آیا کادیلاک CT5-V بلکوینگ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت حریف فرزندان خشمگین موپار با قدرت بالای ۷۰۰ اسب بخار خواهد شد؟
تولید دوج چارجر و چلنجر اواخر سال ۲۰۲۳ پایان یافت و در حال حاضر، کسانی که خواهان یک سدان اسپرت آمریکایی هستند انتخابی جز کادیلاک نخواهند داشت. بااینحال، این بدان معنا نیست که دوران رقابت بین جنرال موتورز و موپار در مسابقات درگ به پایان رسیده و همچنان میتوانیم از دیدن نبرد بین این هشت سیلندرهای سوپرشارژ قدرتمند دیترویتی لذت ببریم.
این مسابقات جذاب را میتوانید در ویدئوهای زیر به تماشا بنشینید یعنی جایی که کادیلاک CT5-V بلکوینگ به مصاف دوج چلنجر هلکت و چارجر هلکت ردآی میرود. ابتدا به رقابت کادیلاک و چلنجر میپردازیم. هردو خودرو از پیشرانههای ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکنند اما چلنجر حاضر در این درگ که از نوع هلکت وایدبادی سری لست کال جیلبریک است، ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه کادیلاک با ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور کمی ضعیفتر است. بااینحال، بلکوینگ با ۱۸۸۰ کیلوگرم وزن، حدود ۱۲۰ کیلوگرم از چلنجر دو تنی سبکتر است. در رقابت بین این دو، کادیلاک با وجود قدرت کمتر، چهار بار متوالی چلنجر را با اختلاف مغلوب و جامعهٔ موپار را ناامید کرد!
پسازاین شکست سنگین، فرزند دیگر دوج با قدرت بیشتر به میدان میآید تا بتواند باخت هلکت را جبران کند. زیر کاپوت چارجر هلکت هم همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که در نسخهٔ ردآی ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، چارجر ردآی که از لحاظ سگمنت هم به کادیلاک نزدیکتر است، ۱۳۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد و از سوی دیگر، با وزن ۲۰۹۰ کیلوگرم، ۲۱۰ کیلوگرم سنگینتر است. بین این دو سدان قدرتمند فقط یک درگ برگزار شد و اینجا هم CT5-V بهراحتی دوج را شکست داد.
این رقابتها بهخوبی تأثیر پلتفرم و قوای محرکهٔ مدرنتر جنرال موتورز را نشان میدهد و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چارجر جدید در نسخههای الکتریکی و بنزینی با موتور ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربوی مدرن حریف بلکوینگ خواهد شد یا نه.
مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | دوج چلنجر هلکت | دوج چارجر هلکت ردآی | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | .۲ لیتری V8 سوپرشارژ | .۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار | ۷۱۷ اسب بخار | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر | ۸۹۰ نیوتن متر | ۹۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۸۸۰ کیلوگرم | ۲۰۰۰ کیلوگرم | ۲۰۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۹۴,۸۹۰ دلار | ۸۰,۸۹۰ دلار | ۹۴,۹۶۵ دلار |
Mr. gt c
۱۴ تیر ۱۴۰۳آیا اینا هم ماشینن، تسلا هم ماشینه؟
بنظرم باید چهارچرخ های برقی ی اسم بغیر از ماشین بزارن چون ماشین حرمت داره، اینکه صنعت خودرو شده بازیچه سیاست مداران دنیا بشدت ناراحت هستم، چون انگار ی تیر خورده وسط قلب من…
SMS
۱۴ تیر ۱۴۰۳بنظرم حرمت چلنجر با این کار شکسته شد (ولی نه) ، درسته باید قدرت ها برابر باشه اما …
موستانگ هم می تونست باشه
Jeferson
۱۴ تیر ۱۴۰۳قبلا درگ U شکل بین ct5 و شلبی 500 برگزار شد که موستانگ با قدرت برنده شد.
