مسابقه درگ خودروهای بنزینی و برقی موافقان و مخالفان زیادی دارد اما اکثر ما مشتاق تماشای درگ خودرویی همچون دوج چلنجر بلک گوست با مدلی برقی همچون کیا EV6 GT خواهیم بود.
چلنجر بلک گوست جزو مخوفترین خودروهای بازار محسوب میشود. نام این خودرو از روی چلنجر ۱۹۷۰ افسانهای که در خیابان وودوار دیترویت جولان میداد گرفته شده است. همچنین باید گفت بلک گوست یکی از محصولات سفارشی لست کال دوج محسوب میشود و بنابراین طرفداران زیادی دارد. اخیراً مسابقه درگ U این خودرو با کیا EV6 GT برگزار شده است و ما نیز میخواهیم آن را پوشش دهیم. مجله ادموندز مسابقات درگ U را برای تست پرفورمنس کلی خودروها طراحی کرده است. این نوع مسابقه با درگ ۴۰۰ متر شروع میشود و با یک دور زدن U شکل خودروها دوباره به خط شروع مسابقه بازمیگردند. با استفاده از چنین مسابقهای میتوان شتاب گیری، ترمز و هندلینگ خودرو را بررسی کرد و به این ترتیب قضاوت درستتری درباره پرفورمنس کلی یک خودرو داشت. ادموندز میگوید مسابقات درگ قبلی فقط سرعت خودروها در خط مستقیم را اندازه میگیرند.
دوج چلنجر بلک گوست بر پایه مدل هلکت ساخته شده است و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۸ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخهای عقب میرساند تا این خودروی عضلانی در عرض ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. خودروی یاد شده مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۲.۴ ثانیه و با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت طی میکند. همچنین باید دانست وزن چلنجر بلک گوست به ۲۰۳۰ کیلوگرم میرسد.
در طرف مقابل کیا EV6 GT را داریم که جزو جدیدترین خودروهای برقی پرفورمنس محسوب میشود. قدرت و گشتاور محصول بدون آلایندگی کیا به ترتیب برابر با ۵۷۶ اسب بخار و ۷۳۹ نیوتون متر است و وزنش نیز به ۲۱۷۴ کیلوگرم میرسد. البته کیا یک مزیت دارد و آنهم تحویل آنی گشتاور به تمامی چرخهاست. به این ترتیب قدرت همیشه در اختیار راننده خواهد بود و به هر چهار چرخ خواهد رسید.
باید گفت گشتاور آنی میتواند تفاوت زیادی ایجاد کند چراکه کیا در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۸ ثانیه و با سرعت ۱۹۴ کیلومتر در ساعت طی میکند. با اینکه چلنجر بلک گوست در پیچها میتواند شتاب جانبی ۱.۲۱ جی را نیز تحمل کند اما فاصله ایجاد شده با کیا EV6 GT به این راحتیها قابل جبران نخواهد بود. در مسابقات درگ طولانیتر شاید نتایج متفاوتی به دست آید. چلنجر بلک گوست خودرویی سبکتر و قویتر است و اگرچه کیا در استارت سریعتر ظاهر میشود اما در سر پیچها شاید این چلنجر باشد که برتری خود را به رقیب دیکته کند.
