قبول نداری لینک فروش رو بزارم .
datsun
۱۶ آبان ۱۴۰۱آخه آمار الان gtr چه ربطی به اون موقع تولید وایپر داره توقیف وایپر دلایلی داشت که کسایی که یادشونه دقیق علتش رو میدونن از این باب گفتم جنسیس که شما کره ای فنی و تو این دست پستها چون کره حرفی برا گفتن نداره میری سراغ آمریکایی ها یادمه قبلا برای مخالفت با ژاپنی ها آلمان آلمان هم میکردی که تو پستهای قبل شروع کردی به کوبندن آلمانی ها در کل تو نه آلمانی بازی نه آمریکایی باز فقط تو هر پست قصدت خراب کردن جو سایته به جون هم انداختن کاربرها با چند تا اکانت فیک
D:
۱۶ آبان ۱۴۰۱خوب شد حالا جی تی آر هنوز ۵۵ تا میفروشه
جنسیس کوپه محبوبت میدونی برای چی توقف خورد یا یادت بیارم باز😂😂😂
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱البته این که گفتم به معنای بد بودن GTR نیست
خودم عاشق ظاهر انجین GTR و صد البته صداش هستم
اون 2 تا چراغ گرد عقب هم خیلی دوس دارم
دلیل فروش هم به خاطر قدیمی بودنش هست که رقبا ازش جلو زدن
اگه نسل جدیدش بیاد قطعا فروشش خیلییی بهتر میشه
صرفا جواب این دوستمون رو دادم که گفت GTR باعث کاهش فروش وایپر شد
در حالی که این دو تا ماشین دو فلسفه و دو طیف خریدار کاملا جدا از هم دارن
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱من آلمان آلمان میکردم
هنوز هم میکنم
چون آلمان مهد خودروسازیه
اگر هم به آلمان تیکه انداختم بیشتر در باب شوخی بوده
ولی آمریکا و کره رو بیشتر از همه دوس دارم
آمریکا رو دوس دارم به خاطر فلسفه خودروسازیش
کره رو دوس دارم بخاطر اینکه تلاش میکنه
پیشرفت میکنه
از هیچی رسیده به جایی که کنار اس کلاس قرار میگیره
در مورد جاپن هم مشکلم با طرفدارای متعصبشه
که هیچی نمیبینن جز جاپن
آمار فروش جی تی آر هم ربطش اینه که دوستمون D اومد گفت رقبای قدری مثل جی تی آر نذاشتن وایپر به فروش بره
من هم در جواب گفتم جی تی آر نسل فعلی خودش از لحاظ فروش وضع خیلی خوبی نداره بعد چطور میخواد جلوی فروش وایپر رو بگیره ؟
اکانت فیک هم ندارم
هزار بار هم گفتم
حالا اینکه شما یا بقیه باور کنید یا نکنید مشکل خودتونه
برو پست ریویان و فورد و تراکتور در پاسخ به فونیکس گفتم کدوم اکانتا مال من بود
تمام
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱دلایل توقف تولید وایپر هم اینا بود
کلا با ورود مدل های هلکت توی سال 2015 یه مقدار اقبال عمومی نسبت به وایپر کمتر شد
هر چند که اصلا رقیب همدیگه نبودن
از یه طرف دیگه وایپر زیر سایه رقیب همیشگی و هموطنش یعنی کوروت قرار گرفته بود
از یه طرف دیگه قوانین آلایندگی و محیط زیستی و مصرف سوخت سال 2017 اجازه زنده موندن به وایپر رو نمیداد
کرایسلر یا مجبور بود یه انجین مدرن تر بسازه برای وایپر یا قطع تولیدش کنه که طبق معمول چیزی که از مدیران بی لیاقت کرایسلر انتظار داریم این ماشین رو توقف تولید کرد .
از یه طرف دیگه تمرکز خودروساز ها روی سگمنت ها و بخش های پر سود بازار یعنی SUV ها و کراس اوور ها هستش و به خاطر همین دیگه کرایسلر هیچ وقت تلاش نکرد یه سوپراسپورت مثل وایپر رو دوباره تولید کنه و افعی زهر دار به خواب ابدی فرو رفت …
بهزاد
۱۶ آبان ۱۴۰۱یادش بخیر یه زمانی میلاد ساسانی بود با ده ها اکانت آلمانی باز و اون لابه لا هم با نام مسیح و…موش میدووند بعد با نام مجید میانه رو شد مثلا! و حالا هم با ده ها اکانت و نام کاربری پشت آمریکا و کره دراومده و نمیدونم چطور یک نفر میتونه این همه نقش بازی کنه و گاهی به این یقین میرسیم که به خاطر یک لقمه نان عواملی در پس پرده سعی در داغ شدن تنور سایت دارن.