froG-driVer
۱۴ تیر ۱۴۰۳کادیلاک با وجود شتاب بالاتر از چارجر،باز هم از لحاظ جَوّی که داره،بیشتر حال و هوای لوکس بودن و با کیفیت بودن و جادار بودن داره تا اسپرت و قدرتمند بودن.چارجر با شتاب کمتر،ولی بیشتر حس قدرت میده و کمتر حس لوکس بودن(البته نسبت به کادیلاک).هر دوشون هم که سدان های خفن…
چلنجر هم که دیگه نیاز به گفتن ندارن👹👹👹👹…
رومانی>چین>فرانسه
۱۴ تیر ۱۴۰۳جنرال موتورز سالهای نوری از کرایسلر و زیز مجموعه هاش جلوتره
یکی از معجزات اقتصاد آمریکا سرپا موندن کرایسلر بود در حالی کلی شرکت های بهتر نابود شدن
کرایسلر در حد سانگ یانگ هم نیست
SMS
۱۴ تیر ۱۴۰۳ولی تو آخری حرمتش جبران شد
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳خب الان چه ربطی داشت؟
محمد
۱۴ تیر ۱۴۰۳کسی که عکس مرورگر روی پروفایلشه و ماشین چینی و رومانیایی دوست داره میاد کرایسلری که یکی از پیشتازترین و نو آورترین خودروساز های جهان بوده و یکی از غول های خودروسازی آمریکاست رو سنگ یانگی مقایسه میکنه که ۲۶۰ میلیون دلار به ادیسون موتور فروخته شد ، حداقل با اون مرورگری که عکسی انداختی یه سرچی میزدی بعد کامنت میدادی
B
۱۴ تیر ۱۴۰۳کسی که از رو عکس پروفایل قضاوت میکنه چی؟
Dan
۱۵ تیر ۱۴۰۳قصد دفاع از کرایسلر نداشتیا صرفاً خواستی به پروفایل طرف گیر بدی
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳کرایسلر در حد سانگ یانگ نیست؟! از یه رومانی فن بیشتر از این انتظار نمیره
Jeferson
۱۴ تیر ۱۴۰۳اتفاقا یکی از افسوس های آمریکایی بازا اینه که کرایسلر دست فک و فامیل آنیلی کنترل میشه. با این اگه بازم دستت تاحالا به یه کرایسلر نخونده اینجا خطبه نگو
Amiro
۱۴ تیر ۱۴۰۳فقط صداهارو 🤤🤤🤤🤤♥️♥️♥️
Cowboy
۱۴ تیر ۱۴۰۳نمیدونم فقط من اینطوری شدم یا شما هم دیگه از این درگ های الکی زده شدید.یه دوره ای جذاب بود اینا ولی الان بیشتر بررسی های دقیق تر مثل عملکرد ترمز توی فشار های مداوم یا عملکرد خودرو توی کارکرد های بالا و هزینه خودرو یا حتی شتاب ثانویه مهمتره تا این درگ های تکراری برای بازدید گرفتن.فقط دنبال بازدید بدون زحمت اند.اگر میخوای مثلاً دوتا پیکاپ تست کنی باید به اندازه حداقل یک هفته ببریش توی شرایط کار یا افرود.این درگ های سه چرخ با فرمول یک و پیکاپ با موتور و هواپیما با بوگاتی دیگه یکم خز شد
دیجی
۱۴ تیر ۱۴۰۳یه اگزوز این ماشینا میرزه به کل هیکل این پلاس ملاس های چینی
محمد
۱۴ تیر ۱۴۰۳قیمت چارجر و کادیلاک با هم برابرن😳😳
اخه چرا یکی باید با این قیمت چاجر ورداره وقتی میتونه کادیلاک سوار شه
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳به دلیل تاپ اسپید و قدرت بیشتر چارجر رو انتخاب میکنه
car lover
۱۴ تیر ۱۴۰۳اگر علاقه به کرایسلر و موتورهای همی و لاتی بودن ماشین داشته باشی میری سراغ محصولات دوج
اما اگه علاقه به جنرال موتورز و موتورهای پوشراد و مهندسی پیشرفته تر متریال با کیفیت تر و لوکس بودن باشی میری سراغ کادیلاک
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳رندوم ترین راننده های ممکن رو آورده بودن.