نشناسی بهتره
۲۴ مرداد ۱۴۰۲واقعاً شما این جاروبرقی رو با دوج مقایسه میکنین
واقعاً ک……
(البته منظورم عوامل پدال نیست اونایین که این درگ رو برگزار کردن)
Fy
۲۴ مرداد ۱۴۰۲پیشرفت رو میشه داخل کیا دید
JDM
۲۴ مرداد ۱۴۰۲گشتاور آنی انجین الکتریکی پیشرفت نیست
blackwing
۲۴ مرداد ۱۴۰۲پسر برقیها دارن کاری میکنن که قلدرترین بنزینیها خیلی ضعیف و کند بنظر بیان…
فا-ک 🤦🏻♂️🫤🫤
دنیای بدی شده…
فرهاد
۲۴ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا چیزی که در نظر نمیگیرین برقیا جابک اند اما سریع نیستن
البته در مورد ماشین های که مردم استفاده میکنم این صدق میکند نه سوپر اسپرت ها
Tesla
۲۴ مرداد ۱۴۰۲این ev6 gt راحت gtr هم جرر میده 💪💪 ( دیگه نبینم جاپونی فن صداش در بیاد ) ⚡️⚡️💪💪
نشناسی بهتره
۲۴ مرداد ۱۴۰۲بی ربط ترین حرف دنیا با اختلاف
اصن اینجا خودروی ژاپنی بود؟
الکی جو دادن رو بلدی
phonix
۲۴ مرداد ۱۴۰۲از پس خودرو فرمول ای نیسان بر میاد ؟
آلمانی باز
۲۴ مرداد ۱۴۰۲با تایم ۱۱.۶ جی تی آر هم جرر میده؟😐
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۴ مرداد ۱۴۰۲تو ام هنوز از این ها خسته نشدی؟
HFball
۲۴ مرداد ۱۴۰۲خیلی واضح نشون دادی بدجور از ژاپن فشار میخوری
گودزیلا GTR هنوزم گودزیلاس… ماشینی که خیلی از ماشینهای امروزی مسن تره ولی قابلیت اینو داره که تا پنچ هزار اسب بازدهی داشته باشه و آخ نگه👌😉
ژاپن اینه
فرشاد
۲۴ مرداد ۱۴۰۲چلنجر عالیه اما فقط تو دو جا
یکی مسیر درگ با پکیج هس
یکی ام بین ماسل کاراس
خارج از اینا هم خوبه اما برا لذت رانندگی
که لاستیک دود کنم و از صدای سوپر شارژ و انجین لذت ببرم
Amirmohammad
۲۴ مرداد ۱۴۰۲درگ های برقی و بنزینی همیشه بی ربط هست،اینجا هم هر دو از بهترین های کلاس خودشونن،دوج که نیازی به تعریف نداره همه میدونیم چه شاهکاریه،کیا Ev6 هم تو تمام تست ها بهترین نظرات رو گرفته و تو درگ هرکس جلوش بوده رو شکست داده چه برقی چه بنزینی(البته تا جایی پدال فیلمارو گذاشته).شتاب خیلی خوبی داره بین خود برقیا هم
Car love
۲۴ مرداد ۱۴۰۲لطفا درگ bz4x هم بزارین ❤️
Ehsan
۲۴ مرداد ۱۴۰۲چ صدایی میده دوج،زوزه رو میشنوه آدم کیف میکنه
Ev هم که زیاد زده همه رو.البته پبشرفت و جایگاه کیا تو اون مسیر U مشخص شد
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ مرداد ۱۴۰۲این مسابقه به کل اشتباه هست چونکه شرایط برابر وجود نداره.بهتفاوت فاحش آمار داج با این دلقک بازی توجه کنید.0تا 100 رو در 3 ثانیه ثبت میکنه 400 متر رو زیر 10 میزنه و اینکه داج اصلا شتاب جانبی مناسبی نداره یعنی اصلا براش اهمیت نداره اونوقت اینجا از کوروت بیشتر ثبت میکنه.با این تفاسیر دیمون رو هم بیارن همینه.هر خودرو سازی ادعا داره بیاد رکورد دیمون رو در واقعیت به صورت رسمی بزنه دیگه.
Behnam1012
۲۴ مرداد ۱۴۰۲رخ چلنجر می ارزه به کل برقی ها این هیوندایی که چیزی نیست
Killer
۲۴ مرداد ۱۴۰۲این کیاس داداش!