جالب ترین بخش این نقش مکالمه ی خودش با خودشه که با یک اکانت از خودش سوال میپرسه و با اکانت دیگرش جواب میده یا خودش خودشو تایید میکنه.
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱بهزاد
من ؟🤣🤣
مجید ؟🤣🤣🤣
میلاد ساسانی ؟🤣🤣🤣🤣
یعنی خداوکیلی حالتو خریدارم
نه اشتباه گفتی من همون علی شوی نوا یا همون یانکی ام :))))
ازت خواهش میکنم بیشتر کامنت بزار بخدا هیچی توی این شرایط نمیتونه من رو بخندونه الا کامنتای تو !
در ضمن اینم بگم این در شان یه آدم بالغ نیس تا حقایقی تلخ از محصول موردعلاقش میشنوه سریع شروع کنه که تهمت بزنه و بحث رو به حاشیه بکشه .
با این کارا نه فروش GTR زیاد میشه نه از ارزش وایپر کم میشه گل پسر .
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱یه سوال
تو الان لامبورگینی رو کمتر داج میدونی یا من اشتباه کردم؟ الان یعنی انجینایی که لامبورگینی میسازه کمتر از انجینای داجه؟
پسر جون مقایسه لامبورگینی و داج اصن کار درستی نیست
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱من نگفتم داج جلو تر از لامبو هست یا بر عکس
صرفا حقیقت رو گفتم تا یه عده از توهم بیان بیرون
سوشیانت
۱۶ آبان ۱۴۰۱قطعا مقایسه شون کار درستی نیست چون دوج انجین های بهتری میسازه نمونش همین انجین چارجر که ۸۰۷ اسب قدرتشه که حتی از اونتادور هم بیشتره یعنی فکر کن یه سدان داری قدرت انجینش از یه سوپر اسپرت بیشتره
بی خیال اسم
۱۶ آبان ۱۴۰۱سوشیانت اما عملکرد چارجر از اونتادور بهتره؟
بعدش اونتادور تنفس طبیعی هست
سوشیانت
۱۷ آبان ۱۴۰۱جناب بی خیال اسم من دارم راجب انجین حرف میزنم و کجای جهان سدان رو با سوپر اسپرت مقایسه میکنن بحث من انجینی هست که روی سدان و سوپر اسپرت قرار داده نه خودشون در ضمن اونتادور یکی از قوی ترین خودرو های لامبورگینی هست و این تقصیر منه که لامبورگینی از موتور تنفس طبیعی استفاده کرده؟؟؟ همین خودش خیلی حرفه که انجینی که روی یه سدان استفاده شده از انجین یه سوپر اسپرت قوی تره
بی خیال اسم
۷ دی ۱۴۰۱همین بس که همه معیار مقایسشون موتور تنفس طبیعی لامبورگینی هست
تقصیر تو نیست این قدر لامبور هست که تنفس طبیعی استفاده می کنه
محمدهادی
۱۶ آبان ۱۴۰۱لاتای واقعی امریکا وایپر و فورد جی تی هستن
اصن استایلو نگاکن،رودستشون نمیاد
پشت ماشین کوتاه،کاپوت جلو کشیده و بلند،خزیده روی آسفالت
کی دیگه میشه همچین ایده طراحی رو داد؟
وایپر تکرار نشدنیه
نسل قبلش چه رخ خفنی داره!!همونکه رکورد رو زد
phonix
۱۷ آبان ۱۴۰۱یعنی ها اگه بلند شی موتور تانک ببندی روی پراید سوشیانت میاد میگه این بهترین ماشین دنیاس مخصوصا اگه انجینش ساخته جنرال داینامیک باشه که امریکایی خونش نیوفته
ali(chevynova)
۱۶ آبان ۱۴۰۱دوج وایپر مثل دوج های دهه 60 و 70 بود
وحشی ، کنترل سخت و بسیار پر جذبه
((دوج وایپر سوپر اسپرتی شناخته شده است که ماهیت عصیانگر آن طرفداران زیادی دارد))
وایپر رو دوج برای افرادی ساخت که دنبال قرتی بازی و کنترل کشش و این چرندیات نبودن بلکه دنبال یه ماشینی بودن که با اشاره به پدال گاز 10 درصد لاستیکها دود بشن
ali(chevynova)
۱۶ آبان ۱۴۰۱انجین وایپر با 8/4 لیتر حجم و 10 سیلندر در زمانی که معرفی شد دقیقا همون کاری رو کرد که سالهای دهه 70 انجین 426 انجام داد.
