مینی ونها همانند قبل از اقبال عمومی برخوردار نیستند اما این امر باعث نشده فیات-کرایسلر اقدام به گرامی داشت ۳۵ سالگی دو مینی ون خود نکند. این گروه خودروسازی نسخههای سفارشی خودروهای کرایسلر پاسیفیکا و داج گرند کاروان را معرفی نموده است.
خودروهای یاد شده که در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۹ معرفی شدهاند از پکیجهای گرامی داشت ۳۵ سالگی برخوردار شدهاند که ادای احترامی به مدلهای اولیه خود به عنوان مدل سال ۱۹۸۴ محسوب میشوند.
این پکیج برای مدلهای تورینگ L، تورینگ L پلاس و لیمیتد کرایسلر پاسیفیکای بنزینی و هیبریدی ارائه شده است. پکیج موردبحث شامل نشان کروم مایع کرایسلر با عناصر مشکی براق میباشد. این مینی ون همچنین دارای کابینی مشکی با صندلیهای چرمی تهویه دار و دوختهای متضاد میباشد. از دیگر ویژگیهای شاخص میتوان به کفپوشهای ویژه و پشت آمپرهای متفاوت اشاره کرد.
جدای از تغییرات جزئی ظاهری، این مینی ونها دارای تجهیزات اضافی هستند. مدل پاسیفیکا تورینگ L از کابینی با گنجایش ۸ نفر، صندلی راننده با حافظه، دیویدی پلیر و رینگهای ۱۸ اینچی برخوردار است درحالیکه در مدل تورینگ L پلاس سانروف به چشم میخورد و مدل لیمیتد هم از رینگهای ۲۰ اینچی سود میبرد.
پاسیفیکا هیبرید نسخه ۳۵ سالگی کمی متفاوت است زیرا مدل تورینگ L آن دارای رینگهای ۱۷ اینچی و سیستم صوتی آلپاین با ۱۳ بلندگو و سیستم اطلاعات سرگرمی با ناوبری میباشد. مدل هیبریدی لیمیتد نیز از رینگهای ۱۸ اینچی استفاده میکند.
داج گرند کاروان سالخورده نیز از یاد نرفته چراکه مدلهای SE و SXT آن از پکیج ۳۵ سالگی برخوردار شدهاند. هر دو نسخه دارای کابین مشکی با دوختهای متضاد، تریم پیانو بلک و کفپوشهای ویژه هستند.
تجهیزات استاندارد این خودرو در مدل SE شامل صندلی راننده برقی و صندلیهای ویژهی ردیف دوم است. مدل SXT مجهزتر بود چراکه از ناوبری ماهوارهای، فرمان و صندلیهای جلوی گرم شونده و آفتابگیرهای ردیف دوم سود میبرد.
این خودروها از بهار سال جاری میلادی قابل سفارش بوده و اولین نمونهها هم از تابستان به دست مشتریان خواهند رسید.
اگرچه مشتریان به دنبال کراس اوورها هستند اما فیات-کرایسلر رهبری کلاس مینی ونها رها نخواهد کرد چراکه ۵۵ درصد این کلاس در آمریکا را تحت کنترل دارد و از سال ۱۹۸۳ تاکنون بیش از ۱۴.۶ میلیون دستگاه مینی ون در سراسر جهان فروخته است. این میزان فروش تقریباً دو برابر فروش نزدیکترین رقیب در کلاس مینی ونها میباشد.
سام
۱۸ بهمن ۱۳۹۷کرایسلر پاسیفیکا به نوعی حکم فورد مدل T برای کلاس مینی ون ها دارد.یعنی یک خودروی پیشگام در این کلاس و شاید هم اولین مینی ون تولید انبوهی که به نحو گسترده ای در بازار به فروش رسید و خیلی هم از لحاظ فروش موفق شد.
یانکی
۱۸ بهمن ۱۳۹۷خیلی خوفه
me84
۱۸ بهمن ۱۳۹۷.
من بشخصه طراحی داخلی محصولات فیات و تمام زیر مجموعه هاشو خیلی میپسندم.
از فیات 500 گرفته تا محصولات کرایسلر و جیپ. واقعا طراحی داخلی جالبی دارن.
فرانسویها هم با اینکه اصلا ازشون خوشم نمیاد اما اخیرا تو محصولات پژو و سیتروئن هم طراحی داخلی خیلی زیبایی رو دارم میبینم.
فکر میکنم خیلی پارامتر مهمی باشه چون راننده بطور مستقیم و خیلی زیاد از نظر بصری و ارگونومی باهاش درگیره.