Killer
۲۴ مرداد ۱۴۰۲واقعا پیشرفت کیا هیوندا تو برقی عالیه،از طرفی بعضی برندا توی برد بالای دویست کلیومتر موندن و بعد ده کیلومتر چرخشون در میره اما اینجا کیا اینطور خوب داره کار میکنه
حالا برقی و بنزینی که درگشون منصفانه نیست ولی خب همه برقیا رو هم زده این کیا
JDM
۲۵ مرداد ۱۴۰۲با تایم که این زده کدوم برقی مد نظرتون هست؟
محمد
۲۴ مرداد ۱۴۰۲لذت رانندگی با چلنجر کجا بی روح بودن برقی ها کجا ، چلنجر حتی تو مدل sxt با ضعیف ترین مدل ماشین جذابیه و رانندگی درگیر کننده و لذت بخش داره چه برسه به مدل های هلکت و بلک گوست ، هنوزم برام سخته باور کنم از عمر این ماشین جذاب فقط چهار ماه مونده و قراره سال بعد با چارجر برقی جایگزین بشن که از ماسل کار بودن فقط قیافشون رو به ارث برده ، شما صدا و رفتار موتور و گیربکسش رو ببین انگار ماشین روح داره
AMIN (M.A.S)
۲۴ مرداد ۱۴۰۲این یوتیوبرا هم خسته کردن
یه چی شنیدن که لانچ چلنجر سخته و بعدش یه تایم داغون تحویل میدن و میگن مهندسیش پایینه و لانچش سخته و یه سری حرفای دیگه
درسته گرفتن بهترین پرفورمنس این ماشینا سخته و نیازمند مهارت ولی دیگه اینجوریام نیست که هرکی بیاد هلکتو به هلاکت برسونه
موتور ویک با همین ماشین بلک گوست تایم ۱۱.۸ زد و با رد آی هم تایم ۱۱.۴ بدون رانندگی حرفه ای و اینا سایر تایمای ۱۰ ثانیه ای بماند
بعد اینجا تایم میزنن کندتر از ۳۹۲ و میشه معیار و بازنده اونم جلوی یه ماشین برقی
سوشیانت
۲۴ مرداد ۱۴۰۲از اینا خنده دار تر اون کاربرایی هستن که این درگ ها رو معتبر میدونن کل روز میشه به اینا خندید😂
امیرحسین
۲۴ مرداد ۱۴۰۲فقط چلنجر😘
سوشیانت
۲۴ مرداد ۱۴۰۲دست این ها فرغون هم نباید بدن چلنجر صفرتاصد ۳.۴ میزنه کیا ۳.۵ اون وقت این چجوری ۴.۶ ثبت کرده؟! این ماشین رو دست بچه ده ساله هم میدادی بهتر شتاب ثبت میکرد
مهدی
۲۴ مرداد ۱۴۰۲تاحالا یه دف عقب ۳۰۰ اسبی روندی که میخوای به اینا یاد بدی چطور رانندگی کنن؟
سوشیانت
۲۴ مرداد ۱۴۰۲وقتی صفرتاصد ۳.۴ ثبت کرده بله میتونم ایراد بگیرم رانندگی با ماسل کار ها به دلیل اینکه اون همه قدرت فقط به چرخ های عقب منتقل میشه خیلی سخته و نیازمند مهارت بالایی داره اگه مهارت راننده خوب نباشه باید ۴ بزنه اما ۴.۶ یعنی دیگه خیلی مهارتشون کمه
Gdm
۲۵ مرداد ۱۴۰۲داداش اونی که رفتی درآوردی ۰تا۶۰ مایل عه ها! در جریانی؟
تازه اونم ۳.۴ نیست ۳.۶ عه
۰تا ۱۰۰ اش میشه حدودا ۴(بهترین حالت ۳.۸)
۳.۴ یعنی تقریبا مثل rs6 لانچ کنی😐مگه کشکه کوپه دو تنی دیف عقب رو آسفالت معمولی مثل rs6 لانچ کنه
دیمن
۲۴ مرداد ۱۴۰۲شیر رو با پلنگ ویوز پلنگ مقایسه نکنید، شیر سلطانه (چلنجر)
محسن
۲۵ مرداد ۱۴۰۲اخه کیا یوزپلنگم نیست شغاله
Ardavan Eslami
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ببینید راننده میخواد اون دوج کیا چیزی نیست که بخواد راننده حسابی داشته باشه یکی از راننده های خود سازمان دوج رو بیارید اون موقع میفهمیم کی برنده است.
محمد
۲۴ مرداد ۱۴۰۲این چ وضعیه! من دیگ از این ماشین خوشم نمیاد.
رحیم
۲۴ مرداد ۱۴۰۲اگر دوج با 800 اسب شتابش این باشه
باید یه 20تایی بنزین و یک کبریت خرجش کرد
شایدم میخواستن کیا رو خوب جلوه بدن
mopar1996
۲۵ شهریور ۱۴۰۲اطلاعات غلط ب خورد ملت ندید 0-100 بلک گوست کجاش 4.6ثانیه اس؟؟؟؟؟؟ بلکه 3.9 ثانیه هست
و اینکه اگه با red eye میزاشتن شکست میخورد چون 0-100 اون 3.4 ثانیه است