این موتور بی نقص در اون زمان اونقدر رکورد زد در مسابقات که بعد گذشت بیش از 55 سال هنوزم داره تولید میشه
موتور وایپر هم دقیقا همون کار رو انجام داد و در زمان تولید قوی ترین انجین اتمسفریک تاریخ لقب گرفت که میتونست اینقدر خوب عمل کنه
blackwing
۱۶ آبان ۱۴۰۱داج وایپر نیمه گمشده کسانی بود که فرصت رانندگی با شلبی کبرا رو از دست داده بودن !
ali(chevynova)
۱۶ آبان ۱۴۰۱و همچنین شلبی کبرا دیتونا
Taha Malek
۱۶ آبان ۱۴۰۱این جملرو چندین جا شنیدم ولی هم قبولش دارم هم ندارم چون اصل شلبی کبری اون تفکر موتور حجیم روی ماشین کوچکه که تو وایپر دیده نمیشه ولی بخوای کلی در نظر بگیری آره
blackwing
۱۶ آبان ۱۴۰۱طاها ، وایپر هم همینه دیگه ، موتور ۸.۴ لیتری متعلق به زمان دایناسورها و ماشین ۱۵۰۰ کیلویی با طول ۴.۵ متر !
من بیوک الکترا ۱۹۷۵ دارم با ۶ متر طول و ۲.۳ تن وزن ، موتورش ۷.۵ لیتره !! پس وایپر هم مثه شلبی کبراست ساختارش
mercedesbenz
۱۶ آبان ۱۴۰۱من با صحبت طاها بیشتر موافقم به نظرم فقط یه جور میشه شلبی کبرا رو بازسازی کرد ، اونم اینکه روی لوتوس الیزه انجین ۶.۶لیتری ۸سیلندر هنسی ونوم رو بزارن، دقیقا همین قدر وحشیانه بدون کوچکترین اغراقی
AMANTE
۱۶ آبان ۱۴۰۱حتی تصور اینکه در چنین زمانی 400 متر رو طی کنی هم لذت بخشه و هم ترسناک.
blackwing
۱۶ آبان ۱۴۰۱اصن پرفورمنس و تایم و همه چیز به کنار ، کیفیت کار رو شما ببین ، محیط و محل مسابقه رو ببین ، نظم و پرستیژ کار رو ببین !! 🤦🏻♂️🤦🏻♂️
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ آبان ۱۴۰۱میزان تحمل شاسی این ماشین تصور بکنید که چه میزان گشتاور و قدرت و فشار تحمل میکنه
یا اون فورد جی تی نسل قبل بود به رکورد ۴۸۰ کیلومتر رسید اون هم شاسی استاندارد داشت
به طور کلی شاسی و میزان تحملش برای قدرت های چند برابر بیشتر از حالت استاندارد معقوله ای هستش که در یه خودروی اسپورت امریکایی باید رعایت بشه
SRT
۱۶ آبان ۱۴۰۱افعی🔥
Royal Driver UK 70
۱۶ آبان ۱۴۰۱هرچی هم باشه این هیولا اولین ماشین روی کره خاکی بود که موتور “V10” رو توی قلبش گذاشتن. و نسل قبل این یعنی همون SRT10 Coupe رو از همههه وایپرا بیشتر دوست دارم, حس کن اگر این نسل زیر پاهات بود.
Taha Malek
۱۶ آبان ۱۴۰۱وای مغزم از جا کنده شد عجب هیولاعی
وای فک کردن هم بهش سخته که وایپر اگه رو خط تولید میموند دو نسل بعد نسل آخرش تا الان اومده بود میتونست چه هیولایی باشه
من براش وایپر بودم ولی اون چارجر دیتونا ev میخواست☹️
Hadi
۱۶ آبان ۱۴۰۱یعنی حدود ۶۰ متر تو ثانیه!!