امکان نداشت بتونین نتیجه رو پیشبینی کنین.
corvette
۱۴ تیر ۱۴۰۳بدون ذره ای شک
انتخابم بهترین سدان میان سایز اسپرت جهان
کادیلاک CT5 V بلک وینگ
johnmarston
۱۴ تیر ۱۴۰۳بدون ذره ای شک هر سه رو دوست دارم
اما موپار رو یه کم بیشتر
car lover
۱۴ تیر ۱۴۰۳سه تا عشق🧡 چارجر و کادیلاک بهترین سدان های جهانن.
چلنجر هم که سلطان ماسل کارهاست
مهران
۱۴ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/bmw/amg-gt63-s-comparison-test-review/
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳(((چکیده: این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است)))
قبل از اینکه لینک رو بفرستی یه دور بخون ضایع نشی
مهران
۱۴ تیر ۱۴۰۳🙂😉
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳طاها
از جمله توانایی های اروپایی فن ها فرستادن لینک هایی هست که حتی خودشون نمیخونن اگه چند وقت دیگه دیدی یه لینک اومد که داره راجب همبرگر صحبت میکنه تعجب نکن😂
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳فقط نتیجه رو میخونن و بس😂
همین لینک بالارو کامل بخونی قشنگ معلومه ایران های کادیلاک چرت و پرت محضه.
از 3 نفر یکی شون با گیربکس حال نکرده، ایراد گرفتن.
مازیار
۱۴ تیر ۱۴۰۳سوشیانت توی همون لینک که گفتی خودشون نخوندن، که با خنده هم گفتی، که قاعدتا خودت خوندی، جمله ای هست که جای فکر کردن داره. فکر کردن خودت و هر کس دیگه ای که فورا مشخصات رو ردیف میکنه. راجع به کادیلاک گفته
((کندترین خودرو با وجود بیشترین قدرت))
به نتیجه کلی هم کاری ندارم فقط همین جمله
برات خوبه
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳اعداد و ارقام چی میگن مازیار؟! شتاب بی ام و ۳ بنز ۳.۲ کادیلاک ۳.۴ میبینی اختلاف شتاب کادیلاک با بنز و بی ام و با توجه به دیفرانسیل عقب بودنش خیلی کمه چیزی که برای همه خوبه مازیار یادگیری ریاضیه
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۳۲/۹ ۲/۹ ۳/۷ تبدیل شد به ۳ ۳/۲ ۳/۴؟
باشه من ریاضی یاد میگیرم تو خوندن یاد بگیر
طاهااا بیا ببین باز هم عوض کرد😂
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۳حالا ول کن این حرفها رو
برو تو همون لینک بخش کامنتها ببین یه کاربر در حمایت از فاکتور تاپ اسپید گفته همیشه جایی هست که خلوت باشه دوربین هم نباشه!!!!😂😂
دنیا اونقدرا هم کسل کننده نیست
Taha Ayoobi
۱۵ تیر ۱۴۰۳مازیار فرق دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک رو میدونی؟
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۳تلاشت قابل توجهه طاها
اما موضوع چیز دیگریست
تابحال دو نوع مشخصات داشتیم اعداد اعلامی و اعداد عملی
بعد این اعداد سوشی هم بهشون اضافه میشه
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳مازیار حتما باید لینک سایت های رسمی کادیلاک و بنز و بی ام و رو بفرستم تا ببینی اعدادی که گفتم درسته؟! من نمیدونم چرا گوگل اروپایی فن ها تو دیدن اعداد از کار میوفته😂
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳اعداد عملی😂 این سه تا کمپانی با این همه قدمت اعداد الکی میگن اعداد مازیار میشه واقعی و عملی😂
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۳والا گوگل از کار بیوفته بهتر از اینه که اعداد جدید بیرون بده
اما خودمونیم خوب ریز ریز نوک کار رو بهم میرسونی
سه دهم از این کم میکنی سه دهم به اون زیاد میکنی کم و کسری باقیمانده هم به گردن راننده ناشی علی برکت الله
تازه تست هم ارتقاء پیدا کرده بود و سختگیرانه شده بود
در مجموع پشتکار و ممارستت در این رابطه قابل تحسینه
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳مازیار من سه تا لینک رو فرستادم ولی مثل این که نمیاد و سایت به مشکل خورده
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۳خوب واسه اینه که لبنکهات ارتقاء پیدا نکرده و بروزرسانی نشده🤣
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳هر سه تا لینک سایت رسمی بی ام و کادیلاک بنز بود ولی نمیدونم چرا وقتی رو ارسال میزنم نمیاد سایت باگ خورده، ولی نگران نباش حتما به این سه شرکت میگم که ناراحتی که اعدادشون دو دهم دو دهم اختلاف داره🤣
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳همیشه شتاب قدرت و تاپ اسپید مهم ترین فاکتور های پرفورمنس خودرو هستن من اولین باری که شنیدم کسی میگه تاپ اسپید مهم نیست از همین آلمانی فن های متعصب بوده :)
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۳عجیبه که وقتت رو تو سایتی میگذرونی که هم آمارهاش اشتباهه و هم کاربرانش اطلاعاتی در حد خودت ندارن (به گفته خودت)
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳مازیار خیلی ها هستن که کامنت نمیدن تازه وارد هستن و کامنت ها رو میخونن اگر من راهنماییشون نکنم قطعا با این کامنت ها اطلاعات اشتباهی وارد ذهنشون میشه
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳جالبه که نه amg gt 63 s نه ام فایو سی اس سرعت و قدرت کادیلاک رو ندارن و این یعنی کادیلاک بعد چارجر بهترین سدان پرفورمنس هست تو این لینک چیزای دیگه ای رو بررسی کردن که چندان مهم نیست تو این کلاس، اما جالبه که کادیلاک حتی به این چیز های نه چندان مهم هم توجه کرده مثل صندلی های بسیار راحت
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۳چیزهایی رو بررسی کردن که چندان مهم نیست تو این کلاس، مثل چابکی چسبندگی سرعت!!! چندان که نه، اصلا مهم نیست
کلا چیزهایی مهم هست که سوشیانت بگه
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳چه جالب که کادیلاک با وجود اینکه دیفرانسیل عقبه از لحاظ چابکی هم مشکلی نداره
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/vision/fastest-cars-in-vir-track/&ved=2ahUKEwib9JPu14-HAxUahf0HHbA1DvAQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw10VdOefw-pZ4Ru0MU6G8Ol
مازیار بهونه نیار یکم مطالعه کن
آلمانی باز
۱۷ تیر ۱۴۰۳خودت خسته نمیشی از اینهمه دیس لایک😶
NGU
۱۴ تیر ۱۴۰۳انتخابم تو این سگمنت m5 و e63 بهترین سدان های میان ساز دنیا
سنگ محک کلاس خودشون از اولین نسل تا الان
بقیه هم گه گاهی فقط حکم پیام بازرگانی رو دارن که بگن ما هم هستیم
Amir Machine
۱۴ تیر ۱۴۰۳با 2.5 تن وزن واقعاً هم سسنگگگ محکه
NGU
۱۴ تیر ۱۴۰۳از قدیم تا الان به عنوان سدان میان سایز اسپرت یا سوپر سدان یا هر چی که اسمشو میزاری اول اسم سری 5 و e کلاس میومده
حالا قرار نیست یه نسل کم کاری کرده باشن همرو فاکتور بگیری بزاری به پای اون
در ضمن منم دوست دارم amir machine
بی خیال اسم ۲
۱۴ تیر ۱۴۰۳نسل جدید رو نمی گه
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳از M5 و E63 لذت ببر😂
Cert
۱۴ تیر ۱۴۰۳چارجر خیلی بهتر است
و این هایی هم که این این کار ها را انجام می دهند چیزی از خودرو نمی دانند
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳فعلا که m5 و e63 حریف چارجر و ct5 نمیشن🔥
NGU
۱۴ تیر ۱۴۰۳این بلک وینگ ها هم استاد یاتاقان و شاتون زدن هستن
مشکلات موتوری در طول تست توی چند مورد در انجمن ها هم گزارش شده
کار اند درایور هم توی تست با همین مشکل مواجه شد
https://www.caranddriver.com/news/a40992058/cadillac-ct5-v-blackwing-engine-failure/
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳برو M5 تو سوار شو 😂
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳باز طبق معمول شاهد لینک هایی هستیم که آلمانی فن ها هیچ تحقیقی راجبش نمیکنن و فقط میفرستن!!!