بیخود که بهش نمیگن افعی 👌🏼
عجب هیولاییه یا خدا…
زیزیگولو
۱۶ آبان ۱۴۰۱اگه بال و دم هواپیما ببندی روش با هواپیما هیچ فرقی نداره✈️
فرزاد
۱۶ آبان ۱۴۰۱فقط اون گودزیلایی که رفت و کار خودشو کرد و تو افق به رستگاری رسید
corvette
۱۶ آبان ۱۴۰۱داج وایپر تنها ماشینی هست که تا ۳۵۰۰ اسب بخار تیون میشه بدون تغییرات ظاهری
بی خیال اسم
۱۶ آبان ۱۴۰۱جی تی آر هم داشتیم اینطور فکر کنم
phonix
۱۷ آبان ۱۴۰۱همه ماشین هارو میشه اینطور تیون کرد مخصوصا اگر یه کیلومتر کاپوت داشته باشه
ولی درست اینه که مثل gtr و یا خود دیمن یهتیکه از چراغ هارو دربیاری و نمای توربو رو به ماشین اضافه کنی
به به این رو دیمن خیلی جوابه واقعا یه تیون دیدم همین شکلی با led قرمز رنگ تو امارات هم بود واقعا قشنگ کار کرده بودن
KF
۱۶ آبان ۱۴۰۱I’m stronger
حسین
۱۶ آبان ۱۴۰۱نگا استیل گنگو
نگا افعیه مَردو
تو دور ک میوفته
میترکونه هر چی لاتو و تیونرو
رو قلب راننده های حریف و راننده های خودشم میندازه هرچی خط و خشو 😂😂😨
👌🔥
❤
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱وایپر یه شاهه تو آمریکا👍
A.A.S
۱۶ آبان ۱۴۰۱wtf!
چجوری دلتون اومد تولیدشو متوقف کنیدد؟!…😕
بی خیال اسم
۱۶ آبان ۱۴۰۱غافل گیر شدم
وی
۱۶ آبان ۱۴۰۱اینم برای اینکه برقیایی مثل ریمک هوا ورشون نداره
Royal Driver UK 70
۱۶ آبان ۱۴۰۱همون عادیش از همه بهتره.
ali1380
۱۶ آبان ۱۴۰۱رسما میشه بهش لقب موشک زمینی رو داد
دیمن
۱۶ آبان ۱۴۰۱شاهکار دوج وافسانه تکرار نشدنی
دیمن
۱۶ آبان ۱۴۰۱تکرار نشدنی وتمام نشدنی👌👌
AMIN (M.A.S)
۱۶ آبان ۱۴۰۱وایپره اسمش جاگرناته مال چندوقت پیشه فک کنم
اینجا برخلاف اکثر وایپرای ۳۰۰۰ اسبی که گیربکس سکوئنشال دارن ازTH400 استفاده شده و فک میکنم واسه همین سریعتر از سکوئنشالا یک چهارم مایل زده (دو سه تا از سکوئنشالا دیدم بهترین تایمشون ۶.۹ یا فک کنم ۶.۸ بوده این ۶.۶ هم زده)
تازه اینم درنظر بگیرید که هنوز خیلی از بخشای وایپره دستکاری نشدن و کاهش وزن انچنانیم نداشته تا این افزایش وزنو خنثی کنه
حیف وایپر که اینقدر فوق العاده بود و رفت
حیف اینهمه ماشینای خوب چه داج چه لامبورگینی و پورشه و فراری و… که دارن اینطور غریبانه از دنیای خودرو میرن و جاشونو امثال ریماک میگیرن
بخواب افعی… خوب بخوابی…
سهراب
۱۳ بهمن ۱۴۰۲تا ساعت ها فکم رو زمین بود وقتی فهمیدم ۳۳۰۰ اسب بخار قدرت این وحشی رام نشدنیه.
یعی مرد میخواد که پشت این بشینه برونه. یه لحظه فکرشو کردم بخوام پشتش بشینم با وجود اینکه عاشق امریکاییم، سکته اومد سمت قلبم. خوراکه فیلم ساختنه لامصب این ماشین. وایپر تنها گناهش این بود که یه کم باید بیشتر خشن میبود طراحیش. از تخم مرغی بودن زیاد استفاده نمیکردن تو بدنش بنظرم تا ابد جاودانه بود. منکه عاشقشم چون میدونم یه بی اعصابه واقعیه