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.khabaronline.ir/news/1669814/%25D9%2586%25D8%25A7%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2585%25DB%258C-%25D8%25A8%25D8%25B2%25D8%25B1%25DA%25AF-%25D8%25A8%25D8%25B1%25D8%25A7%25DB%258C-%25D8%25AC%25D9%2586%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2584-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25B2-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D8%25AF%25DB%258C%25D9%2584%25D8%25A7%25DA%25A9-%25D9%2584%25D9%2588%25D9%2588%25DA%25A9%25D8%25B3-85-%25D9%2587%25D8%25B2%25D8%25A7%25D8%25B1-%25D8%25AF%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25B1%25DB%258C-%25D8%25AF%25D8%25B1&ved=2ahUKEwiAg9e1ko6HAxV8gf0HHZ1TCTEQr4kDegQIDxAD&usg=AOvVaw0M9VkwUIyuOsl5N4eXwMjx
از بین ۲۰ هزار تا فقط برای یه مدل همچین مشکلی پیش اومده که اون یه مدل هم دلیل این اتفاق کیفیت بد سوخت بوده
Mohammad hasan
۱۴ تیر ۱۴۰۳یه چیزی اینجا می لنگه
این درگ قبلا برگزار شده
و دوج پیروز بوده
علتشم نا مشخص کماکان
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ تیر ۱۴۰۳وقتی میگیم پدال میگرده احمقانه ترین درگاه رو پیدا میکنه یعنی این.اصلا چرا هر کس و تاکسی رو گنده میکنید.انقدر اینا احمق هستند که یادشون رفته چارجر تو درگ به ct5 بسیار نزدیک بود پس چرا چلنجر پیروز میشد.هر خری میدونه تایم ۴۰۰ متر این داجهای غول آسا زیر ۱۰.۵ هست و کدیلاک یک دهم تا دو دهم در پس این دو قرار میگیره
90s culture
۱۴ تیر ۱۴۰۳چقدر عظمت در این ویدئو گنجیده…🥺
BlackWing
۱۴ تیر ۱۴۰۳فقط به خط مستقیم نیست ، جایی که کادیلاک با فشار ۱.۱ جی سر پیج رد میشه ، چارجر و چلنجر قایق طور میرن تو باقالیا !!
این کاریه که شاسی و پلتفرم خفن جنرال موتورز با دایناسورهای خسته و قدیمی موپار انجام میده 😉👏🏼
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳تو هواداری، طرفداری، چی هستی تو
BlackWing
۱۵ تیر ۱۴۰۳طرفدارم اما از گنده کردن محصولات موپار بدم میاد چون واقعاً تو هر درگی دیدم شکست خوردن فقط تو پیست مخصوص درگ عملکرد خوبی داشتن ، وگرنه ۷۹۷ اسب بی بخار رو تولید میکنن که بقیه رقبا با ۲۰۰ تا کمترش میتونن راحت مغلوبشون کنن…
همش میگن هلکت هلکت ، همشون هرزگردی دارن و کل قدرت و گشتاور رو هدر میدن ، چه فایده ای داره ، فقط سرو صدا دارن
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳اسمش درگه و باید تو پیست درگ برگزار بشه هر کی رفته پیست درگ جلوی دوج کم آورده
ابوالفضل
۱۶ تیر ۱۴۰۳با اینکه محصولات دوج رو خیلی دوست دارم
اما کادیلاک نشون داد تو بحث پرفورمنس با کسی شوخی نداره